Kleine hotelsWeer vandaag19°15°
7,3

Ontdek de natuur op Camping Village Orlando in Chianti. Glampingaccommodaties, een zwembad met een waterval en voor de kinderen een leuke minidisco. Camping Village Orlando ligt midden in de natuur. De perfecte uitvalsbasis voor wandelingen tussen de glooiende bergen van Toscane. Tips om te bezoeken zijn Radda, Greve en Sienna.

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti Glamping Resort voor je op een rij gezet:

43 reviews over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in het Nederlands

Schaduwrijke camping, goed zwembad en restaurant.

Fam. Wever
26-8-2019

Een mooie camping met veel Nederlanders op één van de heuvels in Toscane. De stacaravans staan mooi opgesteld op de camping, d.w.z. ze staan niet naast elkaar en hierdoor heb je meer privacy. Het zwembad is prima, een leuke glijbaan eindigt in het lagunebad voor zien van waterval. De grootte van dit bad is uitermate geschikt om in te liggen zonnebaden, wat wij dan ook vaak gedaan hebben. Het zwembad is netjes, met nieuwe toiletten en douchejes. Om het zwembad staan ligbedjes waar helaas het handdoekje leggen ook gebeurt. Het restaurant is prima en niet duur. In de nabijheid van de camping is niet veel te doen, dus een auto is noodzakelijk om de buurt te verkennen en steden als Firenze, Siena, Lucca en Pisa te bezoeken. De kans is groot dat wij nog een keer terugkeren.

Gereisd Met oudere kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

heel mooie camping maar weinig te doen voor tiener

fam. Braeckevelt
5-11-2018

We logeerden in de lodgesuite. héél leuk met een ligbad in de tent. De kinderen hadden een (nieuwe) aparte tent. Alles was aanwezig. Doordat we op de berg zaten, koelde het 's avonds wel af. Wel ver van alles. 10 minuten naar de supermarkt maar wel centraal om Firenze, Sienna, San Giminano te bezoeken. mooi zwembad en lekker restaurant. Wel weinig of niets te doen voor tieners.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Teveel bijgeluiden van het zwembad met watervallen

Jolanda
22-10-2018

De camping was prima, wel groot, maar wij zaten in een huuraccommodatie tussen de "normale" camping gasten wat we heel erg fijn vonden. Het toilet gebouw was oud, maar voldeed prima. Het zwembad, restaurant, winkel en terras waren prima. Wat erg tegenviel, was de stilte, die ontbrak, wij stonden pal tegenover het zwembad, vanaf 's morgens 9 uur tot 21 uur in de avond was er water geluid van vallend water door waterval, etc. Zeer storend, deze hele vakantie geen krekel of vogel gehoord overdag. Je rust zo absoluut niet uit. We gingen om die reden ook elke dag van de camping af. Wij hadden een coco sweet tent gehuurd, wat een leuk ding! Het grote bed was prima, het "kinder"bed kort en smal. Prima service, wat niet goed was werd direct verholpen. De sfeer is prima, de eigenaren zijn zeer vriendelijk. De camping ligt voor ons te ver van de bewoonde wereld, we wisten dit wel, maar in de praktijk viel het tegen. Door de hoogte ook koud.

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2018

ACSI Eurocampings

Heerlijk, het echte vakantiegevoel krijg je hier.

Ben
30-7-2018

Heerlijke camping. Vooral geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Een erg leuk en actief animatieteam. (Nederlands) Personeel erg vriendelijk, altijd in voor een praatje. Goed restaurant. Mooie zwembaden. Niet al te grote camping (50 staanplaatsen, rest 'huisjes') . Ruime plekken voor je tent of caravan. Na 11 uur is het echt stil op de camping. Auto vrije camping. Kleine camping winkel met elke ochtend voldoende vers brood. Let op: neem contant geld mee. Pinnen gaat traag ivm de verbindingen. In de omgeving is voldoende te doen, hou wel rekening met wat langere reistijd, camping ligt afgelegen op een berg (750m). Al met al een echte aanrader als je wilt genieten van rust en mooi weer.

Onwijs leuke camping

Jolanda Jacobs
28-7-2018

Erg leuke wat kleinere camping. We verbleven in een Lodge tent met badkamer, deze was prima. Erg leuk animatieteam, onze zoon van 11 vond het geweldig. Voor onze oudste zoon van bijna 14 was er minder te doen, maar gelukkig waren er meer kids van die leeftijd en hadden ze het onderling wel gezellig. Zwembad was prima en we hadden meestal wel plek. Alleen de rit de berg op was wel steeds pittig, maar dat wisten we van tevoren.

Top Camping!!

Fam de Wit
28-7-2018

3 weken op deze camping gestaan met onze vouwwagen en 3 kinderen van 11-13-15 jaar. We hadden om een groot plek gevraagd en kregen ook een supermooi plek. Animatie team was echt top!! Zelfs onze 'grote' kinderen hebben zich nog vermaakt. Met waterpolo, vossenjacht,voetbaltoernoois,spooktocht enz.Echt iedere dag wel iets te doen. Om 23uur is het stil op de camping en ook autovrij dus lekker rustig. Veel schaduw maar dat vinden wij alleen maar prima. Zwembaden echt superleuk. Lidl en Coop moet je wel dik een half uur voor rijden naar beneden. Florence is echt een aanrader, wij parkeerde buiten de stad bij een grote Coop, gratis. En vandaaruit met de tram (1,20 enkeltje) in 15min sta je bij centraal station in Florence. Restaurant op de camping was echt heel goed. Ook alles kun je afhalen. Sanitair mag wat vernieuwd worden verder prima kunnen douchen enz. Werden 2x per dag schoongemaakt. Al met al hebben wij een top vakantie gehad.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Mooie omgeving maar ondermaats sanitair.

Geert
16-5-2018

Camping ligt erg afgelegen. Minimaal half uur slingerwegen naar een supermarkt. Winkel op de camping is extreem duur. We zaten in voor seizoen met schappelijk campingprijzen. Animatie was top, de kinderen vonden geweldig. Sanitair met een woord slecht. Kapotte WC’s, losse brillen, niet doorspoelen, douche veel te heet.

Restaurant is prima zoals je meer op campings tegenkomt.

Zwembad is mooi en leuk voor de kinderen. Alleen is dit in de zomer als het druk is veel te klein. Leuke camping voor in het voor- of naseizoen. Maar dan moet men wel het sanitair renoveren.

Gereisd Met oudere kinderen in Tue May 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Jeroen Tops, media & comunicazioni, 28-7-2018

Beste Geert, hartelijk dank voor uw reactie. De camping ligt mooi gelegen in een natuurgebied, maar inderdaad wat verder van een dorpje. Volgend jaar wordt het sanitair in zijn geheel gerenoveerd. Dus dat komt helemaal goed! Mvg, Jeroen (manager)

het was hier super goed en heel gezellig mooi

marina van stiphout
25-8-2017

Het is een hele mooi camping.vooral voor kinderen in de leeftijd 3 t/m 13 jaar. heel veel animatie. vriendelijk personeel. leuke zwembaden.geweldig animatie team. Het eten in het restaurant was ook voortreffelijk.wij hebben hier 16 dagen gestaan en ons geen minuut verveeld. Helemaal top.Zeker een terugkomer.

Perfecte vakantie op uitstekende camping

Mark
22-8-2017

We zijn in juli en augustus 2 weken op deze camping geweest met 2 kinderen van 11 en 12 jaar. Uitstekende camping, mooi gelegen op een berg. Prima vermaakt in het zwembad waar alles kan en mag. Shorts, zwembanden, luchtbedden, geen enkel probleem Badmeester houd alles wel prima in de gaten, zelfs bij het avondzwemmen 1 keer in de week. Veel bezocht in de omgeving, Sienna, San Gimignano en Arezzo fantastisch. Ook de wijngaard en de proeverij op 5 minuten leuk uitje voor een halve dag. Kleine supermarkt op 15 minuten (Radda in Chianti) voor tussendoor en grote supermarkt (Figline Valdrno) op 25 minuten. Tot 12 jaar prima camping, daarna wordt het lastiger. Zeer vriendelijk personeel en annimatie. Inderdaad 90% nederlanders.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie camping in de bossen van de Chianti

Yvonne
11-8-2017

Fijne camping gericht op gezinnen met jonge kinderen tot 8 jaar. Wij hadden een Classic stacaravan achter op de camping, met veel schaduw van de bomen en een rustige ligging. Het restaurant serveert lekker eten maar de bediening is chaotisch, er werken teveel onervaren jongeren. Het campingwinkeltje heeft een beperkt assortiment maar op 15min rijden ligt net voor Radda een kleine Coop supermarkt waar alles verkrijgbaar is. Het is jammer dat de tafeltennistafel, een trekpleister voor oudere kinderen, tussen de wipkippen staat op ongelijke grond, daardoor was er voor de oudere kinderen weinig te doen en geen plek waar ze elkaar konden opzoeken. We hebben de rondleiding met tasting in Albola wijngaard via de camping geboekt, een erg leuk uitstapje voor volwassenen. Bezoek ook Radda, Greve via de mooie routes van de streek en vergeet Florence niet, op ca een uurtje rijden. Neem achter de parkeerplaats het wandelpad in de namiddag. Je komt zeker oog in oog met herten, zwijnen en vosjes. Je kunt een prachtige rondwandeling maken van een klein uurtje.

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenPeuterbad, Speelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Informatie voor trips, Krant, Ticket service, Wasserette

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hiken, Paardrijden
  • BalsportenVolleybal
  • Sport & SpelTafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Orlando in Chianti Glamping Resort in Cavriglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.