Camping La Timpa International Acireale

Italië, Sicilië, Acireale

7.5Goed

• 5.4Staat v/h sanitair
  • 7.3Eetgelegenheden

We hebben een aantal aanbieders voor La Timpa International Acireale voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

12 reviews over Camping La Timpa International Acireale

• 4Teuntje29-05-2013

Nooit meer

Vieze camping met smerig sanitair. Overal vuil er wordt niks onderhouden of schoongemaakt . Wij hadden boven een schitterende plaats met uitzicht op zee maar voor de rest deugde er niks van. Pizzeria zeer luidruchtig tot diep in de nacht en niet met gasten die op de camping staan. Dat gebeurde elke dag.

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2013

• 4r. van eeuwijk04-11-2012

Vieze camping

Wij bezochten deze camping begin oktober, het onderhoud was ronduit slecht, sanitair vies. Op het terrein ligt ook een pizzeria niet alleen voor campinggasten maar ook voor gasten van buiten de camping, die ook daar parkeren. Pizzeria is zeer luidruchtig,en van de camping gescheiden door een touw. De camping ligt aan zee met een steile trap, de lift werkte niet.

• 2Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in oktober 2012

• 8vd berg31-01-2012

prachtige camping

in het voorjaar van 2011 stonden wij met de caravan 10 dagen op deze prachtige camping. we begonnen op het beneden terras met mooi uitzicht over de zee. in de zomer geweldig, maar door alle bomen voor ons in maart nog te koud, dus toch verhuisd naar boven, naar de beschutte citrusboomgaard. de helling was wat te steil, maar met hulp kwamen we gelukkig toch weer boven. wel even checken dus voor je helemaal naar beneden rijdt.

naar de zee kan je alleen met een lift, maar wegens harde wind was die gesloten toen wij er waren.

mooie ruime plekken en ook de huisjes zagen er leuk uit. heel aardig personeel. het restaurant schijnt ook goed te zijn en trekt ook veel locale bevolking, maar wij zijn er zelf niet geweest. Wel heerlijk gelunched aan de haven in het leuke dorpje op loopafstand. Daar kan je ook brood, beleg en andere kleine inkopen doen. Via een flinke klim over een mooi wandelpad kan je ook naar Acireale lopen.

Het sanitair was matig, maar toch: een aanrader!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in maart 2011

• 9Sjak14-07-2011

prachtige ligging

net 5 dagen doorgebracht op deze camping, ligging is centraal voor allerlei uitstapjes, Taormina, Giardini di Naxos (Isola bella strand is zeer de moeite waard), naar de Etna geweest. Camping is zeer eenvoudig, is eigenlijk weinig, wel een restaurant, niet gegeten overigens, maar ligging is prachtig. Met een lift ga je naar beneden waar dan een plateau aan de zee is. Neem waterschoentjes mee, als er golven zijn kom je de zee niet in of uit want vonden wij te gevaarlijk.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2011

• 8Paul22-09-2010

Hoog boven de zee gelegen

Camping werkelijk prachtig boven zee gelegen. Wij hadden het geluk direct bovenop de rots te staan met fantastisch uitzicht. 's Nacht zie je beneden op zee de talrijke vissersbootjes die met licht vissen. Voor caravans is hoofdzakelijk het bovenste plateau bereikbaar, naar beneden gelegen plateaus zijn erg steil en moet je een zeer goede trekauto hebben. Sanitair was verouderd, wel schoon maar in het hoogseizoen verre van toereikend denk ik. Personeel erg aardig en behulpzaam. Ik heb me niet aan de lift door de rots naar beneden naar de zee gewaagd, bang vast te blijven steken. Er was bijna geen kip en de duikschool was ook nog niet ingericht. Voor boodschappen moet u naar Acireale. Camping ideaal gelegen voor uitstapjes naar de Etna, Taormina en Catania

• 7Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2004

• 10Ronald25-06-2010

Mooiste camping van Sicilie

Deze camping is absoluut de mooiste en mooist gelegen camping van Sicilie. De camping is niet groot, wel groots. De camping ligt als een terras op een berg. Het is rijk begroeide camping met mooie natuur. Mooie terassen bij de restaurants en bar met een superuitzicht, leukste terras bij de bar. Ga vooral naar de bar om goedkoop te drinken en om de gezellige barman te ontmoeten. Als je geluk hebt, maakt hij een lekkere arancino (Siciliaanse hapje) voor je. Verwacht geen zandstrand; ga lekker met de lift naar beneden en relax op de ligstoelen en het stenen plateau. Acireale ligt centraal om de Etna, Catania, Siracusa, Taormina, vulkanische eilanden (Stromboli, Vulcano), Pantalica park, zandlagune reservaat van Oliveri en nog veel meer te bezoeken.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2010

• 10Josse06-10-2008

Mooiste camping ooit!!

Dit was werkelijk geweldig. Schitterende camping op schitterende plek. Aardig personeel. Prachtige begroeing en aankleding. Rustige fijne sfeer. Groen en schaduwrijk. Je staat het mooiste op de 'terassen' bovenin of juist beneden. Het tentenveldje is in drukke tijden wel erg volgepropt. Veel jonge stellen. Tafels en stoelen beschikbaar. Via spannende lift en grot kan men naar plateau aan zee. Neem zeker zwemschoenen mee. Erg bijzonder, wel heel anders dan een zandstrand. Het enige nadeel zijn de chaotische verkeersopstoppingen rond Acireale. Maar als je er eenmaal bent is het een ultiem paradijs. Absoluut doen!

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2008

• 8Frederique02-08-2008

schitterend gelegen camping!

Afgelopen juli hebben wij met twee caravans deze camping bezocht. Wij waren met vier volwassenen en vier kinderen in de leeftijd van 13 tot 15 jaar. Voor de kinderen is er weinig vertier, tafeltennis en zee. Prima plek om te snorkelen en te vissen. De camping ligt hoog boven een rotskust. Met de lift kom je op een rotsplateau waar je kunt zonnen en zwemmen. Vanaf onze staanplaats keken we vrijuit over de zee, niemand voor ons, waanzinnig mooi! Er zijn echter maar een beperkt aantal van deze plaatsen. De overige plaatsen liggen absoluut minder fraai. In augustus zal er een tekort aan sanitair zijn. 's Morgens rond 8.00 uur was het niet mogelijk om het sanitair te gebruiken, het werd dan schoongemaakt, vreemde tijd omdat dan de meeste mensen er gebruik van willen maken. Er is een klein winkeltje voor brood e.d.. In Acireale zijn er voldoende mogelijkheden voor boodschappen. De Etna en Etnaland (waterpretpark) zijn vanaf de camping makkelijk bereikbaar.

• 5Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met familie in juli 2008

• 811-05-2008

Eeen kleine camping met erg vriendelijk personeel. Prachtig mooie ligging. Vanaf de caravan kijk je hoog uit over de zee. Heel mooie terassen, prachtig uitzicht. Met een enge lift kan je naar de zee. Veel trappen op de camping, daardoor niet geschikt voor kleine kinderen. Sta-caravan voldoet wel maar is al wat ouder, en de slaapbank voor de 3e en 4e persoon is slecht. Er is een klein vissers plaatsje dichtbij met haventje waar je lopend wat kleine boodschappen kan doen, erg mooi plaatsje. De camping is erg mooi begroeid, je mag er citroenen plukken, en er is veel schaduw. In de omgeving is veel te bekijken, wij hebben een axcursie naar de Etna gemaakt, dat is zeker aan te bevelen. De camping is niet goedkoop, maar ik denk dat alles in die omngeving duur is, en de mooie ligging maakt veel goed.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden