Hotel Masseria del Piano

Kleine hotelsWeer vandaag11°5°
Hotel Masseria del Piano
5,6

We hebben een aantal aanbieders voor Masseria del Piano voor je op een rij gezet:

14 reviews over Hotel Masseria del Piano in het Nederlands

Fijne plek voor ontspannen vakantie!

Tom,
24-9-2018

Erg fijne dagen gehad! De eerste keer was het even zoeken en de weg was inderdaad niet de beste die ik ooit heb gezien maar dit went erg snel en verder geen probleem. Carlo was een erg vriendelijke eigenaar die altijd voor je klaarstond met tips. Daarnaast kon je er ook lekker eten. Verder is het er erg rustig, met ook een mooi zwembad. Ligt namelijk ook erg afgelegen met een heel erg mooi uitzicht. Hier moet je wel van houden maar was wat wij zochten. De drukte was prima op te zoeken met de auto, bijvoorbeeld Cefalu.

Als laatst was de kamer netjes, werd ook iedere dag even schoongemaakt.

Samenvattend: ik vind het een aanrader, vooral als je rustig en ontspannen van een vakantie wil genieten!

Gereisd met partner in september 2018

Daar komen wij nooit meer terug!

Siep Glastra,
27-9-2017

Na een voorspoedige vliegreis en een snelle afhandeling op de luchthaven van Palermo voor het verkrijgen van een huurauto reden we om 22.30 richting het 4 sterren genoteerde Masseria del Piano. Op de Tom Tom bleek het adres niet te vinden, maar we dachten met de routebeschrijving van “touroperator” het wel te vinden. Geplande aankomsttijd was even voor middernacht. Bij de afslag die volgens de beschrijving de juiste kon zijn vonden we niet het beloofde bordje naar de Masseria. Even doorgereden, wat heen en terug gereden, maar de afslag was niet te vinden. Zo hebben we zeker 3 kwartier gezocht, tot we op het idee kwamen om Google maps maar te gebruiken. Die kon het adres wel vinden gelukkig. Een werkelijk in onbeschrijfelijk slechte staat verkerende en uiterst donkere hobbelweg bracht ons uiteindelijk naar de Masseria. Het was inmiddels rond 01.00 uur. Voor middernacht hadden we al getracht telefonisch contact op te nemen met ons verblijf, echter er werd geen telefoon opgenomen. Om 01.00 uur aangekomen hing er een briefje aan de poort waar onze kamer was. Daar aangekomen konden we er niet in, zo leek het. Een 2de telefoonnummer gebeld dat werd opgenomen door Carlo, 1 van de 2 eigenaars. Carlo was zeer onvriendelijk, vertelde dat de sleutel in de deur zat. Dit bleek ook zo te zijn. Wij hadden hem niet gezien omdat het zeer donker was; waarom was de buitenlamp niet even aangelaten? De kamer die we betraden was ruim, en zeer sober ingericht. Er lag geen informatie voor ons klaar. De volgende dag aan het ontbijt hoorden we van Heidi, eigenaar nr 2, dat het bordje dat naar de Masseria zou leiden al een tijdje weg was. In diezelfde week zouden andere klanten pas om 05.00 uur ’s nachts de masseria hebben gevonden! Voor ons is tot op heden onbegrijpelijk gebleven dat er dan niet een nieuw bordje was gemaakt; het lijkt mij dat dat in elk geval een cliëntgerichte handeling zou zijn geweest. Het ontbijt zelf was redelijk te noemen; gezien de 4 sterren van de Masseria hadden we wel iets meer verwacht.

In vele besprekingen van de Masseria del Piano worden Carlo en Heidi omschreven als prettige en –klant- vriendelijke personen. Wij hebben dit helaas niet mogen ervaren. Heidi hebben we alleen de eerste ochtend tijdens het ontbijt gezien, Carlo in de lopende dagen wat vaker, maar slechts aanmerkingen makend op het feit dat ik een handdoek te drogen had gehangen over de trapleuning die naar ons verblijf voerde, een de auto die ik een keer niet op de parkeerplaats had gezet. Diezelfde parkeerplaats was na een fikse regenbui nagenoeg ontoegankelijk zonder een enorme laag modder/klei onder je schoenen die er niet makkelijk weer afging: We hebben tijdens ons verblijf geen vriendelijk woord van de eigenaren mogen ontvangen.

We hadden het al gehad over het missende bordje naar de Masseria, waarvoor op geen enkele manier verontschuldigingen werden aangeboden of verbeteringen werden beloofd: Eigenlijk kregen we het idee dat het aan ons had gelegen! Terwijl gaandeweg bleek dat er veel meer klanten problemen hadden gehad de Masseria te vinden! In het appartement zelf waren te veel gebreken om ze steeds weer opnieuw door te gaan geven aan de eigenaars. Het toilet bleef hangen tijdens doorspoelen, of spoelde geheel niet door. De douchekop kon niet worden opgehangen; je stond er dus steeds mee in je hand. De wasbak zorgde steeds voor echt grote plassen op de vloer. Tijdens de regenbui lekte het in de kamer. De televisie en de zware bank stonden precies zo gepositioneerd dat je niet op normale wijze er naar kon kijken. De stopcontacten waren niet geschikt voor de in Nederland normale stekkers. Er waren geen nachtkastjes o.i.d. naast het bed, er was geen föhn, geen safe en niet alle lampen werkten. Er waren dagelijks schone handdoeken maar het beddengoed werd geen enkele keer verschoond. Gelukkig was de airconditioning wel goed.

De laatste avond van ons verblijf wilden we de rekening betalen van 2 flesjes water en 1 flesje bier uit het kleine koelkastje

Gereisd met partner in september 2017

Teleurstellend

Fien,
24-8-2017

Teleurstellend.

Het zwembad was heerlijk, maar niet schoon.

Eenmaal thuis kregen wij onze badkleding en handdoeken niet meer schoon.

De eigenaar vertelde in zijn welkomsgesprekje dat we op moesten passen met eten ivm mieren.

Wij werden weg gestuurd uit de gemeenschappelijke ruimte toen wij daar zaten met onze eigen borrelhapjes. Wel mochten we bij hem iets aanschaffen.

Dit gaf ons het gevoel dat het hem vooral ging om financiën, niet om de mieren.

Wanneer je een goedkope aanbieding boekt is dit nog enigszins te begrijpen, maar wij boekten via touroperator en hadden wij andere verwachtingen.

Na dit voorval werden wij genegeerd door de eigenaar.

Tijdens het ontbijt waren gasten getuige van een ruzie tussen eigenaresse (?) en schoonmaakster.

Erg ongemakkelijk.

Voor avondeten rekent hij €23, voor een glas wijn €5 en voor cappuccino ook€5.

Vergeleken met restaurants in omgelegen dorpen de hoofdprijs.

Dat kan hij ook vragen want je hebt geen gelegenheid zelf iets te maken of te koelen(op de minibar na, maar die mochten wij niet leeg halen).

De route er na toe is verschrikkelijk. Niet een steile weg omhoog zoals wij lazen, maar een onverharde weg van zeker 1 km. Vol met (grote)stenen en gaten.

Al met al vonden wij de Masseria een teleurstelling en konden wij ons niet vinden in de mooie omschrijving. Wij zullen deze accommodatie dan ook zeker niet aanraden aan familie en vrienden.

Gedurende 10 dagen hebben wij geen schoon bedlinnen en badhanddoeken gekregen.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Mooie plek

Inge van pelt
15-6-2015

Ontvangst was zeer gastvrij! Mooie kamer, vriendelijke mensen, prachtige vergezichten. 4 gangen menu eenvoudig maar zeer smakelijk! Al met al een uitstekend verblijf hier gehad en zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in juni 2015

Dit nooit meer

Renata Wieringa
27-7-2014

Ver van de bewoonde wereld waardoor je niet gemakkelijk even naar het dorp kunt gaan. De eigenaar is star. De vakantiewas doen past niet in het concept. Je wordt verwezen naar de wasserij in het dorp waar het 70 euro kost. Behalve in de veel te dure minibar (3 euro voor een blikje bier) op de kamer kunnen er geen drankjes of lunch gekocht worden en is het niet toegestaan om zelf gekochte drankjes en broodjes of hapjes te eten. Kortom ga hier niet naar toe! Zeker niet met pubers. Er is niets te doen, het dorp is te ver en je mag het zelf ook niet gezellig maken. Voor de 2000 euro die we uitgegeven hebben met z'n zevenen hadden we iets veel beters kunnen vinden achteraf.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Niet doen met pubers

Djoe Lan Tan
26-7-2014

- hotel ligt op een berg. Verder is er niets. Je hebt een auto nodig (en een chauffeur met stalen zenuwen, want het is een rot weg) om ergens te komen. Geen handige locatie als je met pubers reist

- avondeten is lekker maar erg duur

- er is niets voor de lunch en op de kamer zijn ook geen spullen om zelf een broodje oid te maken. Lenen vd keuken is uit den boze omdat eigenaar niet wil dat mensen op de kamer iets gebruiken

- creditcardapparaat werkt niet en eigenaar verlangt daarom van klanten dat zij op een andere wijze de rekening voldoen. Bij thuiskomst overmaken is voor hem geen optie

- minibar is extreem duur

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

Heerlijk relaxed

ad
6-7-2013

Heel mooi uitzicht. Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaren.

Gereisd met partner in juni 2013

Prima accommodatie met fantastische service

Henk de Bruin
20-5-2013

De ligging is fantastisch, ondanks een redelijk moeilijk begaanbare toegangsweg. De service van Carlo en Hajni is overweldigend en het eten is puur, eerlijk en zeer smaakvol. Al met al een aanrader voor iedereen die rust en ontspanning wil samenvoegen met het ontdekken van het prachtige eiland

Gereisd met partner in mei 2013

Aanrader voor wie rust zoekt

sannec_2
22-9-2012

Het hotel heet tegenwoordig Masseria del piano. De weg ernaar toe is even zoeken en gaat onverhard de berg op, maar eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht. De eigenaren zijn uiterst gastvrij en regelen alles voor je. Ontbijt is niet heel uitgebreid, maar absoluut voldoende en lekker. Avondeten is mogelijk als je dat wil voor 28 euro pp (4 gangen) en erg lekker. Nadeel is dat je voor de lunch geen bestek etc in je kamer hebt, dus daarvoor moet je of de berg af of zoals wij deden in de supermarkt een paar messen kopen :). Het dichtstbijzijnde dorp campofelice is niet veel, maar cefalu ligt op 15 minuten en daar zijn veel restaurantjes. Etna (2,5 uur) en Agrigento (1,5 uur) prima als dagtocht te doen. Al met al een aanrader voor wie het uitzicht en de rust kan waarderen!

Gereisd met partner in september 2012

Prachtig uitzicht

H.Y. Olde Nordkamp
10-5-2012

De weg er naar toe (zand/stenen weg) was het wel waard, de ligging is erg mooi!!! Prachtig uitzicht. Erg aardige en hulpvaardige eigenaren, gastvrij. De kamer was erg schoon, netjes, maar wel wat gehorig! Het ontbijt was ook goed. Ook is het een keer leuk om daar het 4-gangen menu te proberen, echt Siciliaanse gerechten gemaakt door de eigenaresse zelf. Wij hebben er een leuke,gezellige week gehad.

Gereisd met partner in april 2012

Eliza was here

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Masseria del Piano in Campofelice di Rocella, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Masseria del Piano zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.