Camping Valle Gaiasterstersterster

• 7.6Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Tussen de heuvels van Toscane ligt Camping Valle Gaia. Een viersterrencamping met Nederlandse animatie en een fantastisch restaurant. Valle Gaia onderscheidt zich daarnaast door de zeer ruime kampeerplaatsen waar je echt geniet van je privacy. De plaatsen worden afgebakend door groene beplanting. Op een uurtje rijden van Pisa.

398 reviews over Camping Valle Gaia

• 2019
    8Herma20-10-2019

Top camping maar wel heel veel Nederlanders

Onderschrijven alle positiebe reviews van harte. Grandioos sanitair en vooral veel ruimte. Prachtige staanplaatsen mn boven gedeelte. Lekker zwembad. Lekkere pizza's. Wifi zou beter mogen, voor ons belangrijste dat de tieners op zn tijd even hun contacten kunnen ophalen. Voor ons een veels te hoog Nederland gehalte. Is voor ons geen vakantie meer. Wij houden van een diversiteit van nationaliteiten. Voor ons niet snel nogmaals Valle Gaia. Waren hier vanaf 16 aug. Gingen in de loop van de week veel nl naar huis en kwamen duitsers etc... voor terug

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8robvanwalbeek20-09-2019

Zeer goede camping, maar is het 4-sterren waard..?

Tweede keer hier. Mooie campings in de groene heuvels bij Cecina. Kampeerplaatsen tussen de pijnbomen. Mooi en goed verzorgd. Voor Italiaanse begrippen ruime plaatsen op zand en kiezels. Mocht je toch meer ruimte wensen zijn er XL plaatsen in het hoger gelegen gedeelte, welke geheel op kleine kiezels zijn. Dit zijn zeer mooie, ruime en rustig gelegen plaatsen. Het sanitair is schoon, maar dat er geen toiletpapier is vind ik eigenlijk niet meer van deze tijd op een kwaliteitscamping. Ander minpuntje is het toiletgebouwtje bij het zwembad met een ingegraven porseleinen pot (gat in de grond) als toilet waar je boven mag hangen. De (3!) zwembaden zijn goed. 1 zwembad is gereserveerd voor zwemmers, wat wij een goede zaak vinden. Wel jammer dat er geen ligbedjes zijn maar alleen strandstoelen en parasols (wel voldoende overigens). Voor rust zit je hier ook goed want je hebt bijna geen mobiel internet. Wifi alleen bij de receptie (niet snel).

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 8LB15-09-2019

Mooie camping, een aanrader!

Fijne niet te grote camping. Wij verbleven in een caravan van touroperator, welke prima was maar wel oud. De schoonmaak hiervan zou beter kunnen. Het keukentje was wel goed compleet en de mensen van touroperator vriendelijk. Deze caravans staan op het hoogste deel van de camping, op een rustige plek met een mooie veranda met afdak. Onze caravan stond echter vrij scheef wat als je in bed ligt gevoelsmatig raar is.

Het zwembad is top en overzichtelijk. Het eten bij Pizza Gaia is lekker en fijn naast de speeltuin. We zijn ook wezen eten bij Robin Hood maar vonden dit niet zo bijzonder. Er zijn betere restaurants in de buurt (o.a. Le Volte). Het sanitair hebben we gebruikt voor onze peuter te wassen en dit was ook top. Schoon en een leuke ruimte speciaal voor kinderen (babybadjes, kleine douches, wc's en wastafeltjes).

In de omgeving veel leuke dorpjes, steden en stranden dus echt een aanrader!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in september 2019

• 9Fam. Ziel15-09-2019

Genieten op deze camping

Hele fijne gemoedelijke camping. Wij verbleven hier 3 weken vanaf 26 augustus. Alle faciliteiten zijn tot het eind toe open. Prima sanitair wat goed schoongehouden werd. Dit geld voor het hele terrein en zwembad. De camping was bovenverwachting goed bezet en en de comfortplaatsen alle maal. Wil je ook in het naseisoen een bepaalde plaats dan is reserveren aan te bevelen. De camping was dan ook gezellig druk. Ruimte genoeg in en rondom het mooie zwembad. Ook in midden september nog prachtig weer. Deze camping is een absolute aanrader.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Taat03-09-2019

Superfijn

We verbleven in de appartementen bij de camping. Fijne camping met fijne zwembaden. Leuke campingpizzaria waar de kinderen lekker kunnen spelen in de speeltuin. Gezellige gelegenheid boven om een drankje te doen. Kidsclub was ook leuk (aardige nederlandse meiden). Er is ook een heel goed restaurant (Robin Hood) en de camping ligt centraal dus verschillende plaatsen te bezoeken en niet te ver van het strand. Aanrader dus!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Gaston27-08-2019

Leuke camping, fijn volk, vriendelijk personeel

Gemoedelijke fijne camping! Plaatsen zijn mooi, zwembaden ruim voldoende. Kinderen hebben er heerlijk kunnen spelen. Er staat over het algemeen fijn volk op deze camping. Personeel is aardig. Pizzeria heeft lekker eten. Voor de cappuccino loop je wel even langs de bar :).

Het sanitair is simpel, maar op zich wel schoon. Er is alleen niet altijd warm water.

Er is alleen echt geen mobiel internet beschikbaar op de camping vanwege de ligging.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Jan26-08-2019

Prachtige camping

Mooie camping met zeer ruime plaatsen (zeker in de comfortzone), alle plaatsten worden gescheiden door een heg, zodat je echt geen last van elkaar hebt. De plaatsen lopen nogal steil af, neem dus blokken mee (caravan). Prachtig en schoon zwembad waar altijd wel een ligstoel vrij was. De pizzeria op de camping was gewoon goed, het naast de camping gelegen restaurant Robin Hood moet je wel van te voren reserveren, iets duurder maar zeker de moeite waard! De toiletblokken waren keurig en worden regelmatig schoongemaakt, wij zaten er deels in de bouwvakvakantie (druk) en zagen tot onze spijt dat een van de douches geheel besmeurd was met ontlasting, dit hebben we helaas eerder gezien in Spanje.Wij vonden het niet erg dat je eigen wc papier moet meenemen, dit voorkomt toch dat "onze lieve jeugd" in de avonduren het toiletblok "versierd" met wc papier. Een ander minpunt is de wifi, dit kan echt beter!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Faye23-08-2019

Super maar geen tweede keer voor ons

Prachtige camping in het mooie Toscane. Mooie zwembaden, lekker ijs, pizza's en frietjes. Grote plaatsen. Sanitair schoon, als druk is helaas wel koud water. Toch gaan we hier niet meer terug ondanks alle pluspunten. Als gezin met vier voetballers misten wij een degelijk sportveld, er is wel een sportveld maar dat is ver, heuvel op en een sneu achteraf veldje. Voor mensen die dit niet als eis hebben, zeg ik zeker boeken!! Zo veel moois in de omgeving!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Judith21-08-2019

Fijne camping

Fijne camping met ruime plaatsen, met rondom heggen. Zwembad fijn en altijd wel een ligstoel (geen bedjes) te vinden. Heerlijke cappuccino en goed eten bij het restaurant en bar. Fijne, gemoedelijke sfeer. Wat ons een beetje tegenviel was het enorme aantal Nederlanders op de camping, wij zitten toch ook graag met andere nationaliteiten op de camping. Wat echt niet meer van deze tijd is, is het met de toiletrol onder de arm naar het toilet moeten omdat er geen toiletpapier is. Douches vaak koud en sanitair niet echt schoon. Maar wij hebben er met veel plezier gestaan, fijne uitvalbasis voor uitstapjes, zo zijn wij naar Pisa, Volterra en San Gimignano geweest en ook twee dagen naar Elba.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9PvW19-08-2019

Geweldig

Uitstekende ligging en faciliteiten. Topcamping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

43 tips over Camping Valle Gaia

• Ernie, 02-01-2014

Restaurant op de camping (boven) is zeker de moeite waard!

• R. L., 23-09-2013

Lucca, San Gimignano, Pisa en Volterra waren allemaal binnen een uur met de auto te bereiken, echte aanraders! Rome vonden we te ver, zeker 3 uur met de auto (en dan weer 3 uur terug). Mooie heuvelachtige omgeving, echt wat je van Toscane verwacht.

• Jens, 21-08-2013

Wilt u typisch Toscaans eten? In Casale Marritimo zijn talloze restaurantjes en cafetaria's. Dichterbij eten kan ook: bij het restaurant Robin Hood in La Cassetta (boven op de berg).

236 vragen over Camping Valle Gaia

• Lieke Verstappen, 01-09-2019

mooie standplaats schaduw en kindvriendelijk

Hoi, wie kan er op deze camping tips geven over standplaats nummers? We zoeken een ruime plek met voldoende schaduw. Geschikt voor een gezin met 3 kinderen (5 tot 11 jaar) in de buurt van de speeltuin.

• Gerard Horstman, 21-08-2019

Leeftijd

Zijn er in het hoogseizoen ook genoeg pubbers van 16 tot 18 jaar ben van plan om in 2020 deze camping teboeken

Wim Splinter, 27-08-2019

Toen wij er waren alleen kinderen leeftijd basisschool. Ook geen vertier voor oudere tieners of disco en bar de buurt. Ik zou meer richting de kust zoeken.

• Sanne Jongsma, 09-08-2019

Rustige plek met huur accomodatie

Wat is een rustige plek op de camping qua verhuur accommodatie tent of stacaravan? Mochten we een voorkeur aan kunnen geven.

Camping Valle Gaia info

• Aantal sterrensterstersterster