Appartement L' Arca

Tip 1: dagje Palermo met de trein

Tip 2: zandstrand van Cefalu

Tip 3: een wijntje op achterterras van Le Petit Tonneau

Jeroen Hees, 11-9-2013
Laat je niet afschrikken door steile toegangsweg!
Rachel, 24-8-2013
Huur een auto. Neem muggenspray mee (in ieder geval in de zomer) en als je een lichte slaper bent, zijn oordopjes wel handig, want 's nachts blaffen er soms wat honden (doet niet af aan vakantievreugd)

j.menses, 11-5-2013
Omdat het appartement tegen de berg ligt, is het prettig om een auto te hebben. Wij hebben het deze keer zonder gedaan. De wandeling naar beneden is een belevenis. Naar boven is een taxi een mogelijkheid.
K.S. Williams, 30-12-2012
For those cyclists with iron leg muscles and a racing bike or mountain bike the hill cycling is great fun but for the more luxurious amongst you there are quad tours run by the owner's son that will take you up the hills with little effort on your part.
Bert en Heidi, 24-12-2012

Eten bij 'La Brace' in de Via 25 novembre (oude centrum v Cefalu, in de buurt van het Placa de Duomo), is een enorme aanrader!!

Voor uitstapjes is Cefalu een geschikte plaats, alleen zijn de toeristische

plekken aan de oost- en westkust een behoorlijk eind rijden.

T. Huitink, 9-9-2012

Heerlijk eerlijk eten en zeer vriendelijk personeel.

(voor degene die graag het echte Italiaanse eten wil proeven)

Restaurant Papagajo.

Via Lung. G. Giardina 163 (einde van de boulevard)

De vallei van de tempels in Agrigento (zuid Sicilië)

Voor wie houdt van een stukje historie, zijn hier de overblijfselen (en gerestaureerde) exemplaren van Griekse tempels te bezichtigen. (zie ook foto's)

M.C. Karelse, 8-8-2012
Cefalu is prachtig met leuke eetgelegendheden en prachtige stranden. Vanuit Cefalu kun je de Etna, Palermo, de Eolische eilanden bezoeken. Ook stadjes (Castelbuono) in de directe omgeving zijn de moeite waard.