ItaliëToscaneCertaldoCampings CertaldoCamping Panorama del Chianti

Camping Panorama del Chianti

ItaliëToscaneCertaldo

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Panorama del Chianti voor je op een rij gezet:

7.1GoedScore uit 69 reviews
+69/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.1GoedScore uit 69 reviews
  • 5.3Staat v/h sanitair
  • 5.3Eetgelegenheden

• Sportfaciliteiten
Meer camping infoTonen op kaart

69 Reviews over Panorama del Chianti

• 7George Lobbe19-09-2021

Met de tent tussen de campers.........

Onze ervaringen met ons verblijf op deze terrassencamping was tweeledig. We vonden zelf dat we de mooiste plek op de camping hadden met een mega-uitzicht (pleknr. 40, onthouden!). Degenen die de camping bestieren zijn aardige mensen en doen niet moeilijk over dingen die elders wel problemen hebben gegeven. Ook het aanleveren van het brood verliep uitstekend en altijd op tijd. Wat ons het meeste stak waren de campers die af- en aanrijden op de meest belachelijke tijden. Altijd ging dat gepaard met een hoop herrie. Ook 's nachts was het vaak een kabaal omdat een van de campereigenaren naar het toilet moest en daardoor met de deur werd geschoven en dichtgeklapt. Verder wordt het sanitair 2x per week gereinigd wat veel te weinig is met een volle camping en kampeerders die het niet zo nauw nemen. Het zwembad staat op een 'onbereikbare' plek. Als dit, met al die campers, het toekomstbeeld wordt dan wordt kamperen met de tent een drama. JAMMER

• 5Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Foxx11-07-2019

We komen hier waarschijnlijk nog een keer terug!

We hebben dit jaar 8 dagen doorgebracht op deze mooie camping. Het is de tweede keer dat we hier zijn geweest, de vorige keer in 2011 waren ze met het zwembad bezig, nu kon je dus wel zwemmen en dat is prachtig als het erg warm en dat was het! De camping zag er nog net zo uit, alleen waren de onderste plaatsen aangepast en er waren daar ook wat voorzieningen aangebracht. Verder heb ik eigenlijk geen opmerkingen over de camping, alles was goed! We hebben Area Naturale le Balze bezocht, om de achtergrond van Mona Lisa te ontdekken. En verder hebben we Volterra, Siena en de ommuurde stad Monteriggioni bekeken, schitterend.

• 9Staat v/h sanitair
  • 8Magda17-06-2019

Prima.

Behoorlijk steile terrassencamping, prachtige ligging. Omdat het nog rustig was konden we op verschillende plaatsen genieten van uitzicht op het Toscaanse landschap.Plaatsen redelijk formaat voor Italiaanse begrippen. Vriendelijk personeel. Mooie uitvalsbasis voor bijv. de steden Florence, Siena en Certaldo. Met de auto een stuk van de chianti wijnroute gereden. Vele mooie grotere en kleinere plaatsen bezocht onderweg. Meerdere mogelijkheden voor wijnproeverij in de omgeving. Goede informatie bij de receptie. Sanitair netjes. Voor onze aankomst was er een langdurige periode met regen. Op veel plaatsen waren door campers en caravans diepe sporen ontstaan. De grond was nog zacht, maar in de periode dat wij er waren is er niets aan gedaan. Ik kan me voorstellen dat het in de droge zomer hinder oplevert. Verder alles prima in orde.

• 8Staat v/h sanitair
  • 8Johanna28-09-2018

Heel fijn!

Fijne camping mooi uitzicht met net sanitair. Heerlijk zwembad, super ligging. Kleine plaatsen, steile ingang. Leuke actieve medewerkers, heel vriendelijk en behulpzaam.

• 6Eetgelegenheden

Reception, Proprietario, 05-10-2018

Thank you very much! We are glad to hear you liked the place! Hope to see you again :)

• 4Pia11-09-2018

Nooit weer

Eens maar nooit weer. De naam Panorama is alleen geldig als je helemaal beneden aan de camping staat maar boven aan de camping is van panorama niets te zien door de vele bomen op deze tarrassen camping. Het toilet gebouw is zeer verouderd en te weinig voor deze camping. Er is nl maar 1 toiletgebouw. En geen toiletpapier aanwezig. En dat voor een prijs van 41 euro per nacht voor caravan,auto en 2 pers. Tijdens ons verblijf 2x een onweersbui gehad en daarna tot 2x toe een stroomstoring van ruim 8 uur. Het hele dal had licht maar de camping bleef donker. Dus ook de toiletten. s'nachts om 03.00 uur ging eindelijk het licht weer aan. Het "restaurant" doet zijn naam geen eer aan. Keuze uit 4 soorten pizza of 2 soorten paste en niet eens vers maar "pling" maaltijd. Prijs rond de 9 euro. Dus denkt u goed na voordat u hier naar toe gaat. De omgeving is prachtig maar dan moet je wel de camping af.

• 2Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Reception, Proprietario, 10-10-2018

We want to begin by explaining that everyone who arrives here is invited to choose their own spot, so that everyone can accommodate their needs and desires: for example, if it was a nice view that one wanted, one could have chosen a pitch on one of the lower terraces. The bathrooms could use a renovation, but are very clean and well-looked after. You were well aware of the prices (which one can also easily find online) when you chose to stay with us. Our BAR offers 5 different kind of pastas (6€ and 8€ depending on the pasta) , we make fresh juices and salads, fresh meals, drinks, and weekly events and entertainments. If you were looking for a restaurant, you were welcome to visit any of the many suggested on our brochure. Talking about the electricity issues, we were the firsts ones not to be happy about it.The ‘valley below’ to which you keep referring, are entirely different cities, under entirely different jurisdictions. If you would have walked to the near town (Marcialla, not even 1 km away), you would have noticed this whole area was affected, although it would have been sufficient to talk to our neighbours. We tried and did our best to accommodate everyone. We visited each one of our guests individually and personally, offering everyone candles and explaining to everyone what was going on. We took off the price of electricity to everyone who stayed at our campsite during those days, regardless of how long they stayed and whether or not they used it before or after. When you demanded that our generator, that would have allowed us to somehow maintain all the food storage, be turned off because it was bothering you, we did. We adjusted to all of your requests and complaints, and did so with a smile on our faces a calm and polite manner, the same cannot be said about you or wife, don’t you think so?

• 7Familie Boer13-08-2018

Centraal en mooi gelegen kleinschalige camping.

Goed - Kleinschalige camping, niet teveel toeters en bellen - Mooi uitzicht - Centrale ligging voor bezoek aan Florence, Siena, San Gimignano etc. - Supermarkt (Coop) op 10 minuten rijden (Tavarnelle) - Beneden ruime plekken (flexibel) op gras. - Zwembad, niet groot, tot je middel, wel effectief. - Vriezer en koelkast aanwezig, voor als je eigen koelkast het warme weer niet aankan. - Pizza avonden, Toscaanse koks boven bij de receptie. - Reistips door de receptie, bijv waar je in Florence moet parkeren

Minder goed - Best prijzig (73 euro voor gezin met 3 tieners), dan moet de douche het wel doen .... - Douche bij de vrouwen deed het niet goed, dit hebben we gemeld. - Als je beneden staat is het toilet ver weg, veel trappen lopen. - Stroom viel uit bij koelkast+waterkoker aan.

Reception, Proprietario, 05-10-2018

Thank you for your suggestions, we'll do our best! Hope to see you again!

• 8Lise07-07-2018

Heerlijke camping!

Mooie camping, sanitair is verouderd maar wel netjes schoon. De douchecabines zijn erg klein maar in principe is het alles was je nodig hebt. Dames bij de receptie zijn erg behulpzaam en geven veel informatie over de omgeving. Zwembad is heerlijk om lekker af te koelen nadat je een dagje op pad bent geweest. Goede plaats om vanuit hier Siena, Florence en San Gimignano te bezoeken! Aandachtspunt is wel (wij waren met een tent) de campingplaatsen zijn aardig "omgeploegt" door campers en door lange droogte heel erg had waardoor het terrein net een mollenhoop is op sommige plekken en even de grasmaaier eroverheen bij de wisseling van gasten zou geen overbodige luxe zijn. Al met al een heerlijke paar dagen gehad!

Reception, Proprietario, 05-10-2018

Thank you, we will keep in mind your suggestions, hope to see you again!

• 8Marjon Hendriksen22-06-2018

Heerlijke rustige camping

Wij vonden het een heerlijke camping we stonden op plekje 48 met een geweldig uitzicht over de Toscaanse heuvels. Het personeel doet erg hun best om het iedereen goed naar hun zin te maken. Het sanitair is erg schoon en wordt goed onderhouden door een zeer aardige dame met klein hondje aan haar zijde. Wij komen hier zeker een keer terug!!

• 8Staat v/h sanitair

Reception, Proprietario, 05-10-2018

Thank you very much! We hope to see you again! :)

• 7Jenneke19-12-2017

Jammer

veertienjaar geleden waren we hier ook en hadden toen een prima tijd, vandaar de terug keer, de oude eigenaar bepaalde toen de hartelijke sfeer en de bomen waren nog klein. De sfeer was totaal anders, er was geen zorg voor het terrein, geen hartelijkheid bij de receptie, sanitair was verouderd, wel erg schoon, uit zicht was minder door de groei van de bomen, de elektriciteit was niet meer berekend op onze huidige normen, internet alleen bij de receptie, reparaties lopen achter en de dame in de keuken drinkt soms te veel. Jammer erg Jammer want het kan anders!

• 5Staat v/h sanitair
  • 8Peter de Cocq13-09-2017

Prachtig gelegen landelijke terassencamping

Deze landschappelijk erg fraai gelegen terrassen camping in zeer rustige landelijke omgeving in het mooie Chianti gebied is een waar paradijsje. Op veel pekken, die over het algemeen wel vrij klein zijn, heb je een prachtig uitzicht over de Toscaanse heuvels tot wel 20 km ver en kan je genieten van mooie zonsondergangen. De camping heeft ook hele leuke tentplekjes, in allerlei verscholen afgelegen hoekjes in het groen. Grote campers horen naar mij idee op deze camping niet thuis, niet alleen vanwege de vrij kleine plekken, maar ook vanwege het kleinschalige, landelijke karakter. De camping is zeer centraal gelegen te midden van de belangrijkste bezienswaardige steden en dorpen van Toscane. Er zijn verder veel leuke restaurantjes in de buurt op hele idyllische plekjes. Het sanitair is weliswaar wat verouderd, maar voldoet en het is schoon. Het zwembad is wel wat provisorisch en behoeft wel enige verbetering, maar dat is juist ook wel weer de charme van zo'n landelijke camping. Het is overigens prima om in af te koelen en ligt helemaal verscholen in een uithoek van de camping, eveneens op een zeer fraaie rustige plek met fantastisch uitzicht. De camping heeft een barretje met terrasje en een mini-restaurantje met elke dag een ander, speciaal aanbod. Af en toe wordt er een gezamenlijke maaltijd of barbecue georganiseerd met Toscaanse lekkernijen. Ook wordt er op aanvraag een ontbijt buffetje geserveerd. De dames van de receptie zijn allemaal heel erg vriendelijk, spreken vrij goed Engels en niets is hun teveel om het je naar de zin te maken. Wij komen hier daarom steeds weer terug.

• 9Eetgelegenheden

Sport entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiene

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar