Camping Il Gineprino

17 reviews over Camping Il Gineprino in het Nederlands

Nooit meer

Karin
26-9-2016

De budgetvilla voor 4 personen, zonder keuken was in slechte staat. Oud, niet meer goed schoon te krijgen. De camping was nog 2 weken open echter alle voorzieningen waren al nagenoeg in vakantiestand. Het cafe had nog maar een paar drankjes op voorraad. De tap was leeg. De ijsjes idem. Het meubilair bij het zwembad was op een enkel ligbed kapot. De douches aldaar bedekt met schimmel en roest. Ontbijt kon bij het restaurant geregeld worden vertelde de receptie. Echter die regelt dat alleen als je halfpension neemt. Het cafe had nog net een paar croissants. Diezelfde dag zijn we vertrokken.

Niet erg enthousiast..

Lieke
6-8-2012

Met een groepsreis naar Marina di Bibbona geweest. Een erg leuke vakantie gehad, maar bestemming niet voor herhaling vatbaar.

Positief:

- Goed restaurant op de camping

- Prima personeel

- Schoon zwembad

- Prima, rustig strand

Negatief:

- Luizen op de bomen op de camping, die met regelmaat naar beneden komen vallen. Niks buiten laten staan en alles steeds afvegen. Erg vies.

- Sanitair is te doen, maar wordt erg snel vies. Vooral moddersporen staan er snel en douches lopen over. Verder prima douches, alleen geen tussenwandje om je spullen droog te houden. Was wel met regelmaat een toilet kapot, terwijl er maar 4 waren.

- Veel vaste standplaatsen op de camping, waarbij de Italianen zich ook gedragen alsof ze thuis zijn. Niet altijd even relaxed, maar heeft geen echte problemen gegeven.

- Stadje Marina di Bibbona erg armoedig en op een kwartier lopen, zeker geen typisch Toscaans stadje, wat ons erg tegenviel.

- Slechte uitgangsbasis om steden te bezoeken vanwege de ligging.

Fantastische plek!

Anoniem
5-8-2011

Prachtige camping, heerlijke plek, mooi zwembad, leuk stadje, helemaal top!

Camping Il Gineprino geen tweede keer.

Fam. van Oosterbosch
4-9-2010

De "bungalows" zijn oud, niet fris en vooral de douche is gewoon vies, zwarte schimmelranden e.d. De keukeninventaris lijkt nergens op, gelukkig waren de bedden nog enigszins redelijk. Receptiepersoneel wel aardig en behulpzaam, barpersoneel en winkeljuffrouw aardig maar de kleine vrouw van in de dertig met donker haar die in het restaurant bediende was ronduit een chagrijn en het eten in het restaurant is ook belabberd. Niet kindvriendelijk, geen peuterbad, geen speeltoestel. Op een bord aangekondigde animatie werd gewoon niet gedaan. Verder heel veel Italianen van het volkse soort op de camping en dus ook in ons smalle "straatje" vaak met 6-8 personen in de 4-persoons bungalow zodat de rust ver te zoeken was. De plaats Marina di Bibbona en de omgeving zijn beslist wel de moeite waard maar op deze camping zien ze ons nooit meer terug.

Het viel mee.....maar 1x is genoeg

Mieneke
4-8-2010

We waren nogal bevooroordeeld door de slechte beoordelingen die we achteraf lazen toen we al geboekt hadden.

De huisjes waren niet groot maar voor ons voldoende,de bedjes sliepen prima,veel kastruimte,ruime koelkast,vriezer,airco,en opzich was alles aanwezig, alleen geen koffie zetapparaat dus zelf meenemen!

wij waren met nog een familie (totaal 10 pers.)we zaten naast elkaar aan het eind van het straatje, ook de veranda,s waren open met elkaar verbonden dat gaf meer ruimte dan de andere bungelows,inprincipe kun je alleen maar buiten op de veranda zitten,

Het uitzicht was niet een mooi Toscaans landschap maar bungelows.

douche ruimte was krap maar is te doen, maar je kon je ook prima douchen bij de algemene toiletruimte was schoon,rustig,ruim en heerlijke warme douches,

restaurant was erg slecht,de pizzas,s niet te eten.

receptie,zwembad,personeel,op zich goed

Omgeving binnenland schitterend!

kust ,strand ook prima!

Tip: eerst goed informeren en dan boeken

Nooit meer

de Graaf
16-6-2010

Ons verblijf op deze camping was één grote teleurstelling.

Ontzettend kleine bungalow die eigenlijk niet geschikt is voor lange mensen i.v.m. korte bedden en wat zwaardere, zeg 100KG+, i.v.m. zeer kleine douche ingang.(ik spreek uit ervaring)

Warmwatervoorziening d.m.v. boiler(ca. 20Ltr.).

Hierdoor kun je met moeite en improvisatie met 2 personen net douchen.

Douches bij zwembad slechts koud water.

Totaal geen gezelligheid en gebrekkige communicatie.(met sprak enkel gebrekkig engels).

De speeltuin betond uit een overkapping met slechts één klein speeltoestel.

Inventaris was zeer minimaal en niet schoon.

Ook terras meubilair van minimale kwaliteit. Bij ons vertrek bleek van een stoel de leuning afgebroken te zijn, kosten €10,00.(ingehouden op borg)

Zwembad open van 10 tot 12 uur en van 15 tot 17.30 uur, tenminste als er een badmeester aanwezig was, anders gesloten.

Toegang werd wel verleend echter op eigen risico.

Misschien in hoofdseizoen beter maar nu een teleurstelling.

Camping is leuk, bungalows waardeloos.

Fam. Tessers
25-8-2009

De camping is op zich leuk en goed verzorgd, maar de bungalows zijn heel erg klein en staan direct naast elkaar in een smal straatje met de veranda's tegenover elkaar. De overburen zitten dus een paar meter bij je vandaan. Aan de achterkant van de bungalow stond een caravan zo dicht bij dat je hem vanuit het keukenraam aan kon raken. Om nog een beetje privacy te hebben, hangt iedereen een waslijntje op met badlakens. Ons uitzicht deze twee weken was dus aan de ene kant onze badlakens en aan de andere kant een caravanraampje. Hiervoor mochten we bijna 1000 euro per week betalen. De camping is leuk voor kleine kinderen; er wordt elke avond wat georganiseerd. Ook als uitvalbasis naar de mooie steden in Toscane goed geschikt. Een auto is echt noodzakelijk.

Leuke camping met prima sfeer

Ingeborg Boonstra
10-8-2009

Camping wordt in tweeen gedeeld door een weg. Niet schrikken. Dit is een doodlopende weg die naar de parkeerplaats van het strand gaat. Dus alleen bestemmingsverkeer. Ene kant bestaat uit receptie, leuk zwembad, supermarkt, pizzeria, ijsshop en de bungalows andere kant is de camping. Camping kijkt uit op de velden van Toscane. Heel mooi gelegen. Strand is nog geen 10 minuten lopen. Mensen zijn heel vriendelijk. Elke avond animatieprogramma voor kinderen, eenvoudig maar wel leuk. Sfeer is heel gemoedelijk. Sanitair eenvoudig maar ok. Altijd warm water. Ja op de camping komen inderdaad veel Italianen en er waren Duitste groepen met jongeren, maar petje af: die stonden zo goed onder appel! Supermarkt is inderdaad klein, maar toch hebben ze er best veel. En grotere supermarkt is dichtbij. Marina di Bobbona is 's avonds ook erg gezellig: restaurantjes, kermis, af en toe marktje. Kortom: wij hebben er een prima vakantie gehad. En de contactpersoon van de camping sprak zowel Engels als Duits.

Niet met kinderen

Kees en Andrea
27-6-2009

Bij aankomst even schrikken. Leek rustige camping totdat de italiaanse families komen in het weekend. Achterste gedeelte camping leek wel een getto. Honden toegestaan en dat is duidelijk te merken. Restaurant slecht. Zwembad tussen de middag gesloten. Kinderbadje bedroevend klein. Personeel, één uitgezonderd, chagrijnig. Personeel spreekt nauwelijks engels. Winkel klein en zo ook het assortiment voor grotere supermarkt 10 minuten rijden met auto. Wasserette bestaat uit drie oude wasmachines met verroestte trommels, draaien niet langer dan half uur ongeacht waskeuze. Dorpje di Bibbona voor 1 juni uitgestorven. Restauranten en supermarkten ook gesloten. Zogenaamde speelplaats kinderen op braakliggend terrein aan overkant camping. Inventaris bungalow matig bleek dat je zelf veel mee moest nemen. Kopjes, koffiezetapparaat, afwasbak, etc. etc.

Laatste week werden wij onaangenaam verrast door buslading duitse studenten die daar klaarblijkelijk elk jaar kwamen. Einde rustige vakantie.

Leuke rustige camping

Henny
13-8-2008

In eerste instantie dachten we waar zijn we nu beland, veel vaste plaatsen met veel toeters en bellen, maar we hebben tussen de Italianen leuke dagen gehad. Sanitair was sober maar schoon. Restaurant was goed.

Een kwartiertje lopen naar het rustige strand.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Il Gineprino in Bibbona / Marina di Bibbona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Il Gineprino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Il Gineprino scoort een 4.43 uit 10 op basis van 60 reviews.