Camping Le Tamerici

• 5.8Staat v/h sanitair

Camping Info

• Animatie
Meer campinginfo

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

100 reviews over Camping Le Tamerici

• 7mark20-08-2016

Een " net niet " camping

De camping ligt aan een schietbaan, hetgeen je de gehele dag ervaart. Ook de dj aan het zwembad hoor je over de gehele camping, met een vreemde muziek keus ! Verder spreken de italianen weinig tot geen engels en zijn alles behalve vriendelijk. Tot 24.00u gaat de kinderdisco door, maar dan echt alleen voor italianen ! Al met al als je voor de rust komt , kun je dit in de overweging meenemen. De camping ligt op loopafstand van het zandstrand en het gezellige centrum. Overige facaliteiten , zoals winkeltje , pizzeria zijn allemaal aanwezig. De camping plaatsen zijn redelijk ruim. Toilet en douches zijn goed en ruim voldoende. Maar al met al , alles " net niet !"

• 5Eetgelegenheden

• 7Veronique de maere01-08-2016

Mooie locatie maar niet zo klantvriendelijk

De locatie, een kleine wandeling naar zee door mooi bos, goede accomodaties met apart toilet, goede airco. Mooie bezienswaardigheden in de buurt. Lekkere afhaalpizza Huren van tennisveld superduur, 40. Eur voor een uur. Een keer fietsen gehuurd, zijn oude wrakken.

• 6shanna02-09-2015

Te druk

Ik vond het te druk en massaal. We hadden een tent met te weinig ruimte om je heen. Je zit echt hutje, mutje. Het is een lawaaierige camping, de muziekoptredens gaan tot heel laat door.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 7miranda Boerrigter11-08-2015

mooie camping maar daar houd het voor ons mee op

Wat ik bijzonder slecht vond is dat ze bij de receptie bijna tot niet Engels spreken. Echt vriendelijk waren ze ook niet. Verder mooie camping . Animatieteam was ook niet om over naar huis te schrijven. Bij het zwembad gingen ze de italiaanse gasten benaderen. De Nederlandere gasten lieten ze links liggen.

• 7nvt09-08-2015

Relaxte camping maar niet voor herhaling vatbaar

Accommodatie was goed! Chalet is groot met een grote veranda, zeker waard voor deze prijs. Ligging in de Toscane is goed.

Zwembad is heerlijk, niet te groot en niet te druk. Aan het einde van de middag aquagym met muziek wat ze gezellig doen. Animatie is allemaal Italiaans, ze spreken bijna tot geen Engels. Bijzonder voor een Internationale camping.

Het personeel van de camping is niet behulpzaam en/of vriendelijk.

Binnen 10 minuten lopen van het strand. Het strand was voor ons de afknapper. Het strand is klein, zand is zwart en zeer vies. Je moet over zeker minimaal 1 a 2 meter steentjes lopen in het water wat erg pijnlijk is aan je voeten. Het strand ligt onder de takjes van het bos, maar mensen laten veel afval liggen en overal sigaretten in het zand. Kwallen in de zee die prikken.

Er is een schietbaan naast de camping wat de hele dag doorgaat qua knallen zeker in het weekend. Slechte Wifi. Parkeerterrein voor de camping, autovrije camping

• 6Staat v/h sanitair
      • 8Eetgelegenheden

• 8Gezin met kinderen28-07-2015

Fijne vakantie op deze plek gehad!

Camping is heel netjes, super mobile home (piri). Italiaans maar voor onze kinderen geen probleem. Meer dan de moeite waard om naar toe te gaan!

• 8Staat v/h sanitair

• 7Kathleen18-08-2013

een echte aanrader met kinderen, klein en groot !

Mobilhome was uitstekend. Lag aan een doodlopend stukje. Ruim van opzet. Zwembad was goed met badmeester. Speeltuigen in zwembad waren verboden. Strand was goed bereikbaar en zeker geen VIES zand. Zeer kindvriendelijk, leuke animatie ook voor volwassenen. Ook 's avonds zeer gezellig. Mobilhome was schoon en goed uitgerust met aparte badkamer en toilet. Met 2 puberdochters een groot succes. Personeel was vriendelijk en altijd bereid te helpen. Groot voordeel : auto;s mochten alleen op het terrein bij aankomst en vertrek. Boodschappen kon je met een kruiwagen naar je plek brengen. De aanwezige pizzeria was niet berekend op veel bezoek tijdens de wisseldag (zaterdag). Voor de lunch kon je ook geen pizza's bestellen en meenemen, wel voor 's avonds. Gelukkig kon je in de bar ook lucnhen en zeker niet duur !!

• 6Eetgelegenheden

• 8frank29-07-2013

Prima voor gezinnen

Nette camping en stacaravans. Muziek tot 2400 voor kids. Mooi zwembad!. Kleiduifschieten vanaf 1530 tot 1800 niet storend. Strand in Cecina op loopafstand. Strand dichts bij de camping smal en geen faciliteiten. In Cecina wel.

• 8Staat v/h sanitair

• 8M. de Vries28-07-2013

Relaxte camping

Twee heerlijke weken gehad. Ruime stacaravan met grote overdekte veranda. Het strand vonden wij erg tegenvallen, was smal en vies. Het zwembad op de camping bleek een prima alternatief. Het moeten betalen voor bedjes voorkomt naar ons idee dat mensen 's morgens handdoeken neerleggen en vervolgens weg lopen. De animatie is helaas bijna volledig in het Italiaans, medewerkers spreken nauwelijks Engels. Een groot pluspunt is dat de camping autovrij is, alleen bij aankomst en vertrek zijn auto's toegestaan. Dit geeft veel rust. Veel geluidsoverlast van de naastgelegen camping, waar het volume van de muziek 's avonds om 23.00 uur vol open werd gedraaid. Cecina is een prima uitvalsbasis voor bezoekjes aan plaatsen in de omgeving zoals Pisa, Lucca en Sienna.

• 8Rob02-08-2011

Fijne camping

Mooie nagenoeg nieuwe stacaravans met zeer ruim overdekt terras. Zeer schoon. Fijne en grote bedden ! Helaas kale aankleding wegens nog geen bomen, dit gedeelte is in 2009 pas aangelegd. Strenge bewaking, mag niet gevoetbald of gebadmintond worden bij mobile home, jammer. Airco is prettig. Auto staat buiten de camping op een parkeerplaats bijna altijd zonder toezicht. Zwembad redelijk groot en dat is wel nodig want was soms behoorlijk bezet. Ligweide (gras) groot genoeg. Strand bij camping (door bospad te bereiken) is niets, klein zwart grind/grof zand. Volgend dorp Vada wel mooi strand. Uitstapjes gedaan naar Siena (aanrader), San Vincenzo ('s avonds supergezellig). Dorp Cecina Mare begint pas 's avonds laat te leven maar is niet zo bijzonder. We hebben een prettig verblijf gehad op de camping.

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
      • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• jderoij, 31-01-2015

Bungalows

Volgens de website van deze camping zijn er ook bungalows te huur in plaats van mobiel-homes. Heeft iemand ervaring met zo’n bungalow?

• Jelmar, 16-12-2013

huurtenten

Op de site van deze camping geven ze aan dat het mogelijk om is tenten te huren. Vanaf twee personen. Heeft iemand ervaring met deze tenten? Zijn de twee persoonstenten echt ook alleen twee slaapplaatsen of kan er ook een koelbox en koffer(s) bij in? Of moet je dan juist een grotere tent huren?

mbroders, 08-08-2014

zag wel enkele tenten achterin staan. hoop niet dat het deze tenten zijn, want die zou ik niet aanraden. slechte plaatsen

• SchaduwplaatsenAanwezig
    • MobilehomesAanwezig
    • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
    • Afstand tot strand800 m
    • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
    • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie
    • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
    • Centrale kookgelegenheidAanwezig
    • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa