Vakantiepark Il Veliero

• Activiteiten4,1
  • Onderkomen5,8

19 reviews over Vakantiepark Il Veliero in het Nederlands

Familie

camping met luxe van prive-sanitair

Fam T'Kindt
7-8-2010
  • Activiteiten8

Met bang hart wegens slechte kritiek aangekomen. Wanneer je centraal gelegen bent op de camping heb je geen last van het autoverkeer. Wanneer het stilletjes is, hoor je de trein rijden, maar je wordt er niet wakker van. Mocht je een plaats krijgen aan de spoorlijn zou dit wel hinderlijk zijn. Er is enkel Italiaanse animatie, wat het voor de kinderen niet gemakkelijk maakt, maar toch werden we dagelijks uitgenodigd om mee te doen aan de kleine spelletjes, waaraan de kinderen ondanks vreemde taal konden deelnemen. Eigen badkamer met douche, lavabo en wc en eigen keuken met elektrisch fornuis, spoelbak, frigo en diepvriesvak maakten voor ons het camperen een stuk luxueuzer. Alleen daarvoor al zou ik zeker nog eens terugkeren!

Was een zeergoede camping

Harry
10-8-2009

Ik ben er geweest met camping cheque aan 14€ per nacht

De camping was zeer net nooi zwembad

Nadeel de liching en het strand is zeer klein

eerste en laatste keer bezocht

Frans
26-7-2009

Campingplaatsen zonder sanitair zijn een ramp,geen schaduw,overal stekelige distelbollen,groen krijgt geen water,alles stoffig en dor.

Sanitair is een schande vuile douche s,wc voordurend verstopt,regelmatig geen warm water.

Camping ligt geklemd tussen twee hoofdwegen en treinen die dag en nacht op 3m hoogte op volle snelheid vlak naast de standplaatsen voorbij donderen.

Waar de 4 sterren gehaald zijn is een mij een groot ?We bezochten in de buurt 2 sterrencampings die stukken beter waren

• Onderkomen9

Voordat we naar deze locatie afreisden nog ff naar het commentaar hier gekeken. Moet zeggen dat ik me niet kan vinden met de negatieve geluiden. Het stonk er niet, tenminste niet bij de caravans, bij de bungalows rook je af en toe het riool, maar heel lichtjes. Ja er is wel wat geluid van de trein, de weg kon je nauwelijks horen. Als je daar over valt ben je in mijn ogen een beetje een zeurkous. Het animatie team houd keurig om 11.30 uur op met het programma. De caravans zijn zeer schoon, keuken en wc douche zijn iets onhandig, maar zeer schoon en alles werkt perfect. Je vind hier weinig nederlanders, wat mij betreft een absoluut pluspunt van deze camping. Dus ook geen mensen die bij het zwembad de hele dag een stoel bezet houden met hun badlaken voor 30 minuten zwemmen. Voor kinderen vind ik deze plek minder geschikt, het animatie team en de rest van het personeel spreekt nauwelijks over de grens. Met basic italiaans kun je je wel aardig redden.

2008

Nooit meer!

peter
15-9-2008
  • Onderkomen7

Ik moet mij helaas aansluiten bij eerdere negatieve berichten. Accomodatie is ruim en schoon, maar dat ik alles. Strand is niet wandelend bereikbaar, te gevaarlijk. Trein en autoherrie de hele dag. Personeel bijzonder onvriendelijk en niet eerlijk, maar grote verschillen tussen NL en Italianen (de laatste krijgen alles geregeld, wij konden doen wat wij wilden, er werd amper naar ons geluisterd).

Ik snap niet dat de touroperator zo een rotzooi aanbieden!

Mooi en modern park

Henk. Keijzer
25-8-2008

Wij hebben hier een uitstekende vakantie gehad. Het park was mooi en schoon. Soms een lichte rioolgeur, maar dat viel allemaal erg mee.

Huisjes mooi en schoon met uitstekend werkende airco. Keukengerei iets beperkt, maar dat is bijna in alle vakantiehuizien het geval.

Follonica is een leuk en gezellig stadje met vele goede restaurants. Parkeren af en toe wel een probleem.

Prijzen zeker niet duurder dan Nederland

Top vakantie gehad!

Jacqueline
13-8-2008

Van tevoren door de kritieken op deze pagina een beetje met angst en beven heen.Het is een fantastische camping, heerlijk rustig, ideaal voor jonge kinderen, lekkere zwembaden, vriendelijke mensen, kindvriendelijke animatie en een heerlijke bungalow met airco. veel privacy, heerlijk terras en goede kamers. Alleen de keukenuitrusting zou iets uitgebreid mogen/kunnen worden. Het restaurant op de camping is geen topper maar prima voor een maaltijd tussendoor.

De omgeving is prachtig en alles binnen redelijke afstand. Het plaatsje Follonica binnen 5 minuten met de auto te bereiken.

Zeker een camping voor herhaling vatbaar.

Uitsteken park

Keijzer
8-8-2008
  • Onderkomen8

Wij zijn hier in juli 2008 3 weken geweest. De huis zijn ruim en goed ingericht (grote koelkast, keurig fornuis (met 4 pitten en oven), uistekend werkende airco. Keukengerei is beperkt, maar dat is in de meeste vakantiehuizen het geval.

Het zwembad is mooi en erg schoon.

Af en toe een licht rioollucht, maar zeker niet hinderlijk. s'Nachts wel af en toe last van het geluid van de rijksweg.

Follonica is een gezellig dorp met goede uitgaansgelegenheden en uitstekende restaurants. Wel lastig om een parkeerplek te vinden.

• Onderkomen7

Weinig Engels-Duits sprekend personeel.

Geen informatie over de omgeving we hebben alles zelf opgezocht (boekjes over Toscane en Rome meegenomen). Afval moet je zelf buiten het park storten. Restaurant was aardig mede door contact met manager. Muziek veel te hard van 9.00-24.00 uur en badmuts (3 Euro) is verplicht in het zwembad. Uitrusting van de keuken is veel te summier. Naar het strand is het 1400 meter lopen. Airco in caravan was heel goed en de bedden sliepen prima en bedlinnen met handdoeken was ook ok. Het park ligt wat afgelegen dus aangewezen op auto.

Ruimte voor verbetering

Menno & Debby
31-7-2008
  • Onderkomen7

1e indruk was: mooi, schoon, wat is die stank?, wat een herrie!, aardig geholpen bij receptie, reastaurant ziet er niet gezellig uit.

Ligging: onze caravan lag precies a/h spoor. Het was geen 'beperkte' geluidsoverlast want door de trein kon je elkaar gewoon niet verstaan. 's Nachts geen last van gehad.

Steden genoeg in de buurt voor dagje weg

Service: dag van aankomst ontving een goed engels-sprekende dame ons. dag erna en bij vertrek hadden we italiaans sprekende dames die geen moeite doen je te helpen/begrijpen.

Gebreken gemeld op formulier en binnen een paar dagen was alles geregeld!

Prijs/kwaliteit: wij hadden laat geboekt (goedkoper) en wisten dat we niet op een luxe park zouden komen. Dus verhoudingen zijn oke.

Eten: niet gegeten op camping maar in stadje.

Kamers: caravan was goed, airco, alleen jammer dat je toilet/keuken apart zijn.

camping is in ontwikkeling, stadje in opkomst. Over een paar jaar zal het wel mooier zijn en beter gericht op toeristen.

We hebben een aantal aanbieders voor Il Veliero voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Il Veliero in Follonica, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Il Veliero zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.