Camping Valle Gaia

Camping Valle Gaia
8,2

Tussen de heuvels van Toscane ligt Camping Valle Gaia. Een viersterrencamping met Nederlandse animatie en een fantastisch restaurant. Valle Gaia onderscheidt zich daarnaast door de zeer ruime kampeerplaatsen waar je echt geniet van je privacy. De plaatsen worden afgebakend door groene beplanting. Op een uurtje rijden van Pisa.

376 reviews over Camping Valle Gaia in het Nederlands

Zeer goede camping, maar is het 4-sterren waard..?

robvanwalbeek
20-9-2019

Tweede keer hier. Mooie campings in de groene heuvels bij Cecina. Kampeerplaatsen tussen de pijnbomen. Mooi en goed verzorgd. Voor Italiaanse begrippen ruime plaatsen op zand en kiezels. Mocht je toch meer ruimte wensen zijn er XL plaatsen in het hoger gelegen gedeelte, welke geheel op kleine kiezels zijn. Dit zijn zeer mooie, ruime en rustig gelegen plaatsen. Het sanitair is schoon, maar dat er geen toiletpapier is vind ik eigenlijk niet meer van deze tijd op een kwaliteitscamping. Ander minpuntje is het toiletgebouwtje bij het zwembad met een ingegraven porseleinen pot (gat in de grond) als toilet waar je boven mag hangen. De (3!) zwembaden zijn goed. 1 zwembad is gereserveerd voor zwemmers, wat wij een goede zaak vinden. Wel jammer dat er geen ligbedjes zijn maar alleen strandstoelen en parasols (wel voldoende overigens). Voor rust zit je hier ook goed want je hebt bijna geen mobiel internet. Wifi alleen bij de receptie (niet snel).

Gereisd Met partner in Sun Sep 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie camping, een aanrader!

LB
15-9-2019

Fijne niet te grote camping. Wij verbleven in een caravan van touroperator, welke prima was maar wel oud. De schoonmaak hiervan zou beter kunnen. Het keukentje was wel goed compleet en de mensen van touroperator vriendelijk. Deze caravans staan op het hoogste deel van de camping, op een rustige plek met een mooie veranda met afdak. Onze caravan stond echter vrij scheef wat als je in bed ligt gevoelsmatig raar is.

Het zwembad is top en overzichtelijk. Het eten bij Pizza Gaia is lekker en fijn naast de speeltuin. We zijn ook wezen eten bij Robin Hood maar vonden dit niet zo bijzonder. Er zijn betere restaurants in de buurt (o.a. Le Volte). Het sanitair hebben we gebruikt voor onze peuter te wassen en dit was ook top. Schoon en een leuke ruimte speciaal voor kinderen (babybadjes, kleine douches, wc's en wastafeltjes).

In de omgeving veel leuke dorpjes, steden en stranden dus echt een aanrader!

Gereisd Met jonge kinderen in september 2019

Genieten op deze camping

Fam. Ziel
15-9-2019

Hele fijne gemoedelijke camping. Wij verbleven hier 3 weken vanaf 26 augustus. Alle faciliteiten zijn tot het eind toe open. Prima sanitair wat goed schoongehouden werd. Dit geld voor het hele terrein en zwembad. De camping was bovenverwachting goed bezet en en de comfortplaatsen alle maal. Wil je ook in het naseisoen een bepaalde plaats dan is reserveren aan te bevelen. De camping was dan ook gezellig druk. Ruimte genoeg in en rondom het mooie zwembad. Ook in midden september nog prachtig weer. Deze camping is een absolute aanrader.

Superfijn

Taat
3-9-2019

We verbleven in de appartementen bij de camping. Fijne camping met fijne zwembaden. Leuke campingpizzaria waar de kinderen lekker kunnen spelen in de speeltuin. Gezellige gelegenheid boven om een drankje te doen. Kidsclub was ook leuk (aardige nederlandse meiden). Er is ook een heel goed restaurant (Robin Hood) en de camping ligt centraal dus verschillende plaatsen te bezoeken en niet te ver van het strand. Aanrader dus!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2019

Leuke camping, fijn volk, vriendelijk personeel

Gaston
27-8-2019

Gemoedelijke fijne camping! Plaatsen zijn mooi, zwembaden ruim voldoende. Kinderen hebben er heerlijk kunnen spelen. Er staat over het algemeen fijn volk op deze camping. Personeel is aardig. Pizzeria heeft lekker eten. Voor de cappuccino loop je wel even langs de bar :).

Het sanitair is simpel, maar op zich wel schoon. Er is alleen niet altijd warm water.

Er is alleen echt geen mobiel internet beschikbaar op de camping vanwege de ligging.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2019

Prachtige camping

Jan
26-8-2019

Mooie camping met zeer ruime plaatsen (zeker in de comfortzone), alle plaatsten worden gescheiden door een heg, zodat je echt geen last van elkaar hebt. De plaatsen lopen nogal steil af, neem dus blokken mee (caravan). Prachtig en schoon zwembad waar altijd wel een ligstoel vrij was. De pizzeria op de camping was gewoon goed, het naast de camping gelegen restaurant Robin Hood moet je wel van te voren reserveren, iets duurder maar zeker de moeite waard! De toiletblokken waren keurig en worden regelmatig schoongemaakt, wij zaten er deels in de bouwvakvakantie (druk) en zagen tot onze spijt dat een van de douches geheel besmeurd was met ontlasting, dit hebben we helaas eerder gezien in Spanje.Wij vonden het niet erg dat je eigen wc papier moet meenemen, dit voorkomt toch dat "onze lieve jeugd" in de avonduren het toiletblok "versierd" met wc papier. Een ander minpunt is de wifi, dit kan echt beter!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019

Super maar geen tweede keer voor ons

Faye
23-8-2019

Prachtige camping in het mooie Toscane. Mooie zwembaden, lekker ijs, pizza's en frietjes. Grote plaatsen. Sanitair schoon, als druk is helaas wel koud water. Toch gaan we hier niet meer terug ondanks alle pluspunten. Als gezin met vier voetballers misten wij een degelijk sportveld, er is wel een sportveld maar dat is ver, heuvel op en een sneu achteraf veldje. Voor mensen die dit niet als eis hebben, zeg ik zeker boeken!! Zo veel moois in de omgeving!!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

Fijne camping

Judith
21-8-2019

Fijne camping met ruime plaatsen, met rondom heggen. Zwembad fijn en altijd wel een ligstoel (geen bedjes) te vinden. Heerlijke cappuccino en goed eten bij het restaurant en bar. Fijne, gemoedelijke sfeer. Wat ons een beetje tegenviel was het enorme aantal Nederlanders op de camping, wij zitten toch ook graag met andere nationaliteiten op de camping. Wat echt niet meer van deze tijd is, is het met de toiletrol onder de arm naar het toilet moeten omdat er geen toiletpapier is. Douches vaak koud en sanitair niet echt schoon. Maar wij hebben er met veel plezier gestaan, fijne uitvalbasis voor uitstapjes, zo zijn wij naar Pisa, Volterra en San Gimignano geweest en ook twee dagen naar Elba.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2019

Geweldig

PvW
19-8-2019

Uitstekende ligging en faciliteiten. Topcamping.

Gereisd Met jonge kinderen in Thu Aug 01 2019 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Aanrader met paar minpunten

Jonne
17-8-2019

Erg mooi aangelegde camping! Alle plaatsen zijn gescheiden d.m.v. haagjes/bomen. Op de grond liggen steentjes en rood zand (geen gras dus ;-) en op onze plek (nr. 69) lagen grote boomwortels. Hier moet je wel rekening mee houden. Wij stonden aan het 3e sanitairgebouw. Deze plaats zou ik niet snel aanraden. Het toiletgebouw is open en heel erg gehorig maar je went eraan ;-) De hoekplaatsen op het eerste terras zijn zonniger dan de andere plaatsen maar over het algemeen heeft iedere plek wel iets schaduw. De campingeigenaren zijn heel erg aardig. Wij zijn bestolen in Florence en om alles te regelen stelden ze gratis wifi ter beschikking en ook hoefden we voor het maken van een kopie niet te betalen. Het zijn de kleine dingen die het doen! De omgeving is prachtig, er is veel te doen en te zien. Wifi en sanitair moet beter! Met 30C is een koude douche niet erg maar als het frisser is lijkt het me niet prettig. Al met al wel een aanrader.

• SchaduwplaatsenAanwezig

• Centrale kookgelegenheidAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

• TennisbaanAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Valle Gaia in Casale Marittimo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Valle Gaia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.