Camping Podere La Corsa

CampingWeer vandaag24°9°
Camping Podere La Corsa
7,8

16 reviews over Camping Podere La Corsa in het Nederlands

Geweldige plek, gastvrij, Toscane op zn best!

Loek Stalpers, 22-1-2018

Hier kom je voor rust en ontspanning. Mooi uitzicht op de Toscaanse heuvels. Dicht bij Volterra en San Gimignano en ook de zee is in de buurt. Carlo, de gastvrije en behulpzame eigenaar is een bijzonder aardige man. Als je ergens van Toscane kunt genieten, is het hier!

Kortom gezellige sfeervolle camping

Roel, 2-12-2017

Rustige kleine camping Fantastisch gezicht op de fiume cecina 10km van zee. Een verademing om vanuit de hectische kust op deze camping te arriveren. Speciaal voor tenten Op elke plaats water en electra. Hygienne sanitair minder maar met elkaar goed te doen. Gezellige campingbaas naam Carlo. Hij houdt struisvogels en de eieren zijn te koop

Super mooi! echt een panorama camping

Anton, 8-9-2017

Ook wij hebben echt genoten op deze camping en komen zeker nog weer eens terug. Het uitzicht is fenominaal en de rust is geweldig. Wanneer je van luxe houd zou ik hier zeker niet naar toe gaan. Het is wel een beetje vreemd dat wij met een tenttrailer meer voordezelfde plaats moeten betalen dan iemand met een tent. Dat zou Carlo nog eens aan moeten passen.

Fantastische plek voor rustzoekers

Ans, 27-8-2017

De camping heeft een prachtige ligging met uitzicht op het Toscaanse landschap. Vanuit je tent hoor en zie je de bijeneters rondvliegen en kun je genieten van een prachtig uitzicht. De locatie biedt de mogelijkheid voor vele uitstapjes naar mooie Toscaanse steden in de omgeving, zoals Volterra en op iets grotere afstand Sienna, Pisa en Lucca. In de buurt is een gezellig stadje Guardistallo, waar je heerlijk kunt eten bij verschillende restaurantjes. De camping heeft eenvoudig sanitair en wordt gerund door de vriendelijke eigenaar Carlo, die je ook verwelkomt met een eigen gemaakt drankje op zijn camping. De meest bijzondere bewoners van de camping zijn de struisvogels. Het is een aanrader voor mensen die houden van rust en een mooi uitzicht

Heerlijkste camping ooit: la Corsa!

Annemarie, 10-8-2017

Opnieuw hebben we genoten van ons verblijf op La Corsa. La Corsa is een kleine camping, geschikt voor wie rust zoekt en uit de voeten kan met eenvoud.

Wie vertier, luxe, een zwembad of animatie zoekt, moet hier niet willen zijn - een ***-sterrencamping is dan passender. Maar wie houdt van rust, heeft het hier geweldig. Het prachtige uitzicht verveelt geen moment.

Een klein toiletgebouw volstaat voor het aantal mensen dat er gebruik van maakt. Het wordt niet dagelijks schoongemaakt, maar door de kleine aantal gasten voelt ieder de verantwoordelijk om zelf het sanitair netjes achter te laten.

Carlo heeft een hart van goud en doet er alles aan het je naar de zin te maken. We hebben weer genoten!

Deze rustige camping heeft een beperkt aantal ruime plekken met een prachtig uitzicht over de vallei naar Volterra. Wij hebben genoten van het uitzicht de rust en de omgeving waar je fantastisch kunt wandelen en voor de "getrainde" kunt fietsen. De hygiëne van o.a. het sanitair is slecht, op de beschikbare douches zat geen waterdruk en viel het elektra regelmatig uit. Carlos is zeker bereidwillig maar naar onze bescheiden mening niet meer geschikt zelf de camping te onderhouden.

Kleine camping in een oase van rust. Carlo die zichzelf de bewaker van de rust noemt doet zijn uiterste best om je een fijne vakantie te bezorgen. Verwacht hier geen zwembad en animatie , maar een fantastisch uitzicht en absolute rust.

Eenvoudig sanitair en heerlijke frisse buitendouches vlak bij je tent...top !! Vooraan op de camping tussen de mooie beelden prachtige plaatsen voor tenten tegen de berg op(niet geschikt voor tenten en caravans) en en beneden grote plaatsen voor caravans en vouwwagens waar je van het fantastische uitzicht kunt genieten.

Prachtige uitvalsbasis om de omgeving te bezoeken en op korte afstand van de mooie stranden van Vada en Cecina. Guardistallo, via een eigen wandelpad binnendoor te bereiken, is een absolute must om te bezoeken, niet alleen voor het verse brood van de bakker in de morgen en een cappucino op het terras maar ook 's avonds heerlijk eten in de diverse restauranten. 'S avonds met het verlichte Volterra aan de horizon genieten van een wijntje voor de tent. Heerlijk slapen in de stilte van La Corsa. Complimenten voor Carlo dat hij deze plek met ons wil delen. Wij wensen hem en zijn vrouw nog vele gezonde jaren samen toe!!

Ciao, a la prossima

oh ja en wil je 5 sterren, aan het zwembad en een prive douche...en lawaai maken 's nachts ga je toch lekker ergens anders heen :)

Ruwe diamant!

Elly, 1-8-2017

Camping La Corse is voor de èchte kampeerders die het prima kunnen stellen met de faciliteiten. Schitterend gelegen, prachtige pitches met privacy door natuurlijke afscheiding van groen en bloeiende Oleanderstruiken. Carlo toont zich zeer bereidwillig om de campinggasten het naar de zin te maken. In tegenstelling tot de eerdere recenties niets dan lof voor deze schitterende natuurcamping!

Niet goed, vergane glorie

Annet & Mike, 6-7-2017

Op basis van de (goede) recensies op Zoover hebben wij gekozen voor deze camping. Na een lange rit en mailcontact met Carlo (eigenaar) kwamen we aan op de camping. In de mail werd ons een "Nice view" beloofd. Dit was echter een deceptie: de plaatsen met het mooiste uitzicht waren voor de gasten die zeker twee weken wilden blijven. Nadat de tent was opgezet zijn we ons gaan opfrissen, dit was echter de volgende deceptie: het sanitair was ronduit smerig!

De volgende dag hebben wij de beheerder hier dan ook op aangesproken, er zou in de avond worden schoongemaakt. Wij hebben echter de beslissing genomen om zo snel als mogelijk te vertrekken.

Concreet moet je wel heel erg "basic" zijn om hier te verblijven. De €25 per nacht is in ieder geval teveel voor de geleverde kwaliteit. Mocht je toch van de natuur willen genieten, geen problemen hebben met allerlei insekten en het constante gekwaak van de kikkers in de groene vijver en het niet zo nauw nemen met de hygiene, dan is dit de camping voor jou!

Wij gaan hier in ieder geval nooit weer heen...

Verschrikkelijk

Elbers, 1-7-2017

De goede recensies op Zoover deden ons besluiten om op deze camping een aantal nachten te reserveren. Wij begrijpen echter helemaal niets van de goede recensies. De plek verdient de naam camping niet! Eerder een natuur parkeerplaats in het bos met een aantal struisvogels waar je sporadisch de beheerder tegenkomt die alleen het afval komt ophalen. We verbleven hier 4 nachten en hebben slechts 1x gezien dat het sanitair met een hoge druk reiniger werd schoongespoten. Na klachten van ons en andere Nederlanders die na 2 nachten weer snel vertrokken. Er zijn 10 plekken een sanitair gebouw met 2 douches en smerige bakken waar je de afwas in mag doen. Echt vreselijk. Het enige positieve punt wat we kunnen melden in het uitzicht. Er zijn geen andere voorzieningen (WiFi, Zwembad, stortplaats voor het chemisch toilet of camper losplaats ontbreken) Wij betaalden 30 Euro per nacht en hebben nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Ook toezicht ontbreekt want de beheerder (Carlo) schittert door afwezigheid. Hier komen we nooit meer!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Podere La Corsa in Guardistallo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Podere La Corsa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Podere La Corsa scoort een 7.79 uit 10 op basis van 19 reviews.