Kleine hotelsWeer vandaag29°17°
7,5

Ontdek de natuur op Camping Village Orlando in Chianti. Glampingaccommodaties, een zwembad met een waterval en voor de kinderen een leuke minidisco. Camping Village Orlando ligt midden in de natuur. De perfecte uitvalsbasis voor wandelingen tussen de glooiende bergen van Toscane. Tips om te bezoeken zijn Radda, Greve en Sienna.

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti Glamping Resort voor je op een rij gezet:

250 reviews over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in het Nederlands

Aanrader!

Marianne
5-8-2018

We zijn hier 1 week geweest. Prachtige camping met veel bomen, waardoor het op warme dagen heerlijk was bij de accomodatie. Er is een erg mooi zwembad met een fijne glijbaan. Het eten in het restaurant was prima. Het winkeltje op de camping heeft een ruim assortiment. Het personeel was aardig en behulpzaam. Het animatieteam was echt geweldig!!!! Er waren vooral veel kinderen in de leeftijd tot een jaar of 12, maar onze oudere kinderen hebben zich ook prima vermaakt. We hebben mooie uitstapjes gemaakt naar Radda, Greve, Sienna en Montepulciano. Het is inderdaad een stukje rijden naar de 'highlights' van Toscane, maar het uitzicht is overal even mooi. Prettig dat het een autovrije camping is.

Wij zaten in een wat oudere lodgetent met badkamer (hier en daar wat versleten, roest en kraakbedden), maar de meeste accomodaties (ook de nieuwere lodgetenten) zagen er prachtig uit!

Al met al een aanrader deze camping!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Leuke niet al te grote camping voor gezinnen.

Det
5-8-2018

Stacaravan alles aanwezig wat je nodig hebt. Let op je hebt ook Type Midi (1,2, en 3) deze zijn kleiner en hebben een kleiner terras. Bedden niet top maar te doen. Camping aan zich mooi een schaduw vrij. Wel grindpaden die aardig steil zijn maar voor kinderen te doen. Leuk en lekker restaurant op de camping. Van uit de camping ongeveer 20 min rijden voor Lidell of Coop. Camping winkel voor brood en kleine dingen prima. omgeving mooi je kunt alle kanten op, maar hou rekening met reistijd van 20 min voordat je de berg af bent, maar je rijdt er erg mooi. Aanraders Radda in Chianti, Greve, Seine, San Gimignano. Florence (Firenze) met de Trein (5,80 enkele reis en kinderen 2,40) bij de receptie ligt voldoen info. Personeel en Animatie team erg vriendelijk. Camping bestaat voor 90 % in het hoogseizoen uit Nederlanders. Mooie zwembaden, maar wel veel opblaas krokodillen, flamingo ed, kan best druk zijn in het zwembad. Wifi alleen niet zo best.

Mooi maar niet met kleine kinderen

Brand
4-8-2018

Mooie camping . wij hadden een huurtent minpuntje met 2 kleine kinderen is het pad na deze tenten toe. Met een kinderwagen niet te doen en met de auto kan je er ook niet dicht bij komen. Ander groot nadeel is de speeltuin dit had gewoon vlak moeten wezen je ziet met regelmaat de kindjes uitgleiden en met de kinderwagen ook niet te doen. Route voor kinderwagens in zwembad helaas altijd geblokkeerd door bedjes dus erg kindvriendelijk. toiletgebouw erg vies vaak geen papier of w.c die niet doorspoelt.Ook 0 gelegenheid om met baby te douchen in doucheruimtes al met al met kleine kindjes totaal geen handige camping . Mooi maar onpraktisch ligt ook ver van alles af en dan heb je alleen het zwembad om je te vermaken op de camping

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke camping met kanttekening

Fam. Schoemaker
3-8-2018

Wij zijn kampeerders met (grote) tent. We hebben deze camping gekozen omdat we minder van 'massale' campings houden. Overduidelijk is deze camping vooral ingericht voor de 'glampeerders' die voor een ingerichte tent of huisje kiezen. De overige kampeerders moeten het doen met 1(!) toiletblok. En die is niet bepaald 3 sterren waard... Toiletten zijn stuk, spoelen niet door of zitten verstopt. Het is ook een ouderwets doortrek systeem (drukknop) die kleinere kinderen simpelweg niet ingedrukt krijgen... Overduidelijk wordt er ook niet meer geïnvesteerd in de kampeerders met eigen spullen. We vermoeden dat ze dit onderdeel van de camping aan het afbouwen zijn. Houd rekening met 'scheve' plaatsen op stenen (rotspennen mee!). Animatie is goed, schattig haast. De camping is prima voor kinderen tot 13 jaar. Bereid je voor op dat je niet vlot 'even de berg afdaalt' voor wat boodschappen. Als je je best doet kun je veel moois zien in de omgeving.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Entertainment hel!

BJ
2-8-2018

Vreselijk! Zitten er nu. Dinsdag aangekomen. Dachten dat er 1 avond feest was, maar nu is er een of andere krijsende volkszanger de hele avond aan het blèren. Helaas voor een week geboekt, maar denken eraan om ons verlies te nemen en te vluchten. Wat een herrie. Ook s’nachts veel lawaai. Kinderen kunnen niet slapen. Hel!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

GEWELDIG !

Tamara Korten
2-8-2018

Super camping ! Geweldig zwembad met 1 grote familieglijbaan. De animatie is voor kinderen tot ca 12 jaar echt heel erg leuk. Super enthousiast personeel die merendeels Nederlands spreken. In hoogseizoen denk ik wel ca 85% Nederlanders . Echte familiecamping waar de gehele dag van alles voor kinderen wordt georganiseerd . Pony rijden, horror night, levend stratego, mini disco , voetbaltoernooi ook speciale thema avonden. Restaurant kan je lekker eten of afhalen . Genoeg ligbedden. Alleen de afstand tot een plaatsje is minimaal 20-30 minuten , veel slingerwegen. Wij hadden een Classic caravan in onderste ring dat is wel een stevige klim naar boven maar dat vonden wij niet erg. Als ik iets zou kunnen opmerken is het misschien meer bankjes rondom het voetbalveld.

Heerlijk, het echte vakantiegevoel krijg je hier.

Ben
30-7-2018

Heerlijke camping. Vooral geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Een erg leuk en actief animatieteam. (Nederlands) Personeel erg vriendelijk, altijd in voor een praatje. Goed restaurant. Mooie zwembaden. Niet al te grote camping (50 staanplaatsen, rest 'huisjes') . Ruime plekken voor je tent of caravan. Na 11 uur is het echt stil op de camping. Auto vrije camping. Kleine camping winkel met elke ochtend voldoende vers brood. Let op: neem contant geld mee. Pinnen gaat traag ivm de verbindingen. In de omgeving is voldoende te doen, hou wel rekening met wat langere reistijd, camping ligt afgelegen op een berg (750m). Al met al een echte aanrader als je wilt genieten van rust en mooi weer.

Onwijs leuke camping

Jolanda Jacobs
28-7-2018

Erg leuke wat kleinere camping. We verbleven in een Lodge tent met badkamer, deze was prima. Erg leuk animatieteam, onze zoon van 11 vond het geweldig. Voor onze oudste zoon van bijna 14 was er minder te doen, maar gelukkig waren er meer kids van die leeftijd en hadden ze het onderling wel gezellig. Zwembad was prima en we hadden meestal wel plek. Alleen de rit de berg op was wel steeds pittig, maar dat wisten we van tevoren.

Top Camping!!

Fam de Wit
28-7-2018

3 weken op deze camping gestaan met onze vouwwagen en 3 kinderen van 11-13-15 jaar. We hadden om een groot plek gevraagd en kregen ook een supermooi plek. Animatie team was echt top!! Zelfs onze 'grote' kinderen hebben zich nog vermaakt. Met waterpolo, vossenjacht,voetbaltoernoois,spooktocht enz.Echt iedere dag wel iets te doen. Om 23uur is het stil op de camping en ook autovrij dus lekker rustig. Veel schaduw maar dat vinden wij alleen maar prima. Zwembaden echt superleuk. Lidl en Coop moet je wel dik een half uur voor rijden naar beneden. Florence is echt een aanrader, wij parkeerde buiten de stad bij een grote Coop, gratis. En vandaaruit met de tram (1,20 enkeltje) in 15min sta je bij centraal station in Florence. Restaurant op de camping was echt heel goed. Ook alles kun je afhalen. Sanitair mag wat vernieuwd worden verder prima kunnen douchen enz. Werden 2x per dag schoongemaakt. Al met al hebben wij een top vakantie gehad.

Fijn verblijf maar niet voor een 2e keer

Quivooij
23-7-2018

Fijne kleinere camping waarvan het grootste gedeelte huisjes zijn. Wij waren met 2 gezinnen met de tent 10 nachten gebleven. Onze kinderen (4 t/m 7 jaar) vonden het animatie team geweldig! Het team van 2018 waren erg leuke jongeren die leuk met de kids omgingen. Ook prettig dat ze zelfstandig de camping over kunnen lopen. Fijne zwembaden en leuke speeltuin. Jammer dat de plekken niet vlak zijn. Met een tent is dat toch niet altijd handig ivm slapen. Brood was wat duur en vaak taai. Het kan niet tippen aan de Franse broden 😉 Omgeving is niet heel bijzonder, maar Florence en Siena zijn wel mooi om te bezoeken. Sanitair was simpel maar voor ons prima. Wel is het lastig voor kleine kinderen om de knop ingedrukt te krijgen om door te spoelen. Al met al een fijne vakantie gehad daar maar we gaan niet nog eens terug.

Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Quivooij, hartelijk dank voor uw reactie. We nemen uw opmerkingen over het brood zeker mee. Het sanitair gebouw wordt voor volgend jaar volledig gerenoveerd. Dus dan kunnen ook uw kinderen goed de knop indrukken om door te spoelen;-) Hopelijk zien we u weer terug bij ons in Toscane. Mvg, Jeroen (manager)

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koffie en thee, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Informatie voor trips, Krant, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hiken, Paardrijden
  • BalsportenVolleybal
  • Sport & SpelTafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in Cavriglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.