Vakantiepark La Cecinella

M van Oosten
5-5-2018
  • Activiteiten2
  • Onderkomen1

Niet in de meivakantie maar toe gaan. Een huisje in erg simpele staat, geen overkapping bij ons. Park is nagenoeg leeg maar ze stopten ons in een huisje zonder overkapping. Bbq viel hierdoor in het water, ze hadden beloofd een tijdelijke overkapping te maken. Binnen is het zo klein dat je met 5 personen echt niet lekker binnen kan zitten. Handdoeken zo dun als theedoeken en geen mogelijkheid/ruimte om ze te drogen. Kortom een echte domper.

Een park om terug te komen

Fam van der Maas
3-10-2017
  • Onderkomen7

In september waren wij te gast in het vakantiepark La Cecinella en we hebben ons prima vermaakt. De huisjes zijn eenvoudig maar voldoen prima ook als het weer niet altijd zonnig is. We werden heel vriendelijk bij de receptie ontvangen en in het Engels goed te woord gestaan. De borg konden we gewoon met onze creditcard voldoen. Een defect aan de televisie werd binnen een half uur hersteld. Het zwembad was uitstekend. Voldoende ligstoelen en parasols en mocht je de badmuts vergeten zijn; de badmeester leende je er graag een. Het winkeltje was gericht op de kleine boodschappen. De ligging vonden wij perfect. Door een prachtig pijnboombos kwam je bij het strand en kon je ook de boulevard bereiken. Kortom een adres met een prima kwaliteit/prijs verhouding en zeker een reden om nog eens terug te komen

Te druk en schreeuwerig

Marga
15-8-2017
  • Activiteiten5
  • Onderkomen5

Sfeerloos vakantiepark en sfeerloze bungalow. In augustus erg druk met schreeuwerige animatie.Teleurstellend voor onze voetballende kinderen (7-9-10 jaar) dat het voetbalveld op het vakantiepark afgesloten was en alleen te gebruiken is na een "forse" huurbetaling. Cecina-mare was in de weekenden overvol. We konden op zaterdag, zonder reservering, nergens eten aan het strand. Geen parkeergelegenheid te vinden op zondag bij de tourist information en de supermarkt. Door te veel mensen, is het strand en het voorgelegen bos, niet schoon.

Wel fijn: Cecina-mare heeft een leuke boulevard met volop eetgelegenheid (door de weeks heel gezellig) De zee is heerlijk! Genoten van Pisa en van Vada-beach met surfles.

Oude reviews (archief)

Leuke vakantie met jonge kinderen

Anton
3-7-2016
  • Onderkomen6

Er worden op het park appartementen verhuurd, maar het grootste deel bestaat uit vakantiehuisjes. Ons vakantiehuisje had twee slaapkamers, een kleine woonkamer en een badkamer. Het huisje (m.n. de keuken en badkamer) is enigszins verouderd, maar heeft wel een goede douche. Elk huisje heeft een ruim terras en een eigen stukje grasveld. Er zijn ook best veel muggen.

Het park heeft verder een prima zwembad, een kleine speeltuin, een kleine speelkamer binnen met speelgoed,een restaurant,een kleine fitnessruimte en wasgelegenheid.

Het is 15 tot 20 minuten lopen naar de boulevard. Daar vind je enkele tientallen restaurants, cafés en winkeltjes. Achter de boulevard vind je in de schaduw diverse speeltuinen. Ook was er toen wij er waren een kleine kinderkermis. De dichtstbijzijnde supermarkt (Eurospin) is 5 a 10 minuten rijden met de auto.

Vanuit Cecina rijd je gemakkelijk met de auto naar bijvoorbeeld Pisa (50 min), Lucca (een uur), Volterra (een uur) en Massa Marittima (een uur).

Dit nooit meer

Elvisa
12-7-2014
  • Onderkomen1

Verouderde huisjes, en echt niet schoon. Zwembad is wel heerlijk en je hebt alles op het park. Maar de badkamer rook vies, douchedeuren kreeg je niet makkelijk dicht, matras zou je niet eens naar de kringloop brengen. Dus dat was wel erg jammer, m.n. omdat het personeel heel behulpzaam was (hoewel geen of zeer slecht Engels), en er heerst gemoedelijke sfeer. Echt veel te duur voor zulke verouderde accomodatie.

Mooi Vakantiepark dicht bij Zee

Therese
2-10-2013
  • Onderkomen7

Normaal kamperen wij met de tent, nu omdat we wat later in het seizoen gingen in een huisje. Ons is het 100 % meegevallen! Dat het huisje minder schoon is, dan kun je zelf even een doekje overal overheen halen en dan is dat ook opgelost!

Heel basic!

BasenGonneke
8-8-2013
  • Activiteiten5
  • Onderkomen7

Het huisje klein, de bedden naar onze smaak te hard, geen enkele privacy en geen zonwering in onze tuin, de helft van de kookplaten deed het minder en de keukeninventaris was van alles net niet (geen waterkoker of oventje). Douchegordijn en doucheputje hadden schoner gekund, maar dit hebben we ook op andere plekken gezien. Wel heel storend: de vetlaag op keukenblok en eettafel, die eruit zag alsof meerdere schoonmaakbeurten waren overgeslagen. Positief: de airco. In onze tuin was de houten zonwering, die de andere woningen hadden, kennelijk gesneuveld. Na 2 keer vragen, kregen we een parasol. En op de dag voor ons vertrek besloot men een nieuw houten afdak te maken, echter wel zonder ons te informeren dat de bouwers ons huis zouden ingaan, terwijl we er niet waren.

Ook positief: het zwembad, prima en heel schoon! Veel mooie dorpjes en uitzichten in de omgeving! Een supervakantie, door het mooie en vanuit Cecinella goed te bewonderen Toscane, in een redelijk oké vakantiepark.

Geen aanrader

Pieter Dijkman
22-7-2013
  • Activiteiten4
  • Onderkomen2

Het park geboekt via touroperator ligt dicht bij zee, wat tegelijkertijd het enige positieve is.

De ontvangst was matig. Gedoe met inleveren paspoorten ivm toeristenbelasting. Niet gast gericht. Overigens verboden om een paspoort in te nemen.

Het huisje is zeer klein en qua inrichting geen enkele aandacht aanbesteed. Een zeer goedkoop keukentje zonder inventaris. Te weinig van alles. Geen koffiezetter,waterkoker, afwasmachine, oventje, magnetron. Alleen een half kapotte koelkast. Badkamer ook niet te best.

Wat het meest irriteerde op het park is de animatie. Vooral met zich zelf bezig zijnde. Van 10:00 uur s'ochtends tot. 24:00 s'nachts keiharde muziek. De kinderen werden vlak bij de hard dreunende boxen neer gezet. Ik sluit oorbeschadiging niet uit.

Als u lekker op vakantie wil in een leuk bungalowpark(voor uw kinderen). Ga vooral niet hierheen.

Goed onderkomen

Luc
21-6-2013
  • Activiteiten7
  • Onderkomen9

Mooi park, voldoende privacy door de plek van de heggen en de indeling van de huisjes bij niet volle bezetting. Vriendelijke mensen bij de receptie, die overigens wel matig Engels spreken. Een mankement aan de douchekop was na melding a la minute verholpen. In het zwembad was het gebruik van een badmuts niet verplicht. Op onze laatste dag was het ineens wel weer verplicht. Alle sportfaciliteiten zijn aanwezig ( fitness, (tafel) tennis, voetbal en mooi zwembad ( let op: behoorlijk diep in het diepe )). Voor ons een mooie uitvalshoek richting alle bekende plaatsen. De jonge dame in het restaurant straalde weinig vrolijkheid uit. Ook draaide ze luide hardrock in het restaurant. Dat laatste vind ik niet professioneel, ook al houd ik van hardrock!

Mooi park

Justa
15-9-2012
  • Onderkomen8

De huisjes zijn vrij klein, maar voldoen prima. Goede bedden. Mooie terrassen en grasveldjes om de huizen heen. Autovrij. Fijn, schoon zwembad.

De eerste week was er nog harde muziek bij het zwembad, maar dit stopte om. 23 uur. We vonden dit niet erg. We hebben met de auto Lucca, Siena, Florence en Pisa bezocht. Goed te doen (1-2 uur rijden).

De kinderen (1 en 3 jaar oud) hebben zich goed vermaakt. Er is een kleine speeltuin buiten en een kleine speelruimte binnen. Ze konden lekker buiten spelen. Het witte strand van Vada vonden ze geweldig, wij ook, lichtblauwe zee en wit fijn zand. Vriendelijk personeel.

Een aanrader

We hebben een aantal aanbieders voor La Cecinella voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark La Cecinella in Cecina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark La Cecinella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark La Cecinella scoort een 6.86 uit 10 op basis van 104 reviews.