Vakantiehuis Cappannelle

2 reviews over Vakantiehuis Cappannelle in het Nederlands

Aanrader !

Jacob en Marjan KLink
24-9-2016

Appartement little lovenest, Toscane.

Wij hebben genoten van de Toscaanse gastvrijheid en in het bijzonder van de familie Bianchi.

Bij aankomst van ons appartement, werden wij verrast door tonen van het Wilhelmus, welke uit de net gearriveerde auto van Gianni Kwam. Gianni en zijn vrouw Marusca zijn gastheer en -vrouw van de appartementen en niets is hun teveel gevraagd.

We werden hartelijk welkom geheten en kregen een rondleiding in het appartement.

Leuke bijkomstigheid was het flesje wijn en potje jam die op de eettafel klaar stonden. Zowel de wijn en de jam is door de familie zelf gemaakt.

Het appartement ligt aan de rand van een natuurreservaat en biedt zeker alle rust.

Rondom staan nog enkele andere huizen, maar daar heb weinig tot geen hinder van.

Ook is het appartement voorzien van een klein opgezet zwembadje en hier hebben wij zeker gebruik van gemaakt, want de Toscaanse zon deed zijn werk goed.

Wij verbleven in het kleinere appartement genaamd "little Love nest" die in Toscaanse stijl is aangekleed.

Dit appartement bevindt zich op de begane grond. Het was zeker niet te klein en ruim van opzet en van alle gemakken voorzien.

De omgeving heeft genoeg te bieden, maar 1 week is voldoende. Voor de kenners, La Vialla zit op 3 km en kan je lopende doen of op de fiets zoals wij. Toch handig als je van een wijntje houd:)

Arrezo is op 15 a 18 km en is op de fiets te doen en zeker de moeite waard. Wanneer je de film” La vita Bella” hebt gezien ga je zeker dingen herkennen, want bepaalde filmfragmenten zijn daar opgenomen.

1 van de hoogtepunten was de “Cookingclass”, die onder begeleiding van Marusca werd gegeven.

's middags rond vijf uur begonnen we met de voorbereiding.

Marusca deelde de schorten uit en een iedereen begon met het maken van het deeg voor de pasta om vervolgens Tagliatelle te maken.

Daarna werden er onder begeleiding van Marusca en de moeder van Gianni andere, typische Toscaanse gerechten, bereid.

Daarna hebben we natuurlijk gegeten en genoten.

Voor ons een bijzondere en zeer leuke ervaring en danken hiervoor Marusca, Gianni en de familie Bianchi voor hun Toscaanse gastvrijheid en gezelligheid.

Daarnaast stonden ze altijd voor je klaar als er iets aan de hand was en gaven ze tips over de omgeving. Een dikke pluim en zeker een aanrader!!

Een goed ingerichte woning met voldoende ruimte. Een fijne keuken en voldoende servies. Een goed bed.

Het was even wennen dat de tuindeuren de slaapkamerdeuren waren.

Een ruime verharde tuin, en daarnaast nog een 'groene' tuin met zwembad. Voldoende privacy.

De ontvangst door de familie is allerhartelijkst. Met alle kleine en grote vragen kun je bij ze terecht. Nooit moe om tips te geven over de omgeving en wat er te gebeuren staat.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Cappannelle in Castiglion Fibocchi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Cappannelle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.