Camping Blucampstersterster

• 7.5Eetgelegenheden
  • 7.4Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

In de populaire regio Toscane vind je Camping Blucamp. Vanaf je campingplaats hier heb je uitzicht op zee. Op de camping vind je een simpel restaurant met lekker eten en ook een zwembad. Soms is er wel wat overlast van blaffende honden. Blucamp (Italië) ligt op 10 kilometer van een mooi zandstrand of loop naar het dorpje.

Contact

71 reviews over Camping Blucamp

• 9La dolce vita24-01-2020

Schitterende omgeving. Mooie, rustige camping met ruime plekken. Prachtig Italiaans dorpje op loopafstand. Heerlijk zwembad met voldoende bedjes. Ook leuk voor pubers.

• 8Staat v/h sanitair

• 2019
    8Frank31-08-2019

Vakantie!

Mooi plek, schitterend uitzicht, dicht bij zee

• 9Staat v/h sanitair

• 8Geert van der Heide05-08-2019

Prachtig gelegen camping

Camping Blucamp ligt net naast een prachtig oud dorpje. Het is een terassencamping, dus soms wat steil. Het uitzicht is fenomenaal. Wij stonden op het onderste gedeelte waar je geen uitzicht op zee hebt, maar wel meer schaduwplekken (Dat heb je echt nodig). Het personeel is erg vriendelijk! Zoals eerder genoemd, hoor je regelmatig de honden van de boerderij naast de camping, maar ook de hanen laten zich regelmatig (ook 's nachts) horen. Maar we hebben dit niet als storend ervaren. Het sanitair gebouw beneden is prima en wordt twee keer per dag schoon gemaakt, Dat zou in het hoogseizoen wel vaker kunnen. Leuke stranden zijn binnen eem half uur met de auto te bereiken, waarvan Cala Violino wij de mooiste vonden. Een dagje Rome met de trein vanuit Follonica is zeer goed te doen en is ook nog eens goed betaalbaar. We komen zeker terug!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Susanne04-08-2019

Komen hier al jaren. Prettige, veilige camping

Prachtig gelegen, onder de olijvenbomen, veel schaduw en uitzicht op zee, op loopafstand van schilderachtig, levendig dorp. Gezellig restaurant waar kinderen van alle leeftijden ‘s avonds bij elkaar komen. Zwembad is mooi gelegen, ook hier zicht op de zee.

• 6Joost24-06-2019

Fijn met dissonant

Prachtige camping en gastvrij onthaal ! Ook toen we wat praktische hulp nodig hadden meteen geregeld. Dissonant was wel het electrisch maaien van gras wat naar mijn mening nog geen maaibeurt nodig had. Buiten het ongemak in sfeer van geluid en veel stof helaas ook schade aan de voorruit van de auto. Opspattend gesteente zorgde voor een scheur van 30 cm. in de voorruit. Kenbaar gemaakt maar is niets mee gedaan. Verder niets dan lof maar bederfde toch wat de pret. Gaan een weekje eerder richting volgende bestemming. Maar liefhebber van de omgeving een aanrader !

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Maaike Walinga25-12-2018

Kleine gezellige camping voor o.a. jonge gezinnen

Wij hebben hier in de zomervakantie 2 weken gestaan, op grote plek helemaal onderaan. Goede klim dus naar zwembad en restaurant, maar prima te doen. Erg gezellig straatje waar de kinderen (4 en 6) heerlijk konden spelen met buurkinderen. Want die waren er in die leeftijd genoeg! Sanitair is prima. De honden zijn 's nachts idd te horen, dat is enig minpunt.

Het zwembad is simpel maar is heerlijk voor een frisse duik. Ook geen controle, dus gewoon lekker springen en met luchtbed er in. Geen badmuts.

De omgeving is prachtig, mooie uitstapjes gedaan naar omliggende plaatsen. Tip: In Bolgheri zijn enkele osteria's te vinden, daar kun je heerlijk eten in geweldige Italiaanse sfeer, onder de olijfbomen (Magona en Caccia al Piano, wel even reserveren.

Strand tips: - parkeer vlakbij de via del Lago, daar zit strandtent Lago Verde in de bossen richting strand. Cocktails drinken en ijsjes eten! - Spiaggia bianche (wit strand, azuurblauwe zee)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7tessa a23-08-2018

Erg mooie plek maar veel geluidsoverlast s nachts

De camping ligt prachtig, uitzicht op zee, staanplaatsen tussen de olijfbomen. In de buurt van mooie dorpjes en strand van Baratti. lekker (beetje fris) zwembadje. Restaurantje op de camping basic maar prima. Mix van m.n. Italianen en Nederlanders tijdens ons verblijf in augustus. Sanitair in orde, niet super schoon. Echt minpunt wat mij betreft en reden om niet meer terug te gaan is de overlast van veel hard blaffende honden in de omgeving gedurende de hele nacht. Omdat dit vanuit het dal is klinkt het extra hard. Ook goede oordoppen helpen hier niet tegen helaas.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Adrie van Dijk01-08-2018

Rustig / Vriendelijk en vooral prachtige natuur

Rustieke camping in mooi natuur en komen hier al voor 4e jaar op rij. van half Juni tot half Juli. We vinden hier de rust met grandioos uitzicht op de Middellandse zee met haar eilanden. 10 km over binnendoor weggetjes naar mooi zand strand zo te bereiken. Heel veel kleine slaperige dorpjes met mooie mensen en lekker eten en drinken met niet de toeristen prijzen zoals in Luca / Florence enz. Camping is in periode voor schoolvakanties lekker rustig en wordt bezocht door gelijk gestemde, die meestal elk jaar toch weer even terug komen voor de rust.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

7Mama13-12-2017

Mwah...

Kleine plaatsen, smalle weggetjes. Veel mensen parkeerden hun auto naast de smalle weg op de camping. Dat was een uitdaging om te manoeuvreren met de caravan. Best stijl. We hebben diverse auto's met moeite of niet omhoog zien komen. Doodeng. Dan kwam de campingeigenaar met zijn tractor om de caravan te halen. 's Avonds en 's nachts veel blaffende honden. Buurman blijkt een hondenkennel te hebben. Niet fijn. Af en toe werd er iets geschreeuwd en dan was het weer even stil. Heel veel krekels, met de bijbehorende geluiden. Heet, dus schaduwplek echt nodig. Te weinig douches voor grootte van de camping. Wel schoon. Geen eigen waterpunt bij caravan maar wel achteraan op veldje. Eten in het restaurant prima. Zwembad prima, wel koud. Af en toe kwam badmeester langs. Volgens mij is dat de campingeigenaar. Veel handdoek-leggers waar niet tegen opgetreden wordt. Wifi alleen bij restaurant. Op de camping zelf 95% van de tijd überhaupt geen bereik, dus ook niet telefonisch bereikbaar. Mooie stranden nabij. Stadje ook mooi, terug in de tijd. Op deze camping komen alle nationaliteiten. Jammer dat dat allemaal door elkaar staat, veel wisselingen, waardoor beetje onrustig.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Karo09-08-2017

Heel fijn!!!

Mooie rustige camping. Ideaal voor gezinnen met jonge kinderen. Heerlijk zwembad. Mooie stranden vlakbij. Heel goed en niet duur restaurantje op de camping. Minder geschikt voor jongeren (bijv geen pooltafel).

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

7 tips over Camping Blucamp

• Maaike W., 15-12-2019

In Bolgheri zijn enkele osteria's te vinden, daar kun je heerlijk eten in geweldige Italiaanse sfeer, onder de olijfbomen (Magona en Caccia al Piano, wel even reserveren)

• Kim van Lendt, 19-07-2012

Met kleine kinderen (van mij zijn 3 en 6) dolen door het plaatsje Campiglia Marittima en met een Walky Talky elkaar proberen te vinden. Deze zoektocht in het centrum van dit toch wel doolhof-stadje vonden die van mij ge-wel-dig! Stranden: tussen bossen en centrum van San Vicenzo openbaar strandje vinden, zit je midden tussen de Italianen. Bij Piombino kun je snorkelen vanaf een keistrandje met uitzicht op Elba. Populonia is erg leuk. Massa Marittima is ook de moeite waard.

• Susanne van Roomen, 14-08-2013

Een dagje Rome met de trein. Vanaf San Vincenzo 6:45 aankomst Rome 9:45 en terug 20:15, aankomst 23:15 De zwavel bron in Saturnia Op de camping sta je bovenaan in de zon, maar heb je een fantastisch uitzicht en er is vaak wel een beetje wind. Wat lager sta je heerlijk in de schaduw en waait trouwens ook het windje. Krekels zijn overal, ze maken een oorverdovend geluid, maar dat went heel snel en dan hoor je ze niet meer.

14 vragen over Camping Blucamp

• Jan Frederik Prins, 18-04-2019

Route naar camping

Is de route naar de camping goed te doen met een caravan van in totaal 7,5 meter? Steile hellingen, bochten etc.

• Maaike Walinga, 29-04-2018

Plattegrond

Ik zou heel graag een plattegrond willen zien van de camping, maar op de website staat die niet en ook met Google niks kunnen vinden.

• Linda, 13-12-2016

Badmuts

Kan iemand mij vertellen of bij het zwembad een badmuts verplicht is?

Margit, 01-07-2018

En? Weet je het al? Ik vroeg me het ook af!

Camping Blucamp info

• Aantal sterrenstersterster