Appartement Trebbiolo

Appartement info

Meer appartement info

25 reviews over Appartement Trebbiolo

• 10Lea Lucker08-07-2015

Ook zeer geschikt voor rolstoelgebruikers!

Zeer goed onderhouden appartmenenten en tuinen. Uitermate vriendelijke familie die regelematig met lekkers komt aanzetten. 1 appartement heeft slaapkamer en badkamer op de begane grond speciaal voor gehandicapten. Ben er met een electrische rolstoel geweest en dat ging prima (zwembad ligt op steile helling, maar wel betonnen pad). Voor rust en ontspanning een uitstekende locatie. Station naar Florence is ook lopend te doen (25 min).

Gereisd met oudere kinderen in juni 2015

• 8BELMANS18-06-2014

Leuke vakantie.

Mooie ligging voor een rustige vakantie. Fantastische gastvrouw.

Gereisd met vrienden in juni 2014

• 8Fam. Welbergen14-06-2014

Mooie accommodatie, heerlijke plek.

Wij zijn hier begin juni 2 weken geweest. Echt een aanrader. Mooie ligging, heerlijk appartement en lieve eigenaren. Ook een goede uitvalsbasis om steden te bezoeken. Maar ook heerlijk relaxen aan het zwembad is aan te raden. Wij zijn hier geweest met 2 jonge kinderen. Daar is echter weinig voor te doen en geen rekening mee gehouden in de appartementen (denk aan traphekje of speeltoestel in de tuin). PDat heeft onze vakantieperiode echter er niet minder om gemaakt.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

• 9Rob22-10-2013

Goed adres voor een fijn verblijf

Wij waren in de herfstvakantie van 2013 met zes personen te gast in Trebbiolo: opa, oma, zoon, schoondochter en kleinkinderen van 6 en 9. Beetje laat in het seizoen, maar gelukkig was het weer prima en konden we optimaal genieten van de goede accommodatie, het fijne zwembad en de mooie omgeving. De eigenaar, Paolo, nodigde ons een avond uit voor een pizzamaaltijd met locals en ook dat was een aangename verrassing. Op een paar honderd meter afstand ligt wandelroute 14, die garant staat voor een paar uur wandelplezier. En Dicomano is een lief plaatsje met een typisch Italiaanse bar en dito koffie. Kortom: een aanrader voor wie houdt van Toscane en haar bewoners.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2013

• 8Joris L20-10-2013

Heerlijk weekje Toscane in relaxte omgeving

Zoek je een gewoon (geen overderven luxe) appartement met vrijheid, een eigen buitenplaats, BBQ, zwembad en toch royale binnenruimte (tot 6 personen) voor een aantrekkelijk tarief? Zoek niet verder. Trebbiolo. Met een heerlijk royaal zwembad letterlijk naast je huis.

Vanaf "om de hoek" een avontuurlijke wandeling maken? Ook dat kan. Er is een route vanaf Trebbiolo omhoog de bergen in (route rood-wit) via (herdenkingsplaats) Capraia naar het dorp Scopeti (aan de doorgaande weg SS67). Lekker een uurtje of 3 lopen door de natuur...

Het dorp Dicomano ligt op 2 kilometer, 20 mins lopen, is gemoedelijk met leuke (koffie)barretjes en heeft prima faciliteiten om de hoek (apotheek, Emergenzia, gemeentehuis met VVV en 2 redelijk grote supermarkten). Ook diverse restaurantjes op loopafstand.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2013

• 9Heidi Peeters30-07-2013

Magnifieke plek!

Ontzettend mooie, rustige plek om te verblijven. Zodra je een stap op Trebbiolo zet ben je al aan het onthaasten. Heerlijk om dagen aan het zwembad met tijdschriften en boeken door te brengen of om lekker op pad te gaan. De familie is super gastvrij, maken heerlijke pizza en op zondag ontvang je lekker gebak aan de deur!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9Jeroen15-05-2013

Highly recommendable

Beautiful apartment in the hills with a view on Dicomano and the surrounding country side. We stayed in apartment Melograno with three spacious bedrooms and two separate bathrooms/showers. Nice terrace and garden. Kitchen was equipped with a real good oven. One small point of criticism: the cutlery and crockery were a bit of a mishmash and we could use a few extra pots and pans. The owner is very friendly and offered us a bottle of good Italian wine, home-made pizza and pastries. The swimming pool is large, clean and was a real treat for our three children who could roam around freely around the farm. Dicomano is a nice small village with all the basics you need (nice market on Saturday morning). Florence is a forty minute drive by car. Siena 1,5 hours. Pisa almost two hours.

Gereisd met jonge kinderen in april 2013

• 10Fam. Winters06-01-2013

Heerlijke vakantie. Een aanrader!

Een ruim vakantiehuis, goed onderhouden, voldoende orivacy en rust en tegelijkertijd toch contact mogelijk met andere gasten (aan het zwembad bvb of op een pizza avond georganiseerd door de eigenaars). De eigenaar is beschikbaar en zeer gedienstig zonder opdringerig te zijn. We hebben de koffiekoeken op zondag en de vers geteelde groenten en kruiden weten te waarderen. De zone rond het zwembad vonden we trouwens mooier in het echt dan op de foto. Het dorpje beschikt over alle faciliteiten, zeker handig. Als je iets wil bezoeken (muv Firenze dat is relatief dichtbij) moet je wel snel rekenen op 1,5 uur per rit. Je verliest 35 a 40 min om aan een snelweg te geraken. Dat is het enige minpunt. Verder een absolute aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 10Monique21-08-2012

Een pareltje in Toscane

Het is werkelijk genieten in Il Trebbiolo. Hier kom je helemaal tot rust en geniet van de gastvrijheid van Paolo en zijn familie. De kleinschaligheid, de prachtige ligging, het mooie verblijf, het zwembad met het prachtige uitzicht. We wilden niet meer weg. In Dicomano zelf tref je alles wat je nodig hebt. Met de trein naar Florence ( hartje centrum stap je uit ). Niets meer te wensen dan zeker een keer terug te keren.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 9karin18-08-2012

Heerlijke plek tussen alle mooie Toscaanse steden

Zeer ruim appartement met goede voorzieningen. Schoon en fijn zwembad op 10 meter afstand van het appartement. Onderaan de berg ligt een dorp waar alle basisvoorzieningen aanwezig zijn, inclusief een station met directe verbinding naar Florence. Allemaal pluspunten voor het appartement, maar de bijzondere gastvrijheid, vriendelijkheid en de behulpzaamheid van de familie is werkelijk uniek.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Appartement Trebbiolo info