Hotel Villa Stanley

ItaliëToscaneFlorence

We hebben een aantal aanbieders voor Hotel Villa Stanley voor je op een rij gezet:

7.2GoedScore uit 5 reviews
+5/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.2GoedScore uit 5 reviews

• Airconditioning
  • Sportfaciliteiten
Meer hotel infoTonen op kaart

5 Reviews over Villa Stanley

• 8Jip06-08-2016

Weinig op aan te merken, snap ergernis niet.

Het hotel krijgt hier slechte recensies, maar die begrijp ik niet. Kamer op twee verdiepingen met airco, boven nog een ventilator. Airco wordt door receptie aan en uitgezet, dus toen het erg koud werd, de airco laten uitzetten. Receptie keurig en vriendelijk, kamer netjes en schoon. Mooie tuin met zitjes. Zwembad inderdaad open voor de hele buurt en dus druk, maar wij vonden het sowieso veel te heet en hebben dat niet geprobeerd. Het zou kunnen dat het hotel wel een zwembad mocht bouwen, mits dat open zou zijn voor iedereen, zou zomaar kunnen.

Een avond gegeten in hotel, was uitermate smakelijk, nog nooit zulke lekkere mozzarella, ham en panna cotta gegeten, terwijl je die overal krijgt. Bij receptie leggen ze je ook uit hoe je met de bus naar Florence kunt. Daar moet je kaartjes voor halen bij tabakswinkel, maar die was dicht in augustus. Kaartjes kopen in de bus bleek ook te kunnen, 2 euro pp. In de winkel zijn ze 1.50 en op station in Florence zelfs 1.20. Met lijnen 2 en 28 kun je naar het hoofdstation Santa Maria Novella. Kaartjes 90 min geldig, dus overstappen kan ook. Natuurlijk kun je ook met auto stad in, moet je wel ergens parkeren, kost ook weer geld.

Enige kleine minpunt was af en toe de thee/ koffievoorziening bij ontbijt. Dat ging met karaffen heet water ipv automaat. Dat er iets op was, of niet smakelijk of dat er iemand onvriendelijk was hebben wij niet kunnen ontdekken. Tuin was ook netjes onderhouden, wat heel wat wil zeggen in augustus met 35 graden. Verderop zit restaurant Aqaba, erg mooi en smakelijk voor heel diner, maar ook voor goede pizza en fraaie tuin vol rozen, 5 min lopen van hotel.

Prima dus! Gewoon doen!

• 4Jan Jaap31-07-2016

Dat viel tegen,...

We kwamen in dit hotel terecht via een rondrit, en hadden op basis van de twee oude reviews vertrouwen. Wat pakte dit slecht uit, matige ontvangst, een oude vervallen kamer die door de bijna overleden airco nauwelijks werd gekoeld. Het beloofde zwembad is inmiddels een openbaar zwembad, de complete jeugd van Florence maakt hier gebruik van. Als gast ben je dan ook kansloos om een plekje te vinden, als je al tussen de gillende kinderen wil zitten. Het ontbijt was eenvoudig, maar wel vers.

• 6Peter13-07-2016

Wat een drama!

Ik geef toe de omstandigheden waren niet ideaal, na een rit van Rome naar Florence bij een temperatuur van 37 graden dachten we maar 1 ding, straks in het zwembad. Aangekomen in het hotel (na veel omwegen om de verboden gebieden te ontwijken) bleek de parkeerplaats overvol. We werden vriendelijk ontvangen aan de receptie en kregen de sleutel van de kamer in het bijgebouw. Dit bleek een kamer te zijn met twee etages, beneden een matige airco en boven niets. Het was bloedheet in het hok en de koelkast van de minibar weigerde iedere dienst. Niet vanwege de warme kamer maar uiteindelijk de kapotte minibar kregen we een andere kamer (ik moest wel boos worden). De andere kamer was klein, lag naast de conferentiezaal, maar was koel en de koelkast werkte. Ons idee om te gaan zwemmen was leuk maar niet mogelijk, plaatselijke gasten uit de gemeenste maakten ook gebruik van het zwembad, het was enorm druk en onmogelijk een plekje te vinden. Het ontbijt was zeer matig, zeker niet goed te noemen, beperkte keuze en echte koffie (niet uit thermosfles) tegen meerprijs.

• 9P & D16-08-2012

Prima hotel in een schitterend kader

Het hotel is gelegen in een prachtig en ruim park, ver weg van alle drukte. Er is een mooi zwembad met voldoende ligstoelen en voldoende keuze tussen zon en schaduw. Het zwembad is prima onderhouden. De kamers zijn ruim en prachtig van decor. De badkamer is ruim en voorzien van al het nodige comfort. Alles werkt naar behoren, de airco houdt de kamer heerlijk koel. Het eten is lekker klaargemaakt (in de zomer kan je zowel 's morgens als 's avonds buiten eten) maar je moet wel geduld hebben want tussen de verschillende gerechten is het soms lang wachten. Bepaalde gerechten komen meerdere keren terug maar je hebt meerdere keuzemogelijkheden zodat je zelf kan variëren. Het ontbijt is eveneens prima met naar Italiaanse normen ruime keuzemogelijkheden. Het personeel is heel behulpzaam en vriendelijk. Firenze is vlot bereikbaar met de bus. Met de wagen is de onmiddellijke omgeving moeilijk bereikbaar omwille van de talrijke toegangsverboden in de steden en dorpen.

• 9Gianni19-09-2009

Stijlvolle villa, perfect hotel

Hotel is super klassiek, prachtige kamers en uitmuntend interieur. Helaas best ver uit het centrum van Firenze maar ook t.o.v. Sesto Fiorentino. Weinig buiten het hotel te doen (restaurant/bar). Leuk eigen restaurant maar niet passend aan de accomodatie.

Hotel Villa Stanley info

• MinibarBeschikbaar
  • KluisBeschikbaar

Sport entertainment

• TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Veilig betalen met
Wij zijn aangesloten bij