Vakantiehuis Calanica Resort

Meer vakantiehuis info
Tonen op kaart

61 reviews over Vakantiehuis Calanica Resort

• 7Silvia02-06-2014

Prachtige locatie met verbeter punten

Hele mooie locatie. Prachtige ligging, mooi verblijf met veel privacy. Wij vonden het een matige keuken dus na eenmaal daar gegeten te hebben ging onze voorkeur naar restaurants in cefalu waar je heerlijk kon eten. Ontbijt prima alles alles is aanwezig maar geen variatie in bv. vleeswaren en brood. Alleen witbrood aanwezig. Omgeving zwembad viel tegen. Zwembad vonden wij niet schoon, omgeving slecht onderhouden dus onze voorkeur ging naar het privestrand. Keurig ontvangst, zeer vriendelijk personeel. Erg behulpzaam. WiFi bereik dramatisch. Keuken aanwezig maar zeer zeer beperkt keuken benodigdheden aanwezig dus neem eigen mes mee als je zelf fruit wilt bereiden oid.

Gereisd met partner in mei 2014

• 9Mike28-09-2013

Gastvrij Sicilië

Zeer gastvrije Sicilianen die het hotel/resort/bungalows beheren en voorzien van goede service. De hutjes zijn gezellig klein maar comfortabel. De chef zorgt elke avond voor een zeer smaakvol diner (of lunch in de middag!). Als Nederlanders zijn de gratis fietsen bij ons ook zeer welkom geweest. Cefalu is het warmste stadje van Sicilië. Andere steden vanuit deze plaats goed te bezoeken met de auto.

Gereisd met partner in september 2013

• 8Postma13-07-2013

Polynesische hutjes met uitzicht op zee

Mooie huisjes met fantastisch uitzicht op de zee. Huisje is klein maar alles is aanwezig. Om het huisje heen een terras met stoelen en tafeltje. Veel privacy, wij hadden het laatste hoogste huisje. Vriendelijk personeel en restaurant is goed, elke dag keuze uit 3 gerechten en mogelijkheid van lunch of diner. Lopen naar Cefalu kan langs het strand en is ruim half uur lopen. Zwembad en tennisbanen aanwezig. Aanrader voor een weekje relaxen!

Gereisd met partner in juli 2013

• 9K.28-05-2013

Geweldige locatie en zeer gastvrij!

Zeer gastvrije ontvangst, bagage wordt naar de bungalow gebracht. Bijna alle bungalows zijn afgelopen winter volledig gerenoveerd, zeer modern en goede afwerking. Bungalows worden dagelijks schoongemaakt. Bijna alle bungalows hebben fantastisch uitzicht. Wandeling naar Cefalu kan langs de autoweg maar ook langs een prachtige route langs het strand/boulevard waar een aantal leuke strandtenten zijn. Cefalu is zeer mooi met een overvloed aan goede en betaalbare restaurantjes velen met uitzicht op zee. Calanica kent wel wat hoogteverschil, een nadeel als je slecht ter been bent of met jonge kinderen gaat. Dineren in Calanica is redelijk maar wij gaven de voorkeur om naar Cefalu te lopen om te eten. (30 min. lopen / 5 min. auto).

Gereisd met partner in mei 2013

• 5Van der Aa23-05-2013

dit nooit meer

Wij lagen in bungalow nr 34, een niet gerenoveerde bungalow, het contrast met de gerenoveerde bungalows kon niet groter zijn. Deze hebben een boxspring bed, een grote flatscreen tv dat je kon richten naar het zitplaatje of de slaapkamer. Een kitchenette met microgolfoven enz. Wij hadden dat dus allemaal niet !, wij hebben nochtans hetzelfde betaald als de andere gasten. Dus bij aankomst zeker naar een gerenoveerde bungalow vragen, vanaf nr 4 tot en met 20 zijn zeker gerenoveerd. De lange afstand met de vele trappen naar het restaurant of het strand of het zwembad maken dit hotel niet geschikt voor mensen die slecht te been zijn. Voor gezinnen met kleine kinderen is dit ook niet geschikt, onder elke bungalow heb je een afgrond in de diepte.

Gereisd met partner in januari 2013

• 8M.12-05-2013

Geweldig uitzicht!

Wij zijn met 2 kinderen een week in Calanica geweest. In de winter zijn op een enkele na, de bungalows van binnen gerenoveerd, echt heel mooi geworden. Het is klein van binnen, maar alles wat je nodig hebt zit erin ( wij hebben echter niet gekookt in de bungalow), je kunt bij Calanica goed eten maar wij zijn vaker uit eten geweest in het prachtige Cefalu of andere mooie plaatsen. Het uitzicht is echt super, iedere ochtend maak je de deur open en ziet een geweldig uitzicht. Je moet wel goed ter been zijn, want het zijn nogal wat trapjes of en af als je wat hoger zit. Er wordt wat geklaagd dat het niet kindvriendelijk zou zijn, maar onze kinderen vonden het super, zij hebben zich heel goed vermaakt aan het zwembad en het strandje met heel veel stenen.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

• 9Jacqueline20-08-2012

Prachtig en het eten subliem

In augustus 2009 hebben wij hier een fantastische week beleefd. Het uitzicht van de bungalows zijn oogverblindend en gewoon niet vast te leggen op foto's. Wij vonden het eten ( keuezemenu's) erg smakelijk . Eenvoudig maar echt Italiaans. Relaxt sfeertje. Naar mijn mening meer dan 3 steren waard Wat mij bij is gebleven is dat als je gaat slapen je alleen maar het geluid van de golven hoort. Heerlijk!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

• 9Wim03-07-2012

rustige locatie, hemels uitzicht

toegekomen in Calanica toen het reeds donker was maar de dag nadien wakker geworden met een prachtig uitzicht!

aparte bungalows - weliswaar wat verouderd maar toch heel proper - met een eigen terrasje en uitzicht op een schitterende inham met prachtige zonsondergangen en heerlijke rust... enkel het geluid van de zee die klotst tegen de kustlijn... zalig!

Op wandelafstand ligt Cefalu, een heel mooi dorpje dat we een paar keer bezocht hebben en je kan natuurlijk ook enkele uitstappen doen (de Vulkanische eilanden was wel een beetje een tegenvaller - uitgezonderd de bootreis ernaartoe waar een groepje dolfijnen ons een tijdje vergezelden)

Calanica is wel rustig gelegen, voor mensen die graag 's avonds drukte en cafeetjes enz hebben is dit niet echt een goede keuze.

Personeel is over de grote lijn wel heel vriendelijk, ontbijtkeuze is beperkt maar zeker voldoende, en het eten is niet in buffetvorm. Je kan elke ochtend kiezen uit 3 verschillende voorgerechten en hoofdgerechten.

Gereisd met partner in mei 2012

• 10Paul Mengde04-06-2012

Paradijs!

We hebben zijn hier een week in een fantastische accommodatie verbleven. Het was schoon, veel privacy, zeer vriendelijke bediening, zeer behulpzaam personeel (niets was teveel). Erg vriendelijk ook voor kinderen. Avondeten was goed maar niet uitstekend, ontbijt was wel erg goed. Uitzicht en ambiance werkelijk voortreffelijk. Voor kleine kinderen niet veel te doen, maar zwembad en kiezelstrand is voldoende. Cefalú heeft een mooi strand. We gaan niet snel ergens terug, maar hiervoor maken we graag een uitzondering. Met óf zonder kinderen. Verder goed bereikbaar vanuit Palermo maar ook om uitstapjes te maken naar bijv. de Etna, Agrigento, Erice, etc. Klein minpuntje; wandeling naar Cefalú is niet erg aantrekkelijk vanwege het lopen langs de doorgaande weg. Auto: genoeg parkeerruimte in Cefalú voor weinig. Kortom, wel een (flink) resort, maar massaliteit is ver te zoeken. Chapeau Calanica!

Gereisd met jonge kinderen in mei 2012

• 9Stijn Rassalle01-08-2011

Iedereen moet hier geweest zijn!

Een klein dorpje waar iedereen zijn eigen hutje heeft. Iedereen heeft zicht op zee. Zeer gezond en lekker eten, je kunt 's ochtends zelf je menu samenstellen. Vriendelijk personeel, openstaand voor alle vragen. 30 minuutjes wandelen tot het centrum, maar dit doe je met plezier. Superromantische locatie!!

Gereisd met partner in juli 2011

3 tips over Vakantiehuis Calanica Resort

• Mike, 28-09-2013

Breng een bezoek aan Abbazia Santa Anastasia, de wijngaarden en productie van Santa Anastasia op de weg naar Castelbuono. (35 minuten rijden) Probeer verder zoveel mogelijk te proeven van dit smakelijke (ei)land!

• Van der Aa, 23-05-2013

Om Cefalu te bereiken te voet moet je toch een 40' rekenen. De bushalte is op een kwartier van het hotel (1,10€), een taxi kost 10€. Voetpaden zijn zeer slecht onderhouden, auto's worden ook geparkeerd op het voetpad, dus een wandeling naar Cefalu is een hachelijke bedoening, je moet dikwijls op de rijbaan.

• Wim, 03-07-2012

bescherming voor de voeten als je de zee in wil gaan, de eerste 10m zijn keien en is niet altijd aangenaam aan de voeten

niet zover van Calanica is een supermarkt, kan je wat inkopen doen en in de bungalow is er een frigo om fruit, drank, enz fris in te bewaren

wijn per glas verkopen ze niet in het restaurant, maar je kan je fles wel meenemen naar de bungalow of ze houden de fles voor je bij in het restaurant

weinig activiteiten voor kinderen (eigenlijk geen) dus meer geschikt voor koppels

0 vragen over Vakantiehuis Calanica Resort

• Soort gerechtenGlutenvrij

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
    • KeukenKitchenette
    • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, Kluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, TV

• Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
    • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
    • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats

• WatersportKanoën