Camping Le Tamerici

• 5.8Staat v/h sanitair

Camping Info

• Animatie
Meer campinginfo

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

100 reviews over Camping Le Tamerici

• 5j.hekkema20-09-2015

nooit meer

zeer slechte toegangsweg! plm. 3 km? gras op plaats niet gemaaid. Sanitair dames; w.c.'s zonder slot, douches niet schoon, veel afval naast te kleine emmer. Douches wel warm, maar het geheel was oud , niet goed onderhouden en niet gereinigd. De diepvries voor invriezen koelelementen was heel vies.. Voor overnachten voor ferry Sardinie geboekt, maar in de nacht ook zeer spaarzame verlichting op het terrein. We vonden het geen succes.

• 2Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8Sjerrin15-08-2013

Fijne camping

Begin augustus twee weken op deze camping gestaan met een tent, prima camping.

Het zwembad is heerlijk! Het is niet al te groot en daarom is het fijn dat er regels zijn voor spelende kinderen. Rustig een balletje gooien is geen probleem, ze zeggen er alleen iets van wanneer het te heftig wordt. We hebben gemerkt dat sommige Nederlanders dat niet goed kunnen hebben omdat ze de indruk hebben dat zij alleen zijn in het zwembad. Beetje jammer.

Sanitair is eenvoudig en redelijk schoon. Winkeltjes zijn handig, ze hebben een supermarkt en een winkeltje met campingspullen. Restaurant vond ik zelf niet zo heel indrukwekkend, ongezellig en veel vliegen. Take-away was wel heel fijn.

Personeel is over het algemeen vriendelijk. Bij de receptie moet je net geluk hebben; de een probeert je zo goed mogelijk te helpen, de ander haalt haar schouders op en zegt overal op: I don't know.

Kortom, prima camping als je niet teveel te eisen hebt, en genoeg te doen in de omgeving!

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 8R.G. Fijnenberg13-07-2012

Prima camping

We zijn in juni 2 weken op deze camping geweest in mobil home. We hebben geweldig genoten. Mooi schoon verblijf met gezellige veranda. Het weer was super en in de omgeving vele stadjes bezocht. Aanrader Volterra in mooie omgeving. De zee dichtbij waar het vooral in de ochtend heerlijk zwemmen was. Overdag is er in de directe omgeving niet veel te beleven. In de avond in het gezellig om over de boulevard te wandelen en te genieten op terras.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 8Willem06-10-2008

leuke camping

Aardige camping, leuke sfeer en goede uitvalsbasis om steden als Pisa en Florence te verkennen. Op enkele kilometers van de camping ligt een treinstation waar je makkelijk de trein naar deze steden kunt nemen. Het nabijgelegen strand is mooi, maar neem wel waterschoenen mee, aangezien het er vol ligt met scherpe keien. Als je niet al te hoge eisen stelt, is dit een prima en goedkope camping.

• 6Staat v/h sanitair

• 8jeannette22-08-2008

in aug.2008 geweest super

gezellig tussen de italiaanen, leuke camping, annimatie alleen in het italiaans. Wel iedere avond.Super zwembad en vriendelijke mensen

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 4Leo & Mayo06-08-2006

Volgens de Touroperator gids en de hostess ter plaatse ('hihi, hoezo smoezelige bungalow? hihi, dat heb je hè, in italie. hihi. klacht? hihi, daar doe ik niet aan. hihi, niemand spreekt hier engels of duits, we zitten in italie hihi. ikke helpen? hahaha. ach, 5 kilometer naar het strand ipv 800 meter? hihi, het is toch vakantie') is het een prima prijs/kwaliteit verhouding. VOLGENS ONS NIET! Als je van plan bent om naar Toscane én het strand te gaan, ga dan NIET hier naar toe. De bungalow mag die naam niet dragen, alles hangt los en is vies. Oh ja, strand was ook niet schoon, er is geen zwembad en er zijn alleen maar italianen en duitsers.

• 5Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• jderoij, 31-01-2015

Bungalows

Volgens de website van deze camping zijn er ook bungalows te huur in plaats van mobiel-homes. Heeft iemand ervaring met zo’n bungalow?

• Jelmar, 16-12-2013

huurtenten

Op de site van deze camping geven ze aan dat het mogelijk om is tenten te huren. Vanaf twee personen. Heeft iemand ervaring met deze tenten? Zijn de twee persoonstenten echt ook alleen twee slaapplaatsen of kan er ook een koelbox en koffer(s) bij in? Of moet je dan juist een grotere tent huren?

mbroders, 08-08-2014

zag wel enkele tenten achterin staan. hoop niet dat het deze tenten zijn, want die zou ik niet aanraden. slechte plaatsen

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa