Kleine hotelsWeer vandaag33°20°
7,5

Ontdek de natuur op Camping Village Orlando in Chianti. Glampingaccommodaties, een zwembad met een waterval en voor de kinderen een leuke minidisco. Camping Village Orlando ligt midden in de natuur. De perfecte uitvalsbasis voor wandelingen tussen de glooiende bergen van Toscane. Tips om te bezoeken zijn Radda, Greve en Sienna.

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti Glamping Resort voor je op een rij gezet:

250 reviews over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in het Nederlands

Prima maar voor ons niet meer!!!

Familie van den Hurk
24-8-2018

Toen we aan kwamen rijden zagen we het al meteen alleen maar Nederlanders! Voor de kinderen was het geweldig want het complete animatie team was Nederlands, de bakker was nederlands, de restaurant medewerkers nederlands enz enz... niks italiaans aan dus!!! het zwembad was veel ste vol voor de hoeveelheid mensen waardoor het water aan het eind van de dag troebel was. Om bij de camping te komen moest je eerst zo’n 25 minuten door de bergen omhoog rijden waardoor de kinderen steeds ziek waren... verder dus ook veel op de camping gebleven want er ligt eigenlijk helemaal niks in de buurt van de camping alles is op minimaal een uur rijden! Boven op dat alles trok het ook nog elke middag helemaal dicht, hebben we 4 keer regen en onweer gehad ( wss door de bergen) verder was iedereen wel erg vriendelijk, kon de animatie voor de kinderen niet beter en de tenten lagen super in het bos, maar voor ons niet meer!!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Super! Volgend jaar weer!!

Charlotte
23-8-2018

Wat een heerlijke camping. Mooi tussen de bomen gelegen. Veel klimmen vanaf onze accommodatie naar het zwembad maar ach dan hebben we nog wat beweging. Animatie echt super!! Onze meiden 3 en 11 jaar hebben zich erg goed vermaakt en wij als ouders dus automatisch ook. De dames achter de bar ook super! Vriendelijk, gastvrij, geen vraag is te veel. Echt super!!!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Fijn, misschien over een paar jaar nog eens terug

Norde
22-8-2018

Zeer speciale camping door de ligging en opzet, tegen de berg aan tussen de hoge bomen. Hier vind je geen veldjes en rechte paadjes, maar alles is zoveel mogelijk met behoud van het landschap opgezet. Erg mooi. Veel pluspunten, maar ook wel een paar (grote) verbeterpunten. Goed georganiseerd, goed restaurant, schoon en netjes. Het echte vakantiegevoel is zeker aanwezig.

Toiletgebouw is totaal ontoereikend, in slechte technische staat en vaak niet schoon. Zwembad is fantastisch, maar doordat het aantal gasten op de camping elk jaar toeneemt, is het aantal vierkante meters zwemwater gewoon te weinig. Beetje sardientjes-in-blik-gevoel. Verder is de camping gastvrij voor honden. Hier wordt erg veel gebruik van gemaakt...

Ik zou hier nog weleens naartoe willen, maar dan moet het zwembad flink vergroot worden en het toiletgebouw nieuw zijn (men zegt dat dit komende winter gaat gebeuren)

ACSI Eurocampings

Prima camping in heuvelachtig Toscaans landschap

Fam. Bakker
22-8-2018

De camping ziet er verzorgd uit. Er is een gezellig pleintje bij het restaurant (prima eten) en ook zijn er meerdere zwembaden. De plekken van de huuraccomodaties zijn heel ruim opgezet en bieden veel schaduw en door de bomen veel privacy. Door de hoge ligging van de camping was het ‘s avonds en ‘s nachts frisser. We hadden het wel gelezen, maar er zijn erg veel NL. Prima om vriendjes te maken, maar geen ultiem Italie gevoel. Wel als je de camping verlaat, want dan ben je in het prachtige Toscaanse Chianti landschap. Het " wedstrijd" zwembad is te klein, zeker ook omdat alle flamingo's, luchtbedden, banden zijn toegestaan. Leuke plaatsjes om te bezoeken: Radda, Greve en Siena. Dorpjes liggen tussen 20-60 min rijden. Qua km ligt het niet ver, maar door de bergweggetjes loopt de teller op. Vonden wij prima, maar goed om rekening mee te houden, ook bijv. qua boodschappen doen (in Figline = 30 min).

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Voor kleine kids erg fijne camping

Ronald
22-8-2018

Wij waren hier begin augustus 2018 een week met onze twee dochters van 6 en 3 in een stacaravan Cottage next (met airco). Bij aankomst was het wel even schrikken, want 99% van de kentekens was Nederlands. Bij de receptie werden we ook ontvangen door zeer vriendelijke Nlse mensen, die ons vervolgens goed hielpen en naar de stacaravan brachten. Het is zo inderdaad een klein Nls dorp bovenop een berg. Daar moet je van houden. Het animatieteam bestond ook uit Nlse jongeren. Gek genoeg waren de liedjes op de minidisco dan weer niet Nederlands ;-) Onze dochter van 6 heeft zich elke dag prima vermaakt (knutselen, zwembad, paardrijden, glijden, dansen en Orlando's got talent). Een prima sfeer bij het zwembad en het restaurant. Wel erg druk bij en in het zwembad dat eigenlijk te klein is. Ook erg druk 's avonds bij het restaurant, dat wel heerlijk eten heeft. Vaak ging het helaas mis bij de bestelling. Voor een week gewoon helemaal goed.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Voor één keer prima maar niet vaker

Wil
17-8-2018

2 weken geweest in juli in een classic lodge tent. Deze tenten zijn erg verouderd en nodig toe aan onderhoud of vernieuwing. Ook was de tent bij aankomst niet goed schoon en ontbrak er van alle (snijplanken, prullenbak, soepkom). De camping is leuk voor jonge kinderen maar omdat deze zo afgelegen ligt ben je na een paar dagen zwembad de camping ook wel zat. Zwembad en bar/restaurant zijn erg druk en je moet erg lang wachten tot je iets kunt bestellen. De animatie voor de kinderen is echt top die verdienen een dikke 10! Tenslotte is de omgeving erg mooi maar wel alles op behoorlijke afstand.

leuk voor 1 keer

Marley
15-8-2018

De camping ziet er verzorgd uit. Het heeft een leuk pleintje bij het restaurant en een mooi zwembad. Het eten in het restaurant vonden we goed. De plekken van de huuraccomodaties zijn heel ruim opgezet. Veel schaduw waardoor we de airco niet hebben gemist. Sterker nog, door de hoge ligging van de camping was het ‘s avonds en ‘s nachts fris/koud! We hadden niet verwacht dat er zoveel NL waren! Hierdoor voelde het soms meer aan als een Landalpark dan aan hartje Toscane. Bij het zwembad en restaurant is het erg druk, iedereen verzameld zich hier. De Chiantistreek is mooi groen (zeker in vergelijking met de kuststrook van Toscane). Er zijn leuke plaatsjes om te bekijken en om te eten. Ook heb je ontzettend veel wijnhuizen, wij hebben Albola bezocht, leuk tripje. De dorpjes liggen tussen 20-40 min rijden. Als je houdt van slingerende bergweggetjes dan kun je je hart hier ophalen!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Aanrader voor een gezinnen met kleine kinderen.

Flo
13-8-2018

De c(gl)amping ligt op een berg. Veel bochten om het park te bereiken. Iets om rekening mee te houden indien wagenziek. Mooi park, zwembad wat aan kleine kant in het hoogseizoen. Erg druk. Goede, prettige service! Met name NL georiënteerd. Enthousiaste animatieclub. Cottage next: klein, maar fijn. Netjes onderhouden. Schaduwrijke plekken. Fijne veranda. Leuk in de omgeving: Florence (met trein vanuit Figline, San Gimignano. Leuk om te eten is de 1950 American Diner in Figline. Een must om mee te nemen: muggenspray. Zeker ook als je wil mini golfen in Cavriglia! Voor wie is geïnteresseerd: de kust is zo'n 2.5 uur rijden.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Nederlandse enclave bovenop een berg

van Dijk
8-8-2018

Deze camping is een en al Nederlanders, wij wisten niet wat wij zagen toen we aan kwamen rijden, een parkeerplaats voor de camping met alleen gele kentekens. De camping bestaat voornamelijk uit huisjes, er is maar een klein gedeelte voor echte campeerders. De ligging is prima, omdat Toscane mooi is maar wij vonden het te ver rijden om boodschappen te doen of om een plaats te bezoeken. Animatie is leuk, voornamelijk gericht op jonge kinderen. Het sanitair van de camping was slecht ; rondom het gebouw stonk het vaak, het sanitair was sterk verouderd en vies ; prijs kwaliteit verhouding was wat betreft het sanitair ver te zoeken. Het restaurant was gewoon goed, niets bijzonders. We stonden in de rij voor een tafeltje ( ja waar moet je anders eten als de rest op een half uur rijden ligt ...) De bediening was vriendelijk. Na de maaltijd moest ik weer in de rij staan om af te rekenen. De camping winkel : klein winkeltje en behoorlijk duur.

Prima camping!

Judith
5-8-2018

Twee weken verbleven in een stacaravan met onze dochter van 2, was een heerlijke vakantie! Ondanks het warme weer was onze plek koel dankzij de vele bomen/schaduw. Paar kleine ‘schoonheidsfoutjes’ in de caravan (kastdeurtje dat wat scheef hing, drukknop van toilet zat los), maar dat mocht de pret niet drukken. Heerlijk zwembad, met ook een apart gedeelte voor de kleinsten waar onze dochter zich meer dan prima heeft vermaakt. Lekker eten in het restaurant, vriendelijke bediening. Animatieteam was ontzettend vriendelijk en betrokken, de minidisco en Spotty waren favoriet! Prima speeltuin en voldoende te doen in de omgeving. Je moet inderdaad een berg op om bij de camping te komen, maar dit is inherent aan de omgeving (geen Toscane zonder mooie, glooiende bergen) en wisten we van tevoren, hebben dit ook niet als probleem ervaren. Het assortiment van de campingwinkel was prima en voor de grotere boodschappen even naar de Lidl. Top vakantie!

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2018

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koffie en thee, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Informatie voor trips, Krant, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hiken, Paardrijden
  • BalsportenVolleybal
  • Sport & SpelTafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in Cavriglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.