Kleine hotelsWeer vandaag29°17°
7,5

Ontdek de natuur op Camping Village Orlando in Chianti. Glampingaccommodaties, een zwembad met een waterval en voor de kinderen een leuke minidisco. Camping Village Orlando ligt midden in de natuur. De perfecte uitvalsbasis voor wandelingen tussen de glooiende bergen van Toscane. Tips om te bezoeken zijn Radda, Greve en Sienna.

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti Glamping Resort voor je op een rij gezet:

250 reviews over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in het Nederlands

100% genieten!

Fam. Aartsen
22-7-2018

Uitstekende camping met prachtige plekken en een enorm aanbod aan verschillende accomodaties, letterlijk voor ieder wat wils. En ontzettend leuk en attent personeel bij receptie, schoonmaak, animatie, onderhoud, horeca, zwembad en winkel. Animatieprogramma is zeer uitgebreid, met ook daar voor iedere leeftijdsgroep iets interessants. Natuurlijk ligt de nadruk op max. basisschool leeftijd, maar enkele avondthema's zoals horroravond, levend stratego, ruilspel en vossenjacht, waren top ook voor de pubers. Fantastische verschillende hiking routes vanaf de camping. Prima uitstapmogelijkheden naar diverse wijnproeverijen, het stadje San Gimignano, Florence (tip: trein vanaf Figline Valdarno) en Sienna. En als toef slagroom op de pudding: de camping is geheel autovrij!! Dat is echt superchill, vooral als je met jonge kids op vakantie bent. PS zwembad was iedere dag open, weer of geen/minder weer. En het eten in het restaurant is uitstekend!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Fam. Aartsen, hartelijk dank voor uw vriendelijke review. Hopelijk zien we elkaar nogmaals terug bij ons in Toscane. Mvg, Jeroen (manager)

Absoluut voor herhaling vatbaar!!

Wendy Tempelman
22-7-2018

Super heerlijk rustig en ook weer niet, gemoeg v privacy en je kan ook zo de gezelligheid opzoeken. Er is genoeg te beleven, weids opgezet, mooi groot zwembad met een mooie ligweide! Een goed restaurant aanwezig met heerlijke pizza's, maar de andere gerechten zijn ook aan te bevelen! Het personeel is supervriendelijk, ook Nederlands sprekend, ook zijn er mensen uit de omgeving aan het werk. De camping zit op een mooie afstand van de toeristische trekpleisters, zoals Florence enzovoort. Al met al een aanrader!

Gereisd Met vrienden in september 2017
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Wendy Tempelman, hartelijk dank voor uw vriendelijke review. Hopelijk zien we elkaar nogmaals terug bij ons in Toscane. Mvg, Jeroen (manager)

Leuke camping

Alex van Oyen
21-7-2018

Leuke "camping" ligging is prachtig maar dus wel wat afgelegen. Vooral de annimatie en de sfeer op de camping waren heel goed. Onze kinderen hebben zich dan ook prima vermaakt (met veel Nederlandse leeftijdsgenoten). Restaurant was in tegenstelling tot eerdere reviews ons inziens prima! Zwembad ook leuk en gelukkig geen streng regime, opblaasspullen mochten gewoon mee het water in. Uiteraard kon het op sommige momenten wel druk zijn. Wij hadden een classic caravan, die was basic maar wel in orde en schoon.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Alex van Oyen, hartelijk dank voor uw vriendelijke review. Hopelijk zien we elkaar nogmaals terug bij ons in Toscane. Mvg, Jeroen (manager)

Ervaring van een caravanner

Albert K.
5-7-2018

Wij zouden zelf met een caravan nooit naar zo'n hoge camping rijden, maar omdat de (klein-)kinderen, die daar huisjes hadden gehuurd, het leuk vonden als wij ook kwamen zijn we "de berg" opgereden. Camping bestaat voor 90% uit ludieke (tent)huisjes. Voor gezinnen met kinderen een aanrader. De weg naar boven was prima te doen. Twee smallere bochten in dorpsstraatjes en een 10% helling. Volg wel de aanbevolen route want alle andere wegen taboe (tot 22%!). Er zijn nog maar 50 staanplaatsen, wel dichtbij de centrale voorzieningen. Mover en leveler bijna een must. Relatief kleine plaatsen. TV? Zorg voor een verplaatsbare schotel en kompas. Het zal zoeken worden naar "het gaatje" tussen de bomen. Sanitair schoon en OK, maar aanpassingen noodzakelijk (oa vaatwas). Plaatsen dus onder bomen, heel veel schaduw. Mede door hoogte 's nachts lekker koel. Steile grindpaden, maak gebruik van de trekkerservice! Camping ademt gezelligheid en sfeer uit.

Gereisd Met partner in juni 2018
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Albert K., hartelijk dank voor uw reactie. Naar aanleiding van ons gesprek dat we voerden bij de afwasplek, hebben we direct de dag erna uw advies opgevolgd. De loodgieter heeft bij elke afwasplek warm water aangelegd. Bovendien zal het sanitairgebouw volgend jaar geheel worden gerenoveerd. Fijn dat u de gezelligheid opmerkt en de sfeer proefde. Hopelijk komt u nogmaals terug (met of zonder kleinkinderen...). Mvg, Jeroen (manager

Geen aanrader!

Jopie
1-7-2018

Zoals al eerder door iemand vermeld, ben je minstens een half uur onderweg via allerlei slingerwegen voordat je op de camping bent. Op zich zijn de plekken voor te kamperen wel prima maar je ziet dat er meer geïnvesteerd wordt in de chalets etc., het glamping gebeuren. Verder is het sanitair echt ondermaats, oftewel ronduit slecht. Vaak geen wc-papier aanwezig ondanks dit te hebben doorgegeven. De sanitaire ruimten zijn ‘s avonds en ‘s nachts volop verlicht en overdag is het stikdonker! Al met al raden we de camping voor een traditionele kampeerplek met tent, caravan of camper niet aanraden! Er werd voor ons bepaald wanneer het mooi weer was en het zwemband open is. Bijzonder om een zwembad te sluiten als het zonnetje een dag niet schijnt.

Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Jopie, hartelijk dank voor uw reactie. Jammer dat er een misverstand is geweest met het zwembad. Op slechte en regenachtige dagen in het laagseizoen blijft het zwembad dicht. Echter als er mensen vargen of ze mogen zwemmen is dat nooit een probleem en openen wij altijd het zwembad. Het sanitair wordt volgend jaar compleet gerenoveerd. Dus dat komt helemaal goed! Mvg, Jeroen (manager)

Wat een tegenvaller!

Fam. Stoter
31-5-2018

We hadden gelezen dat er veel bomen waren, maar gingen ervan uit dat er toch nog wel een paar zonnige plaatsen aanwezig waren. Helaas was dat niet het geval! Mede door alle bomen en het feit dat veel plekken niet vlak waren hebben we lang naar een geschikt plekje gezocht. Uiteindelijk werd het een aflopende plek waardoor we de caravan niet gunstig neer konden zetten t.o.v. de zon, omdat we de caravan er anders niet meer uit zouden krijgen. We hebben geen mover nl. We vinden het ook altijd fijn eens een dagje op de camping te blijven, maar hier was dat geen optie, het geheel maakte een sombere indruk. We hadden ook nog de pech vlak aan het pad te staan, waardoor alle geluiden wel binnenkwamen, zoals o.a. het personeel wat de verhuuraccommodaties schoon kwam maken, we stonden nl. tegenover het gebouwtje met de schoonmaakattributen enz. Het personeel in de receptie en het restaurant was zeer vriendelijk. Ook lekker ge

Gereisd Met partner in mei 2018
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste fam. Stoter, hartelijk dank voor uw reactie. Spijtig te moeten lezen dat u niet helemaal tevreden was. Onze camping is inderdaad gelegen in een bos in een natuur reservaat. Indien u de volgende keer tijdig reserveerd of belt, kunnen we een zonnige plek voor u reserveren. Mvg, Jeroen (manager)

Mooie omgeving maar ondermaats sanitair.

Geert
16-5-2018

Camping ligt erg afgelegen. Minimaal half uur slingerwegen naar een supermarkt. Winkel op de camping is extreem duur. We zaten in voor seizoen met schappelijk campingprijzen. Animatie was top, de kinderen vonden geweldig. Sanitair met een woord slecht. Kapotte WC’s, losse brillen, niet doorspoelen, douche veel te heet.

Restaurant is prima zoals je meer op campings tegenkomt.

Zwembad is mooi en leuk voor de kinderen. Alleen is dit in de zomer als het druk is veel te klein. Leuke camping voor in het voor- of naseizoen. Maar dan moet men wel het sanitair renoveren.

Gereisd Met oudere kinderen in Tue May 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Geert, hartelijk dank voor uw reactie. De camping ligt mooi gelegen in een natuurgebied, maar inderdaad wat verder van een dorpje. Volgend jaar wordt het sanitair in zijn geheel gerenoveerd. Dus dat komt helemaal goed! Mvg, Jeroen (manager)

Top glamping in leuke omgeving!

M. Wassenburg
22-10-2017

Wij hadden ons eigenlijk voorgenomen nooit terug te gaan naar dezelfde camping, maar zijn dit jaar toch voor alweer de vijfde (!) keer bij Orlando in Chianti geweest en gaan komend jaar gewoon weer! Wat wij fijn vinden is dat het niet een té grote camping is en je veel privacy ervaart omdat de tenten en cottages gunstig ten opzichte van elkaar liggen, je kijkt niet op het bord van de buren. Het restaurant is goed en zeker betaalbaar. Onze kinderen zijn weg van de zwembaden en vinden het heerlijk dat ze een ijsje kunnen halen bij de poolbar. De camping ligt boven op een berg waardoor het 's nachts lekker afkoelt. Ook is de camping auto-vrij, waardoor we onze kinderen met een gerust hart alleen naar de knutselclub en minidisco kunnen laten lopen. De omgeving vinden wij ook prachtig, leuke dorpjes in de omgeving en volop mogelijkheden om wijn te proeven. Houd er wel rekening mee dat alles op minimaal een half uur rijden ligt, maar voor ons is dat geen probleem.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Fantastisch,

De Rooij
19-10-2017

Camping Orlando in Chianti voelt elke keer weer als thuiskomen. Wij komen hier nu al 3 jaar en elke keer verbaasd het ons weer hoe vriendelijk het personeel is. Van de Nederlandse stagairs tot aan het Italiaanse personeel niets is te veel. Zeker de omgeving is de moeite waard. Van Siena tot aan Firenze en het wijnkasteel Albola is ook zeker een aanrader. Daarnaast is er ook nog genoeg animatie voor jong & oud en een zeer varrierende menu kaart.

Gereisd Met partner in juni 2017

Erg leuk voor gezinnen met kinderen.

Erwin
18-10-2017

Hele mooie camping, mooie accomodaties. Heel vriendelijk en behulpzaam Nederlands personeel. Italiaans personeel mag wat vrolijker en vriendelijker. Goede campwinkel. Mooie ligging, wel wat afgelegen. Goed animatieteam. Wifi aanwezig, maar bereik is niet optimaal. Zwembad kan erg druk zijn, wel erg leuk met glijbaan. Restaurant dit jaar helaas ver onder de maat. Slecht, soms koud eten, niet vers, ondeskundig ongeïnteresseerde Italiaanse bediening. Was vorig jaar wel beter. Nederlandse crew doet erg hun best het iedereen naar de zin te maken.

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koffie en thee, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Informatie voor trips, Krant, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hiken, Paardrijden
  • BalsportenVolleybal
  • Sport & SpelTafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in Cavriglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.