Camping Sereno

Camping Sereno

81 reviews over Camping Sereno in het Nederlands

Alweer geboekt voor 2019!

S A Bouma,
28-8-2018

Sereno is een mooie kleine camping waar we al jaren komen . Veel Italianen maar we zijn tenslotte niet op de Veluwe, midden tussen de landgenoten zitten is ook niet geweldig. Mooie nieuwe XL plekken voor camper en caravan met geweldig uitzicht. We waren dit jaar zeer aangenaam verrast met de gloednieuwe toilet en douche gebouwen, de nieuwe eigenaren maken er duidelijk werk van en zijn druk bezig achterstallig onderhoud weg te werken.

Kortom hou je van een kleinschalige nette camping en heb je kinderen die zichzelf nog prima zelf kunnen vermaken zonder animatie team dan zeker een aanrader!

Topper aan het Gardameer

Patrick,
25-8-2018

Al meerdere keren hier geweest. En het blijft een topper aan het Gardameer.

Dit jaar gekozen voor een Deluxe Mobilhome met prachtig uitzicht over het meer.

En schoon !!! Bij aankomst was de poetsvrouw nog aan het schoonmaken. Het huisje was super schoon. Met airco, tv, super grote koelkast met vriesvak TOP!

Het resturant is goed, ' s ochtends de dag beginnen met een cappuccino is altijd top.

Zwembad is groot genoeg met voldoende bedjes om op te liggen.

Badmeester is inderdaad streng , maar houd hierdoor de boel goed in de gaten. Als ik dan toch een minpunten moet aangeven dan is het toch die badmuts, maar ach , als dat alles is. Moniga is lopend te doen, de rest prima bereikbaar met de auto. De kinderen hebben het hier al jaren na hun zin , hebben hier genoeg te doen. Het is heel overzichtelijk dus ze zijn nooit ver. Sereno ligt direct aan het meer met een leuk steijger om vanaf te duiken en even heerlijk af te koelen.

Leuke camping!

M,
13-8-2018

Vriendelijke behulpzame mensen bij de receptie, plekken voor tenten heel mooi en groot. Uitzicht op Gardameer. Kraantje aanwezig, wel veel mieren!! Zwembad prima, wel streng toezicht. Leuke animatie met aquarobics en aquazumba en spelletjes.

Vooraan de camping veel Italianen, achteraan de camping minder en vrije plekken. Toiletgebouw prima, alleen wel lastig na 5 min buiten de douche op een knopje drukken voor meer water.

Strandje bij het meer is fijn. Als je iets wilt ondernemen moet je de auto pakken, alleen Moniga zelf is lopend te doen.

Een leuke camping om weer terug te komen.

Topvakantie !

Eric B,
4-6-2018

We hadden de nieuwe Maxi Deluxe stacaravan gereserveerd, midden mei. Man wat hebben we genoten, prachtig uitzicht over het meer, super nette en complete caravan. Lekker groot (overkapt) terras. Camping verder zeer goed verzorgd, prima zwembad en strand. Tevens een leuk dorpje, Moniga, met een supermarkt en enkele restaurants die zeer goed betaalbaar zijn. Kortom een topvakantie was het !

Enkele dingen niet te beoordelen, daar we geen gebruik ervan hebben gemaakt, of nog niet beschikbaar zo vroeg in het seizoen.

gewoon weer heel leuk

marcel,
26-8-2017

we waren hier twee jaar geleden ook geweest, met een goed gevoel vertrokken en nu weer opnieuw heengegaan. opnieuw weer top, gezellige restauratie, heerlijk zwembad onder toezicht. na einde reservering nog lekker een aantal dagen bijgeboekt. restaurant is gewoon heel erg goed, zeker 3 keer heerlijk gegeten. sanitair wordt nu toch echt wel oud, sloten van de deuren mannenwc's zijn allemaal stuk, prima op te lossen met een koffielepeltje maar kan niet de bedoeling zijn. aandacht hiervoor zou wenselijk zijn. ook de animatie was nu niet om over naar huis te schrijven. totaal geen aandacht voor buitenlandse kinderen. alleen Italiaans. op zicht logisch maar op een camping met bijna alle huisjes en campingplaatsen internationaal zou dit toch wel iets anders mogen zijn , dit was twee jaar geleden echt veel beter.

dat was alle negatieve response. zeer weinig dus. receptie top. goed geholpen. goed engels en Vlaams. supermarkt ook niet vergeten, zeer vriendelijke vrouw die dit met bezieling runt. ook niet erg duur. prima broodjes en stokbrood.

omgeving is zo mooi, direct gelegen aan het meer. verder wel veel rijden om iets te zien maar ja. dan zie je ook wat. alles is zo mooi.

we gaan ZEKER hier wel weer eens naartoe

De glans is er vanaf......

M. Heuseveldt,
20-8-2017

Net terug vanuit Italie, 2 weken op Camping Sereno verbleven in een Maxi Stacaravan. Dit was onze 9e keer op Sereno, maar wel de laatste keer.

De glans is er vanaf, en dan bedoel ik de camping zelf en ook de accommodatie(s). De gehuurde stacaravan is uit het jaar 2002, dus inmiddels 15 jaar oud, en in deze periode is de glans er we vanaf gegaan. Stoelen kapot en slap, tuinmeubilair stuk en zwaar verweerd, doucheruimte met veel schimmel en loszittende kitranden, gordijnen met scheuren, bedden doorgezakt, enzovoorts enzovoorts.... wel de hoofdprijs betalen, maar niet (meer) het comfort, dat gaan we dus niet meer doen. Voor kinderen vanaf 11-12 jaar is er geen entertainment op de camping. Animatie is 100% Italiaans. Verder is het zwembad tussen 13:00 en 15:00 Dicht! Badmuts verplicht! Normaal spelen in het zwembad, iets wat kinderen graag doen, mag niet. Duiken, springen, met een balletje, helaas, dit mag niet. Badmeester is streng en fluit de hele dag door. Sorry mensen, maar dit kan echt niet meer in 2017!!! Oh ja, ook de slagboom van de camping is dicht tussen 13:00 en 15:00 uur, je moet je dus echt om deze tijden heen plannen als je de deur uit wil of terugkomt met een vracht boodschappen. Je merkt dat men erg hun best doet om het de Italianen naar de zin te maken, ik ben in ieder geval geen bordjes oid in het Nederlands tegengekomen. Op de valreep vroeg men iemand om in het Nederlands de bingo getallen op te lezen... Vreemd, omdat er toch al jaren lang heel veel Nederlanders hun vakantie komen vieren op de camping.....

De vaste douche en toiletgebouwen zijn in slechte staat, op geen enkele deur in het gebouw naast het zwembad zaten haakjes om de deur dicht te doen!!! Kranen zitten los, net als voorgaande jaren, kortom, er gebeurt niks aan onderhoud.

Roken op het terras van het restaurant op de camping is toegestaan, en omdat ik bijna geen Italiaan heb gezien die NIET rookt, is een kopje koffie drinken op het terras voor een niet roker geen pretje. De bediening loopt zelf ook met een sigaret in de mond in het restaurant, dit zegt genoeg.

Wil je kaartjes boeken voor attracties in de regio via de camping, let dan goed op. DIt kan Alleen met Contant geld. Wilde met 5 personen naar waterpark Caneva, dus 5x 26 euro, maar kon alleen contact afrekenen. Ik loop op vakantie niet of met zo weinig mogelijk cash op zak. Dus helaas, geen kaartjes kunnen boeken, dan maar bij de attractie zelf, waardoor ik de korting misliep. Vreemd genoeg staat er nergens aangegeven dat kaartjes boeken alleen maar kan met contact geld. Medewerkers van Sereno zouden dit wel moeten aangeven, maar ook hier helaas geen actie......

Kwaliteit van de pizza's in het restaurant was niet meer als voorheen, zit een nieuwe uitbater, en dat is te merken....

Italie in Augustus is heel erg druk, vakantie van heel Europa en de Italianen samen, en dan merk je dat de regio Gardameer de maximale capaciteit inmiddels heeft bereikt. Mijn advies is dan ook in juli te gaan, als men wil gaan.

Wij gaan op zoek naar een andere bestemming voor de vakanties, Sereno heeft ons jaren lang kunnen bekoren, maar de glans is er nu echt vanaf........ Ciao!

Prima gezinscamping met nette mobilhomes. Gezellige kantine/café/terras om wat te eten, drinken en kaartje te leggen. Voor jonge pubers (15) niet veel te doen 's avonds helaas. Mooi zwembad en strandje aan het meer. Dorp zelf is niet zwaar toeristisch maar net leuk voor ijsje of terrasje. Minimaal winkels en te voet wel een stukje van een half uurtje. Wil je de drukte en vertier opzoeken dan moet je met de auto op pad.

Toppertje

Andre,
5-7-2017

Komen hier nu al 3 jaar met onze tent. Sanitair is niet geweldig maar het is schoon. Verder gewoon een super goede camping met veel vaste italianen vooral in het weekend maar dat is echt enorm gezellig. Eigen Prive strand direct aan het meer. Echt heerlijk!

Fijne camping

Aafke Meijer,
27-6-2017

Betere uitleg wasmachine,duurt soms wel 2 uur!

Pizza gegeten op de camping..helemaal vol met tomatenpuree en een paar stukjes vis,ter decoratie.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt en kan echt niet,helemaal niet in Italie.

Camping helemaal top en zeer vriendelijk personeel!

supper

Eric Koppelrath,
25-5-2017

Ik kom al 36 jaar op de camping en dat zegt genoeg, goede serivce

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sereno in Moniga del Garda, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sereno zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.