6,9

11 reviews over Hotel Sole Castello in het Nederlands

dit nooit weer

Harrie ten Breteler
20-10-2015

Personeel is aardig, maar dat is schijn.

Voor extra service moet je flink betalen, bijvoorbeeld laatste dag douchen €8,- per persoon.

Ontbijt is niet veel bijzonders.

Ga er nooit meer heen, af te raden.

Gereisd met partner in oktober 2015

Ideaal om Taormina en de streek te ontdekken.

Mario Waeyaert
19-5-2015

openbaar vervoer aan de deur hotel. Taxi's betaalbaar. Goede services zonder te overdrijven. Jong dynamisch team die het hotel zal overnemen van de familie.

Gereisd met vrienden in mei 2015

Prachtig uitzicht over baai en Etna

Diane Knudde
3-11-2014

Verbleven er einde september 2014 voor 1 week.

Vooral de ligging met het mooie uitzicht is een pluspunt. De 568 trappen naar Taormina moet je er dan wel bij nemen. Niet aan te raden voor minder mobiele en sportieve mensen. Er is wel een bus vlak aan het hotel, maar die rijdt maar om de twee uur. Taxi naar hotel kost 15 euro enkele rit.

Het ontbijt was heel basic en alle dagen hetzelfde. s"Avonds was er een keuzemenu tussen twee voorgerechten en twee hoofdschotels met bediening aan tafel. Geen enkele keer echt smakelijk gegeten! De prijzen van de dranken vielen mee en het personeel was vriendelijk.

De kamers en badkamers zijn aan vernieuwing toe, wel goeie matras en de kamers proper. T.V. klein scherm, te hoog bevestigd en uitsluitend Italiaanse kanalen.

Terras aan kamer heel ruim.

Mooi eiland, veel te zien, maar wel duur.

Gereisd met partner in september 2014

D-reizen

Waanzinnige plek, magistraal uitzicht!

Maurice
14-10-2013

Zoals eerder beschreven ligt het hotel bovenin Taormina en dit kost wat moeite als je dit lopend doet. In het hoogseizoen rijden er busjes heb ik begrepen en eigenlijk heeft ieder ander hotel hetzelfde probleem...het dorp is nou eenmaal op een heuvel gebouwd, maar.... Als je dan toch moet kiezen zou ik voor deze prijs-kwaliteit wel op de top willen zitten, en dat zit je bij Sole Castello!

We vonden het personeel erg vriendelijk en nogmaals."het uitzicht grandioos! Verwacht geen luxe voor deze prijs...dus de mensen die voor het bekende dubbeltje op de eerste rang willen zitten, moeten toch dieper in hun portemonnee graaien, maar voor wat we betaalden zijn de kamers ruim, balkon was enorm en badkamer prima en vooral erg schoon!

Gereisd met partner in oktober 2013

Hotel oké, super uitzicht

aniek
23-8-2012

Het uitzicht is echt super, maaaaaaar, dan moet je wel een kamer met balkon hebben met uitzicht op zee/etna. Wij hadden dit in eerste instantie niet, en kwamen in een oude kamer met een klein raampje terecht. We voelden ons erg opgesloten dus ik heb gelijk gevraagd om een kamer met balkon. Nou bleek dat wij een standaard kamer hadden, hier zit geen balkon bij. Had ik nooit begrepen. Voor 20 euro p nacht konden wij naar een kamer met balkon. Na even twijfelen (want dit vonden we erg prijzig) hebben we het toch gedaan. Hier hebben we nooit spijt van gehad. Wij hebben redelijk vaak gebruik gemaakt van ons balkon met het schitterende uitzicht op de etna, stad en zee.. Echt prachtig.

Ons ontbijt zat er ook niet bij in. Wij zijn wel 1x wezen ontbijten, maar dit viel ons erg tegen. Weinig keuze, waterige sinaasappelsap.

Wij hebben in vervolg ons eigen brood gekocht bij de supermarkt.

Sicilie en Taormina is verder top! We hebben genoten, maar wel duur!

Gereisd met partner in augustus 2012
2008

prima hotel

Xander Pex
29-8-2008

Buiten de hoogte (350 m.) waarop het hotel zich bevindt, is het vertoeven. De verbinding vanuit het centrum van Taormina naar het hotel is acceptabel. Zoals de meeste Italiaanse hotels heeft ook dit hotel een ietwat verouderd meubilair. Het ontbijt is niet bijzonder uitgebreid, maar het dinner is zeker de moeite waard. Zowel voor het voorgerecht als voor het hoofdgerecht geld een keuze van 3 verschillende couverts. Erg smakelijk.

De stad Taormina is een hele leuke stad. Veel straatjes zoals je die van Italië kent.

Vanuit Taormina kan verschillende leuke uitstapjes maken naar o.a. Etna, Syracusa, Forza D'Acro en Catania.

Gereisd met partner in augustus 2008

Geweldig uitzicht!

Patrick
8-8-2008

Sole Castello ligt boven Taormina en is bereikbaar per bus maar ook met de trap (een hele klim, zeker bij hoge temperaturen!!!). Het uitzicht is werkelijk adembenemend, zowel overdag als ook 's avonds! Het hotel is eenvoudig, doch proper en werkt op basis van halfpension. Het ontbijt is in orde, de koffie(s) matig. Het diner (keuzemenu) is ook vrij standaard. De echte fijnproever zal er niet tot zijn recht komen, die kan beter een restaurantje opzoeken, waarvan er in Taormina vele te vinden zijn.

Gereisd met partner in augustus 2008
2007

Goed hotel! We zijn halverwege juli, 2007, een week in sole castello geweest. Het hotel ligt op een heuvel, boven het centrum van taormina. Hierdoor het je een heel mooi uitzicht op de zee, en/of op de etna. (Echt een aanrader om dit bij te boeken.)

Nadeel van dit hotel is dat je van auto/busvervoer afhankelijk bent om bij centrum, of strand te komen. Er is een trap naar centrum, maar als het heel warm is (zoals bij ons) dan is die trap naar beneden geen aanrader, en naarboven al helemaal niet. Er rijdt echter wel een busje naar het centrum voor 50 cent pp. Bus stopt vlakbij hotel en komt altijd, al duurt het soms wel een paar minuten. Verder hebben ze een busje die je voor 5 euro pp. naar het strand brengt en haalt. Je krijgt hier dan 2 strandstoelen en parasol bij. (Erg fijne stoelen en mooi strandje.) Taxi's zijn heel duur!

Tot slot is het personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Het ontbijt is ook goed te doen (minimale keus) en de kamers zien er netjes uit! Verder mooi zwembad!

Gereisd met partner in juli 2007

Wij hebben in juli 2006 een week in Sole Castello gelogeerd. Bij aankomst kregen we de sleutel van onze kamer (op de tweede verdieping, langs de achterzijde). De kamer was zo'n ontgoocheling (klein, ongezellig, een klein raampje) dat ik bijna in tranen uitbarstte. We zijn aan de receptie een andere kamer gaan vragen. Deze lag wel een verdieping lager dan de straat en had totaal geen uitzicht, maar was wel ruim en verzorgd!

Voor de rest is het hotel een typisch italiaans hotelletje. Heel eenvoudig en proper! Het personeel was heel vriendelijk, het eten was simpel maar wel lekker en vooral: het uitzicht vanop het terras aan het zwembad is adembenemend! Ik zou het hotel zeker aanraden als je niet uit bent op luxe en net zoals ik eerder houdt van kleinschalige hotels met een familiale sfeer!

Ik raad alleen aan een kamer met zeezicht te boeken!

Gereisd anders in januari 2007
2004

kamer 104 heeft ca 20 cm ruimte tussen het bedeinde en de muur! Een miniscuul schapje met juist genoeg plaats voor de telefoon en 2 bijbels is de enige schapruimte in de kamer !

verder niets, geen enkele horizontale oppervlakte van welke aard ook !

Gereisd anders in september 2004

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sole Castello in Taormina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sole Castello zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.