Camping Riva Dei Butteri

Laatste review

Lokatie is top!

marieke_been1,
5-6-2011

Gezellige camping met een leuke kantine en goeie ijstenten en pizzeria's op loopafstand. Strand is erg mooi. Sanitair is zoals al eerder gezegd drama..

9 reviews over Camping Riva Dei Butteri in het Nederlands

Lokatie is top!

marieke_been1
5-6-2011

Dichtbij het strand maar...

anika
31-8-2010

We werden met 2 tenten op 1 plaats geduwd, terwijl we voor 2 plaatsen betaald hadden. Het sanitair stonk heel erg en met de muntjes kon je veel te kort douchen. Het personeel is flink irritant met die polsbandjes die je om moet houden. Veel te duur ook alles.

Het enige voordeel is dat het strand dichtbij op loopafstand is.

Prima en goedkoop

Laura
10-8-2010

Ik ben er met touroperator geweest. Heel erg goedkoop en opzich prima te doen. Zelf hadden we goedkoop fietsen gehuur voor een week in het dorp, het was even zoeken, maar zorgt voor erg veel gemak met bijv boodschappen doen. In follonica zit een treinstation waar vandaan je goedkoop en snel naar rome, florance en pisa kan gaan. Wat ook zeker een aanrader is, is het kleine middeleeuwse plaatsje Massa Maritima, makkelijk met de bus bereikbaar. Zonder fietsen is het wel erg lastig boodschappen doen of naar het centrum, want deze liggen wat verder weg van de camping. Het strand ligt wel heel erg dichtbij. De camping zelf was redelijk netjes, maar je moet geen nieuw sanitair verwachten. Er zijn normale zittoiletten, waar ik al erg blij mee was. De muziek van de kinderdisco wordt na twee weken wel een beetje irritant, maar wel leuk als je kinderen hebt.

leuke tijd gehad

Ineke
21-7-2010

Vorig jaar hebben wij twee weken op deze camping doorgebracht met een reisorganisatie. Het was een leuke tijd. Ik vond het alleen erg jammer dat de douchejes betaald zijn en dat je maar 3 minuten of zo kon douchen.. dit was erg kort... en dat het water dan nog niet eens echt warm was ook niet.. Ook voor het afwassen had je geen warm water, dus moest je zelf water koken en er dan koud water bij doen. Dit vond ik een groot nadeel.. Ook een nadeel is dat het behoorlijk ver lopen is naar een fatsoenlijke, betaalbare supermarkt. je moet al gauw 2-3 km lopen met je flessen water. en fietsen huren is ook erg lastig.. ze bieden het vanuit de reisorganisatie aan, maar deze fietsen zijn altijd al allemaal verhuurd (gaat via een verhuur in het stadje) dus betaal je voor een membercard en je krijgt er eigenlijk niets voor terug. Beetje jammer. Het strand is wel lekker en niet ver weg.. de omgeving is mooi.

Gezellig maar vies

Evelien
28-5-2010

De camping was gezellig, het team van X-travel erg gemotiveerd ,maar als je kijkt naar de voorzieningen van de camping zoals de toiletten en douches was dit erg matig.

Een zwangere vrouw is één dag op de camping geweest en is door die vieze toiletten en douches weer vertrokken. Vanuit Follonica is Rome, Florance en Sienna goed te bereiken. Dat raad ik dan ook iedereen aan. Wij zijn op eigen gelegenheid twee dagen naar Rome gegaan. Degene die een excursie hadden geboekt, hadden hier achteraf gezien spijt van. Het is fijn om alles op je eigen tempo te bekijken. Wat ik ook erg leuk vond, was de toscaanse avond. (lees heel weinig eten + superveel lekkere wijn drinken).

leuke camping

Ieniej
27-8-2009

Anderhalve week geleden ben ik hiervan teruggekomen. ik heb het er opzich goed naar mijn zin gehad. Minder vond ik het sanitair.. geen brillen op de wc's en maar 2 van de 15 wc's waren potten, de rest allemaal van die gaten in de grond. Ook gingen ze de toiletten tussen 6 en 9 uur 's ochtends poetsen.. als iedereen wakker wordt dus..:S En de douches zijn betaald en ook niet echt heel schoon te noemen (zat een wespennest boven de douches)

Op de camping werd slecht engels gesproken, wat jammer is. En ook werd je 's avonds gek van die irritante kinderliedjes (ja echt elke avond hetzelfde en overdag hoorde je ze soms ook nog ergens).

Daarbij is het echt zeker aan te raden een fiets te huren want te voet kun je eigenlijk geen boodschappen doen (dit is toch al gauw 3-4 km lopen..)

het strand ligt wel lekker dichtbij, dat is wel fijn.

voor kinderen vind ik dit niet echt een geschikte camping alleen 's avonds animatie verder niks (geen speeltuin of niks).

2007

Het strand ligt op 5 minuten loopafstand achter een mooi parkje. Moeilijk maakt het wel dat men zowel op de camping als in de omgeving slecht engels spreekt. Op de camping loopt wel vriendelijk personel rond waar je en eind me komt. Een fiets huren in het dorp is wel handig, want je lopt al gauw een half uur naar het dorp. In het dorp is ook een internet cafe waar je tegen een laag tarief op een rustige manier kunt internetten. Dat is elders in het land wel anders heb ik ervaren.

Wij waren met een jongerenreis op deze camping

Matthijs Keuning
27-8-2007

Wij waren met een jongerenreis op deze camping. De camping ligt ideaal tov zee (5 minuten lopen) maar minder ideaal tov het centrum van Follonica (half uur lopen). Wel heb je in de buurt wat winkeltjes waar je brood e.d. kan halen. De camping heeft een restaurant, een bar en een winkeltje. Het sanitair is simpel maar best aardig. 'S avonds is er een kinderdisco met elke avond dezelfde vrolijke melodietjes. Helemaal niet irritant.

Toch is het best een leuke camping waar eigenlijk alleen Italianen komen, op de jongerenreis na. Dat maakt het juist wel leuk. Ook de nabijheid van de zee is ideaal. Jammer dat het dorpscentrum wat ver lopen is, maar voor kleine dingen kan je ook in de campingwinkel of winkeltjes in de buurt terecht.

Een leuke maar simpele camping niet geschikt voor gezinnen. Er is hier heel weinig te beleven. Ligt wel heel dicht bij het strand maar het centrum is 20 minuten lopen.

We zijn er met een touroperator geweest, dat was echt geen aanrader. Het leek net wel kinder vakantie werk, 2 van die reisleiders die je contstant op de vingers kijken. Nee nooit meer deze touroperator

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Riva Dei Butteri in Follonica, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Riva Dei Butteri zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.