Vakantiepark La Cecinella

• Onderkomen4,9
  • Activiteiten4,6

Laatste review
  • Activiteiten6

Dit kleinschalige park ligt rustig maar toch dichtbij het strand en de boulevard met veel keuze in restaurants. De entertainment groep doet op het park zijn best, maar verwacht zeker geen Nederlands. Het Engels is al beperkt! De supermarkt op het park is, zelfs voor een vakantiepark, belachelijk duur. Maar op minder dan 5 minuten met de auto kan je kiezen uit meerdere andere supermarkten.

Aanrader qua restaurant is Sirena aan de boulevard net al Imperfetto (even reserveren), het Grand Café midden op de boulevard kan je overslaan. Niet slecht, maar zeker niet op het normale Italiaanse niveau.

In de buurt zijn de bekende plaatsen Pisa, Volterra, Siena en Florence. Maar zeker zo leuk zijn Bolgheri en een bezoek aan de mijn bij San Silvestro.

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Airco
Restaurant
Peuterbad

90 reviews over Vakantiepark La Cecinella in het Nederlands

Leuk park als uitvalsbasis!

John,
10-8-2018

Wel zelf sfeer maken!

Arnoud E.,
30-7-2018
  • Activiteiten5

Wij vonden La Cecinella leuk.

Hoewel de huisjes, het zwembad, de faciliteiten en het park niet erg sfeervol zijn, is het, ons inziens, voldoende. Weinig extra's, gewoon het hoog nodige.

De staff, m.u.v. de receptie, is gericht op de Italiaanse toerist en is luid en weinig gevarieerd.

De huisjes zijn netjes, standaard ingericht en ook zonder veel sfeer en/of warmte.

Het zwembad is op zich prima maar het dragen van een badmuts is, in onze ogen, van lang vervlogen jaren. Het nam de zin om te zwemmen, ook bij 34 graden Celsius, weg.

Assortiment in winkeltje ondermaats en heel duur.

Restaurant met weinig sfeer, simpele maar behoorlijke kaart.

Ligging is iets buiten het dorp. Een wandeling van 15 minuten is echt noodzakelijk. Voor dichtstbijzijnde supermarkt heb je auto nodig. Maar, parkeren in Cecina is lastig.

Gelukkig zijn o.a. Pisa, Volterra, Siena en een waterpark goed bereisbaar.

Eén keer, nooit weer.

Elian,
24-7-2018
  • Activiteiten1
  • Activiteiten1

Wij, gezin van 6, zitten hier nu op het vakantiepark. Om te voorkomen dat mensen lastminute hier hun vakantie boeken schrijf ik deze review.

Het huis is klein, vies, de overkapping is gemaakt van 'gaas/doek', dus niet waterdicht. Wat maakt dat je met regen in een te kleine ruimte hutje mutje mag wachten tot de bui over is.

Handdoeken moet je zelf meenemen, die je hier krijgt zijn flinterdun. Evenals keukengerei: pan, mesjes, snijplank, koffiezetapparaat (!!!) en waterkoker zijn hier NIET. Zelf meenemen dus.

In het zwembad moet je badmuts dragen, prima. Annimatie schreeuwt (maar dan ook echt schreeuwen) tot mintents 23.00 uur over het park, als je dus voor een rustige vakantie wilt gaan, moet je echt verder zoeken.

Dit nooit meer

M van Oosten,
5-5-2018
  • Activiteiten2
  • Activiteiten2

Niet in de meivakantie maar toe gaan. Een huisje in erg simpele staat, geen overkapping bij ons. Park is nagenoeg leeg maar ze stopten ons in een huisje zonder overkapping. Bbq viel hierdoor in het water, ze hadden beloofd een tijdelijke overkapping te maken. Binnen is het zo klein dat je met 5 personen echt niet lekker binnen kan zitten. Handdoeken zo dun als theedoeken en geen mogelijkheid/ruimte om ze te drogen. Kortom een echte domper.

Een park om terug te komen

Fam van der Maas,
3-10-2017
  • Activiteiten6

In september waren wij te gast in het vakantiepark La Cecinella en we hebben ons prima vermaakt. De huisjes zijn eenvoudig maar voldoen prima ook als het weer niet altijd zonnig is. We werden heel vriendelijk bij de receptie ontvangen en in het Engels goed te woord gestaan. De borg konden we gewoon met onze creditcard voldoen. Een defect aan de televisie werd binnen een half uur hersteld. Het zwembad was uitstekend. Voldoende ligstoelen en parasols en mocht je de badmuts vergeten zijn; de badmeester leende je er graag een. Het winkeltje was gericht op de kleine boodschappen. De ligging vonden wij perfect. Door een prachtig pijnboombos kwam je bij het strand en kon je ook de boulevard bereiken. Kortom een adres met een prima kwaliteit/prijs verhouding en zeker een reden om nog eens terug te komen

Te druk en schreeuwerig

Marga,
15-8-2017
  • Onderkomen5
  • Onderkomen5
  • Activiteiten5

Sfeerloos vakantiepark en sfeerloze bungalow. In augustus erg druk met schreeuwerige animatie.Teleurstellend voor onze voetballende kinderen (7-9-10 jaar) dat het voetbalveld op het vakantiepark afgesloten was en alleen te gebruiken is na een "forse" huurbetaling. Cecina-mare was in de weekenden overvol. We konden op zaterdag, zonder reservering, nergens eten aan het strand. Geen parkeergelegenheid te vinden op zondag bij de tourist information en de supermarkt. Door te veel mensen, is het strand en het voorgelegen bos, niet schoon.

Wel fijn: Cecina-mare heeft een leuke boulevard met volop eetgelegenheid (door de weeks heel gezellig) De zee is heerlijk! Genoten van Pisa en van Vada-beach met surfles.

Leuke vakantie met jonge kinderen

Anton
3-7-2016
  • Activiteiten6

Er worden op het park appartementen verhuurd, maar het grootste deel bestaat uit vakantiehuisjes. Ons vakantiehuisje had twee slaapkamers, een kleine woonkamer en een badkamer. Het huisje (m.n. de keuken en badkamer) is enigszins verouderd, maar heeft wel een goede douche. Elk huisje heeft een ruim terras en een eigen stukje grasveld. Er zijn ook best veel muggen.

Het park heeft verder een prima zwembad, een kleine speeltuin, een kleine speelkamer binnen met speelgoed,een restaurant,een kleine fitnessruimte en wasgelegenheid.

Het is 15 tot 20 minuten lopen naar de boulevard. Daar vind je enkele tientallen restaurants, cafés en winkeltjes. Achter de boulevard vind je in de schaduw diverse speeltuinen. Ook was er toen wij er waren een kleine kinderkermis. De dichtstbijzijnde supermarkt (Eurospin) is 5 a 10 minuten rijden met de auto.

Vanuit Cecina rijd je gemakkelijk met de auto naar bijvoorbeeld Pisa (50 min), Lucca (een uur), Volterra (een uur) en Massa Marittima (een uur).

Dit nooit meer

Elvisa
12-7-2014
  • Activiteiten6

Verouderde huisjes, en echt niet schoon. Zwembad is wel heerlijk en je hebt alles op het park. Maar de badkamer rook vies, douchedeuren kreeg je niet makkelijk dicht, matras zou je niet eens naar de kringloop brengen. Dus dat was wel erg jammer, m.n. omdat het personeel heel behulpzaam was (hoewel geen of zeer slecht Engels), en er heerst gemoedelijke sfeer. Echt veel te duur voor zulke verouderde accomodatie.

Mooi Vakantiepark dicht bij Zee

Therese
2-10-2013
  • Onderkomen7

Normaal kamperen wij met de tent, nu omdat we wat later in het seizoen gingen in een huisje. Ons is het 100 % meegevallen! Dat het huisje minder schoon is, dan kun je zelf even een doekje overal overheen halen en dan is dat ook opgelost!

Heel basic!

BasenGonneke
8-8-2013
  • Activiteiten5

Het huisje klein, de bedden naar onze smaak te hard, geen enkele privacy en geen zonwering in onze tuin, de helft van de kookplaten deed het minder en de keukeninventaris was van alles net niet (geen waterkoker of oventje). Douchegordijn en doucheputje hadden schoner gekund, maar dit hebben we ook op andere plekken gezien. Wel heel storend: de vetlaag op keukenblok en eettafel, die eruit zag alsof meerdere schoonmaakbeurten waren overgeslagen. Positief: de airco. In onze tuin was de houten zonwering, die de andere woningen hadden, kennelijk gesneuveld. Na 2 keer vragen, kregen we een parasol. En op de dag voor ons vertrek besloot men een nieuw houten afdak te maken, echter wel zonder ons te informeren dat de bouwers ons huis zouden ingaan, terwijl we er niet waren.

Ook positief: het zwembad, prima en heel schoon! Veel mooie dorpjes en uitzichten in de omgeving! Een supervakantie, door het mooie en vanuit Cecinella goed te bewonderen Toscane, in een redelijk oké vakantiepark.

Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark La Cecinella in Cecina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark La Cecinella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.