49 tips over Camping Orlando in Chianti Glamping Resort

• Wiyanti , 23-06-2014

Cottage Clever is echt leuk, een keer wat anders dan een normale stacaravan.

• Wim van Aalst, 17-03-2012

In de omgeving zijn er veel mooie dorpjes zo als Radda in chianti en Greve in chianti , ook een dagje Firenze is prima te doen, ongeveer 30min met de auto.

• Ronny, 27-09-2013

Volgende stadjes of dorpjes zijn zeker de moeite: San Gimignano, Siena, Greve in Chianti, Arezzo en natuurlijk Firenze. Over deze laatste raad ik jullie aan deze met de trein te doen kostprijs 20,80€ heen en weer vanaf Figline Valdarno, uren zijn te verkrijgen aan de receptie. De wijndegustatie was best een leuk gebeuren.

• Maxim, 05-09-2013

Sla de wijnproeverij in de omgeving over, niet bijzonder en geen bijzondere wijnen. Natuurpark waar de camping in ligt is van de gemeente en heeft wat dieren, een beer in een kooi etc. Niet doen. Slecht voor je vakantiegevoel. Verder is dit de perfecte uitvalsbasis voor mooie trips in het prachtige Chianti

We hebben een aantal aanbieders voor Orlando in Chianti Glamping Resort voor je op een rij gezet:

• fam Wolf, 01-09-2013

San Gimignano! Florence (parkeer bij het centraal station, zeer centraal)

• JuWeel, 09-08-2013

Tip voor jonge gezinnen, vanwege zwembad/animatie en kindgerichtheid. Bezoek zeker San Gimignano!

• roeljan.iris, 17-08-2013

Omgeving: Florence, prachtige cultuurstad. Ca. 1 uur rijden. Zorg dat je om ca. 9 uur in de stad bent, dan nog ruimte in parkeergarages in het centrum en een aangename temperatuur in de stad. Om een uur of 15.00 wordt het erg warm! Tickets voor het Uffuzi (wereldberoemd museum) beter online regelen, voorkomt uren wachten in de rij! Siena en Arezzo ook allbei op ca. uurtje rijden. Ook zeer de moeite waard. Dichterbij leuke dorpjes: Greve en Radda. Uit eten is goed te doen, ruime keus en niet duur

• Isis, 08-08-2013
    • eten bij Perlamora - Figline. Fantastisch uitzicht, heerlijk eten en een kleine rekening
    • pizza Orlando in het restaurant ;-),
    • Florence, Siena, Arezzo
    • slagerij in Greve in Chianti: Antica Macelleria Falorni : een soort museum met heerlijke vleeswaren en salamiworsten (ook voor thuis)

• Nick Sterker, 21-06-2013

Goede uitvalsbasis voor bijv. Florence, Siena, Arezzo en diverse kleine plaatsjes in de Chianti-streek.

• Barrie, 29-07-2013

Bestel in het restaurant het "stoofpotje" van Wild Zwijn.. jummie! Wat je in de buurt niet mag missen: In Greve. Wijntjes proeven bij Macelleria Falorni

• Irene, 29-08-2013

Ga op bezoek in San Gimignano, fantastisch middeleeuws stadje.

• Maarten Kalk, 17-08-2013

Wandelen door naastgelegen Parco Naturale en lunchen met lokale vlees- en kaasspecialiteiten in het bijbehorende restaurantje (niet in het weekend want dan neemt de lokale bevolking bezit van het park)

• Rik Kok, 28-08-2013

Tips om te bezoeken zijn cultuur: florence, siena, san gimigano, arezzo, volterra en imperneta (bij florence). Voor shoppen zijn er diverse outlets degene die wij leuk vonden was val di chiana op een klein uurtje rijden langs de A1. Uiteraard Greve bezoeken voor falorni maar vergeet het lekkere restaurantje op de weg daar naar toe in dudda niet! Zeer lekker eten zowel savonds als lunch. Goed teveel om op te noemen

• SBZ, 07-08-2013

Neem de trein naar Florence (zet je auto bij station in Figline), prima OV en kinderen vinden het leuk. Als je het Uffizi in wil reserveer dan je tickets paar dagen van te voren, anders sta je 1,5 u in de rij. Volterra en San Gimagnano vonden wij echte aanraders, prachtige stadjes. Neem een vest / broek mee voor de avonden, het kan goed afkoelen! Als je lekker wilt eten in de buurt van de camping ga dan naar Radda in Chianti (20 min rijden).

• Jeffrey, 08-08-2013

Ik zou niet met de kleintjes naar een grote stad gaan zoals Firenze, Siena. Veels te druk en te warm. Boven op de berg lekker, maar beneden heel erg warm. Je moet ook een stukje rijden en het is erg heuvelachtig dus kans dat je kind wagenziek word is groot.

• K.Hijkoop, 24-06-2013

Neem als campeerder blokken mee, want behoorlijk wat plaatsen zijn nogal scheef. Verder (groeps)bezoek aan Castello d'Albola zeker aan te bevelen; enthousiaste uitleg; flesje wijn bij vertrek. Siena, Florence en San Gimignano binnen redelijke tijd te bereiken.

• annabelle, 01-01-2014

florence, radda in chianti, de wandeltocht georganiseerd door de camping. Siena en Arezzo zijn ook aan te raden.

• Jacqueline Hoek, 12-05-2013

Bezoek het wijnkasteel vlakbij, goede rondleiding en lekkere wijn!

• sonja veenstra, 13-05-2013

Kom je met de caravan dan moet je echt via Figline Val Darno. Lucarello komen, deze weg is goed te rijden. Het natuurpark om de hoek is zeker een bezoekje waard. Een bezoekje aan de wijnproeverij van Albola is aan te raden. Heerlijke wijnen.

• Jacqueline, 11-05-2013

Radda in Chianti is leuk dorpje, 15 mins vanaf camping. Kleine supermarkt daar. Grotere Coops zijn verder rijden, naar Figline bijv.

• Andrea , 22-02-2013

Zet de auto in het dorpje onderaan de heuvel (Figline) en ga met de trein naar Florence.

• jan, 30-09-2012

Bij de receptie hebben ze veel tips over de omgeving die niet in de boekjes staan.

• Saskia, 25-08-2013

Vanuit Figline Valdarno kun je goed met de trein naar Florence; parkeren in Figline bij het station of het stadion. Treintijden heeft de receptie.

• hanneke, 09-09-2012

Greve in Chianti is helaas niet meer zo authentiek als gezegd wordt-> te veel gericht op toeristen. Sla zeker Siena niet over want dat is de moeite waard.

• Sandra, 30-08-2013

Bezoek Greven en Castellina en Chianti, Siena Florence op 50 minuten. Diverse winkelcentra en outlets in de buurt

• Pim, 15-08-2013

Wijnproeven op Castello d'Albola. Bezoek vooral de nabijgelegen Chianti Classicostreek (Greve, Radda). Een bezoekje aan slagerij Falorni in Greve is een must! Arezzo is goed te doen. Neem eventueel de trein in Figline. Echter, de dierentuin om de hoek is passé, vergane glorie, leeg en verlaten op een apenkooi na. In het weekeinde gaan Italianen er picknicken. De lama van de camping komt hier vermoedelijk vandaan.

• I. van Rijswijk, 08-08-2012

Uitstapjes naar bijvoorbeeld Siena en San Gimignano zijn goed te doen. Hou er wel rekening mee dat je bovenop de berg zit, dus je doet er wat langer over voordat je er bent. In Figline is een grote supermarkt Coop maar je bent wel 20 minuutjes onderweg voordat je er bent. In Rada (zo'n 10 min van de camping) vind je vooraan een kleinere supermarkt.

• sylvia carlino, 12-08-2012

In de omgeving zijn veel mooie oude steden te zien, Firenze, Siena, Arezzo en Volterra. Je kan ook een wandeling maken in het nabij gelegen natuurpark.

• Jacqueline, 30-07-2012

Het is een half uur rijden vanaf Figline Valdarno en de weg heeft veel haarspeldbochten en hellingen van 15 tot 20%. Maar zeker de moeite waard en je kunt uren rondrijden in het Chiantigebied en allerlei leuke plaatsjes bezoeken. Of gewoon genieten van het landschap. Maar ook de steden Siena en Florence en San Gimignano zijn gemakkelijk te bereiken vanaf deze camping. En bezoek het wijnkasteel Castello D'Albola, zeer de moeite waard.

• Frans, 09-07-2012

Bezoek het Restaurant LÓsteria bij Franco op ca 2km. Pasta met zwijnenvlees. Eet in het eigen Restaurant Toscaanse Biefstuk a la kilo.

• hansv, 30-07-2013

Wandelen in de omgeving. Uit een ANWB-gidsje hebben we een aantal routes gelopen. Zeer de moeite waard. Neem wel voldoende drinken mee.

• Wim van Aalst, 17-03-2012

In de omgeving zijn er heel veel mooie dorpjes zo als Radda in Chianti en Greve in Chianti , ook een dagje Firenze is prima te doen, ongeveer 30 min met de auto.

• Sebastiaan, 04-08-2014

Radda Greve (en vooral Montefioralle) Arezzo (het plein waar de film La belle e vita is opgenomen)

• Jan, 08-09-2014

Personeel is heel vriendelijk. Wijnproeverij is heel leuk en een bezoek aan Siena en Florence is een aanbeveling. Bezoek ook eens wat markten in de buurt. Vergeet niet voldoende boodschappen te doen. Want het is wel een stukje naar de Coöp in Vigline Valdarno. Hele grote supermarkt.

• fam, 26-09-2014

Bezoek naast de grote trekpleisters zoals Florence, Sienna en Arrezo ook de directe kleine plaatsjes in de directe omgeving. Probeer de Chianti Classico wijnen en laat je verrassen door de locale (wild) keuken. Naast de camping ligt Parco Naturale Cavriglia, een vrij toegankelijk park met wilde dieren zoals een buffel, apen, beer etc.

• Ben en Charlotte de Mik, 06-10-2014

In lodgesuite was het 's nachts erg koud. Mogelijkheid om tent tochtvrij te maken? Gezien open "roosters" onder voor en achter-nok. Alle plaatsen bezoeken in de omgeving. Zoals Radda, Greve, Siena, Florence. Florence met de trein vanuit Figlione is een aanrader.

• Marjolein, 04-07-2015

Zet je auto niet op een mierenhoop op de parkeerplaats want dan heb je daar nog lang (geen)plezier van :)

• dannyrenner, 03-08-2015

Leuk dorpje om te bezoeken: Vertine. Heel klein, autovrij, leuk voor een uurtje met een kop koffie bijvoorbeeld.

• dannyrenner, 03-08-2015

Kasteel Brolio is erg mooi en groot. Kost 5 euro per volwassene dacht ik...

• Jean, 29-08-2014

1) Coop in Figlini Valdarno. Verder rijden (circa 25 min) maar wel veel te krijgen dan kleine Coop in Radda 2) Met de trein naar Florence. Vergeet niet af te stempelen voor je de trein ingaat. 3) Kijk eerst hoe lang de rij is voor de DOM in Florence. Staat regelmatig rij van 1.5 uur. 4) Kleinere plaatsen van en naar de grotere steden ook aandoen. Echt leuke Italiaanse sfeer 5) Castello di Brolio. Alleen al vanwege het uitzicht. Geen entree als je alleen er buiten omheen wilt lopen!

• Anton, 06-09-2014

Tip. Neem warme kleding mee voor de zekerheid. Misschien kan de camping iets doen tegen de horsels.

• Deuppie, 05-08-2014

*Houdt er rekening mee dat alle winkels tussen 13:00 u en 16:30 u gesloten zijn. Ook de campingwinkel waar alleen het hoogst noodzakelijke te koop is *Greve in Chianti, Arezzo, Siena en Pisa zijn een bezoek waard. Firenze vonden wij persoonlijk te druk. *Als je het niet erg vindt om tussen veel Nederlanders te zitten is het je bestemming (wel zo'n 95%). In ieder geval wel een NL sprekende receptie, waar doe tips is in te lezen *Meld gebreken aan je accommodatie, ze worden echt snel opgelost

• Frank Haverkort, 29-06-2015

Buitenom alle eerder genoemde tips, zouden wij een bezoek aan het dorpje San Gimignano hier aan toe willen voegen. Leuk om te wandelen, te lunchen en te genieten van het lekkerste ijs van de wereld.

• Bobic, 30-06-2015

Om de hoek ligt een parco naturale. Het park stelt niet zoveel meer voor maar je kunt daar heerlijk eten, echt een aanrader.

• Tamarah, 15-06-2014

Aanrader! Wij willen nog weleens terug en dan icm hun vestiging aan het gardameer. Neem wel iets mee tegen ongedierte, wij werden gek van de mieren in de cottage. Neem vestjes mee voor de ochtend en avond. De nieuwe safari tenten zagen er heel tof uit! Lekker aan de rand, heerlijk rustig. Heerlijke supergrote familiepizza in Radda voor 13 euro, zit aan de buitenrand langs de weg. De lekkerste ijsjes aten we ook in Radda op het hoekje voor de poort.

• Fam_H-Meijer, 19-09-2014

Haal voor een week boodschappen want iedere dag 17 kilometer die berg op en af met al dat gekronkel naar de coop in figline is geen pretje. Neem een broodrooster mee

• Esther, 17-08-2014

Stepjes, fietsjes en ballen kunnen thuis blijven, het is te steil om die te gebruiken voor (kleine) kinderen.

• dannyrenner, 03-08-2015

Als je echt lekker Italiaans wil eten, rijdt dan naar Gaiole in Chianti en dan moet je daar de heuvel op naar Osteria il Papavero. De lekkerste pasta ooit gegeten!

Località Barbischio 15 Gaiole in Chianti http://osteriailpapavero.it/en/

• leontienboonstra, 07-08-2015

De highlights van Toscane zijn goed bereikbaar. Veel mooie wijngaarden, waar je goed terecht kunt voor een proeverij.