Camping Le Tamerici

5.7Staat v/h sanitair
6.8Zwembad

Camping Info

• Animatieprogramma

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

89 reviews over Camping Le Tamerici in het Nederlands

• 2018
    6Stefan Vis19-07-2018

niet meer door het lawaai

schone camping, vriendelijk personeel. in de vorige reviews zagen we wel problemen over de schietbaan maar hier hadden we totaal geen last van. jammer was wel het lawaai van het park naast de camping. tot 1uur snachts harde muziek.

9Hygiëne
    2Prijs/kwaliteit
    1Ligging

• Oude reviews

8Rianne17-04-2018

Zeker voor herhaling vatbaar

Erg leuke camping, 10 minuutjes van het strand. Allerlei leuke restaurants, bars, ijssalons op 10 minuten rij afstand. Camping was netjes en verzorgd, heerlijk zwembad met ligbedden en ligweide. Veel animatie en andere dingen voor kinderen en jeugd. Pizza's waren ook lekker van de camping.

8Hygiëne
    7Staat v/h sanitair

• 2017
    8anoniem19-09-2017

Prima met wat aanpassingsvermogen

Sanitair was oud maar altijd schoon, ligt op fijne strategische plekken. Zwembad was leuk, fijne temperatuur, geen badmuts verplicht, buiten de siësta om mocht er eigenlijk alles. Fijne ligweide met voldoende bomen voor schaduw, parasol en stoelen kon je huren. Hier hebben wij geen gebruik van gemaakt, omdat een handdoek onder de bomen prima voldeed.

Restaurant was lekker maar vrij duur en chaotisch (wel midden in het hoofdseizoen geweest). Wel fijne opties voor glutenvrij/coeliakie! Het schieten van schietbaan hoor je wel, maar daar wen je heel snel aan.

Animatie is vrijwel alleen in het Italiaans, dat was wel jammer omdat we ook op Engels hadden gerekend. De miniclub 's avonds was wel erg leuk voor onze dochter (3,5 jaar), ze kon leuk mee dansen.

Plekken zijn mooi, schaduwrijk en ruimer dan dat we gewend zijn in Italië.

Tip: huur een fiets en trek erop uit in de omgeving, Cecina is echt een leuk dorpje/stad om doorheen te fietsen met lekkere eten, drinken en speelgelegenheid!

9Hygiëne
    10Zwembad
    7Staat v/h sanitair
    9Ligging

• 4toerist10-09-2017

liever niet meer terug

grote plaatsen en voldoende schaduw. Winkeltje met ruime keuze aan levensmiddelen en campingbenodigdheden. Haarkapster aanwezig. Restaurant aanwezig: goed maar redelijk prijzig. Verwarmd zwembad waar te luide muziek wordt gedraaid door een d.j. en waar je moet betalen voor de stoelen en de parasol. Er is ook een ligweide die gratis mag worden gebruikt. Geen badmuts. Minder goed: lawaaierige miniclub tot 00.00u - veel sanitair maar vuil en gewoon versleten. Gasten overwegend Italiaans die vooral op zichzelf zijn. Goeiemorgen kan er niet vanaf. In de omgeving is er buiten het strand niet veel te zien. Wij hadden het gehad na 4 dagen en zijn dan vertrokken terwijl wij een hele week wilden blijven. Camping en omgeving zijn zeker geen aanrader. Wij gaan zeker niet meer terug.

7Kindvriendelijk
    5Hygiëne
    5Prijs/kwaliteit
    4Staat v/h sanitair
    4Ligging

• 8Irene24-08-2017

Prima camping

Fijne camping; goed zwembad (zonder badmuts), douches goed (zonder muntjes), strand bij camping viel mee, gratis shuttlebusje naar strand verderop met terrasje, vriendelijk personeel, muziek mag wat zachter bij zwembad maar wel gezellig, schietbaan went, loopafstand leuke boulevard met kraampjes. Heerlijke vakantie gehad!

6Kindvriendelijk
    6Staat v/h sanitair

• 4Vd Haven23-08-2017

Vreselijk!

Voor eerst op een camping doorgebracht ( normaal vliegen en luxe hotels) dus wellicht geen eerlijke recensie.Maar zoals wij t hebben meegemaakt. Krappe mobilehome. Nauwelijks keukengerei aanwezig.Van alles max 4 borden, kopjes, bestek. Slechte bedden, vieze douche met schimmel.WiFi slecht. Zwembad te druk en werkelijk de hele dag schreeuwende muziek vanuit daar (10-19uur).geen luchtbed etc in zwembad toegestaan.Veel chloor. Slechte paden met kiezels( skateboard vergeet t maar). Potje badminton?Niet mogelijk.Geen veldje.Slechte winkel.Weinig producten ,smerig brood.15 min lopen naar zee over stoffige parking.geen mogelijkheid voor ijsje of ligbedje te huren.Geen douches of voetenkraantjes bij strand.veel Italianen met bijbehorende luidruchtigheid.Ver van boulevard.Schietbaan hoor je hele dag.voor ons nooit meer. Met gierende banden naar huis na 1 week.elke dag weggegaan vd camping ivm ergenis. Hou je van kamperen en campings vind je dit vast leuk. Maar voor ons nooit meer opeen camping!

5Kindvriendelijk
    3Hygiëne
    3Zwembad
    5Prijs/kwaliteit
    2Staat v/h sanitair
    4Ligging

• 7Fam van G16-08-2017

Jammer van de schietbaan en de buren

Aan de camping gaat het niet liggen. Wat ons betreft is het super als ook omschreven in het gros van de overige recenties. enkel de ligging tussen een schietbaan die nu dus, in augustus zeeeer intensief gebruikt wordt en een ander soort van vakantiepark waar ze alles via de geluidsinstallatie op volle sterkte uitschreeuwen is het echt niet te harden zonder gehoorbescherming op ons erg mooie overdekte terras. Voor ons helaas de laatste keer le tamerici. Buiten zitten behalve tijdens de siesta is garantie gehoorschade. Het lijkt hier wel een warzone. Dit gaat wel iets verder dan een paar knallen als omschreven in eerde recenties

8Hygiëne
    7Prijs/kwaliteit
    8Eetgelegenheden
    1Ligging

• 9O. Van Ophem06-08-2017

Geweldige vakantie prima camping

Na een aantal negatieve verhalen over de schietbaan, de luide dj, de luidruchtige buurtcamping hadden wij toch wat vrees. Maar wat kunnen de revieuws toch persoonlijk zijn. Wij hebben deze camping als zeer goed ervaren. Zaten in mobile home. Leuke opstelling. Prachtige veranda. Met 2 meiden van 15 die de vakantie van hun leven hebben gehad. Geweldige animatie. Ook als ouders genoten. RestAurant op camping prima, heel vriendelijk personeel zo ook in de winkels van camping. Schietbaan totaal geen last van. Af en toe hoor je een knal maar om daar nou last van te hebben ??? Muziek bij zwembad prima te doen. Al met al komen wij al vele jaren op verschillende campings in Toscane en was dit echt een prima camping. 2 weken ontzettend genoten zelfs door onze meiden van 15

10Kindvriendelijk
    9Prijs/kwaliteit
    10Eetgelegenheden
    9Ligging

• 8j.brandes03-08-2017

prima camping

Leuke camping. 400 mtr van het strand. Het strand heeft zwart zand en steentjes. Als je dat niet verkiest kun je beter 6 km verder naar Vada rijden (parkeren €1 p/u) Daar is geel zand en je kan heel ver de zee in voordat het diep wordt dus ideaal voor kleine kinderen. Het zwembad op de camping is echter goed te doen. Let op, de regels zijn streng. Niet met een bal, als je je misdraagt of andere gasten overlast bezorgt mag je eruit. De supermarkt op de camping is prima en betaalbaar. Groot assortiment. Ze verstaan een beetje Engels. Maar je bent tenslotte in Italie dus probeer het eens in het Italiaans. Wordt op prijs gesteld. Naar de boulevard is het 15-20 min lopen. (Via het pijnboombos naar het strand, links aanhouden) Let op, zaterdag moet je reserveren want dan zit alles vol, hou daar echt rekening mee. Verder een goede uitvalbasis om naar Pisa en Luca te gaan of San Gigimiano en Volterra. Ook Florence en Sienna is redelijk goed te bereiken (Florence is 1,5 uur rijden)

9Prijs/kwaliteit

• 8irene08-02-2017

Het echte Toscane gevoel

Heerlijke vakantie gehad samen met mijn twee dochters. De camping was prima! De ligging was perfect ten opzichte van het strand en de boulevard. We hebben ook meerdere uitstapjes gemaakt naar Siena en Luca. Sanitair was netjes, zwembad niet heel bijzonder.

7Zwembad
    8Eetgelegenheden
    10Ligging

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• Judith, 22-03-2012

ERG AFGELEGEN OF NIET?

wanneer je van de camping afloopt heb je dan een straatje met winkels of moet je dan verder lopen?

hoe ver is het voor winkels en restaurants als je van de camping af gaat?

of ligt de camping erg afgelegen?

Rick, 04-04-2012

De winkels zitten niet direct naast de camping, maar op +/- een half uur lopen. Het strand is op 10 minuten afstand.

• Sarah, 05-01-2010

Staanplaatsen-Mobil-home

Mensen zijn niet zo positief over het sanitair en de staanplaatsen begrijp ik. Zijn de mensen in de mobil-homes wel tevreden?

RickR86, 24-07-2011

Het sanitair op deze camping is eind vorig jaar vernieuwd. Alles is nu modern en schoon.

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa