ItaliëSiciliëAcirealeCampings AcirealeCamping La Timpa International Acireale

+4/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.5GoedScore uit 11 reviews
  • 7.1Eetgelegenheden
  • 5.2Staat v/h sanitair

Meer camping infoTonen op kaart

12 Reviews over La Timpa International Acireale

• 5Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair
  • 4Teuntje29-05-2013

Nooit meer

Vieze camping met smerig sanitair. Overal vuil er wordt niks onderhouden of schoongemaakt . Wij hadden boven een schitterende plaats met uitzicht op zee maar voor de rest deugde er niks van. Pizzeria zeer luidruchtig tot diep in de nacht en niet met gasten die op de camping staan. Dat gebeurde elke dag.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair
  • 4r. van eeuwijk04-11-2012

Vieze camping

Wij bezochten deze camping begin oktober, het onderhoud was ronduit slecht, sanitair vies. Op het terrein ligt ook een pizzeria niet alleen voor campinggasten maar ook voor gasten van buiten de camping, die ook daar parkeren. Pizzeria is zeer luidruchtig,en van de camping gescheiden door een touw. De camping ligt aan zee met een steile trap, de lift werkte niet.

• 6Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair
  • 9Matilde Rauso09-08-2012

un posto tranquillo

Siamo appena tornati da un breve soggiorno presso la Timpa di Acireale, premetto che nè io e mio marito amiamo i campeggi, infatti siamo stati in uno dei confortevoli bungalow(aria condizionata, Cucina, Tv,..),però dobbiamo dire che anche l'area camping è molto tranquilla, tanto spazio ,verde,e civiltà. Acireale è un punto di partenza per l'Etna o località più famose, Taormina, Siracusa. Lo staff è molto gentile e disponibile. Consigliamo sicuramente un soggiorno o almeno una visita per rendersi conto della struttura

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 8vd berg31-01-2012

prachtige camping

in het voorjaar van 2011 stonden wij met de caravan 10 dagen op deze prachtige camping. we begonnen op het beneden terras met mooi uitzicht over de zee. in de zomer geweldig, maar door alle bomen voor ons in maart nog te koud, dus toch verhuisd naar boven, naar de beschutte citrusboomgaard. de helling was wat te steil, maar met hulp kwamen we gelukkig toch weer boven. wel even checken dus voor je helemaal naar beneden rijdt.

naar de zee kan je alleen met een lift, maar wegens harde wind was die gesloten toen wij er waren.

mooie ruime plekken en ook de huisjes zagen er leuk uit. heel aardig personeel. het restaurant schijnt ook goed te zijn en trekt ook veel locale bevolking, maar wij zijn er zelf niet geweest. Wel heerlijk gelunched aan de haven in het leuke dorpje op loopafstand. Daar kan je ook brood, beleg en andere kleine inkopen doen. Via een flinke klim over een mooi wandelpad kan je ook naar Acireale lopen.

Het sanitair was matig, maar toch: een aanrader!

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Sjak14-07-2011

prachtige ligging

net 5 dagen doorgebracht op deze camping, ligging is centraal voor allerlei uitstapjes, Taormina, Giardini di Naxos (Isola bella strand is zeer de moeite waard), naar de Etna geweest. Camping is zeer eenvoudig, is eigenlijk weinig, wel een restaurant, niet gegeten overigens, maar ligging is prachtig. Met een lift ga je naar beneden waar dan een plateau aan de zee is. Neem waterschoentjes mee, als er golven zijn kom je de zee niet in of uit want vonden wij te gevaarlijk.

• 7euw22-05-2011

schöner terrassencamping, aber nicht der schönste

kleiner platz mit viel natur, sanitär ungepflegt und veraltet (sauberkeit ok), spülbecken nur kaltes wasser. weg zur chemietoi nicht beschriftet, daher falsche entsorgungen durch andere gäste in den spülbecken :-( , nachts laut durch ab- und anfahrende Pkw vom beliebten restaurant durch einheimische. auch wird dadurch die zufahrt zugeparkt. eigner sehr zuvorkommend und auf ordnung bedacht. die aussicht von den terrassen (nur zelte und wenig kleine wohnwagen) ist gut. für wohnmobile nur wenige plätze, anfahrt schwierig, steil und auch eng. witzig ist der aufzug hinunter zum felsstrand. für ausflüge etna, catania und taormina top.

• 3Staat v/h sanitair
  • 8Paul22-09-2010

Hoog boven de zee gelegen

Camping werkelijk prachtig boven zee gelegen. Wij hadden het geluk direct bovenop de rots te staan met fantastisch uitzicht. 's Nacht zie je beneden op zee de talrijke vissersbootjes die met licht vissen. Voor caravans is hoofdzakelijk het bovenste plateau bereikbaar, naar beneden gelegen plateaus zijn erg steil en moet je een zeer goede trekauto hebben. Sanitair was verouderd, wel schoon maar in het hoogseizoen verre van toereikend denk ik. Personeel erg aardig en behulpzaam. Ik heb me niet aan de lift door de rots naar beneden naar de zee gewaagd, bang vast te blijven steken. Er was bijna geen kip en de duikschool was ook nog niet ingericht. Voor boodschappen moet u naar Acireale. Camping ideaal gelegen voor uitstapjes naar de Etna, Taormina en Catania

• 7Staat v/h sanitair
  • 10Ronald25-06-2010

Mooiste camping van Sicilie

Deze camping is absoluut de mooiste en mooist gelegen camping van Sicilie. De camping is niet groot, wel groots. De camping ligt als een terras op een berg. Het is rijk begroeide camping met mooie natuur. Mooie terassen bij de restaurants en bar met een superuitzicht, leukste terras bij de bar. Ga vooral naar de bar om goedkoop te drinken en om de gezellige barman te ontmoeten. Als je geluk hebt, maakt hij een lekkere arancino (Siciliaanse hapje) voor je. Verwacht geen zandstrand; ga lekker met de lift naar beneden en relax op de ligstoelen en het stenen plateau. Acireale ligt centraal om de Etna, Catania, Siracusa, Taormina, vulkanische eilanden (Stromboli, Vulcano), Pantalica park, zandlagune reservaat van Oliveri en nog veel meer te bezoeken.

• 8Staat v/h sanitair
  • 10Josse06-10-2008

Mooiste camping ooit!!

Dit was werkelijk geweldig. Schitterende camping op schitterende plek. Aardig personeel. Prachtige begroeing en aankleding. Rustige fijne sfeer. Groen en schaduwrijk. Je staat het mooiste op de 'terassen' bovenin of juist beneden. Het tentenveldje is in drukke tijden wel erg volgepropt. Veel jonge stellen. Tafels en stoelen beschikbaar. Via spannende lift en grot kan men naar plateau aan zee. Neem zeker zwemschoenen mee. Erg bijzonder, wel heel anders dan een zandstrand. Het enige nadeel zijn de chaotische verkeersopstoppingen rond Acireale. Maar als je er eenmaal bent is het een ultiem paradijs. Absoluut doen!

• 10Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair