Designhotel, Boutique hotelWeer vandaag12°7°
8,9

17 reviews over Hotel Kalura in het Nederlands

Ik vond het echt geweldig! Ik ben zelf iemand, die normaal altijd wel kritiekpunten heeft, maar dit hotel vond ik dus echt prima! De airco werkt top, er is goede wifi in de hotelkamers, de kamers zijn schoon en er is een fijne lichtinval in de kamers. Ook is het uitzicht echt adembenemend! Ik heb nog nooit zo’n mooi uitzicht gezien vanuit een hotel. En ja, ik ben pas 16 jaar oud en kan wel sneller niet tevreden zijn hahaha, maar hier was ik zeker tevreden over! Ook een lekker ontbijt (vooral ei met spek) en ook kun je in de avond iets gaan drinken, wat ook heel gezellig is. Zelf trok Céfalu mij ook heel erg aan, omdat het echt een hele gezellige, mooie en leuke stad is. Persoonlijk vond ik het de leukste stad die ik gezien heb in Sicilië, want we waren namelijk ook nog in andere hotels blijven slapen in andere steden.

Gereisd met vrienden in juli 2018

prachtig uitzicht, prachtige mensen.

klaas v
5-9-2016

Super mooie ligging aan de zee. Afstand tot stadje is te belopen mits in goede conditie. Veel steile hellingen.

Bediening in hotel: perfect! Super aardige obers. Willen alles voor je doen. Lunch-pakketje mee bij duiken? geen probleem, binnen 15 minuten een lunch! Top! Kamer met zee-zicht is echt een aanrader. Super wakker worden. Wat een licht!

Gereisd met partner in augustus 2016

Adembenemend uitzicht

Ingrid
12-6-2016

Hotel Kalura ligt direct aan zee en vanaf het hotel heb je een adembenemd uitzicht. Vanaf een betonnen plateau bij het hotel kun je met een trappertje direct de zee in om te zwemmen. Enkele mooie rotspartijen, pas op met stenen in het water. Er zijn voldoende parasols en ligbedden. Er is een klein zwembad. De nette kamers hebben inmiddels airco en zijn qua stijl verschillend ingericht. Ontbijt is voldoende, beetje gewoontjes, een gemiddeld ontbijt. Afstand naar Cefalu lijkt te doen (ca 2 km), maar valt tegen (pittig). Hotel ligt buiten de stad op een helling. Mooi terras, af en toe live piano muziek. De bar in het hotel ziet er ongezellig en 'goedkoop' uit. Kamers hebben een klein balkon met 2 strandstoelen. fitneszaal met 3 apparaten (oa crosstrainer). Hotel is niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn (veel trappen, hellingen, slechte lift).

Gereisd met vrienden in juni 2016

mooi luxe hotel

samantha kremer
15-7-2015

Bij aankomst eigen parkeer gelegenheid.

Jammer van de late incheck tijd vanaf 14.00uur.

We kwamen vrij vroeg aan en mochten wel al gebruik maken van zwembad strand of restaurant.

Iets van het centrum ( lopend ongeveer 30minuten) af maar de ligging met uitzicht maakte alles goed .

Personeel is vriendelijk en praten redelijk Engels wat in Sicilië eigenlijk best zeldzaam is.

Prijs /kwaliteit verhouding is goed mag uiteraard altijd goedkoper maar 119 euro voor een kamer met uitzicht over zee en mooi ingericht beetje idealistisch is zeker voor stelletjes aan te bevelen.

Ik beveel het niet aan gezinnen aan dit ivm. ligging > is gebouwd tegen een klif aan en om bij het strand te komen moet je behoorlijk veel trappen afdalen voor je bij het waanzinnig mooie strand arriveert.

Al met al een super tijd gehad en voor koppels zeker aan te bevelen!!

Het plaatsje Cevalu is erg mooi en zeker uw bezichtiging waard..

Gereisd met partner in juli 2015

Mooie plek

josploumen
21-9-2014

Heel mooi hotel, ligt alleen ver van centrum, moeilijk te vinden.

25 minuten lopen naar centrum is te doen, maar s avonds helaas een vervelend stuk onverlicht, misschien een aandachtspunt.

Gereisd met partner in september 2014

Prima hotel met ruime kamers alleen vrij kleine douche met douchegordijn.

Wij hadden kamer met zeez., erg mooi alleen is het balkon vrij klein met 2 strand ligstoelen en weing privacy.Ons matras was aan de zijkanten hoog, je rolt dus naar t midden. Jammer. Ontbijt is zeer uitgebreid, met schitterend uitzicht vanaf het grote terras. Ligging achter de rots van Cefalu, lopend 20 min. net iets te ver vonden wij.Parkeren kan lastig zijn in Cefalu, andere optie is parkeren bij de haven, ligt halverwege t hotel en de stad. Scheelt iets. Wij vonden het restaurant van t hotel erg goed.Grote porties en smakelijk.

Gereisd met partner in mei 2013

Fantastisch hotel

Henk en Ingrid
4-10-2012

4 nachten in dit hotel. Prachtig zeezicht en prima kamer met balkon en inloopdouche met goed te regelen warm- en koudwater.

Eten heerlijk (halfpension). Je kunt alleen niet na het avondeten nog even een stukje lopen. Het hotel ligt niet centraal. Maar met een auto kun je wel naar Cefalu ong. 5 min. Lopend is het 20 min. naar het centrum, echter 's avonds is deze weg binnendoor erg donker. Dit hotel is zeker de moeite waard.

Gereisd met partner in september 2012

Geweldig hotel

M. Mikkers
1-7-2012

De ligging van het hotel is geweldig. Voor mensen die de afstand naar het stadje iets te ver vinden. Rijd met je auto naar de haven en loop, vanaf daar, het laatste stukje. De kamers zijn ruim en de bedden en de douche zijn prima. Zowel het ontbijt als het diner zijn geweldig en het personeel kon niet vriendelijker zijn. Echte aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

Mooi gelegen hotel

vitasnoep
30-6-2011

3 dagen verbleven we in dit hotel. Kamers erg mooi, uitzicht op zee, openslaande deuren en lekkere stoelen op het balkon.

Ontbijt, veel keuze! Diner prima te doen (keuze tussen dagmenu of de gewone menukaart)Romantische plaats om te dineren zo net naast het water!

Hotel beschikt over een zwembad (en een kleiner peuterbad) en daarnaast is er een strand (van steen), met slippers/schoenen te doen. Kijk uit voor de rotsen in het water.

Cefalu is een leuke/mooie stad om doorheen te wandelen en in de avond te eten. Hotel ligt wel verder van het stad.

Minpunt: douche met een douchegordijn en niet bij te stellen water. Het was of koud of warm...

We hebben even moeten zoeken naar het hotel. Staat niet goed aangegeven als je cefalu inrijdt, als je denkt er weer uit te rijden kom je een bordje tegen met het hotel.

Gereisd met partner in juni 2011

"A million dollar view"

Marijke
16-9-2010

Alleen al voor de ligging en het uitzicht is het een aanrader, al zat je er in een tent! Wat een mooie kustlijn. Wij zaten op 3e verdieping in familiekamer. Zeer netjes en ruim. Peuterbad waren we erg blij mee. Het "strandje" niet aan te raden met een peuter. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Heerlijke cappuchino's aan de bar en ontbijt was prima. Diner viel ons tegen. Ookal hadden we beiden iets anders besteld, een enorme hoeveelheid knoflook. Terwijl we hier toch best van houden. Verder is een auto handig. Stukje rijden door drukke centrum Cefalu en prima parkeren aan het strand. Cefalu is mooi!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Kalura in Cefalu, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Kalura zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.