Hotel Casa Turchetti

9.6Fenomenaal

Hotel Info

• Kinderopvang
Meer hotelinfo

Bij Casa Turchetti word je hartelijk ontvangen door de eigenaresse. Ze bakt ook heerlijke taarten voor bij het ontbijt. Je kamer wordt hier elke dag schoongemaakt en je krijgt ook schone handdoeken. Vanaf het dakterras kijk je uit op de Etna. Je auto kun je niet voor de deur parkeren vanwege de ligging midden in het centrum van Taormina op Sicilië.

148 reviews over Hotel Casa Turchetti

• 10fam Suiker29-09-2008

Bijzonder aangenaam hotel

we zijn met onze 2 kleine kinderen (6 en 23 maanden) een weekje verwend door Pino en Francesca. Ze deden echt alles om het naar de zin te maken. Reserveren van restaurantjes, ligplaatsen op het strand, rondleiding door het hotel, tips voor de omgeving enz enz. Ons verblijf in dit "museum" is echt boven verwachting geweest. De kamers zijn allemaal uniek ingericht met oog voor details. De aandacht voor de kinderen erg leuk en de oudste kon zich wel vermaken op het dakterras

• 10Germaine Soyer13-05-2008

Casa Turchetti ligt in het centrum van Taormina en vanaf het dakterras is er een schitterend uitzicht over Taormina, de Etna en het amfi teather. De 6 kamers zijn ruim en luxe en het ontbijt is in 1 woord gweldig met zo veel keuze. De eigenaar Pino en zijn vrouw Francescha zijn zeer gastvrij, schenken prachtige wijnen en geven veel tips over de omgeving en restaurantjes. Met de kabelbaan ben je in 10 minuten op het strand van Lido de Pigna. Kortom een absolute aanrader!!

• 9de Bruin12-05-2008

Wat een uitstekende accommodatie. Gelegen in het centrum van Taormina maar op een plek dat je geen last hebt van het (gezellige) volk dat het dorpje bekijkt. Het hotel heeft een terras vanwaar je het amfitheater en de Etna kunt zien. Wij zijn afgelopen zaterdag 10 april vertrokken en vanaf het terras zag je de lava stromen. Kamers zijn uitmuntend maar het ontbijt is overweldigend. Van spumante tot kaas, van muesli tot verse croissants. Het is. Service van Pino en Francesca is zeer goed en op 10 minuten (met kabelbaan) afstand is er een leuk strand. En na een dagje strand? Mooie wijnen drinken in Casa Turchetti. Een absolute aanrader. Familie Soyer.

• 9MK05-05-2008

Geweldig, wat een prachtig plekje. Midden in het centrum (parkeren is lastig), maar toch rustig in een zijstraatje. Prachtig uitzicht vanaf het zonnige dakterras waar je ook je ontbijt hebt. Een fantastisch ontbijt met vers fruit, verschillende soorten vlees en kaas en heerlijk brood. Luxe kamers en een lieve gastvrouw zoals we nog niet in Italië zijn tegengekomen. DOEN! Een paleisje!

16 tips over Hotel Casa Turchetti

• JeanneAdler, 12-05-2014

Bezoek ook eens Castelmola. Dat vonden wij zo mogelijk nog mooier dan Taormina. Nog een bespaartip: we kregen met de opsiciliecard 10% korting bij deze B&B en dat leverde, gezien de hoge tarieven, een leuke besparing op. Tot slot: wij hebben via Corina Schalkwijk een excursie naar de Etna geboekt. Dit was in één woord geweldig! Ze is Nederlandse, woont op Sicilië en kent het gebied goed. Omdat ze Nederlands spreekt, zal deze excursie zeker ook leuk zijn voor (jonge) gezinnen.

• Rose, 04-07-2012

Vanuit Taormina zijn diverse leuke excursies te doen en in Taormina zijn heel veel restaurantjes waar je heerlijk kan eten.

• G.Middelburg, 10-10-2013

Francesca en Pina weten de beste restaurantjes. Je kunt ze alles vragen en spreken goed engels.

4 vragen over Hotel Casa Turchetti

• Ciska, 29-01-2019

Luxe

Het klinkt te mooi om waar te zijn. Zou we wat zijn voor onze huwelijksreis. Ik mis wel in dw reacties iets over een zwembad of welness oid. Weet iemand of dit in de directe omgeving aanwezig is?

• ronschuurman, 22-09-2014

Zijn de prijzen betaalbaar!

Sorry maar ik hoor verhalen dat het op bepaalde plaatsen niet betaalbaar is. Ik bedoel restaurants en terras zitten. Klopt dit, en zo ja waar kan je dan de best betaalbare plaatsen vinden. Wij zijn zelf eigenlijk Griekenland gangers de eilanden, maar wilde ook graag nog eens naar Sicilie.

Alvast bedankt

Nathalie, 24-09-2014

Onze ervaring is dat de prijzen behoorlijk variëren. Het kan plots duur uitvallen, maar ook spotgoedkoop blijken. Goed opletten dus. Aanvullende tip: ga naar de restaurants en cafés waar de locals ook zitten.

Ron, 25-09-2014

Dank je wel voor de informatie.

• Stephanie, 02-12-2012

Aantal vragen

Wat een reacties. Dit moet heel wat beloven. Ik ben geinteresseerd om samen met mijn vriend in de zomer voor ong 12 dagen hier naartoe te gaan. Is dit misschien te lang? Wij zouden het erg leuk vinden om dan de vakantie een auto te huren om ook eens een dagje naar mooie stranden of dorpjes te gaan. Is dit wel goed te doen? Hoe ver is het strand vanaf het hotel vandaan? En hoe is het dorpje verder? Geschikt voor een jong stel? Alvast bedankt!

JeanneAdler, 12-05-2014

Ciao Stephanie, Als je diverse uitstapjes zou willen maken, zou ik persoonlijk niet 12 dagen in Taormina gaan zitten. Niet echt een ideale locatie als startpunt van uitstapjes. Ik zou eerder een leuke accommodatie in de buurt van Taormina, de Etna en de kust zoeken en eventueel een tweetal nachten in Taormina zelf boeken.

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV