ItaliëToscaneCertaldoHotels CertaldoHotel Relais Villa II Palchetto

7.5GoedScore uit 11 reviews

• Rolstoel toegankelijk
  • Airconditioning
  • Sportfaciliteiten
Meer hotel infoTonen op kaart

11 Reviews over Relais Villa II Palchetto

• 5Ruud28-12-2013

Prachtige ligging, maar voor ons.. Nooit meer!!

Eigenlijk was het een super hotel, ware het niet dat nadat het een andere eigenaar heeft gekregen in 2012 men met minimale middelen en inzet toch winst probeert te maken. Een opsomming: lift defect (een aantal keren zaten gasten vast), ontbijt zeer karig (geen kaas, ham gewoon open en bloot op een bordje), keuken dramatisch smerig. Slechts 1 (wel zeer goedwillend) meisje aanwezig om alles in goede banen te leiden. In noodgevallen niemand bereikbaar van het hotel. Regelmatig geen personeel aanwezig. Heel jammer, want qua indeling en ligging is het een fantastisch hotel. Maar totaal sfeerloos vanwege het ontbreken van enige vorm van 'leven'. Heeft meer weg van een spookhotel. Vanaf de weg ook totaal niet te zien dat dit een hotel is (ketting/hangslot op een aantal niet in gebruik zijnde poorten geeft het geheel een beetje lugubere blik vanaf de straatzijde). Zie ook de foto's. Nadat op de kamer ook de airco uitviel via de touroperator naar een ander hotel gegaan.

• 8Van Maelsaeke Fabien07-08-2012

Voor herhaling vatbaar!

Het personeel doet zijn uiterste best om het je naar je zin te maken. Jammer genoeg zijn ze met te weinig : 3 (soms maar 2) meisjes om ALLES te doen : receptie, opdienen, afruimen, bediening aan zwembad, bediening aan de bar, opruimen en onderhoud van de kamers. Maar ze zijn boven alles super vriendelijk en dat apprecieerden we ten zeerste! En de kamers waren IEDERE DAG schoongemaakt met verse handdoeken. De ligging en het zicht zijn prachtig.Hoedje af voor die meisjes!

• 8Mr. Bean18-08-2011

Geweldig hotel met adembenemend uitzicht

We hadden een kamer op de bovenste verdieping met uitzicht op de tuin, hierdoor was het uitzicht geweldig. Je kon vanaf het balkon 180 graden heel ver kijken, zo zag je de plaatsen Certaldo, Volterra en San Gimignano liggen. Het plaatsje Fiano is heel klein met een kroeg/microsupermarkt, postkantoor, drogist en kiosk. Het is geen straf om een dagje bij het hotel te blijven en lekker te relaxen bij het zwembad. Het ontbijt is prima te doen, maar de keuze is beperkt. Het diner is ook prima te doen, maar andere restaurants in de nabije omgeving zijn beter en gezelliger. Voor de toeristische bezichtigingen moet wel steeds een eindje gereden worden, maar vanuit het hotel is het net zover rijden naar Siena als Pisa (in de andere richting), waardoor het wel redelijk centraal ligt. De bediening was heel vriendelijk en zeer correct. Jammer dat de WiFi het niet deed, en er werd ook niet hard gewerkt aan een oplossing. Wel hadden we hierdoor nog meer tijd om te ontspannen.

• 4yvonne27-06-2011

De sfeer was minimaal..................

Prachtige locatie, grote kamers, mooi zwembad, redelijk centraal gelegen, maar...................kloosterachtige sfeer, weinig gasten (2e week waren we de enige) De service was minimaal, karig ontbijt, schoonmaken van de kamer, zeker in de 2e week, nauwelijks................ Zeker géén v/p boeken, uitzinnig duur en in Lucardo (550 mtr. lopen) een heel gezellig Osteria en een Pizzeria tegen heel redelijke prijzen, zelfs in Fiano is een Pizzeria (alleen in de weekenden open). Voor romantisch dineren..ga naar Certaldo Alto met kabeltreintje, geweldig. Neem in Certaldo de trein voor Siena en Florence, ideaal. Volterra, Colle val di Pensa, Radda zeker te bezoeken leuke plaatsjes, San Gimignano, ook leuk, maar zó toeristisch.......................

• 8L & H03-11-2009

Fraai en goed gelegen maar teleurstellende keuken.

Goed centraal gelegen om Toscane om eigen houtje te verkennen. Fraai gerestaureerd oud kloostergebouw met zeer ruime kamers en aangename tuin. Service en vriendelijkheid is niet slecht tegenover de buitenlandse gasten, maar de ontvangst en service die de Italiaanse gasten kregen was om jaloers op te zijn! Om langer dan enkele dagen in halfpension te verblijven is de kaart veel te beperkt. Ontbijt zeer karig met alle dagen hetzelfde keiharde brood. Aanrader voor omgeving en kamer, maar eten doe je best elders als je langer dan een week blijft (tenzij je Italiaan bent).

• 8danny_bosman18-07-2009

ideale ligging

dit hotel is ideaal gelegen om toscane met zijn pachtige steden te ontdekken. De locatie is mooi. Het ontbijt was wel eenvoudig, het brood was niet echt lekker! Het avondeten was beperkt qua keuze...maar de locatie waar het avondeten werd opgediend maakte wel veel goed. De kamers waren heel ruim.

• 9Elina20-12-2008

Aanrader

De ligging is prachtig, de kamer die wij hadden enorm. Het personeel was tegen ons heel vriendelijk en behulpzaam. We hebben hier 5 dagen gezeten en elke dag in het restaurant van het hotel gegeten. Alles was even lekker. Als wij nog een keer in deze regio komen, gaan we weer naar dit hotel!

• 9Hellen13-10-2008

Uitstekend hotel!

Zeer mooi en superschoon hotel! Hele mooie kamers, de hele accomodatie ziet er uitstekend uit! Ligging is ook heel mooi. Lekker zwembad erbij. 's-Savonds kun je eten op het terras met mooi uitzicht op de vallei. Leuke bediening die gedeeltelijk Engels spreekt. Goede uitvalbasis om de leuke Toscaanse dorpjes te bezoeken. Parkeergelegenheid binnen de poort van het hotel. Ontbijt liet ook niets te wensen over.

Kortom: een echte aanrader!

• 8Jacob Hoogenboom31-08-2008

Uitstekende uitvalsbasis voor verkennen Toscane

De ligging van het hotel is fraai. Vanuit de tuin en het zwembad kijk je uit over het prachtige heuvel/berglandschap. De kamer waarin we verbleven was prima en werd iedere dag uitstekend schoongemaakt. De menukaart was klein maar het geserveerde was prima van kwaliteit, zeer smaakvol en betaalbaar. Het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam, dit in tegenstelling tot eerdere vermeldingen van gasten. Het merendeel van het bedienend personeel sprak gebrekkig tot goed engels. Al met al voor ons een reden om bij een volgend bezoek aan Toscane dit hotel weer te kiezen als uitvalsbasis.

• 9Marc26-09-2006

Kortgeleden 5 dagen in Il Pachetto doorgebracht. Prachtig hotel, mooie ligging met tuin, terras en zwembad. Eten was prima, eetzaal is echter niet gezellig (op 500 m is prima Italiaans restaurant). Personeel is Hongaars en spreekt matig engels. Onbeschoft zeker niet, wel een beetje schuchter. Wij hadden kamer zonder direct zicht naar buiten en met een vreemd geconstrueerd balkon.... Omdat we veel weg waren: wat ons betreft een aanrader !

Hotel Relais Villa II Palchetto info

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV