Camping Le Tamerici

6.8Zwembad
7Hygiëne

Camping Info

• Animatieprogramma

Camping Le Tamerici in Toscane is een grote en levendige camping. Kom hier dan ook niet als je op zoek bent naar rust. Het animatieteam is prominent aanwezig en erg enthousiast. Rondom het zwembad is een ligweide met voldoende schaduw. Bezoek steden als Pisa of Florence of huur een fiets en verken het binnenland van Toscane.

Contact

16 reviews over Camping Le Tamerici in het Nederlands

• 7Bernard12-06-2019

Prima met oordoppen in.

Jammer van de schietbaan naast de camping. Zwembad is top, sanitair wat minder. Strand is wel even lopen. Omgeving goed te fietsen. Prijs voor seizoen prima. WiFi alleen bij gebouwen.

6Ligging
    9Prijs/kwaliteit
    6Eetgelegenheden
    6Staat v/h sanitair
    10Zwembad
    7Hygiëne

• 5Sylvia09-06-2019

Niet welkom..

Het enige wat ons mee viel is dat de 'glamping' tent er leuk en schoon uit zag, hierin miste we wel een aangrenzend terras gedeelte waarop je s' avonds een spelletje of iets dergelijks op kan doen. Verder zouden wij nooit meer naar de camping gaan. Wij voelde ons totaal niet welkom.. de camping is erg gericht op Italianen en als buitenlander wordt je gewoon bewust overgeslagen omdat er gebrekkig tot geen engels wordt gesproken. Het animatie team bij het zwembad is zo prominent aanwezig dat wij, als jong stel (24/27 jaar), bij onze tent gingen zitten waar zelfs daar de harde muziek hoorbaar was.. ook de schietbaan van iets verderop is hoorbaar. Ook s'ochtends is er weinig keus in broodjes en als je croissointjes wilt voor ontbijt moet je die halen in de snackbar en niet in de supermarkt. De boulevard van Cecina is wel op gepast loopafstand en is leuk om doorheen te lopen en een drankje te drinken of een hapje te eten.

7Ligging
    7Kindvriendelijk
    5Eetgelegenheden
    2Staat v/h sanitair
    5Hygiëne

• 2018
    5Tegelaers30-08-2018

Te veel lawaai door animatie maar wel goed gelegen

Mooie ligging dichtbij het strand en de bossen, uitstekend restaurant op de camping en dicht gelegen bij het leuke dorpje Cecina. Echter van 10:00 tot 00:00 dagelijks harde muziek van animatie plus schietbaan rechts van de camping waardoor je van 10:00 tot 19:00 uur knallen hoort. Kleine douchen met echt weinig ruimte en geen haakjes om je spullen op te hangen. Geen toiletpapier, sanitair benedenmaats gezien prijs kwaliteit verhouding. Voor je rust en comfort moet je hier niet naartoe. Voor kinderen wel goede camping. Klein en overzichtelijk en dag en nacht animatie.

10Kindvriendelijk
    6Hygiëne
    5Staat v/h sanitair

6A.K.30-08-2018

Te druk,teveel lawaai. Ligging&Restaurant geweldig

Iedere dag van 10:00-00:00 luidde muziek. Animatieteam

Schietbaan iedere dag van 10:00-20:00 redelijk harde doffe knallen te horen

80% italianen, overige DU en NL Ontzettend veel jonge kinderen en honden aanwezig.

Uitstekend restaurant Goede prijskwaliteit verhouding

Sanitair voldoende en schoon Geen douche munten

Autovrije camping. Autoparkeerplaats overkant van de straat, onbewaakt.

Schaduwrijke plaatsen

Levendig centrum Cecina op 5-10 min fietsafstand

Gratis strand met prachtige natuur bossen op 5-10 min fietsafstand

10Kindvriendelijk
    6Hygiëne
    6Staat v/h sanitair

8RSMVM18-08-2018

Heerlijke vakantie!

Mooie,grote en complete familiecamping. Mooi en schoon zwembad, geen badmuts verplicht! Ligbedden en parasols voldoende aanwezig, maar wel tegen betaling (6 euro p.d.) Op het gras liggen uiteraard gratis. Veel animatie aanwezig, wel erg gericht op Italianen. Receptie sprak goed Engels/ Duits. Rest v.d. camping liet dit nog wel te wensen over. Minimarket & campingwinkeltje aanwezig, voldoende assortiment. Goede service bij de receptie, zij hebben ons gratis geholpen met het repareren van een van onze tentstokken! Restaurant aanwezig, reserveren noodzakelijk.Camping plekken aan de kleine kant. Stroom in de buurt, geen water tapplaatsen. Daarvoor moest je naar het sanitairgebouw. Sanitairgebouwen oud maar schoon. Vanuit Cecina met de trein naar Pisa geweest (uurtje reizen). Met de auto naar Florence, laatste stukje naar het centrum met de tram (ong. 1,5 tot 2 uur reizen). Kleine 10 min lopen naar het strand v.a. camping. Prima zandstrand.

9Zwembad
    8Hygiëne

6Stefan Vis19-07-2018

niet meer door het lawaai

schone camping, vriendelijk personeel. in de vorige reviews zagen we wel problemen over de schietbaan maar hier hadden we totaal geen last van. jammer was wel het lawaai van het park naast de camping. tot 1uur snachts harde muziek.

9Hygiëne
    9Zwembad
    2Prijs/kwaliteit
    6Eetgelegenheden
    1Ligging

8Rianne17-04-2018

Zeker voor herhaling vatbaar

Erg leuke camping, 10 minuutjes van het strand. Allerlei leuke restaurants, bars, ijssalons op 10 minuten rij afstand. Camping was netjes en verzorgd, heerlijk zwembad met ligbedden en ligweide. Veel animatie en andere dingen voor kinderen en jeugd. Pizza's waren ook lekker van de camping.

8Hygiëne
    8Zwembad

• 2017
    4toerist10-09-2017

liever niet meer terug

grote plaatsen en voldoende schaduw. Winkeltje met ruime keuze aan levensmiddelen en campingbenodigdheden. Haarkapster aanwezig. Restaurant aanwezig: goed maar redelijk prijzig. Verwarmd zwembad waar te luide muziek wordt gedraaid door een d.j. en waar je moet betalen voor de stoelen en de parasol. Er is ook een ligweide die gratis mag worden gebruikt. Geen badmuts. Minder goed: lawaaierige miniclub tot 00.00u - veel sanitair maar vuil en gewoon versleten. Gasten overwegend Italiaans die vooral op zichzelf zijn. Goeiemorgen kan er niet vanaf. In de omgeving is er buiten het strand niet veel te zien. Wij hadden het gehad na 4 dagen en zijn dan vertrokken terwijl wij een hele week wilden blijven. Camping en omgeving zijn zeker geen aanrader. Wij gaan zeker niet meer terug.

7Kindvriendelijk
    5Hygiëne
    8Zwembad
    5Prijs/kwaliteit
    4Staat v/h sanitair
    4Ligging

• 10Linda14-09-2016

Heerlijke vakantie gehad!!

Laat op de avond gearriveerd, keurig ontvangen en ingecheckt door nachtbewaker en naar stacaravan gebracht. Heerlijk zwembad en gezellig animatie team aanwezig. Personeel niet altijd even vriendelijk (bazar/ supermarkt). Personeel spreekt slecht Engels. Gezellige boulevard op loopafstand.

10Zwembad

• 7veldh05-09-2016

Niet ons ding

Een nette georganiseerde camping waar men ook met engels en duits uit de voeten kon. Weinig groen. Wifi werkte niet. Wat ons erg tegenviel was dat je voor je camper geen vuilwater loosput had. Voor 1 nacht prima, maar we hadden hier niet lang willen staan.

7Prijs/kwaliteit
    7Ligging

6 tips over Camping Le Tamerici

• Sjerrin, 15-08-2013
    • Stedentrips met de trein zijn te doen, maar na twee keer flink vertraging te hebben gehad hebben we Elba en Florence geboekt via Last Minute Tours (zie folder bij receptie), die komen je bij de camping ophalen en zetten je daar weer af. Hele mooie tours gehad!

• Op de camping zitten heeeel veel muggen, de zogenaamde tijgermug. Zogauw wij op de plek stonden plakten er al drie aan mijn been. Neem veel antimuggen spray mee (ook op camping verkrijgbaar) en houd alles goed dicht.

• Kathleen, 18-08-2013

Excursies naar wijnproeverij en olifolie tour. De olijfolietour hebben we gedaan : goed verzorgd en goede gids en tolk !! Een bezoek aan Elba is zeker de moeite waard : neem de boot in Piombino en koop de kaarten vooraf bij een kantoortje langs de weg. Pisa ligt niet ver vandaan en wil je iets aparts en heb je er zeker 5 uur rijden voor over ? Ga naar San Marino : staatje in Oost Italie !!! De rit ernaar toe door de bergen is machtig mooi maar zeker 5 uur !!

• R.G. Fijnenberg, 13-07-2012

Er is een Lidl in Cecina waar je goed boodschappen kunt doen!

9 vragen over Camping Le Tamerici

• Judith, 22-03-2012

ERG AFGELEGEN OF NIET?

wanneer je van de camping afloopt heb je dan een straatje met winkels of moet je dan verder lopen?

hoe ver is het voor winkels en restaurants als je van de camping af gaat?

of ligt de camping erg afgelegen?

Rick, 04-04-2012

De winkels zitten niet direct naast de camping, maar op +/- een half uur lopen. Het strand is op 10 minuten afstand.

• Sarah, 05-01-2010

Staanplaatsen-Mobil-home

Mensen zijn niet zo positief over het sanitair en de staanplaatsen begrijp ik. Zijn de mensen in de mobil-homes wel tevreden?

RickR86, 24-07-2011

Het sanitair op deze camping is eind vorig jaar vernieuwd. Alles is nu modern en schoon.

• window9, 11-05-2015

animatie nl/overlast

ik vroeg me af of de eerdere recensies kloppen? is er geluidsoverlast? is er ook animatie in het Nederlands? willen in juli met 2 kids en 2 volw gaan.

miranda Boerrigter, 11-08-2015

Ja erge geluidsoverlast ging door tot na 1 uur s'nachts. en ook met name de schietclub vlakbij de camping.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand800 m
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesFietsverhuur, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• Autovrij parkJa