Camping Le Tamerici

6.8Zwembad
7Hygiëne

Camping Info

• Animatieprogramma

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

15 reviews over Camping Le Tamerici in het Nederlands

• 7gonneke22-08-2012

Leuke camping, lekker zwembad

leuke camping, lekker ijs, lekker eten, sanitair redelijk, zwembad prima, ligging waardeloos. Strand is een stukje lopen en kun je eigenlijk geen strand noemen.

7Prijs/kwaliteit
    5Ligging

• 8Arjan04-08-2012

Mooie camping was hier via touroperator

Ik zat op een apart gedeelte waar eenoudergezinnen bij elkaar stonden. Deze plaatsen waren niet ruim, maar erg netjes. De sanitaire voorzieningen waren ook goed en schoon. Als je 's-avonds met een grotere groep wilde eten werden ze wel helemaal gek. Dat zijn ze daar duidelijk niet gewend. Gelukiig waren er in de nabije omgeving voldoende eetgelegenheden. Verder was er een mooi (schoon) zwembad met daarbij een nette bar. Ook is er een winkeltje waar je voor normale prijzen je spulletjes kon halen.

6Prijs/kwaliteit
    4Eetgelegenheden

• 9Laura17-08-2011

Fijne, praktische camping met ongunstige ligging

Zwembad, restaurant, winkeltje, bar, sanitair: allemaal prima. Minpunten: geluidsoverlast van naastgelegen schietbaan en trein. Geen mooi strand. Boulevard met leuke restaurantjes op loopafstand, voor andere dingen heb je de auto nodig. De nachtwaker was erg onvriendelijk, als je na middernacht nog voor je tent zit schijnt hij met de zaklamp in je gezicht en buldert in het Italiaans tegen je.

9Kindvriendelijk
    9Staat v/h sanitair
    9Eetgelegenheden
    6Ligging

• 8vera14-04-2011

prima camping voor combinatie strand en cultuur

ben met een single vakantie op de camping geweest. Was een zeer geslaagde vakantie. Camping is prima. Heerlijk zwembad, leuk tentenkamp in schaduw en een fijn barretje voor s'avonds. (en s'ochtends heerlijke brioche en capucino). In Cecina Mare op de boulevard is het altijd gezellig druk en zijn leuke bars. In het weekend zijn er vaak feesten bij een strandbar op het strand. Ik ga eigenlijk elk jaar altijd ergens anders heen, maar denk er over om dit jaar misschien toch weer terug te gaan.

8Kindvriendelijk

• 7Ruben01-11-2010

Goede locatie voor strandliefhebbers

Met deze camping is niks mis. Het sanitair was altijd goed schoon. De ligging is goed voor strandliefhebbers, het is maar 10 minuten lopen naar het strand. De ligging is minder goed wat betreft de dorpjes. Er zijn gelukkig fietsen te huren op de camping. Het dorpje Cecina Mare is behalve de boulevard niks aan. Het dorpje de andere kant op, Castiglione, is veel mooier en daar is nog wat te zien.

De pizza's van het restaurant op de camping waren niet heel lekker. Daarentegen zijn de croissants en de koffie bij de bar heerlijk.

• 8Jordy Onsia03-09-2010

Prima camping

In 2008 via jongerenreisorganisatie 2 weken op camping Tamerici verbleven. Ligging: 10 min. van de zee vandaan. 30 min. lopen naar centrum Cecina Mare. Bushalte op 5 min. lopen. Mooi en lang pijnboombos evenwijdig aan de zee, mooi om doorheen te fietsen. Zwembad niet al te groot, maar in de middaguren goed te doen om (korte) baantjes te zwemmen en er in te plonsen om af te koelen. Sanitair: dichtstbijzijnde sanitair was gedateerd en niet al te fris, het nieuwe sanitair in de buurt van het zwembad) was wel hygiënisch en in goede staat. Eetgelegenheid: Paar keer gegeten/besteld bij het restaurant. Pizza's van goede smaak (je kunt ook 2 halve verschillende smaken bestellen), sommige gerechten met teveel olijfolie bereid. Maaltijden komen niet gelijktijdig maar dat is voor een Italië kenner niet onbekend. Geen gebruik gemaakt van het barretje/bistro liggend naast het zwembad.

• 6Eddy VdD21-08-2010

één keer is genoeg

Camping aan rand van het dorp en op 10 minuten wandelen van het zandstrand.

De camping zelf is verzorgd met voldoende onderhoudspersoneel - de sanitaire blok aan het zwembad was tiptop de andere blokken waren wat kleiner en deze hadden hoofdzakelijk Franse toiletten

Om in het centrum van het dorp te geraken moet men geduld hebben (dagelijks aanschuiven in het drukke verkeer...ons record : 1uur en 10 minuten in de auto om enkele boodschappen te doen) een fiets of bromfiets is dus zeker een aanrader.

Kampplaatsen zijn zeer druk bezet - elk plaatsje wordt volgepropt. Toen alles volstond werd zelfs de doorgang naar het sanitair verhuurd.

Bij aankomst kregen we de kampregels te horen : stilte tussen 13 en 14 uur en na 23 uur. Wat blijkt : op 100 m van de camping is een schietstand voor kleiduiven en de animatie (kinderdisco, karaoke enz...) duurt tot na middernacht en staat luid genoeg zodat we in onze tent gemakkelijk konden "meegenieten".

8Kindvriendelijk
    6Prijs/kwaliteit
    5Ligging

• 7sandra24-02-2010

leuk belevenis

Ik ben met een jongerenreis er heen geweest. De camping was toen al wat vernieuwd. (volgens mij nieuwe eigenaar). De toiletten achterin waren nog niet vervangen daar moest je staan maar daar kwam niemand. Voorin waren zat normale toiletten. Er was een supermarktje waar je alles kon halen. Je kon best lekker eten op de camping. Je kon lopen naar het stadje maar met de fiets was handiger. Kun je goedkoop huren. Lekkere etenstentjes. Het personeel in het park was heel aardig en het animatie team was geweldig. Wel is waar leek het net holland maar de mensen die er werken zijn toch echt italiaans en spreken geen nl. Het animatieteam ging elke dag uit hun dak overdag voor kinderen savonds ook voor volwassenen. We zijn veel uitstapjes wezen maken. Lucca was het meest mooie idilische stadje. Pisa is toeristische zooi. De camping was prima. Geen commentaar.

10Kindvriendelijk
    9Eetgelegenheden

• 7Elke18-08-2009

Kleinschalige camping

Kleinschalige camping, met niet zoveel faciliteiten. Leuk maar klein zwembad, ligbedden tegen betaling (1 euro p.d). Eten op de camping is erg voordelig. Strand is zo'n 500 m lopen, door een bos. Cecina Mare is rustig, verwacht geen boulevard als in Spanje. Personeel vd camping spreekt vooral Italiaans, de meeste spreken geen Engels.Animatie ook in het Italiaans. 'S nachts slechte/geen bewaking. Auto's mogen niet bij de tent/caravan, moeten op de parkeerplaats op de camping. 1 auto gratis, een tweede auto kost 4 euro p.d.

7Prijs/kwaliteit
    6Eetgelegenheden
    6Ligging

• 8Esmée20-09-2008

Was helemaal te gek

Ik ben samen met organisatie 'Simbo' naar deze camping gegaan. De camping was erg goed. Veel Italianen. Er was een Zwembad, Bar, Winkel, Restaurant en een open Theater. Het ligt 10 min. lopen van het strand en 20 min. lopen van de Boulevaard. De Boulevaard is erg leuk 's avonds alleen overdag valt er niet veel te beleven. Als je hier naar toe gaat zijn er bepaalde dingen die je niet mag missen. Zoals: Take Away(cocktailbar in Cecina), Aquapark(ook in Cecina), Luca(in Via S. Lucia zit een heerlijke pizza bakker), Florence(erg veel te koop maar wel druk en je moet oppassen bij de prijzen op terasjes) en Disco Le Delphino. Ik heb 2 dingetjes aan te merken op de camping en dat zijn: het sanitair achter op de camping is nog niet vernieuwd(voorin al wel) en er ligt over de hele camping grind maar dat word binnekort vervangen.

Ik heb een Fantastische vakantie gehad en ik hoop dat jullie wat aan mijn beoordeling hebben!

Ciao Esmée

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• Judith, 22-03-2012

ERG AFGELEGEN OF NIET?

wanneer je van de camping afloopt heb je dan een straatje met winkels of moet je dan verder lopen?

hoe ver is het voor winkels en restaurants als je van de camping af gaat?

of ligt de camping erg afgelegen?

Rick, 04-04-2012

De winkels zitten niet direct naast de camping, maar op +/- een half uur lopen. Het strand is op 10 minuten afstand.

• Sarah, 05-01-2010

Staanplaatsen-Mobil-home

Mensen zijn niet zo positief over het sanitair en de staanplaatsen begrijp ik. Zijn de mensen in de mobil-homes wel tevreden?

RickR86, 24-07-2011

Het sanitair op deze camping is eind vorig jaar vernieuwd. Alles is nu modern en schoon.

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa