Camping Luxor Chianti Village

Meer campinginfo

22 reviews over Camping Luxor Chianti Village

• 2018
    8Remco24-08-2018

Rustig en goed met mooi zwembad

Mooie, rustige camping centraal gelegen in Toscane Niet ver van van Siena. Camping ligt niet in nabijheid van een dorpje dus je hebt de auto voor alles nodig. Grote supermarkten op een kwartiertje in Siena en Poggibonsi. Camping heeft prima sanitair en een prachtig zwembad dat ook - vooral in de weekenden - bezocht wordt door ‘locals’ dus soms druk is. Ruim voldoende zonnebedjes waarvoor alleen in het weekend betaald moet worden. Relatief veel tenten en weinig carvans, mogelijk door bochtige en stijle toegangsweg. Prima bar / restaurant waar ‘s ochtends brood gekocht kan worden. Redelijke prijzen. Geen annimatie. Al met al vonden wij het een uitstekende camping.

• 8Eetgelegenheden

• 9Sandra10-08-2018

Prima

Heerlijke rustige camping met prachtig zwembad. Prima uitvalsbasis om omgeving te verkennen: Siena, San Gimignano, Volterra etc. Vriendelijk personeel. Brood verkrijgbaar bij de bar. Zwembad (en bar) zijn overigens van Trasqua, maar daar mag je als campinggast gewoon gebruik van maken. Het is wel ook toegankelijk voor gasten buiten de camping. Vriendelijk personeel, netjes sanitair. Douches gaan met pasjes, pppd 1 douchebeurt gratis. 1 douchebeurt duurt 4 minuten, lang zat. (Wel is er iets loos met de afvoer of zo want er hangt wel een putlucht rond het sanitairgebouw, maar is niet superhinderlijk). De toegangsweg is voor caravanrijders niet echt heel aantrekkelijk. Idd haarspeldbochten en los grind. Er is nog een andere toegangsweg met minder bochten, maar deze weg heeft weer heel veel kuilen/keien e.d. Ook niet ideaal, jammer. Misschien de toegangswegen asfalteren? Verder prima verblijf gehad op deze centraal gelegen plek.

• 2017
    8Marjolein06-08-2017

Prima camping

Prima camping. Lekker weer, mooie omgeving met mooie dorpjes. Op goede reisafstand naar grote plaatsen in Toscane. Zwembad is heerlijk om af te koelen, in te springen en je te vermaken. De weg naar de camping toe, is niet echt prettig met een caravan. De weg is een zandweg/grindweg, gaat omhoog met behoorlijke bochten. Er was geen caravan plek meer beschikbaar. We kregen twee tent plaatsen. Hadden zo genoeg ruimte voor ons gezin. (caravan en twee tenten) We hadden een week van te voren aangeven hoe lang we wilden blijven. Deze dagen hebben we vooraf betaald. Daarna konden we per dag aangeven hoe lang we nog wilden blijven.

• 8Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• Oude reviews

9H. Zuurbier14-08-2016

Mooie camping met groot zwembad

Zonder reservering maar geen probleem. Stonden op het lagere gedeelte van de camping. Plek niet al te groot en scheef en redelijk dicht op elkaar. Ontzettend vriendelijk en behulpzaam personeel zowel op de camping als in het restaurant waar je lekker kunt eten. Zwembad is prachtig en soms tot 01.00 uur 's nachts open, je mag met zwembanden en ballen in het water ook bommetjes mag mits het geen hinder geeft. Alleen een ligstoel moet je betalen 3 euro. In het weekend komen er ook niet campinggasten zwemmen en is het overvol. Douche gaat met een muntje maar je kunt lekker lang douchen, niet altijd warm water. Ook geen warm water voor de afwas. Leuk dat er allerlei nationaliteiten op de camping zijn. Afstand naar Siena ongeveer 18 km en Florence ruim een uur rijden. Veel mooie dorpjes in de omgeving. Prima camping!

• 8Fam van 521-08-2015

Relaxte camping mer veel schaduw

Wij komen hier al jaren, in 2015 werden we 'verrast' door het gegeven dat er een nieuwe eigenaar was. Positief: meer onderhoud, meubiliar vervangen en bar / restaurant wordt wat beter gerund en het personeel spreekt zowaar Engels. Nadeel: het wordt wat zakelijker, NOG meer daggasten (Italianen) bij zwembad waardoor in weekend bij zwembad bijna geen plek meer te vinden is zonder betaald ligbed. Ook worden in het weekend activiteiten georganiseerd bij het restaurant waar je tot laat (1 uur s nachts) muziek van hoort op de camping. Het is geen drama allemaal maar het is niet meer de rustige camping van voorheen. Veel Nedwrlandse gasten dus voor kinderren tot ca 12 jaar erg leuk. Voor oudere kinderen is er eigenlijk niks te doen.

Aanta hele grote plaatsen maar ook de kleinere plekke zijn schaduwrijk. Houd rekening met muggen, is het ene jaar erger dan het andere.

• 9Jacob Geuze19-07-2014

een geweldige camping

Rustig gelegen op een beboste heuvel tussen Florence en Sienna. 10 km van Siena. Te bereiken via een grindweg met haarspelden. Voor caravans is dat geen belemmering. Die komen er genoeg. Trouwens veel tent kampeerders. De omgeving is prachtig. De staf is gastvrij. De keuken is goed en niet duur. Het zwembad is groot. In het weekend komen veel Italianen uit de omtrek naar het zwembad en de picknickplaats. Verder is er een kleuterbadje met speeltoestellen. Kinderen kunnen er heerlijk rennen en ravotten. Kortom: voor herhaling vatbaar. .

• 7Marnix09-09-2012

Mooie plek

De camping ligt boven op een berg/heuvel en om daar te komen moet je over een stoffige weg met enkele hair-pins. Eenmaal daar aangekomen krijg je een plattegrond met de plekken en kun je zelf de plek uit zoeken. We hadden een prima vlakke plek die ruim voldoende is voor drie tenten. De plek had veel beschutting met daaronder een erg harde ondergrond. Een hamer met "rotsharingen" is zeker geen overbodige luxe. Het restaurant levert goede kwaliteit eten, maar let op de service van 10%. In het weekend moesten we 20 min. wachten op service waarop we weg gegaan zijn en daarom dus een 7 en geen 8. Het sanitair in het mannengedeelte is beneden de Nederlandse normen. Hurken is het devies of zitten op een toiletpot zonder wc-bril. De bediening van de warme douches (muntjes) zit BUITEN de douche. Gelukkig was het er warm en dan is koud douchen een heerlijke verkwikking. Wel zijn er wel toiletpapier, zeep en papieren handdoekjes aanwezig. De winkel is goed en biedt vers brood en lekker beleg.

• 5Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Met vrienden

• 4marianne15-08-2012

Jammer

De ligging van deze camping is perfect, vanuit Luxor zijn alle omringende prachtige Italiaanse dorpjes heel bereikbaar. Alleen de plek zelf, verschrikkelijk. Het zwembad is openbaar, dat betekent dat in het weekend er heel veel Italianen uit de omgeving op bezoek komen. Gezellig, maar voor de campinggasten geen plek meer en alle Italianen roken. In het zwembad om de haverklap tegen een haarklont aangezwommen, wordt te weinig schoongemaakt. Het sanitair was ronduit goor, te weinig wc's, verstopte wc's, brrrr. Te weinig douches, de warme douches waar je voor moet betalen geven de helft van de tijd koud water, ook de douches liepen aan het eind van onze week niet meer door, sta je in 3 cm water de douchen, brrrr. De ontvangst was onvriendelijk, je krijgt een plattegrond en zoek het verder maar uit. Bij het restaurant zit de jeugd tot laat op spelletjesmachines met het lawaai dat daarbij hoort. Een lawaaiige en onrustige camping, hier ga je niet naar toe voor je rust.

• 1Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 9Nicole08-08-2012

Wat een topplek

Deze keer kwamen we terug op camping Luxor. We hebben er in 2011 zo genoten dat we van ons principe afweken: we gaan gewoon nog een keer op dezelfde camping staan, waarom niet? Toen we aankwamen zeiden we: Oja, het is hier stoffig! En er zijn muggen! En de douches zijn onbetrouwbaar! Met muntjes! We waren het allemaal vergeten: want het doet er eigenlijk helemaal niet toe. Het restaurant bij het prachtige zwembad is geweldig, de camping is een wirwar van plekken met een wirwar van nationaliteiten. Veel trekkers, van alles wat. Maar vooral: een hele relaxte sfeer. Wat maakt het uit dat je een beetje naar elkaar toe rolt in je tent? Vanaf het moment van opstaan hebben we genoten. En we moeten weer terug: we hebben nog steeds lang niet alles kunnen checken in de prachtige omgeving: we bleven telkens 'per ongeluk' weer een dag op de camping hangen. Daarbij moet mijn dochter volgend jaar met haar A diploma ook bijgevoegde foto maken.

Met jonge kinderen

• 8m. van der hofstad10-08-2011

geweldige vakantie!

Heerlijke plek in toscane, vlakbij Siena. Vriendelijk personeel, vooral in het restaurant. Voor grotere kinderen heel erg leuk. Goed zwembad, alleen in weekend erg veel lokale bevolking en dan is het lastig een plekje te vinden. Vers brood en beleg op de camping. Heerlijke pizza's! Plekjes zijn erg wisselend van grootte maar ze lagen lekker beschut tussen de bomen.

• 5Staat v/h sanitair

2 tips over Camping Luxor Chianti Village

• Marnix, 09-09-2012

Neem Deet (40%) en een hamer met speciale rotsharingen mee. Ga eens eten in Lornano: vanaf de camping naar "beneden", maar ga voor de spoor overgang naar links richting Lornano.

• Nicole, 08-08-2012

Koop Deet. En een lange verlengsnoer.

1 vraag over Camping Luxor Chianti Village

• dianevanest, 06-08-2014

Grootte van de camping en plaatsen?

Wie weet hoeveel plaatsen de camping heeft en hoe groot de plaatsen zijn. Tevens is het prettig wat meer info te ontvangen over de bomen. Brengen ze bijvoorbeeld door hars schade aan jetentdoek aan of zijn t onschuldige bomen die puur voor verkoelende schaduw zorgen?

Groet,

• SchaduwplaatsenAanwezig