Hotel Il Defizio

Meer hotelinfo

Contact

134 reviews over Hotel Il Defizio

• 9Jj Smeijsters16-06-2019

GEWÉLDIG. Rust relaxing en een prachtige omgeving. Veel aandacht voor kleine dingen die een verblijf optimaal laat genieten!

• 2018
    8Familie De Munter14-04-2018

Fenomenaal uitzicht en toch relatief centraal

Zoals al meerdere keren hier door anderen aangegeven, zijn de uitbaters/eigenaars zeer aangename mensen. Ook met kinderen gaan ze vlot om. Het uitzicht (en bijgevolg de omgeving) is werkelijk een postkaart: adembenemende landschappen volgen elkaar op en kunnen vanuit je kamer of terras bekeken worden. Il Defizio is echter ook prima gelegen voor daguitstapjes naar zowat alle historische steden en stadjes van Toscane. Firenze vonden wij overroepen en veel te druk, maar kleine pareltjes zoals Certaldo Alto, San Gimignano, Volterra of grotere (maar minder toeristische in vergelijking met Firenze) zoals Lucca maakten alles goed. Let echter niet op de afstand: op Volterra en zo na ben je al snel minstens een uur aan het rijden.

Het ontbijt was degelijk, maar alle dagen hetzelfde en miste creativiteit en passie. Geen huisgemaakte zaken of zo.

Het verblijf zelf was aangenaam, maar voor ons geen 9+ waard. Zeker bij slecht weer is er niets te doen, ook niet in de omgeving als je zoals wij kleine kinderen hebt. Meer dan een zwembad is er niet en dat werd nog volop gevuld toen wij er waren. Wie dus hoopt op begeleide wandelingen, ontbijt in de bergen of georganiseerde avonden of een spelletje tafeltennis of een kleine speeltuin voor de kinderen, komt van een kale reis terug, toch zeker als je zoals wij in de Paasvakantie daar waren.

Kortom: wij genoten van de omgeving (natuur en cultuur), het appartement was okee en de gastheren/-vrouwen waren aangenaam, maar een 3 of 4 sterren hotel is dit niet waard door gebrek aan faciliteiten. Doe het zwembad weg en het complex kan ook doorgaan voor een pension. Wellicht meer zijn geld waard bij goed weer in de zomer.

Met jonge kinderen

• 2017
    10christel boterkooper01-12-2017

geweldig!!

Heerlijk hotel op een toplokatie,eigenaren zorgen ervoor dat je je thuis voelt en leggen je helemaal in de watten. Nu 2 keer geweest en komen zeker snel weer terug. Het is ons tweede thuis geworden.

• 10Jack & Annemieke30-11-2017

Alles klopt voor een fantastische vakantie.

Dichtbij Gambassi Terme een heerlijke plek in het Toscaanse heuvel landschap . Eigenaren doen alles om het naar je zin te maken . Heel schoon, fijn zwembad met ligstoelen en parasol en fijne kamers. In het seizoen wordt een heerlijk en gezellig keuzemenu gekookt . Daarbij heel veel mogelijkheden om in kort tijdsbestek heel veel te zien van Toscane. Kortom hier kom je terug !!!

Geen mindere errvaringen .

• 10Mario30-11-2017

Maak je leven compleet!!

Dit is het beste Hotel van Toscane! Een beetje afgelegen maar wel dicht bij alles(met de auto). We zijn hier al diverse malen geweest! Als je niet voor dit hotel kiest dan mis je wat in je leven! Supervriendelijke mensen die de boel runnen met hart en ziel.

• 10Ans en Gé30-07-2017

Il Defizio is voor ons "thuiskomen"

De gastvrijheid van Cristina, Andrea, Roberta en Antonio is in een woord perfect. Niets is hun te veel en ze doen er alles aan om het naar je zin te maken. Inmiddels hebben wij al 5 jaar onze vakantie hier doorgebracht en ook in 2018 zijn we weer van de partij. Voor ons is het een paradijsje en een fantastische uitvalsbasis in het mooie en lieflijke Toscane.

• Oude reviews

10Robert Langenkamp24-10-2016

Fantastisch hotel in een mooie omgeving!

Fantastisch hotel met een erg mooie ligging in een mooie omgeving. Hotel is netjed en schoon en heedt een gezellige sfeer. Het personeel is erg vriendelijk, leuk en gezellig.

We zijn er voor de eerste keer geweest, maar zeker niet voor de laatste keer!

Met oudere kinderen

• 7n zoet03-08-2016

Fantastische !

Wij waren met de hele familie ,alle kindjes en volwassenen hebben t top gehad !

Met vrienden

• 7Jeroen25-07-2016

Mooi drie sterren hotel

Werkelijk waar, het is mooi vertoeven in dit hotel. Het ontbijt is goed en het avond eten redelijk, maar niet fantastisch. De kamers mooi, maar wel drie sterren ingericht. De familie houdt zich op de achtergrond en is vriendelijk. Het hotel zat vol met mensen die hier al jaren komen en juist veel aandacht vragen van de eigenaar. Best een leuk schouwspel. Zij willen ook privileges en waren de hele dag bezig met de familie in de gaten te houden. Het is een prachtige locatie, mooi en net hotel, mooie kamer, prima te doen!

• 10Marjet15-07-2016

Fantastisch!

Door de persoonlijke benadering voel je je ontzettend welkom. Het is niet alleen genieten van de gastvrijheid maar het algehele plaatje is heel goed. De omgeving is prachtig, de accommodatie is schitterend..kortom een dikke 10!

Met jonge kinderen

16 tips over Hotel Il Defizio

• Astrid en Math, 29-06-2014

Aangezien je maar 2x per week in il Defizio kunt avondeten (kleine pasta's/lunchgerechten serveren ze wel tot een uur of 19), ben je aangewezen op restaurants in de omgeving. Absolute aanrader: La Terrazza in Montaione.

• John, 03-06-2014

San Gimignano is een leuk plaatsje vlakbij. Ga hier ook 's avonds vooral een ijsje eten!

• Elja en Jan Loedeman, 17-06-2012

Het hotel is niet echt gemakkelijk te vinden. De TomTom kent het adres niet. Download het kaartje op de site van het hotel en je komt probleemloos op de bestemming.

4 vragen over Hotel Il Defizio

• Rene, 18-01-2012

Wat te doen voor 3-jarige ?

Is er wat te doen voor ons 3 jarig dochtertje en is er een kinder zwembad ?!?

Juliette, 01-05-2012

Ik ben er vorig jaar geweest met onze dochter van toen 2 jaar oud. Er is geen peuterzwembad, ik denk dat die er binnen een jaar niet is gekomen. Er is wel een heel leuk speeltuintje met wat dingetjes en wij hadden bij ons huisje een tuintje waar onze dochter heel blij in speelde!

• Mariel, 23-01-2011

harlopen?

Mijn vriend wil graag hardlopen tijdens de vakantie. Is de omgeving een beetje begaanbaar te voet?

Alvast bedankt!

Gian , 24-10-2011

Je moet van heuvels houden. Het gaat natuurlijk altijd op en neer. Goede asfaltwegen.

• Mariel, 23-01-2011

Dichtsbijzijnde dorp?

Ik las dat er maar beperkte catering is (geen lunch en slechts 2x per week diner). Hoe dichtbij is het eerstvolgende dorp en kun je dat te voet afleggen?

Alvast bedankt!

Mia & Frans Poels, 16-10-2011