Camping Le Tamerici

• 6.7Eetgelegenheden
  • 5.8Staat v/h sanitair

• Animatie
Meer camping info

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

100 reviews over Camping Le Tamerici

• 2018
    8Rianne17-04-2018

Zeker voor herhaling vatbaar

Erg leuke camping, 10 minuutjes van het strand. Allerlei leuke restaurants, bars, ijssalons op 10 minuten rij afstand. Camping was netjes en verzorgd, heerlijk zwembad met ligbedden en ligweide. Veel animatie en andere dingen voor kinderen en jeugd. Pizza's waren ook lekker van de camping.

Gereisd met partner in september 2016

• 2017
    4toerist10-09-2017

liever niet meer terug

grote plaatsen en voldoende schaduw. Winkeltje met ruime keuze aan levensmiddelen en campingbenodigdheden. Haarkapster aanwezig. Restaurant aanwezig: goed maar redelijk prijzig. Verwarmd zwembad waar te luide muziek wordt gedraaid door een d.j. en waar je moet betalen voor de stoelen en de parasol. Er is ook een ligweide die gratis mag worden gebruikt. Geen badmuts. Minder goed: lawaaierige miniclub tot 00.00u - veel sanitair maar vuil en gewoon versleten. Gasten overwegend Italiaans die vooral op zichzelf zijn. Goeiemorgen kan er niet vanaf. In de omgeving is er buiten het strand niet veel te zien. Wij hadden het gehad na 4 dagen en zijn dan vertrokken terwijl wij een hele week wilden blijven. Camping en omgeving zijn zeker geen aanrader. Wij gaan zeker niet meer terug.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 8Irene24-08-2017

Prima camping

Fijne camping; goed zwembad (zonder badmuts), douches goed (zonder muntjes), strand bij camping viel mee, gratis shuttlebusje naar strand verderop met terrasje, vriendelijk personeel, muziek mag wat zachter bij zwembad maar wel gezellig, schietbaan went, loopafstand leuke boulevard met kraampjes. Heerlijke vakantie gehad!

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7Fam van G16-08-2017

Jammer van de schietbaan en de buren

Aan de camping gaat het niet liggen. Wat ons betreft is het super als ook omschreven in het gros van de overige recenties. enkel de ligging tussen een schietbaan die nu dus, in augustus zeeeer intensief gebruikt wordt en een ander soort van vakantiepark waar ze alles via de geluidsinstallatie op volle sterkte uitschreeuwen is het echt niet te harden zonder gehoorbescherming op ons erg mooie overdekte terras. Voor ons helaas de laatste keer le tamerici. Buiten zitten behalve tijdens de siesta is garantie gehoorschade. Het lijkt hier wel een warzone. Dit gaat wel iets verder dan een paar knallen als omschreven in eerde recenties

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9O. Van Ophem06-08-2017

Geweldige vakantie prima camping

Na een aantal negatieve verhalen over de schietbaan, de luide dj, de luidruchtige buurtcamping hadden wij toch wat vrees. Maar wat kunnen de revieuws toch persoonlijk zijn. Wij hebben deze camping als zeer goed ervaren. Zaten in mobile home. Leuke opstelling. Prachtige veranda. Met 2 meiden van 15 die de vakantie van hun leven hebben gehad. Geweldige animatie. Ook als ouders genoten. RestAurant op camping prima, heel vriendelijk personeel zo ook in de winkels van camping. Schietbaan totaal geen last van. Af en toe hoor je een knal maar om daar nou last van te hebben ??? Muziek bij zwembad prima te doen. Al met al komen wij al vele jaren op verschillende campings in Toscane en was dit echt een prima camping. 2 weken ontzettend genoten zelfs door onze meiden van 15

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8j.brandes03-08-2017

prima camping

Leuke camping. 400 mtr van het strand. Het strand heeft zwart zand en steentjes. Als je dat niet verkiest kun je beter 6 km verder naar Vada rijden (parkeren €1 p/u) Daar is geel zand en je kan heel ver de zee in voordat het diep wordt dus ideaal voor kleine kinderen. Het zwembad op de camping is echter goed te doen. Let op, de regels zijn streng. Niet met een bal, als je je misdraagt of andere gasten overlast bezorgt mag je eruit. De supermarkt op de camping is prima en betaalbaar. Groot assortiment. Ze verstaan een beetje Engels. Maar je bent tenslotte in Italie dus probeer het eens in het Italiaans. Wordt op prijs gesteld. Naar de boulevard is het 15-20 min lopen. (Via het pijnboombos naar het strand, links aanhouden) Let op, zaterdag moet je reserveren want dan zit alles vol, hou daar echt rekening mee. Verder een goede uitvalbasis om naar Pisa en Luca te gaan of San Gigimiano en Volterra. Ook Florence en Sienna is redelijk goed te bereiken (Florence is 1,5 uur rijden)

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8Evelien04-02-2017

Prima camping

Door de negatieve reviews over de schietbaan en herrie, was het spannend wat we zouden aantreffen, maar gelukkig viel het allemaal reuze mee! We hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping. De aanwezigheid van een mooi en schoon zwembad is echt heerlijk voor enige verkoeling. Aan de klantvriendelijkheid kunnen ze nog wel wat verbeteren, maar ik heb er weinig last van gehad. Cecina – op loopafstand –heeft leuke restaurantjes. Kortom, een prima uitvalsbasis voor je vakantie in Toscane. Wij hebben ook uitstapjes naar steden als Pisa en Siena gemaakt.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• Oude reviews

10Linda14-09-2016

Heerlijke vakantie gehad!!

Laat op de avond gearriveerd, keurig ontvangen en ingecheckt door nachtbewaker en naar stacaravan gebracht. Heerlijk zwembad en gezellig animatie team aanwezig. Personeel niet altijd even vriendelijk (bazar/ supermarkt). Personeel spreekt slecht Engels. Gezellige boulevard op loopafstand.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2016

• 7veldh05-09-2016

Niet ons ding

Een nette georganiseerde camping waar men ook met engels en duits uit de voeten kon. Weinig groen. Wifi werkte niet. Wat ons erg tegenviel was dat je voor je camper geen vuilwater loosput had. Voor 1 nacht prima, maar we hadden hier niet lang willen staan.

Gereisd met partner in juni 2016

• 7Henk22-08-2016

Jammer van de schietbaan

Een camping met veel Nederlanders, op wandelafstand van het strand via parkeerplaats en een mooi Dennenbos. We hadden een chalet gehuurd deze was goed. Het is wel storend dat het dicht bij een schietbaan ligt die je iedere avond en weekend voortdurend hoort. Tevens een klein vliegveld in de buurt, de vliegtuigen stijgen nagenoeg naast de camping op. Tenslotte ligt er recht naast de camping nog een appartementencomplex deze maken tot laat in de nacht veel lawaai, daar kun je beter niet te dichtbij zijn met je Chalet. Natuurlijk was de D.J. bij het zwembad veel te hard, maar volgens mij denken Italianen dat ze daar een ander een plezier mee doen. Het nabij gelegen strand is relatief smal en als je van opgeruimd houdt kun je beter enkele kilometers verder op gaan liggen. Jammer dat je niet met de auto bij je chalet mag komen en alle boodschappen met een kruiwagen moet verslepen, het is geen grote camping dit is dan ook geen ramp. Prijs kwaliteit verhouding vind ik wel oké.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• jderoij, 31-01-2015

Bungalows

Volgens de website van deze camping zijn er ook bungalows te huur in plaats van mobiel-homes. Heeft iemand ervaring met zo’n bungalow?

• Jelmar, 16-12-2013

huurtenten

Op de site van deze camping geven ze aan dat het mogelijk om is tenten te huren. Vanaf twee personen. Heeft iemand ervaring met deze tenten? Zijn de twee persoonstenten echt ook alleen twee slaapplaatsen of kan er ook een koelbox en koffer(s) bij in? Of moet je dan juist een grotere tent huren?

mbroders, 08-08-2014

zag wel enkele tenten achterin staan. hoop niet dat het deze tenten zijn, want die zou ik niet aanraden. slechte plaatsen

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa