Camping Le Tamerici

• 5.8Staat v/h sanitair

Camping Info

• Animatie
Meer campinginfo

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

100 reviews over Camping Le Tamerici

• 7Monique09-08-2019

Goeie vakantie gehad!

Minpunten: Geluid van de schietbaan , luidruchtige animatie ( alleen Italiaans), ook van de buurcamping erg luidruchtig, met kleine kinderen zou ik hier niet graag zitten. Maar dit wisten we al voor we gingen!

Pluspunten: Vriendelijke receptie, kunnen redelijk Engels, schone stacaravan met grote veranda, Leuke boulevard op loopafstand, goedkoop fietsen gehuurd op boulevard, leuk om door de bossen naar het strand te fietsen! Zowieso geen dure omgeving, boodschappen en uit eten prima te doen👍🏻 Geen superluxe camping maar op zijn Italiaans, wat ook zijn charmes heeft.

• 6Staat v/h sanitair

• 8iwan04-08-2019

een onvergetelijke vakantie van 2 weken.

Echt een super vakantie gehad, wij als ouders en kids van 11 en 14 jaar hebben 2 onvergetelijke weken gehad. Heel erg vriendelijk werden we ontvangen, en we hadden een stacaravan die erg schoon was en een airco heeft. Het zwembad was groot genoeg en erg schoon. het park zelf niet erg groot maar ook schoon en hele vriendelijke mensen die er in de winkeltjes werken. wat ook een voordeel was dat er door de weeks niet met de auto over de camping gereden mocht worden maar een parkeerplaats tegenover de camping waardoor we niet ver hoefde te lopen..Er is een klein minpuntje dat het animatie team alleen Italiaans talig is en geen engels of andere talen.

• 9Eetgelegenheden

• 2018
    3Anouk25-09-2018

Vreselijke camping, veel te harde muziek

Dit jaar waren wij voor het op Camping New Tamerici in Cecina. Een keer maar nooit weer, s avonds heel veel geluidsoverlast van de animatie. Volumeknop stond op standje “houseparty” en dat tot gemiddeld tussen half 1 en 2 uur s nachts. Wij hadden een stacaravan bijna achteraan de camping, maar we lagen de trillen in bed van de muziek! Zo hard!!! Meerdere keren gevraagd of het minder kon, maar we werden niet serieus genomen. Erg vervelend, zeker als je kleine kinderen hebt die er niet van kunnen slapen en met de dag vermoeider worden. Ook was er erg luide muziek bij het zwembad, we konden elkaar bijna niet verstaan. Dat kan best gevaarlijke situaties opleveren.

Wij hadden voor 2 weken geboekt, maar hebben na 1 week reeds onze spullen gepakt en hebben onze vakantie elders voortgezet. Daar hebben we gelukkig de schade in kunnen halen.

Tourpopreator heeft het vanuit hun kant netjes opgelost echter de camping spreekt alles tegen en ze l

• 1Staat v/h sanitair

• 3Fam. Mineur23-08-2018

We hebben vakantie gehad. That’s it !

Stacaravan Costa Rei Zeeeeer gedateerde accomodatie. Geen kast ruimte voor boodschappen. Alles scheef en kapot. Overal verf en stukken vanaf Douche alles verkalkt Bedden zijn lattenbodems op pootjes met een matras erop gegooid.Douchegordijn van een soort dik bouwplastic. Veeeel te groot en te lang. Geen thermostaat kranen maar oude gewone mengkranen die verkalkt zijn en slecht functioneren. Warm water om te douchen is een drama. Inventaris keuken zeer mager. Kledingkast zonder deur. Niemand spreekt Engels !!Pedaalemmer is een vieze luieremmer met losse deksel. Stoffer en blik zonder stoffer. Vloerwisser is een houten stok met stuk plastic eraan vast geschroefd met een oude losse stinkende dweil. Binnenkant koelkkastdeur kapot. Werkelijk alles wat je pakt is uit het stenen tijdperk en niet compleet en niet functioneel. Alles wat je moet hebben zit in het huisje wordt gezegd door touroperator !! Etc NOOIT MEER !!!!!!!

• 3Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 8John23-07-2018

Prima camping voor een eerlijke prijs

Prima camping. Zelf geen last gehad van lawaai. Je hoort de schoten wel en de muziek stopt uiterlijk om 0.00 uur. Maar voor mij niet hinderlijk. ben er nu 2 jaar achter elkaar geweest en in september weer voor een weekje. Camping is niet te groot, veel Italianen, verder Fransen, Belgen, Hongaren , Zweden en natuurlijk de onvermijdbare Nederlanders. Via de touroperator geboekt welke de goedkoopste aanbieder is, goedkoper dan direct via de camping te boeken.

• 2017
    8anoniem19-09-2017

Prima met wat aanpassingsvermogen

Sanitair was oud maar altijd schoon, ligt op fijne strategische plekken. Zwembad was leuk, fijne temperatuur, geen badmuts verplicht, buiten de siësta om mocht er eigenlijk alles. Fijne ligweide met voldoende bomen voor schaduw, parasol en stoelen kon je huren. Hier hebben wij geen gebruik van gemaakt, omdat een handdoek onder de bomen prima voldeed.

Restaurant was lekker maar vrij duur en chaotisch (wel midden in het hoofdseizoen geweest). Wel fijne opties voor glutenvrij/coeliakie! Het schieten van schietbaan hoor je wel, maar daar wen je heel snel aan.

Animatie is vrijwel alleen in het Italiaans, dat was wel jammer omdat we ook op Engels hadden gerekend. De miniclub 's avonds was wel erg leuk voor onze dochter (3,5 jaar), ze kon leuk mee dansen.

Plekken zijn mooi, schaduwrijk en ruimer dan dat we gewend zijn in Italië.

Tip: huur een fiets en trek erop uit in de omgeving, Cecina is echt een leuk dorpje/stad om doorheen te fietsen met lekkere eten, drinken en speelgelegenheid!

• 7Staat v/h sanitair

• 8Irene24-08-2017

Prima camping

Fijne camping; goed zwembad (zonder badmuts), douches goed (zonder muntjes), strand bij camping viel mee, gratis shuttlebusje naar strand verderop met terrasje, vriendelijk personeel, muziek mag wat zachter bij zwembad maar wel gezellig, schietbaan went, loopafstand leuke boulevard met kraampjes. Heerlijke vakantie gehad!

• 6Staat v/h sanitair

• 4Vd Haven23-08-2017

Vreselijk!

Voor eerst op een camping doorgebracht ( normaal vliegen en luxe hotels) dus wellicht geen eerlijke recensie.Maar zoals wij t hebben meegemaakt. Krappe mobilehome. Nauwelijks keukengerei aanwezig.Van alles max 4 borden, kopjes, bestek. Slechte bedden, vieze douche met schimmel.WiFi slecht. Zwembad te druk en werkelijk de hele dag schreeuwende muziek vanuit daar (10-19uur).geen luchtbed etc in zwembad toegestaan.Veel chloor. Slechte paden met kiezels( skateboard vergeet t maar). Potje badminton?Niet mogelijk.Geen veldje.Slechte winkel.Weinig producten ,smerig brood.15 min lopen naar zee over stoffige parking.geen mogelijkheid voor ijsje of ligbedje te huren.Geen douches of voetenkraantjes bij strand.veel Italianen met bijbehorende luidruchtigheid.Ver van boulevard.Schietbaan hoor je hele dag.voor ons nooit meer. Met gierende banden naar huis na 1 week.elke dag weggegaan vd camping ivm ergenis. Hou je van kamperen en campings vind je dit vast leuk. Maar voor ons nooit meer opeen camping!

• 2Staat v/h sanitair

• 7Fam van G16-08-2017

Jammer van de schietbaan en de buren

Aan de camping gaat het niet liggen. Wat ons betreft is het super als ook omschreven in het gros van de overige recenties. enkel de ligging tussen een schietbaan die nu dus, in augustus zeeeer intensief gebruikt wordt en een ander soort van vakantiepark waar ze alles via de geluidsinstallatie op volle sterkte uitschreeuwen is het echt niet te harden zonder gehoorbescherming op ons erg mooie overdekte terras. Voor ons helaas de laatste keer le tamerici. Buiten zitten behalve tijdens de siesta is garantie gehoorschade. Het lijkt hier wel een warzone. Dit gaat wel iets verder dan een paar knallen als omschreven in eerde recenties

• 8Eetgelegenheden

• 9O. Van Ophem06-08-2017

Geweldige vakantie prima camping

Na een aantal negatieve verhalen over de schietbaan, de luide dj, de luidruchtige buurtcamping hadden wij toch wat vrees. Maar wat kunnen de revieuws toch persoonlijk zijn. Wij hebben deze camping als zeer goed ervaren. Zaten in mobile home. Leuke opstelling. Prachtige veranda. Met 2 meiden van 15 die de vakantie van hun leven hebben gehad. Geweldige animatie. Ook als ouders genoten. RestAurant op camping prima, heel vriendelijk personeel zo ook in de winkels van camping. Schietbaan totaal geen last van. Af en toe hoor je een knal maar om daar nou last van te hebben ??? Muziek bij zwembad prima te doen. Al met al komen wij al vele jaren op verschillende campings in Toscane en was dit echt een prima camping. 2 weken ontzettend genoten zelfs door onze meiden van 15

• 10Eetgelegenheden

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• jderoij, 31-01-2015

Bungalows

Volgens de website van deze camping zijn er ook bungalows te huur in plaats van mobiel-homes. Heeft iemand ervaring met zo’n bungalow?

• Jelmar, 16-12-2013

huurtenten

Op de site van deze camping geven ze aan dat het mogelijk om is tenten te huren. Vanaf twee personen. Heeft iemand ervaring met deze tenten? Zijn de twee persoonstenten echt ook alleen twee slaapplaatsen of kan er ook een koelbox en koffer(s) bij in? Of moet je dan juist een grotere tent huren?

mbroders, 08-08-2014

zag wel enkele tenten achterin staan. hoop niet dat het deze tenten zijn, want die zou ik niet aanraden. slechte plaatsen

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa