Vakantiepark La Cecinella

6,7

• Activiteiten5,5
  • Onderkomen5,9

107 reviews over Vakantiepark La Cecinella in het Nederlands

Leuk park als uitvalsbasis!

John
10-8-2018
  • Onderkomen6

Dit kleinschalige park ligt rustig maar toch dichtbij het strand en de boulevard met veel keuze in restaurants. De entertainment groep doet op het park zijn best, maar verwacht zeker geen Nederlands. Het Engels is al beperkt! De supermarkt op het park is, zelfs voor een vakantiepark, belachelijk duur. Maar op minder dan 5 minuten met de auto kan je kiezen uit meerdere andere supermarkten.

Aanrader qua restaurant is Sirena aan de boulevard net al Imperfetto (even reserveren), het Grand Café midden op de boulevard kan je overslaan. Niet slecht, maar zeker niet op het normale Italiaanse niveau.

In de buurt zijn de bekende plaatsen Pisa, Volterra, Siena en Florence. Maar zeker zo leuk zijn Bolgheri en een bezoek aan de mijn bij San Silvestro.

Wel zelf sfeer maken!

Arnoud E.
30-7-2018
  • Activiteiten5
  • Onderkomen7

Wij vonden La Cecinella leuk.

Hoewel de huisjes, het zwembad, de faciliteiten en het park niet erg sfeervol zijn, is het, ons inziens, voldoende. Weinig extra's, gewoon het hoog nodige.

De staff, m.u.v. de receptie, is gericht op de Italiaanse toerist en is luid en weinig gevarieerd.

De huisjes zijn netjes, standaard ingericht en ook zonder veel sfeer en/of warmte.

Het zwembad is op zich prima maar het dragen van een badmuts is, in onze ogen, van lang vervlogen jaren. Het nam de zin om te zwemmen, ook bij 34 graden Celsius, weg.

Assortiment in winkeltje ondermaats en heel duur.

Restaurant met weinig sfeer, simpele maar behoorlijke kaart.

Ligging is iets buiten het dorp. Een wandeling van 15 minuten is echt noodzakelijk. Voor dichtstbijzijnde supermarkt heb je auto nodig. Maar, parkeren in Cecina is lastig.

Gelukkig zijn o.a. Pisa, Volterra, Siena en een waterpark goed bereisbaar.

Eén keer, nooit weer.

Elian
24-7-2018
  • Activiteiten1
  • Onderkomen1

Wij, gezin van 6, zitten hier nu op het vakantiepark. Om te voorkomen dat mensen lastminute hier hun vakantie boeken schrijf ik deze review.

Het huis is klein, vies, de overkapping is gemaakt van 'gaas/doek', dus niet waterdicht. Wat maakt dat je met regen in een te kleine ruimte hutje mutje mag wachten tot de bui over is.

Handdoeken moet je zelf meenemen, die je hier krijgt zijn flinterdun. Evenals keukengerei: pan, mesjes, snijplank, koffiezetapparaat (!!!) en waterkoker zijn hier NIET. Zelf meenemen dus.

In het zwembad moet je badmuts dragen, prima. Annimatie schreeuwt (maar dan ook echt schreeuwen) tot mintents 23.00 uur over het park, als je dus voor een rustige vakantie wilt gaan, moet je echt verder zoeken.

• Activiteiten7
  • Onderkomen7

Abbiamo soggiornato qui alla cecinella (da Biolzano ca. 5orette..) per 10g, essendo inizio stagione molto relax e pace, solo i finesettimana le spiagge si ripopolavano, ma di questo eravamo contenti, essendo ancora primavera:) (4-14 giugno)

La struttura abb.grande offre molto gradevole verde con pal´me e maestosi alberi, ci si rilassa molto.

Nostro trilocale era spazioso e adattissimo x solo 3 persone (mai usato fornelli..:)

ed la Piscina anche pulita e bella grande (ma usata una volta soloa..) Daltronde noi si va x il bel mare, stupendi giri in Mtb (Bolgheri Bibbona ecc.. pineta, e in su anche quasi fino Livorno, consiglio anche Castiglioncello punta intrighi o una Cosa del genere:)

La reception, sempre cmq abb.affollata di stranieri, ci ha consigliato bene, le ragazze simpatiche ed in gamba (grazie molte ad Arianna!)

clima ottimo dopo un po ci si sente come in famiglia. Anche se noi con le mtb stavamo fuori tutto il giorno, in bike é un attimo arrivare al bel paesino di marina di Cecina dopo 3-4g per vedere altri posti cenavamo sempre in posti diversi ad ottimo prezzo (pesce fantastico,consiglio Trattoria da Fiammetta, davvero ottimo rapporto qualitá-prezzo) cmq anche nel ristorante interno (a gestione separata dal Camping) non male il pesce, ma forse scelta un po limitata)

La struttura offre anbche 2 campi Tennis (abbiam giocato solo una volta) e di calcetto, e sono rispettati gli orari senza auto interne, x la max.pace, solo col vicino tiro al piattello si sentono spesso i colpi, ma noi spesso eravamo fuori e cmq ci si abitua presto.

Nel compülesso una bellissima e rilassante vacanza, con la splendida pineta che offre sempre fresco, e veri spiaggette bellissime ed un bel mare, pieno di iodio (soprattuto x noi di montagna molto prezioso), essendo molto salato, Anche se inizio giugno ero sempre in acqua:) anke se un po freddina, molto rilassante tra una pdalata e l'altra.

Penso ci torneremo presto, nel complesso consigliato a chi cerca libertá e relax nella splendida natura!

Saluti a tutti

Francy-mtb/Bz

Dit nooit meer

M van Oosten
5-5-2018
  • Activiteiten2
  • Onderkomen1

Niet in de meivakantie maar toe gaan. Een huisje in erg simpele staat, geen overkapping bij ons. Park is nagenoeg leeg maar ze stopten ons in een huisje zonder overkapping. Bbq viel hierdoor in het water, ze hadden beloofd een tijdelijke overkapping te maken. Binnen is het zo klein dat je met 5 personen echt niet lekker binnen kan zitten. Handdoeken zo dun als theedoeken en geen mogelijkheid/ruimte om ze te drogen. Kortom een echte domper.

Een park om terug te komen

Fam van der Maas
3-10-2017
  • Onderkomen7

In september waren wij te gast in het vakantiepark La Cecinella en we hebben ons prima vermaakt. De huisjes zijn eenvoudig maar voldoen prima ook als het weer niet altijd zonnig is. We werden heel vriendelijk bij de receptie ontvangen en in het Engels goed te woord gestaan. De borg konden we gewoon met onze creditcard voldoen. Een defect aan de televisie werd binnen een half uur hersteld. Het zwembad was uitstekend. Voldoende ligstoelen en parasols en mocht je de badmuts vergeten zijn; de badmeester leende je er graag een. Het winkeltje was gericht op de kleine boodschappen. De ligging vonden wij perfect. Door een prachtig pijnboombos kwam je bij het strand en kon je ook de boulevard bereiken. Kortom een adres met een prima kwaliteit/prijs verhouding en zeker een reden om nog eens terug te komen

Te druk en schreeuwerig

Marga
15-8-2017
  • Activiteiten5
  • Onderkomen5

Sfeerloos vakantiepark en sfeerloze bungalow. In augustus erg druk met schreeuwerige animatie.Teleurstellend voor onze voetballende kinderen (7-9-10 jaar) dat het voetbalveld op het vakantiepark afgesloten was en alleen te gebruiken is na een "forse" huurbetaling. Cecina-mare was in de weekenden overvol. We konden op zaterdag, zonder reservering, nergens eten aan het strand. Geen parkeergelegenheid te vinden op zondag bij de tourist information en de supermarkt. Door te veel mensen, is het strand en het voorgelegen bos, niet schoon.

Wel fijn: Cecina-mare heeft een leuke boulevard met volop eetgelegenheid (door de weeks heel gezellig) De zee is heerlijk! Genoten van Pisa en van Vada-beach met surfles.

niente d speciale

eli
26-7-2016
  • Activiteiten3
  • Onderkomen3

Scarsa pulizia e cambio biancheria da letto e bagno rapporto qualità prezzo inadeguato,simpatici animatori,spiagge più vicine nn molto belle

Leuke vakantie met jonge kinderen

Anton
3-7-2016
  • Onderkomen6

Er worden op het park appartementen verhuurd, maar het grootste deel bestaat uit vakantiehuisjes. Ons vakantiehuisje had twee slaapkamers, een kleine woonkamer en een badkamer. Het huisje (m.n. de keuken en badkamer) is enigszins verouderd, maar heeft wel een goede douche. Elk huisje heeft een ruim terras en een eigen stukje grasveld. Er zijn ook best veel muggen.

Het park heeft verder een prima zwembad, een kleine speeltuin, een kleine speelkamer binnen met speelgoed,een restaurant,een kleine fitnessruimte en wasgelegenheid.

Het is 15 tot 20 minuten lopen naar de boulevard. Daar vind je enkele tientallen restaurants, cafés en winkeltjes. Achter de boulevard vind je in de schaduw diverse speeltuinen. Ook was er toen wij er waren een kleine kinderkermis. De dichtstbijzijnde supermarkt (Eurospin) is 5 a 10 minuten rijden met de auto.

Vanuit Cecina rijd je gemakkelijk met de auto naar bijvoorbeeld Pisa (50 min), Lucca (een uur), Volterra (een uur) en Massa Marittima (een uur).

Dit nooit meer

Elvisa
12-7-2014
  • Onderkomen1

Verouderde huisjes, en echt niet schoon. Zwembad is wel heerlijk en je hebt alles op het park. Maar de badkamer rook vies, douchedeuren kreeg je niet makkelijk dicht, matras zou je niet eens naar de kringloop brengen. Dus dat was wel erg jammer, m.n. omdat het personeel heel behulpzaam was (hoewel geen of zeer slecht Engels), en er heerst gemoedelijke sfeer. Echt veel te duur voor zulke verouderde accomodatie.

Vrij Uit

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark La Cecinella in Cecina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark La Cecinella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark La Cecinella scoort een 6.7 uit 10 op basis van 107 reviews.