Reviews over Castiglione di Sicilia

Leuke plek in authentiek dorpje

René,
    21-6-2013

Gastvrije eigenaar. Meerdere kamers met houten wanden en vloeren, daardoor wel gehorig. Goede uitvalsbasis voor bezienswaardigheden (kloof, rondtour langs Etna of Taormina). Ligt in nauw straatje. Eten in het centrum van dorp (Sine Tempore) erg lekker.

Aanrader als je naar Sicilië gaat

Tielke,
    19-9-2010

Het is even lastig te vinden, zeker in het donker (aangezien de borden op Sicilië niet altijd zichtbaar, lees: achter struiken, langs de weg staan). Je rijdt er op zich gemakkelijk heen als je bij Giardini Naxos de snelweg af gaat en dan de borden van Gole Alcantara volgt. Let wel: het Alcantara park is verder dan het hotel, dus als je daar bent ben je te ver. Je moet je aanmelden bij Casa Della Monache, dat kom je als eerste tegen. Is niet echt een goede weg die je omhoog moet, maar met een huurautootje was 't prima te doen. Vanaf daar wordt je gebracht naar Il Borgo, dat is nog een stukje verder rijden. TomTom kent de weg hier naar toe niet!

Wij hadden het (mooie, nette) zwembad merendeel voor ons alleen en met het uitzicht over de heuvels was dat heerlijk vertoeven! Het ontbijt was oke, niet super want elke dag hetzelfde en vrij hard brood). Diner hebben we 1x gehad, dat was erg goed, maar veel te veel (voor weinig: 16€ pp).

Het Alcantara park zit bij de prijs in.

mooi hotel in echt italiaans dorp

dick van der sluis,
    15-10-2009

hier zijn de mensen nog heel vriendelijk ook al spreek je geen woord met ze want ze kennen alleen italiaans Toch is de omgeving heel mooi en voor een voorjaarsvakantie ideaal.

prima voor een nacht

Marloes Witjes,
    7-8-2009

Wij hebben dit hotel voor 1 nacht geboekt om de etna te bezoeken, daar was het prima voor. Ik had het geboekt omdat het tussen de etna en taormina in zou liggen. Beide bestemmingen kosten je nog 45 minuten in de auto door de bergen. 's avonds zou ik het niet meer graag rijden, dus dat was een tegenvaller. Toen we het dorpje gevonden hadden (tomtom!) stonden er al duidelijke borden naar deze B&B, heel fijn! Aangekomen schrokken we wel van het paadje (vies!) maar de B&B ziet er prima uit. Ze spraken weinig engels en toen we om 22.00 uur naar de bar wilden was die gesloten. Ik vond het ontbijt echt vies (stond 's avonds al klaar), maar mijn reisgenoten vonden het wel prima. De kamer was wel echt prima, groot en onverwachts met airco (en dat voor 20 euro p.p.!). Er was ook geen internet in de openbare ruimtes zoals bij bookings staat.