Vakantiepark La Cecinella

109 reviews over Vakantiepark La Cecinella

• 2019
    2Martine Toten01-06-2019

Waardeloos...

Wat een vreselijk park. Zitten hier nu een week. Buiten het feit dat de huisjes totaal geen comfort hebben en geen privacy zit je hier in de herrie van de kleiduiven schietvereniging de hele dag. Het lijkt hier wel iedere dag Oud en Nieuw. Een bank om op te zitten staat er niet. Je zit op een bed die in de huiskamer/keuken staat. De tv heeft de grootte van een postzegel. De douche heeft een douchegordijn die aan je plakt als je staat te douchen. Duw je die weg, dan kan je de douche gaan dweilen omdat die kleddernat is geworden. Nog geen schoonmaakpakket was er aanwezig. Wifi valt in het huisje compleet weg, dan moet je naar buiten om in te loggen. De slaapkamers van de buren grenzen aan het zitje buiten waar jij s avonds of s morgens zit. Dus jouw slaapkamer grenst aan het zitje van de achterburen. Buiten de last van de kleiduivenschietvereniging landen en stijgen hier vlakbij helikopters op. Hier niets van gelezen bij de boeking.

• 1Activiteiten
    • 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    7John10-08-2018

Leuk park als uitvalsbasis!

Dit kleinschalige park ligt rustig maar toch dichtbij het strand en de boulevard met veel keuze in restaurants. De entertainment groep doet op het park zijn best, maar verwacht zeker geen Nederlands. Het Engels is al beperkt! De supermarkt op het park is, zelfs voor een vakantiepark, belachelijk duur. Maar op minder dan 5 minuten met de auto kan je kiezen uit meerdere andere supermarkten.

Aanrader qua restaurant is Sirena aan de boulevard net al Imperfetto (even reserveren), het Grand Café midden op de boulevard kan je overslaan. Niet slecht, maar zeker niet op het normale Italiaanse niveau.

In de buurt zijn de bekende plaatsen Pisa, Volterra, Siena en Florence. Maar zeker zo leuk zijn Bolgheri en een bezoek aan de mijn bij San Silvestro.

• 6Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 6Arnoud E.30-07-2018

Wel zelf sfeer maken!

Wij vonden La Cecinella leuk. Hoewel de huisjes, het zwembad, de faciliteiten en het park niet erg sfeervol zijn, is het, ons inziens, voldoende. Weinig extra's, gewoon het hoog nodige. De staff, m.u.v. de receptie, is gericht op de Italiaanse toerist en is luid en weinig gevarieerd. De huisjes zijn netjes, standaard ingericht en ook zonder veel sfeer en/of warmte. Het zwembad is op zich prima maar het dragen van een badmuts is, in onze ogen, van lang vervlogen jaren. Het nam de zin om te zwemmen, ook bij 34 graden Celsius, weg.

Assortiment in winkeltje ondermaats en heel duur. Restaurant met weinig sfeer, simpele maar behoorlijke kaart. Ligging is iets buiten het dorp. Een wandeling van 15 minuten is echt noodzakelijk. Voor dichtstbijzijnde supermarkt heb je auto nodig. Maar, parkeren in Cecina is lastig.

Gelukkig zijn o.a. Pisa, Volterra, Siena en een waterpark goed bereisbaar.

• 5Activiteiten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 4Elian24-07-2018

Eén keer, nooit weer.

Wij, gezin van 6, zitten hier nu op het vakantiepark. Om te voorkomen dat mensen lastminute hier hun vakantie boeken schrijf ik deze review.

Het huis is klein, vies, de overkapping is gemaakt van 'gaas/doek', dus niet waterdicht. Wat maakt dat je met regen in een te kleine ruimte hutje mutje mag wachten tot de bui over is.

Handdoeken moet je zelf meenemen, die je hier krijgt zijn flinterdun. Evenals keukengerei: pan, mesjes, snijplank, koffiezetapparaat (!!!) en waterkoker zijn hier NIET. Zelf meenemen dus.

In het zwembad moet je badmuts dragen, prima. Annimatie schreeuwt (maar dan ook echt schreeuwen) tot mintents 23.00 uur over het park, als je dus voor een rustige vakantie wilt gaan, moet je echt verder zoeken.

• 1Activiteiten

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 3M van Oosten05-05-2018

Dit nooit meer

Niet in de meivakantie maar toe gaan. Een huisje in erg simpele staat, geen overkapping bij ons. Park is nagenoeg leeg maar ze stopten ons in een huisje zonder overkapping. Bbq viel hierdoor in het water, ze hadden beloofd een tijdelijke overkapping te maken. Binnen is het zo klein dat je met 5 personen echt niet lekker binnen kan zitten. Handdoeken zo dun als theedoeken en geen mogelijkheid/ruimte om ze te drogen. Kortom een echte domper.

• 2Activiteiten
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• Oude reviews

8Fam van der Maas03-10-2017

Een park om terug te komen

In september waren wij te gast in het vakantiepark La Cecinella en we hebben ons prima vermaakt. De huisjes zijn eenvoudig maar voldoen prima ook als het weer niet altijd zonnig is. We werden heel vriendelijk bij de receptie ontvangen en in het Engels goed te woord gestaan. De borg konden we gewoon met onze creditcard voldoen. Een defect aan de televisie werd binnen een half uur hersteld. Het zwembad was uitstekend. Voldoende ligstoelen en parasols en mocht je de badmuts vergeten zijn; de badmeester leende je er graag een. Het winkeltje was gericht op de kleine boodschappen. De ligging vonden wij perfect. Door een prachtig pijnboombos kwam je bij het strand en kon je ook de boulevard bereiken. Kortom een adres met een prima kwaliteit/prijs verhouding en zeker een reden om nog eens terug te komen

Gereisd met partner in september 2017

• 6Marga15-08-2017

Te druk en schreeuwerig

Sfeerloos vakantiepark en sfeerloze bungalow. In augustus erg druk met schreeuwerige animatie.Teleurstellend voor onze voetballende kinderen (7-9-10 jaar) dat het voetbalveld op het vakantiepark afgesloten was en alleen te gebruiken is na een "forse" huurbetaling. Cecina-mare was in de weekenden overvol. We konden op zaterdag, zonder reservering, nergens eten aan het strand. Geen parkeergelegenheid te vinden op zondag bij de tourist information en de supermarkt. Door te veel mensen, is het strand en het voorgelegen bos, niet schoon.

Wel fijn: Cecina-mare heeft een leuke boulevard met volop eetgelegenheid (door de weeks heel gezellig) De zee is heerlijk! Genoten van Pisa en van Vada-beach met surfles.

• 5Onderkomen
    • 5Activiteiten
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 7Anton03-07-2016

Leuke vakantie met jonge kinderen

Er worden op het park appartementen verhuurd, maar het grootste deel bestaat uit vakantiehuisjes. Ons vakantiehuisje had twee slaapkamers, een kleine woonkamer en een badkamer. Het huisje (m.n. de keuken en badkamer) is enigszins verouderd, maar heeft wel een goede douche. Elk huisje heeft een ruim terras en een eigen stukje grasveld. Er zijn ook best veel muggen. Het park heeft verder een prima zwembad, een kleine speeltuin, een kleine speelkamer binnen met speelgoed,een restaurant,een kleine fitnessruimte en wasgelegenheid. Het is 15 tot 20 minuten lopen naar de boulevard. Daar vind je enkele tientallen restaurants, cafés en winkeltjes. Achter de boulevard vind je in de schaduw diverse speeltuinen. Ook was er toen wij er waren een kleine kinderkermis. De dichtstbijzijnde supermarkt (Eurospin) is 5 a 10 minuten rijden met de auto. Vanuit Cecina rijd je gemakkelijk met de auto naar bijvoorbeeld Pisa (50 min), Lucca (een uur), Volterra (een uur) en Massa Marittima (een uur).

• 6Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juni 2016

• 5Elvisa12-07-2014

Dit nooit meer

Verouderde huisjes, en echt niet schoon. Zwembad is wel heerlijk en je hebt alles op het park. Maar de badkamer rook vies, douchedeuren kreeg je niet makkelijk dicht, matras zou je niet eens naar de kringloop brengen. Dus dat was wel erg jammer, m.n. omdat het personeel heel behulpzaam was (hoewel geen of zeer slecht Engels), en er heerst gemoedelijke sfeer. Echt veel te duur voor zulke verouderde accomodatie.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8Therese02-10-2013

Mooi Vakantiepark dicht bij Zee

Normaal kamperen wij met de tent, nu omdat we wat later in het seizoen gingen in een huisje. Ons is het 100 % meegevallen! Dat het huisje minder schoon is, dan kun je zelf even een doekje overal overheen halen en dan is dat ook opgelost!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2013

5 tips over Vakantiepark La Cecinella

• Luc, 21-06-2013

Ga met de auto als je de bekende steden wilt bezoeken. Houd rekening met lange reistijden. De wegen buiten de snelwegen zijn slecht en vaak mag je er maar 50 rijden. Dat doe je overigens ook wel vrijwillig gelet op de staat van de wegen. Tip: ga eens eten bij da Filippo e Giulia, op de via della Republica tussen Cecina Mare en Cecina. Goedkoop en lekker en een Duits sprekende eigenaar!

• C. Snijders, 19-01-2012

Tip: Vada stranden: Ligging: Tussen Vada en Rosignano. Een super wit fijn zand strand, helder blauwe zee. Vele strandverkopers(tassen, zonnehoedjes, ijs etc.) leuk om te zien. Nabij strand is een groot parkeerterrein (tegen kleine vergoeding), Wit strand komt door zoutfabriek, deze ligt paar km vh. strand. Tot 50 jaar geleden loosde Solvay hier dagelijks soda. Door de decennia lange inwerking hiervan zijn de witte stranden ontstaan. Helemaal veilig. (strandmerk "bandiera blue")

• C. Droste, 19-01-2012

1 Voetbalveld kunstgras: kost 18 euro per uur om op dit veld te voetballen en wordt dus alleen gebruikt door 't animatieteam.
    2 voetbalvelden,zijn slecht onderhouden(vele kuilen, onkruid)wordt (geen)weinig gebruik van gemaakt. animatieteam org.: Voetbalwedstrjjden voor jong en oud. Beachvolleybal en Tennis wedstrijden. 2 betonnen tennisbanen. 2 tennistafels Boogschieten kleine fitnessruimte Aquagym,avondzwemmen,Karaoke,optredens, leuk animatieteam(goed informeren naar inschrijving en tijden)

5 vragen over Vakantiepark La Cecinella

• Jamy Leigh Koetsier, 21-03-2018

Rolstoelvriendelijkheid

Is deze camping rolstoel vriendelijk?

• Sjoerd, 03-06-2014

Koelkast

Weet iemand of de koelkast in de 2 kamervakantiewoning voorzien is van een vriesvak?

Elvisa, 12-07-2014

Ja, er is een kleine vriesvakje aanwezig

• Marijke Leenen, 22-06-2012

Internet

Kan ik ,buiten de openbare ruimtes, ook internetten in de appartementen van La Cecinella? Eventueel tegen Betaling,uiteraard.

fam moerdijk, 13-08-2012

In de huisjes niet. De wifi zender zit (volgens mij) in de lobby van het appartementengebouw. De meeste wifigebruikers zitten buiten te internetten. Langs de goede kant van het zwembad is nog wel bereik als je wilt surfen vanaf je ligstoel. Wifi is gratis, wel even de inlogcode opvragen bij de receptie.

Vakantiepark info

• BBQToegestaan