Camping Le Tamerici

• 5.8Staat v/h sanitair

Camping Info

• Animatie
Meer campinginfo

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

100 reviews over Camping Le Tamerici

• 7Monique09-08-2019

Goeie vakantie gehad!

Minpunten: Geluid van de schietbaan , luidruchtige animatie ( alleen Italiaans), ook van de buurcamping erg luidruchtig, met kleine kinderen zou ik hier niet graag zitten. Maar dit wisten we al voor we gingen!

Pluspunten: Vriendelijke receptie, kunnen redelijk Engels, schone stacaravan met grote veranda, Leuke boulevard op loopafstand, goedkoop fietsen gehuurd op boulevard, leuk om door de bossen naar het strand te fietsen! Zowieso geen dure omgeving, boodschappen en uit eten prima te doen👍🏻 Geen superluxe camping maar op zijn Italiaans, wat ook zijn charmes heeft.

• 8iwan04-08-2019

een onvergetelijke vakantie van 2 weken.

Echt een super vakantie gehad, wij als ouders en kids van 11 en 14 jaar hebben 2 onvergetelijke weken gehad. Heel erg vriendelijk werden we ontvangen, en we hadden een stacaravan die erg schoon was en een airco heeft. Het zwembad was groot genoeg en erg schoon. het park zelf niet erg groot maar ook schoon en hele vriendelijke mensen die er in de winkeltjes werken. wat ook een voordeel was dat er door de weeks niet met de auto over de camping gereden mocht worden maar een parkeerplaats tegenover de camping waardoor we niet ver hoefde te lopen..Er is een klein minpuntje dat het animatie team alleen Italiaans talig is en geen engels of andere talen.

• 8Staat v/h sanitair

• 7Bernard12-06-2019

Prima met oordoppen in.

Jammer van de schietbaan naast de camping. Zwembad is top, sanitair wat minder. Strand is wel even lopen. Omgeving goed te fietsen. Prijs voor seizoen prima. WiFi alleen bij gebouwen.

• 6Eetgelegenheden

• 5Sylvia09-06-2019

Niet welkom..

Het enige wat ons mee viel is dat de 'glamping' tent er leuk en schoon uit zag, hierin miste we wel een aangrenzend terras gedeelte waarop je s' avonds een spelletje of iets dergelijks op kan doen. Verder zouden wij nooit meer naar de camping gaan. Wij voelde ons totaal niet welkom.. de camping is erg gericht op Italianen en als buitenlander wordt je gewoon bewust overgeslagen omdat er gebrekkig tot geen engels wordt gesproken. Het animatie team bij het zwembad is zo prominent aanwezig dat wij, als jong stel (24/27 jaar), bij onze tent gingen zitten waar zelfs daar de harde muziek hoorbaar was.. ook de schietbaan van iets verderop is hoorbaar. Ook s'ochtends is er weinig keus in broodjes en als je croissointjes wilt voor ontbijt moet je die halen in de snackbar en niet in de supermarkt. De boulevard van Cecina is wel op gepast loopafstand en is leuk om doorheen te lopen en een drankje te drinken of een hapje te eten.

• 5Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

• 2018
    5Tegelaers30-08-2018

Te veel lawaai door animatie maar wel goed gelegen

Mooie ligging dichtbij het strand en de bossen, uitstekend restaurant op de camping en dicht gelegen bij het leuke dorpje Cecina. Echter van 10:00 tot 00:00 dagelijks harde muziek van animatie plus schietbaan rechts van de camping waardoor je van 10:00 tot 19:00 uur knallen hoort. Kleine douchen met echt weinig ruimte en geen haakjes om je spullen op te hangen. Geen toiletpapier, sanitair benedenmaats gezien prijs kwaliteit verhouding. Voor je rust en comfort moet je hier niet naartoe. Voor kinderen wel goede camping. Klein en overzichtelijk en dag en nacht animatie.

• 5Staat v/h sanitair

• 6A.K.30-08-2018

Te druk,teveel lawaai. Ligging&Restaurant geweldig

Iedere dag van 10:00-00:00 luidde muziek. Animatieteam

Schietbaan iedere dag van 10:00-20:00 redelijk harde doffe knallen te horen

80% italianen, overige DU en NL Ontzettend veel jonge kinderen en honden aanwezig.

Uitstekend restaurant Goede prijskwaliteit verhouding

Sanitair voldoende en schoon Geen douche munten

Autovrije camping. Autoparkeerplaats overkant van de straat, onbewaakt.

Schaduwrijke plaatsen

Levendig centrum Cecina op 5-10 min fietsafstand

Gratis strand met prachtige natuur bossen op 5-10 min fietsafstand

• 3Fam. Mineur23-08-2018

We hebben vakantie gehad. That’s it !

Stacaravan Costa Rei Zeeeeer gedateerde accomodatie. Geen kast ruimte voor boodschappen. Alles scheef en kapot. Overal verf en stukken vanaf Douche alles verkalkt Bedden zijn lattenbodems op pootjes met een matras erop gegooid.Douchegordijn van een soort dik bouwplastic. Veeeel te groot en te lang. Geen thermostaat kranen maar oude gewone mengkranen die verkalkt zijn en slecht functioneren. Warm water om te douchen is een drama. Inventaris keuken zeer mager. Kledingkast zonder deur. Niemand spreekt Engels !!Pedaalemmer is een vieze luieremmer met losse deksel. Stoffer en blik zonder stoffer. Vloerwisser is een houten stok met stuk plastic eraan vast geschroefd met een oude losse stinkende dweil. Binnenkant koelkkastdeur kapot. Werkelijk alles wat je pakt is uit het stenen tijdperk en niet compleet en niet functioneel. Alles wat je moet hebben zit in het huisje wordt gezegd door touroperator !! Etc NOOIT MEER !!!!!!!

• 3Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 8RSMVM18-08-2018

Heerlijke vakantie!

Mooie,grote en complete familiecamping. Mooi en schoon zwembad, geen badmuts verplicht! Ligbedden en parasols voldoende aanwezig, maar wel tegen betaling (6 euro p.d.) Op het gras liggen uiteraard gratis. Veel animatie aanwezig, wel erg gericht op Italianen. Receptie sprak goed Engels/ Duits. Rest v.d. camping liet dit nog wel te wensen over. Minimarket & campingwinkeltje aanwezig, voldoende assortiment. Goede service bij de receptie, zij hebben ons gratis geholpen met het repareren van een van onze tentstokken! Restaurant aanwezig, reserveren noodzakelijk.Camping plekken aan de kleine kant. Stroom in de buurt, geen water tapplaatsen. Daarvoor moest je naar het sanitairgebouw. Sanitairgebouwen oud maar schoon. Vanuit Cecina met de trein naar Pisa geweest (uurtje reizen). Met de auto naar Florence, laatste stukje naar het centrum met de tram (ong. 1,5 tot 2 uur reizen). Kleine 10 min lopen naar het strand v.a. camping. Prima zandstrand.

• 7Staat v/h sanitair

• 8John23-07-2018

Prima camping voor een eerlijke prijs

Prima camping. Zelf geen last gehad van lawaai. Je hoort de schoten wel en de muziek stopt uiterlijk om 0.00 uur. Maar voor mij niet hinderlijk. ben er nu 2 jaar achter elkaar geweest en in september weer voor een weekje. Camping is niet te groot, veel Italianen, verder Fransen, Belgen, Hongaren , Zweden en natuurlijk de onvermijdbare Nederlanders. Via de touroperator geboekt welke de goedkoopste aanbieder is, goedkoper dan direct via de camping te boeken.

• 8Staat v/h sanitair

• 6Stefan Vis19-07-2018

niet meer door het lawaai

schone camping, vriendelijk personeel. in de vorige reviews zagen we wel problemen over de schietbaan maar hier hadden we totaal geen last van. jammer was wel het lawaai van het park naast de camping. tot 1uur snachts harde muziek.

• 6Eetgelegenheden

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• jderoij, 31-01-2015

Bungalows

Volgens de website van deze camping zijn er ook bungalows te huur in plaats van mobiel-homes. Heeft iemand ervaring met zo’n bungalow?

• Jelmar, 16-12-2013

huurtenten

Op de site van deze camping geven ze aan dat het mogelijk om is tenten te huren. Vanaf twee personen. Heeft iemand ervaring met deze tenten? Zijn de twee persoonstenten echt ook alleen twee slaapplaatsen of kan er ook een koelbox en koffer(s) bij in? Of moet je dan juist een grotere tent huren?

mbroders, 08-08-2014

zag wel enkele tenten achterin staan. hoop niet dat het deze tenten zijn, want die zou ik niet aanraden. slechte plaatsen

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa