Kleine hotelsWeer vandaag21°15°

16 reviews over Hotel Pozzo di Mazza in het Nederlands

Aanrader

Bergsma
8-7-2016

Mooi hotel in een mooie omgeving. Syracussa is goed te bereiken met de auto (10 min tot centrum). Goede uitvalbasis om alles aan de oostkust te bekijken. Kamers worden elke dag schoongemaakt en zien er goed uit. Het ontbijt is typisch Italiaans en daardoor misschien weinig keuze. Savonds kun je bij het hotel kiezen voor een typisch Italiaans 4 gangen menu, zeker een aanrader. Het personeel is erg vriendelijk maar veel van hen spreken geen Engels.

Kortom: een heerlijke plek voor het ultieme siciaanse gevoel.

Gereisd met partner in juli 2016

Valt tegen

Maarten
25-11-2015

Mooie agriturismo, gelegen dichtbij de stranden van Syracuse. Kamers wat gedateerd, ontbijt was erg goed. Wij hadden na ons verblijf wel een negatieve ervaring. Onze badlakens en zwemkleding waren uit onze kamer genomen om te drogen. Op zich super aardig natuurlijk, maar hierdoor vergaten wij de kleren mee te nemen naar Nederland. Moeilijk om daarna nog contact te krijgen met de accommodatie. Na aandringen werd het opgestuurd, maar moesten wij nog wel EUR 40 betalen. Jammer, dat dit zo is afgelopen.

Gereisd met partner in oktober 2015

Overgewaardeerd

Astrid
10-10-2015

Pozzo di mazza scoort hoog op zoover, en ziet er bij aankomst ook mooi uit maar als je verder kijkt valt het allemaal wel tegen, waar de hoge score vandaan komt? Ik weet niet hoe de mensen thuis leven......enorm aardige gastvrouwen dat zeker, maar het matras was slecht, lampjes kapot, scheur in onderlaken, kapot handdoekhaak in badkamer, vieze beestjes op het aanrecht en in de smoezelige servieskast, enorm veel overlast van muggen en vliegen, geen matrasjes op de bedden bij het zwembad, enorm vieze zwarte rand in het zwembad, erg jammer, diner vonden wij ook niet geweldig, zijn iedere avond maar uit eten gegaan,

Gereisd met oudere kinderen in september 2015

Geweldig verblijf

Duska
24-4-2015

Pozzo di Mazza ligt net buiten de mooie stad Siracusa, aan de Oostkust van Sicilië en is het beste te bereiken met de auto. Pozzo di Mazza is van oudsher een boerderij, waarin nu verschillende ruime appartementen zijn gemaakt. Authentieke elementen zijn bewaard gebleven. De tuin is prachtig, met mooie oude bomen, cactussen, palmen en veel gekleurde bloemen. Er is een mooi aangelegd zwembad en ieder appartement heeft een eigen klein terrasje. Er is een restaurant, een groot terras een een soort huiskamer met boeken en informatiefolders. Het ontbijt is goed en vers, veel gebruik van streekproducten. Een diner bij Pozzo di Mazza is een absolute aanrader; een overheerlijk vier gangenmenu voor 22 euro, met heerlijke wijn uit eigen streek. De service is geweldig, de gastvrouwen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Een van de gastvrouwen; Serena, spreekt voortreffelijk Engels en is elke ochtend aanwezig. Ze heeft ons ontzettend veel leuke tips gegeven m.b.t. bezienswaardigheden in de omgeving

Gereisd met partner in april 2015

''Hier kom je echt tot rust!''

eviegon
2-10-2014

Pozzo di Mazza is echt een idyllisch plekje waar je helemaal tot rust kan komen. Wij zijn hier eind september 12 dagen verbleven (in een kamer via touroperator). De 12 kamers en appartementen zijn gelegen in een oude boerderij en de inrichting is hierop afgestemd. Erg leuk! De kamers waren groot, de bedden lagen heerlijk alleen een nachtkastje en de douche (veel te lang douchegordijn waardoor deze ging schimmelen) waren aan vervanging toe. Een auto is een ''must'' op dit eiland om de leuke plaatsjes te ontdekken (Siracusa, Noto, Ragusa en Modica zijn echte aanraders). Met de voet vanaf Pozzo di Mazza kom je niet ver, dit vonden wij wel een nadeel. Dus om 's avonds ergens wat te eten, zul je altijd de auto moeten nemen. Maar bij Pozzo di Mazza kun je 's ochtends aangeven of je diezelfde avond wilt blijven eten en dat is echt heerlijk (4 gangen incl. water en wijn, over een extra fles wordt niet moeilijk gedaan, en drankje na voor € 22). En het personeel is erg vriendelijk.

Gereisd met partner in september 2014

rust, gezelligheid, prachtig!

miffy
28-7-2014

zijn hier verbleven met onze dochter van toen 1,5 jaar. de appartementjes zijn spaarzaam ingericht maar daar ben je toch niet veel. heerlijk zwembad en mooi aan gelegde tuin. eten kun je s,ochtend door geven wat met handen en voeten gepaard gaat want niemand spreekt engels. 3 tot 4 gangen met heerlijk lokaal eten aan een lange tafel samen met de andere gasten. ontbijt is prima niet erg uitgebreid. veel nederlands met 1 kindje. omgeving is mooi maar je moet wel een stukje rijden wil je wat zien, stranden zijn niet geweldig.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

Iets te veel rust

BvdW
6-10-2013

Het is een zeer nette, ruime accomodatie, maar er is niet veel op het complex zelf te beleven. Kinderen mogen er niet met een bal spelen, er staat voor kids alleen een kleine wip en glijbaan, het zwembad heeft wel een aangename temperatuur. De ligging is perfect. Dichtbij een mooi zandstrand (fontane bianche, lido sarubaya) en aan de andere kant dichtbij Siracusa centrum. Onze 3 persoonskamer was ruim en netjes.

Gereisd met jonge kinderen in Sat Sep 21 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Je komt er heerlijk tot rust!

Miriam
24-8-2013

Het is een pittoresk plekje. Het staat prachtig. Geen elke kamer is het zelfde, waardoor je een speelse situatie krijgt. Het personeel is uiterst vriendelijk, al kunnen ze geen Engels. Elke morgen komt er een Italiaanse dame, die Engels spreekt.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

culinaire verwennerij

Luk
25-8-2012

Wij vonden Pozzo een charmante plek met een héérlijke keuken; zelden hebben we in het zuiden beter gegeten. De huisjes waren vrij basic (zelf koken was onbegonnen werk) maar wel netjes. Domein goed onderhouden met een mooi zwembad. Minpuntje was misschien dat de appartementen aan het centrale terras 's avonds laat al wel eens geluid hadden van locals die er kwamen eten. Pluspunt was de service : altijd stonden de medewerkers met een brede glimlach klaar. Misschien waren 2 weken in de regio net iets te lang : de zuidoost kust (helaas een beetje een openbare vuilnisbelt) heb je op een weekje gezien. Beter om aansluitend een week noordwaarts te trekken. Tot slot nog een dikke pluim voor de dame des huizes : toen onze dochter haar voet had bezeerd stuurde ze ons eerst bij de dokter langs (die ons naar het ziekenhuis van Avola doorstuurde) om zo de beruchte wachttijden op de spoeddienst te vermijden.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

rust en stilte

steve
31-7-2012

Dit rustige kleinschalige complex ( 12 kamers) wordt oa aangeboden door reisorganisatie Eliza was Here. Inderdaad een paradijs op aarde. Geen internet geen tv en goed eten. De gastvrouw is helaas niet zo gastvriendelijk meer als op verschillende sites wordt beschreven. Omgeving is aardig maar een auto is noodzakelijk. Als je met touroperator vliegt mag je hopen dat je niet na middernacht landt anders kun je je huurauto niet meer ophalen. Vanaf vliegveld nog een uur rijden. Sleutel zit op je kamer deur.Diesel kost 1.78 euro per liter. Een week sicilie is te kort maar is te doen. Taormina leuk plaatsje. Bezocht op de dag van vetrek omdat dit slecht een half uur van de luchthaven af ligt.Etna bezoeken kost 60 euro pp. Maar wel de moeite waard. Veel nederlanders in Pozzzo die mazza. ook leuk voor kinderen tot 12 jaar.Pubers zouden zich kunnen vervelen door gebrek aan internet.

Gereisd met partner in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Eliza was here

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar

• Op het terreinBagageruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën
  • BuitensportenHiken

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Pozzo di Mazza in Siracusa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Pozzo di Mazza zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.