Camping Fontanelle (Glamping)

Camping Fontanelle (Glamping)
7,4

We hebben een aantal aanbieders voor Fontanelle (Glamping) voor je op een rij gezet:

131 reviews over Camping Fontanelle (Glamping) in het Nederlands

Fijne kleinschalige camping aan het meer.

Dokter - van Dijk
5-9-2017

Heerlijke kleine camping direct aan het meer. Wij verbleven er in tenten van een bekend tentenverhuurbedrijf. Deze tenten hebben uitzicht op het meer, wat wij heel fijn vonden. 1 verdieping hoger is het reaurant, waardoor mensen wel van het terras op je tafel konden kijken. Wij vonden dat niet erg, wat handdoeken ophangen en het probleem was over. Wel was er bij het restaurant goede WiFi, waardoor wij in de tent altijd snelle WiFi hadden. Het zwembad was prima, maar omdat het meer veel mooier is hebben wij daar altijd gezwommen. Ligbedje meenemen is aan te raden, je handoekje op de stenen leggen is niet prettig. Camping winkel is duur (eigenlijk altijd wel het geval) maar heeft een uitgebreid assortiment. Verschillende supermarkten in de omgeving, waaronder een Lidl. Ook is het haventje in de avond leuk met verschillende restaurants.

Super fijne gezinsvakantie!

Floor
1-9-2017

Fijne kleine camping. In de avond/nacht was het stil op de camping. Per boot kan je naar Sirmione. In de buurt zijn supermarkten en leuke dorpjes/stadjes. Mooie omgeving aan het Gardameer.

In het zwembad is er bijna geen handdoekjes leg cultuur. Helaas 2 gezinnen (Nederlands) deden dat wel. Maar dit was helemaal niet nodig! Altijd ligplek vrij. Geen badmutsen verplich. Voor het zwemmen in Gardameer zijn waterschoenen erg fijn. Op de camping is een supermarkt. Daar kan elke ochtend o.a. verse warme broodjes gekocht worden.

Het animatie team was leuk! In de ochtend kan er geknutseld worden. In de middag werd er in het zwembad gedanst en gezongen met de kindjes en in de avond was er kinderdisco. Ook kon er een keer pizza gebakken worden in het restaurant en er kwam een keer een clown langs. Onze dochter was erg enthousiast over de animatie. Ook het restaurant was goed. Lekkere gerechten veel keuze en afhaal mogelijkheid! Sanitair was prima. Douchjes waren erg fijn. Top vakantie!

best wel aangename camping

mario
25-8-2017

Wij hadden een kleine stenen bungalow gehuurd (nr6). Bij aankomst om 13u30 stonden ze erop dat we pas om 15u konden inchecken. Terwijl de bungalow leeg en gepoetst klaar stond, jammer. We zijn dan maar in volle 30gr in het gras gaan liggen tot om 15u. Dan stond er uiteraard een wachtrij aan de receptie. (Iedereen tegelijk!) om 16u dan toch de bungalow in. Goede airco, als moet je wel even zoeken hoe hij af te stellen is met de afstandsbediening. Vier pits gas kookplaat. Keukengerei, al heb ik liever eigen goede braadpannen bij. Aansteker was er niet. Dan het bed, of hoe noem je een houten bak met planken en 10cm mousse als matras? Heb goed geslapen, maar zeker niet door dat (bed)! De wifi op de camping is gratis, elke dag wel een bonnetje halen aan de receptie! De wifi is barslecht! Net genoeg voor facebook en mails. (0.5 mb/s) 2km verderop zit een Lidl, meteen ook de populairste supermarkt, met zalig ciabata brood en duitse broodjes! Een stokbrood op de camping kost 3,25 dacht ik. Er zijn wasmachines op de camping, 5,- per beurt. Maar in desenzano heb je speed queen, veel beter! (Zie maps google). Het meer is zalig om te zwemmen, je kan er ook je boot in het water laten vanop de camping. In moniga op maandag markt en op donderdag was er avondmarkt. Het zwembad op de camping sluit niet onder de middag en badmutsen zie je er niet. Lang het meer is het vooral savonds gezellig wandelen tot in het haventje. Ook lekker eten en ijs daar.

Zeer fijne camping!!

Fam Joosten
13-8-2017

Wij hebben in het begin van augustus 9 nachten verbleven op camping Fontanelle. Het is een leuke, nette, kleinschalige camping waar veelal Nederlandse campinggasten zitten. Het sanitair is er netjes en de campingwinkel heeft een goed en uitgebreid assortiment. Het zwembad is de hele dag open en dus niet gesloten op het heetst in de middag. Ook zijn shorts toegestaan en hoef je geen badmuts op. Wat helemaal uitzonderlijk is.... er bestaat hier geen handdoekjes leg cultuur en je kunt rustig een bedje nemen of stoel. Bij het verlaten van de camping sta je aan het Gardameer met kiezelstrand (idd waterschoenen kopen!!) langs de boulevard loop je naar de Haven en onderweg kom je wat restaurants tegen. Ook het restaurant op de camping kun je tegen een zeer aantrekkelijke prijs eten. Als je zelf een keer wilt koken kun je dat doen op je BBQ die bij de stacaravans staan of koop je er 1 bij de campingwinkel of in de buurt. In de buurt heb je namelijk vele winkels waaronder een grote Ital markt Lidl enzv. Ook een MC Dondalds en Burger King zijn er op een steenworp afstand.

Er is een animatieteam op de camping aanwezig en die doet zijn best om de kinderen te vermaken. De minidisco is erg leuk voor de kinderen en onze dochter moest dan ook elke avond erbij zijn om en half uur te dansen.

We hadden eigenlijk 10 nachten geboekt echter 1 dag eerder vertrokken ivm zwarte zaterdag. Wat schetste mijn verbazing.. we kregen gewoon 1 nacht restitutie!! Wat een service is dat. Ook word je netjes geholpen en zijn de mensen aldaar meerdere talen machtig. Voor mensen die houden van kleinschalig kamperen en houden van rust dan is dit zeker een aanrader. Mensen die liever om 8 uur handdoekjes gaan leggen aan het zwembad bij een overvolle onpersoonlijke camping ga dan vooral richting Peschiera del Garda zoals een camping Bella Italia.

We hebben een 4 persoons huisje. De bank is tevens de slaapbank. Echter is deze niet als bank te gebruiken. De aanwezige televisie is kleiner dan het scherm van mijn mobiel.

Er zijn binnen geen stoelen bij de eettafel. Tevens kan ik me niet voorstellen dat de 100 euro borg bij de vorige gebruiker is terug gegeven, want het is niet schoon.

Tevens zijn we wel wat gewend, maar dit komt niet overeen met de afbeeldingen en beschrijving die we hebben gehad op de website van de touroperator.

Aanradertje!

Rogier
25-7-2017

Wij zijn in juli 2017 geweest met twee gezinnen met kleine kinderen. Snelle check-in, receptionistes spreken diverse talen waaronder NL. Wij zaten op de campsite (212, 215) Ligging is prima, alleen op een steile berg. Alles is echter prima beloopbaar. (ook met kinderen en kinderwagens!) Je komt alleen thuis met getrainde kuiten... De plekken zijn prima; ruim en schoon. Door aanwezigheid van bomen ook voldoende schaduwplekken. Sanitair is ook goed. Voldoende aanwezig, goed beschikbaar en schoon. Het zwembad is niet bijzonder, maar prima om even verkoeling te zoeken. Beneden vind je het Gardameer en een KIEZELSTRAND (waterschoenen meenemen!) Je kan heerlijk zwemmen in het meer, vanaf de kade kan je het water in, ook via een kleine pier. Roeibootje mee en gaan! Als je de camping verlaat, vind je in de buurt diverse supermarkten (waaronder een Lidl). Rondom het Gardameer voldoende bezienswaardigheden, kortom: mooie locatie, alles goed bereikbaar op en rondom de camping. BOEKEN!

Goed verzorgde camping

remy476
22-7-2017

De camping ligt op een helling aan het Gardameer. Naar zovel het Gardameer als het kleine oude centrum ( met lekkere restaurants) moet rekening gehouden worden met deze steile loop. De dorp is niet echt toeristisch ingesteld, wij houden ook niet van die massa. Op de camping zelf zijn voornamelijk Nederlanders, Duitsers en Denen. Camping is goed verzorgd, nergens vuil. Sanitair hebben wij niet gebruikt omdat wij een stacaravan (oleander) hadden. De stacaravan was bij aankomst schoon en had een goede ligging. Er zijn caravans/ligplaatsen met veel privacy en met weinig privacy. Receptie was vriendelijk en behulpzaam. Er is op de camping een zwembad dat goed verzorgd is (open van 10-18 uur). Short is toegestaan, er hoeft geen badmuts op. Het restaurant heeft nette prijzen en het eten ziet er goed uit ( wij hebben er alleen gedronken tijdens de animatie). De supermarkt heeft nederlandse/duitse producten en is aan de prijzige kant. Broodjes gaan op de kiloprijs (4,80eur/kg). Strand is met kiezels en waterschoenen zijn een pré. Met de auto kun je gemakkeoijk naar andere steden en er ligt een lidl op 5 min rijden. Let op de gekleurde flitspalen in Moniga! Leuke tijd gehad op de camping.

Voor herhaling vatbaar

Johannes
19-3-2017

De ligging is schitterend, nou stonden wij pal aan het meer, dus eerste rang!

Oude reviews (archief)

Prima camping

Menno
30-10-2016

Prima camping direct gelegen aan het Gardameer. Vanaf de camping stap je zo het kiezelstrand op, wat ideaal is met kleine kinderen. In het hoogseizoen voldoende ruimte op het strand. Wij zaten in een 5 persoons chalet (Orlando) helemaal bovenaan de camping. Plekken zijn niet heel ruim, maar dat schijnt normaal te zijn in Italie. Prima (schone) chalet met een mooie veranda. Zwembad op de camping is groot genoeg met kleine kinderen. Ook het vermaak was, voor zover wij hebben gezien prima. Het vermaak, het zwembad en de speeltuin maakt de camping heel geschikt voor kleine kinderen. Ik denk dat tieners zich hier wat gaan vervelen. Op de camping een winkel met behoorlijk assortiment en een restaurant waar we een aantal keer heerlijk hebben gegeten. Dorpje stelt weinig voor. Tips: uitstapje naar Sirmione met de boot, Salo, Verona en de dierentuin vlakbij Verona.

Hele fijne vakantie hier!

Marja
29-9-2016

Wij hadden hier een lodgetent gehuurd en die was netjes en compleet ingericht.

Ontvangst op de camping was heel vriendelijk.

Camping ligt aan het Gardameer en staat goed aangegeven.

Naar Moniga is goed te lopen, klein dorp met aardige restaurantjes.

Aanrader is de boulevard langs het meer, vooral 's avonds, heel erg gezellig.

Omgeving is prachtig, met de boot naar Sirmione een aanrader.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Fontanelle (Glamping) in Moniga del Garda, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Fontanelle (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Fontanelle (Glamping) scoort een 7.39 uit 10 op basis van 139 reviews.