Villa Fontana Barone

Tonen op kaart

66 reviews over Villa Fontana Barone

• 2019
    9Norine31-07-2019

Super verblijf, heerlijk rustig en mooi parkje

Het kleinschalige park telt 7 dubbele huisjes, met een heerlijk terras met tuin (met verse kruiden), buitenkeuken en buitendouche. Elke dag werd er uitgebreid schoongemaakt en was er een heerlijke broodjes service, of zelfs pizza’s. De huisjes zouden wel wat opgeknapt kunnen worden (incl matras). Het zwembad was leuk, schoon, met duikplankje en voldoende bedjes. Het sluit helaas al om 18.30 uur, het zou fijner zijn als dit later was. Cefalù ligt op ongeveer 10/15 minuten rijden en is een fantastisch plaatsje, je merkt wel dat het steeds drukker werd, zo ook op het strand (Gorgo Lungo Beach), dat kan je in het weekend beter vermijden als je niet van drukte houdt. Het parkje wordt gerund door Guiseppe en Yvonne. Yvonne was voor ons echt de kers op de taart, wat een lieve en leuke gastvrije vrouw (spreekt Nederlands). Ze voorzag je van goede tips, leuke verhalen en lekkere cappuccino’s en ijsjes. We hebben een super verblijf gehad.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Carolien26-07-2019

Fantastisch verblijf !

Rust, ruimte en comfort! Dat is wat je bij Fontana Barone vindt. Sicilië is druk maar na een dagje strand of het eiland verkennen, kom je hier in een oase van rust terecht. Een heerlijk schoon zwembad met voldoende bedjes en voor onze dochter meer dan genoeg (voornamelijk Nederlandse) kindjes om mee te spelen. Het heeft ons aan niets ontbroken en de gastvrije staff maakt het hélemaal af. Wat wil een mens nog meer?!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Rene Otter03-05-2019

Aanrader

Heerlijk parkje om met jongere kinderen heen te gaan. Door kleinschaligheid is er veel sociale controle en spelen de kinderen veel met elkaar. Wij herkennen alles wat hieronder al eerder geschreven is!

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 8Fam. Hoogendoorn15-01-2019

Mooi klein complex met heerlijke appartementen.

Mooi heel ruim appertement met verdieping in een kleimschalig complex. Keurig onderhouden. Leuk zwembad. Deel van de appartementen grenst hieraan maar alles netjes afgeschermd met hekjes zodat kleine kinderen niet zomaar bij het zwembad komen vanaf je terras. Kleine wandeling naar een leuk strandje. En dichtbij de plaats Cefalu. Zeer vriendelijke medewekers en klein barretje waar je een drankje kan halen. Broodjesservice, waardoor er smorgens op je tuintafel heerlijk vers brood op je ligt te wachten.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2018

• 2018
    9Gerry07-10-2018

Heerlijk!

Heel goed was de hygiene, iedere dag werd er schoongemaakt door Jana en haar collega's, geweldig! Het is een kleinschalig park, met een heerlijk huis en een geweldige buitenkeuken in een rustige omgeving. De inrichting van het huis is gedateerd, maar in feite ben je met het geweldige zonnige weer toch buiten!

Gereisd met partner in september 2018

• 10Caroline16-09-2018

Geweldig

Wat een fantastisch paradijs! Eigenlijk wil ik hier niemand over vertellen, maar dat verdienen Yvonne en Guiseppe wel. Zij hebben er mede voor gezorgd dat wij een geweldige tijd hebben gehad. Mooie huisjes, ruim en schoon! Wijn en fruit toen we aankwamen. Het zwembad was zo fijn dat we niet naar het strand zijn geweest. Onze zoon heeft zich geweldig vermaakt omdat er veel Nederlandse kindjes waren om te spelen. Wij gaan hier terug! En het heeft jaren geduurd voordat ik dat weer eens kon zeggen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Claudia Van Oeffel04-09-2018

Heerlijk

Gastvrij. Kleinschalig dus persoonlijk. Er wordt veel voor je geregeld. Schoon en netjes. Supermooi park. Auto is wel nodig om ergens te komen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Piet26-08-2018

Gezellige ervaring met andere Nederlanders !

Het parkje (14 huisjes, 2 aan 2) wordt dagelijks bestuurd door Yvonne, Giuseppe, een toezichthouder van het zwembad en een technische man. Zij zijn allen in loondienst bij dit park. Goede dienstverlening !

Onze aandachtspunten: - elektriciteit / wifi (ook in de huisjes) was tijdens ons verblijf instabiel. Viel regelmatig uit; - je hebt diverse verloopstekkers nodig; - bedden zijn te kort voor mensen langer dan 190 cm (opstaande rand aan het voeteneinde), matige en harde matrassen; - bij hevige regenval is er geen goede afwatering in het park; - inrichting huisje is gedateerd (o.a. geen magnetron/oven/vriezer/vaatwasser in keukentje; - een aantal speeltoestellen (o.a. pooltafel) voor de kinderen bij de bar zijn gedateerd, slecht onderhouden en versleten ; - er zijn overal aparte sleutels voor nodig, geen centrale moedersleutel/ key card;

Bij de bar is een magnetron/vriezer voorhanden voor de gasten om te gebruiken indien nodig.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Wik17-03-2018

Geweldig

Heerlijk verblijf gehad elke ochtend verse broodjes op de keukentafel. Welke vraag je ook had je kon altijd terecht Je bent echt een auto nodig maar zo kom je ook op schitterende plekken op het eiland. Wij hebben hier heerlijk genoten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Oude reviews

9Wim en Esther03-08-2017

Ideale gezinsvakantie!

Een absolute aanrader!! Kleinschalig prachtig onderhouden park met 14 huisjes en mooi zwembad voor de kids. Ideale adres voor een gezinsvakantie. Vanuit deze locatie nabij Cefalu ook een mooie uitvalsbasis om vele bezienswaardigheden op Sicilië te bezoeken. Gastheer Guiseppe en gastvrouw Yvonne zorgen ervoor dat iedereen zich direct welkom en thuis voelt.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

10 tips over Villa Fontana Barone

• Nienke, 08-08-2013

Hoewel het een 6 persoonshuisje betreft, ishet toch beter om het te huren voor max 4 personen.

• Salij, 09-07-2013

Een auto huren is wel nodig.Zou dat dan pas ter plaatse doen of al in Nederland, maar wel van de transfer van en naar het vliegveld gebruik maken,dus bijv huren in Cefalu, daar het niet makkelijk is om bij late aankomst dat hele stuk nog te gaan rijden .

• Fam Janssen, 25-06-2013

Lekker barbeque-en in de buitenkeuken!

4 vragen over Villa Fontana Barone

• carin, 09-07-2018

WiFi in de villa?

Is er ook WiFi in de villa's of alleen in de openbare ruimte?

• Anton Engels, 09-11-2014

voorjaar

Weet iemand hoe het voorjaar in dit park is? Is er activiteit?

• S. Verschuuren, 17-08-2014

wifi

Klopt het dat op deze accomodatie geen Wifi is?

Villa info

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Strijkijzer, TV

• WinkelsKapper
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Snorkelen