Hotel La Terra dei Sogni

Hotel La Terra dei Sogni
8,5

We hebben een aantal aanbieders voor La Terra dei Sogni voor je op een rij gezet:

28 reviews over Hotel La Terra dei Sogni in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8

goed hotel met mooie omgeving, centrale ligging

toedeledoki
19-2-2018

goed hotel gelegen tussen de sinaasappel & citroen bomen en mooi uitzicht op de etna. de ligging van het hotel is centraal en een auto is wel noodzakelijk. personeel erg vriendelijk, kamers zijn schoon (op mieren na) en netjes onderhouden (net opgeknapt), de bedden ontzettend hard, ontbijt voor italiaanse begrippen goed (italie is geen land waar ze ontbijten), internet was alleen bij de receptie op de kamers was er storing en er zou een monteur komen maar na 7 dagen nog geen internet en geen monteur gezien dus ze maken wel beloftes alleen komen ze het niet na. het diner was in deze periode aangepast dus een kleine kaart maar de volledig kaart (hoogseizoen) daar heb je genoeg keus. het eten wat wij daar op hebben was uitstekend (smaken verschillen) met valentijnsdag erg leuk aangekleed met live muziek ze doen er wel wat voor. mooi zwembad en goed onderhouden met mooie ligbedden, er is bij de receptie een zithoek met een bar waar je diverse dranken kan kopen. de omgeving is prachtig met leuke stadjes zoals: taormina, messina, catania, in de omgeving diverse grote centro commerciale's, fiumefreddo ligt aan de tol weg. vanaf catania naar fiumefreddo is de tol 1,10 naar messina 2,60 (enkele reis). wij zouden zeker nog eens terug willen naar dit hotel.

Prima ligging met schitterend uitzicht op de Etna

Dhr. Swijtink
15-2-2018

Het hotel ligt midden tussen honderden sinaasappel-, mandarijn- en citroenbomen. Tussen de bomen door een prachtig uitzicht op de Etna. De service in het hotel is prima. De mensen bij de receptie zijn vriendelijk en nemen alle tijd om je vragen te beantwoorden. De kamer was ruim en schoon, maar de bedden waren ongelofelijk hard. Nooit eerder zo hard geslapen...

Het restaurant is ongezellig. Het ontbijt wat eenzijdig met veel zoetigheid en ook het diner viel wat tegen. Gelukkig ligt aan zee het geweldige visrestaurant Mare Kambo. Culinair gezien het onbetwiste hoogtepunt van de vakantie. Ga er wel met een lege maag naartoe want de hoeveelheden die je hier krijgt voorgeschoteld grenzen aan het onwaarschijnlijke. En dat alles tegen zeer redelijke prijzen.

Het hotel ligt op een half uurtje rijden van Taormina, voor mij het onbetwiste hoogtepunt van Sicilie. Al met al is dit hotel toch wel een aanrader en een prima uitvalsbasis!

Heerlijk rustig hotel

Ingrid0766
28-9-2017

- rustig hotel tussen de citroenboomgaarden

- heel schoon

- wel auto nodig, leuke restaurantjes aanwezig in Naxos Giardino (of eten bij hotel zelf)

ontbijt eenvoudig (eieren en verse jus d'orange ontbraken)

- heerlijk zwembad

- (kiezel)strand op 20 min rijden (S. Marcos), in Naxos een zandstrandje gevonden

- leuke uitstapjes: Taormina, Syracuse en Noto

Goed verzorgd.

T. Claessens
16-9-2017

Ruime kamer die dagelijks wordt gepoetst, vriendelijk personeel. Leuk zwembad, alleen jammer van al die ballen in het water: er was geen badmeester die eens kon zeggen dat het wat rustiger kon. Hotel ligt wat afgelegen waardoor een auto echt nodig is.

Fantastisch, voor herhaling vatbaar

Marjolein K
4-9-2017

Schone ruime kamer, kleinschalig, rustig gelegen. Met de huurauto ben je lekker mobiel. Zeer vriendelijke bediening. Het eten is fantastisch uitgebreid ontbijt. Uitzicht op de Etna . Genoeg te bekijken in de buurt. Taormina heel dichtbij. Wij gaan zeker een keer terug!

Uitstekend verblijf

Herrebrugh/Dunn
12-6-2017

Het is een *** hotel of liever gezegd een Agriturismo. De naam zegt het dus al een verblijf op een agrarisch bedrijf. Geen veeteelt maar plantenteelt (enorme kassen met Bougainville en Hibiscus) Entree schrikt (door het enorme hek) wel even af maar eenmaal op het terrein rijdt je naar het hotel door een, met veelkleurige oleanders omzoomde, oprijlaan. Personeel uitermate vriendelijk en voorkomend, kamers prima *** sterren waardig, zicht op zwembad of tuin (kies het laatste dan heb je vanaf je balkon schitterend uitzicht op de rokende Etna), ontbijt goed (voor een eitje moet je jammer genoeg extra betalen), lunch/diner van de kaart is van uitstekende kwaliteit (hebben een prima kok in dienst), bediening prima (hebben een Oekraïense dame in dienst die 8 talen spreekt en iedereen persoonlijk aandacht geeft (management mag in hun handen knijpen met zo'n medewerkster).

Met de auto (wel noodzakelijk om een auto te huren anders kom je niet ver) binnen 10 min. op het strand (Beachclub Atlantis aan te raden) of wat langer rijden richting Taormina of Syracuse. Zeer aan bevolen voor een ieder die van rust, natuur en cultuur houdt. Sicilië is een schitterend eiland.

Niet helemaal naar verwachting

GP
3-6-2017

De kwalificatie 'vier sterren' wordt hier in Nederland gehanteerd en wekt dus verwachtingen. Maar de Siciliaanse kwalificatie is niet in de verte te vergelijken met ónze 4* categorie hotels.

De zonweringen in de ramen/deuren bleek op de meeste plaatsen niet meer te werken, nogal wat pleisterwerk op de muren heeft betere tijden gekend. De beloofde wifi is aanwezig maar van een dubieuze betrouwbaarheid: vaak viel de verbinding geheel weg.

Maar met name de locatie viel ons erg tegen als je níet steeds op het hotel-terrein wilt verblijven.

In een hele grauwe omgeving, te ver weg van de bewoonde wereld om zonder auto te kunnen bereiken: een wijntje bij het eten is er dan niet bij.

En na twee dagen heb je zeker het erg beperkte ontbijt wel helemaal gezien. Voor het avondeten is het wát rooskleuriger door de grotere variatie, maar als je door de afgelegen plek steeds van hun kaart of een taxi afhankelijk bent dan is een vijfdaags verblijf meer dan voldoende.

Je moet op weg naar 'De grond van je Dromen' ook bepaald de juiste kant op kijken want het hotel is geplaatst in een achteraf gelegen hoek op een tuinbouwgebied in een zeer grauwe, karige omgeving. Door een weinig uitnodigende poort, dan over een kassenterrein dat betere tijden gekend heeft om honderden meters verderop te belanden bij het op zich best nette maar behoorlijk gedateerde hotel, met zonder meer vriendelijk personeel.

En eerlijk is eerlijk: eenmaal bij het hotel is het groen, er is een keurig zwembad en er is uitzicht op de Etna. Maar da's al snel in oost-Sicilië...

Maar het niet aanvullen van de zeepjes, douchegel e.d. de minimalistische superdunne plastic bekertjes op de badkamer die na gebruik niet eens werden vervangen (en na opmerkingen daarover kwam er 1 [één!] nieuw plastic bekertje dat de volgende dag weer niet werd vervangen of aangevuld).

Kortom: het is niet onwaar wat er werd verteld is de omschrijving, maar het is ook niet de héle waarheid!

Uiteindelijk hebben we veel kilometers gemaakt om behalve het hotel ook wat van de toeristische highlights van Sicilië te kunnen beleven.

Goed hotel prachtige ligging vriendelijk personeel

Marc Buiting
26-5-2017

Prima hotel maar kamers wat gedateerd. Douchethermostaat werkte niet goed waardoor water wisselt van ijskoud naar bloedheet! Niet fijn maar zou opgelost worden aldus het zeer vriendelijke personeel.

Vanaf onze kamer hadden we een prachtig uitzicht op de Etna. Het ontbijt is eenvoudig maar verder prima. Eerste avond de dagschotel in restaurant besteld, lam wat wat tegen viel. Prima verblijf. Auto is echt een must want je zit behoorlijk afgelegen. Prima centraal gelegen voor mooie dagtrips (syracuse, noto, gole dell'alcantara, taormina Etna etc)

Heerlijk rustig met prachtig uitzicht

I. Mol
14-5-2017

Rustig hotel. De heerlijke bloemengeur komt je tegemoet als je de auto uitstapt. De bloemen kweken ze in de kassen. Zeer vriendelijk personeel. Zelfs midden in de nacht staan ze voor je klaar. Als de poort bij aankomst dicht is moet je een nummer bellen en krijg je de code. Schone kamers. Goed ontbijt met van alles. Al je eieren wilt kun je tegen betaling van een klein bedrag gekookt ei, scrambled eggs of omelet bestellen. Fijn zwembad met ligbedden in de zon of schaduw. Diner en lunchkaart is gevarieerd. De dagspecialgerechten zijn het lekkerst. Vreemd is dat ze geen pizza serveren. Prima uitvalsbasis voor trips in het Oosten van de Noord tot de Zuidkust en de Etna. De snelweg A18 ligt vlakbij. Eigen vervoer is aan te bevelen. In de directe buurt op loopafstand is niet veel te beleven. Zee ligt op rij-afstand.

Heerlijksober

Lucienne
7-5-2017

Sober maar heel aangenaam en schoon

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel La Terra dei Sogni in Fiumefreddo di Sicilia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel La Terra dei Sogni zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel La Terra dei Sogni scoort een 8.46 uit 10 op basis van 29 reviews.