Camping Ideal Pieve

Meer campinginfo

25 reviews over Camping Ideal Pieve

• 8Chris26-09-2016

De Ideale camping aan het Gardameer

Indien je absoluut op een camping met zwembaden, entertainment, kinderdisco, animatie, campingrestaurant wilt staan, heb je hier niets te zoeken. Wil je rustig op vakantie in een groene omgeving aan het water gelegen met alle winkels en andere voorzieningen op een redelijke afstand, ben je hier op de juiste plaats.

Spijtig genoeg is het sanitair sterk verouderd, wat ook wel iets vaker schoongemaakt zou mogen worden, maar dat heeft natuurlijk meer met vervuilende gebruikers te maken.

• 5Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 3Mary en Frans01-08-2016

Waarschijnlijk nooit meer

Het enige dat mooi is aan deze camping is de ligging. Het sanitair is vreselijk en wordt weinig schoongemaakt. Loslopende honden die hier en daar hun behoefte doen en ook in het meer, tussen de mensen, zwemmen. Geen toezicht. De receptie is een houten hokje. Er is helemaal niets te doen, geen kantine, geen restaurant, geen winkeltje, geen zwembad. Op het kiezelstenenstrandje is niet veel vrije plaats omdat daar stoelen en parasols staan die je kunt huren. Van de naast gelegen camping is er veel herrie. Deze camping is ook niet goedkoopste Ik was hier vroeger met mijn ouders geweest, maar het is helaas niet meer de camping die ik mij herinnerde, erg achteruit gegaan. .

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 7Martin30-07-2016

WIJ KOMEN ER AL JAAAAAAREN

Geweldige ligging aan het meer geen terrascamping of gescheiden door een drukke weg

• 5Staat v/h sanitair

• 9john_8704-08-2015

Eenvoudig en top!

Verouderd maar schoon en fantastische ligging!

• 6Staat v/h sanitair

• 9feenstra van de ven 24-06-2014

geweldige camping kwam er als jong meisje al

super mooie uitzicht geweldige ligging

• 6Staat v/h sanitair

• 3Chantal03-02-2013

Mooie ligging verder matig

Redelijke plekken op een kindonvriendelijke camping. Onaardig personeel. Zeer vies sanitair. Wel mooi gelegen aan het meer. Veel bezoekers die hier al jaren schijnen te komen en vinden dat ze verworven rechten hebben. Vaste plekjes op het strand etc. Prijzige plekken tov Frankrijk en Spanje.

• 2Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 8janhdijkstra08-08-2012

Heerlijke plek voor rustzoekers

Op een hele toeristische plek aan de zuidwestkant van het Gardameer ligt deze camping. Ruime, schaduw- en bomenrijke plaatsen. Veel ruimte. Sanitair is erg oud. Mijn familie komt hier al 4 generaties (45--50 jaar) en er is in die tijd weinig tot niets aan de inrichting veranderd. De prijzen zijn wel met de tijd meegegaan. Naast basic toilet en douche gelegenheden en electriciteit en een dagelijkse afvalophaalservice is er niets. Veel rust! Hierdoor weinig druktemakers en ook weinig kinderen en andere lawaaischoppers. Prima voor gezinnen, maar ook stellen en alleenreizenden. Reken echter niet op extern vermaak als entertainmentcrews, zwembaden of speeltuinen op het terrein (goddank). Als je jezelf (en je eventuele kinderen) goed kan vermaken, is dit de place to be. Wel jammer dat er nogal wat geluidsoverlast van de aanpalende campings kan komen.

• 3Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 2de Jong31-07-2012

slecht

Gestaan met mijn twee kinderen. Vies sanitair met voornamelijk "schietgaten" . Een zeer kindonvriendelijke eigenaar. Wel een redelijke ligging aan het meer. Erg veel ouderen die hier al jaren resideren. Muziek van nabij gelegen campings als hinderlijk ervaren. Gaat tot erg laat door op hoog volume.

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 8Marj11-07-2012

Zalige plek, goed bewaard geheim

Deze camping scoort slecht vanwege oud sanitair (maar wordt dagelijks schoongemaakt). Er is geen winkeltje (maar voor broodjes loop je langs het water naar de volgende camping), geen kinder- of avondanimatie dus ook geen drukte. Gewoon ouderwets gemoedelijke camping met veel ruimte en bomen, mooi strandje, mooie baai. Goede uitvalsbasis voor uitstapjes naar de oost of westkant van het meer. 2e helft van augustus geweest: geen drukte op de camping, daar buiten nog wel gezellig druk, maar verkeer nooit druk. Oude eigenaar, weet niet wat er in de toekomst met de camping gaat gebeuren.

• 7Staat v/h sanitair

• 10jesse 02-11-2011

lekker plaatsje

ideal pieve manerba del garda

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Met vrienden

1 tip over Camping Ideal Pieve

• janhdijkstra, 08-08-2012

Niet komen als je jezelf (en je kinderen) niet kan vermaken. Er is geen campingclown en geen wifi.

3 vragen over Camping Ideal Pieve

• Saskia, 06-07-2012

Boei huren voor de boot

Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende.

Wij zijn drie jaar terug op vakantie geweest naar deze camping en wij willen dit jaar graag weer terug naar de camping maar nu hebben wij 2 grote boten die mee gaan. Wij willen hiervoor graag 2 boeien huren/reserveren maar ik kom er niet achter hoe ik dit kan regelen. Is iemand bekend met bovenstaande en kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik dit kan reserveren/huren? Ik heb het telefoonnummer dat op deze site stond ook al geprobeerd te bellen maar er wordt niet opgenomen.

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes, Saskia.

[email protected], 18-08-2012

Op het terrein van La Pagoda (café op het strand) zit een botenverhuur en dat meisje spreekt diverse talen en kan je alles uitleggen. De prijs ligt rond de 20 euro per dag,maar in de haven verderop kan je voor 3 euro zelf de boot in het water rijden en 3 euro als je de boot er weer uit haalt. (Slagboom met munt automaat)

janhdijkstra, 08-08-2012

Misschien kan je proberen om de camping zelf te bellen (+39 0365 651562) of anders de gemeente van Manerba. Ik weet nl dat er op de boeien in de baai altijd een sticker staat van Commune di Manerba del Garda. Wellicht dat ze bij het toeristich bureau o.i.d. wel meer weten.

• Romy, 25-01-2012

wie weet

mischien ben ik wat vroeg, maar kan iemand mij vertellen of je er ook tenten kan huren? en is er een winkeltje waar je bijv: frisdrank, chips, stokbrood, eieren kan kopen?

G.Trienes, 16-03-2012

Hallo Romy,

Op deze camping dien je zelf te zorgen voor je vakantiemiddel dus een tent/caravan of camper. Helaas is het 'campingwinkeltje' dat er altijd bij heeft gelegen in 2010 gesloten en zover mij bekend is, is er ook geen nieuw winkeltje meer geopend. Maar op een loopafstand van ong. 15 minuutjes en autoafstand van ong. 5 minuutjes zit een kleine Spar waar je kleine boodschapjes kunt halen.

Ik kom al van kleins af aan op deze camping, en heb me al die jaren goed kunnen amuseren ook al zijn er geen speelvoorzieningen voor kinderen. Het is er heerlijk rustig als je even lekker wilt genieten zonder alledaagse zorgen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïformeerd te hebben.

• john doesborg, 03-03-2010

voortbestaan camping

Omdat de eigenaren van deze camping al wat ouder zijn, hebben ze het vorig jaar, 2009, vertelt, dat ze er in het jaar 2010 mee wilden ophouden, wij komen hier al meer dan 30 jaar, en hebben onze caravan in italie gestald, is er iemand ie hier meer informatie over heeft ?

Christel, 20-06-2011

Beste Thierry, Ook wij willen graag over een maanfd naar deze camping. Aangezien we met 2 gezinnen gaan willen we graag zeker weten dat er plek is en dat ze nog bestaan. Ben jij er inmiddels zelf al geweest in 2011?

groet Christel

Thierry v.d.waal, 22-05-2011

Beste John,

Zojuist gesproken met de nieuwe camping achter Ideal Pieve deze konden mij vertellen dat de camping nog open is dit seizoen. Zij vertelde mij dat een vriend van haar werkzaam is op Ideal Pieve en hij daar nog gewoon werkte. Ik ben voor de zekerheid nog wat restaurants aan het bellen voor de zekerheid. Ik hou je op de hoogte.

Thierry v.d.Waal, 20-06-2011

Hoi Christel,

Ook wij gaan pas aan het eind van deze maand op vakantie dus ik kan je geen 100% zekerheid geven.Ik kan je wel zeggen dat mijn bron zeer betrouwbaar is. Wij gaan overigens altijd zonder afspraak naar deze camping omdat er altijd plek is.

john doesborg, 20-07-2011

stel je vraag, ik kan je alles over deze camping vertellen ik kom er al 32 jaar. [email protected]

Thierry v.d.Waal, 22-05-2011

Hoi John,

Zojuist gebeld met restaurant La Pieve, je weet wel op het hoekje. Deze konden mij vertellen dat de camping dit seizoen gewoon nog open is.

Harriet de wit, 16-07-2011

Over de camping Ideal Pieve Bij Pieve. Deze camping lijkt mij heerlijk rustig. Ik zou er in augustus 2011 wel heen willen. Kan iemand mij een indicatie geven van de prijzen. Ik kan nergens informatie vinden over telefoonnummer e.d.. groet Harriet

Thierry v.d.Waal, 19-07-2012

Beste Gert Jan

Afgelopen seizoen hebben wij voor de staplaats ongeveer €14,00, volwassenen € 8,00, kinderen tot 11 jaar 6,50, electra € 2,00 Douche , animatie, speeltoestellen en vuilniszakken zijn gratis. Dit is wat ik mij herinneren kan van vorig jaar.

Thierry, 20-07-2011

Is dit de John met de de speedboot (die vorig jaar nog te koop stond?)

Gr. Thierry

helaers dana, 23-07-2011

weet u toevallig de prijzen van dit jaar?

Gert-Jan, 30-06-2012

Hallo, U bent bekend met deze camping, het lijkt ons ook wel leuk daar, wij zijn een gezin met 2 kinderen van 6 en 9 jaar. Weet u toevallig ook nog wat de kampeertarieven ongeveer zijn. Alvast bedankt voor uw reactie.

Esther, 03-08-2012

Beste Thierry, er is op deze camping geen animatie en er zijn ook geen speeltoestellen. Eigenlijk is het een grote boomgaard van populieren met veel schaduw. Het enige, maar ook wel heel erg leuke, vertier voor kinderen is het meer dat aan de camping grenst. Het sanitair is idd erbarmelijk oud en slecht, maar ja, daarom is de camping ook altijd zo lekker rustig!

helaers dana, 16-07-2011

de camping is OPEN !!! joepiiieeee