Hotel Villa Aminta

• Sauna
Meer hotelinfo

9 reviews over Hotel Villa Aminta

• 3Dick & Evelyn05-08-2011

Mooi & duur, maar niet rustig gelegen

Vanaf de voorkant heb je een geweldig uitzicht op de Borromeo eilanden. De kamers in het hotel zijn mooi, ontbijt en keuken zijn erg goed, alsmede de bediening. Helaas ligt het hotel vlak aan een drukke weg en rijdt de trein aan de achterkant voorbij. Daarnaast vonden er tijdens ons verblijf ca. elke 2 dagen feestjes plaats die in de directe nabijheid werden gehouden. Deze zorgden voor de nodige geluidsoverlast en onrust bij de hotelgasten. De general manager en hotel eigenaar boden excuses aan voor de overlast en probeerde dit te sussen met meerdere flessen wijn. In zo'n hotel verwacht je op zijn minst dat het personeel goed engels praat en dat de kamers tijdig worden opgemaakt, maar helaas. Daarnaast verwacht je er geen feestjes en vonden wij de hapjes en drankjes aan de prijs. Wij kregen de indruk dat de prioriteit niet bij de hotelgasten lag, maar meer bij het genereren van inkomsten. De prijs/kwaliteit verhouding vinden we niet kloppen en willen het hotel ook niet aanbevelen.

• 9E & S30-08-2010

Schitterend sprookjeshotel

Mooi, gezellig, wel heel klassiek ingericht hotel. Daar wij geen balkon hadden, was onze kamer vrij ruim. Wel heel kleine badkamer. Wij zaten vlak boven de ingang en zagen alle prachtige luxewagens aankomen. Mooi uitzicht op de Borromee-eilanden ! Eten in hotel is subliem. Ontbijtbuffet is uitstekend. Diner is geweldig lekker : heel veel afwisseling : een antipasti, dan keuze uit 4 voor- en hoofdgerechten + saladebar en een heerlijk dessertbuffet of kaas. Uitgebreide wijnkaart met alle prijsklassen. Drinken in de bar vonden wij zelfs voor een luxehotel toch wel duur. Personeel is SUPERvriendelijk en behulpzaam. Zelden meegemaakt. Je voelt je hier echt een gast, niets is te veel. Enige minpuntje : hotel ligt langs een drukke weg. Je kan overdag goed te voet naar Stresa, een klein stukje langs de drukke weg,voor het tankstation aan je linkerkant sla je de weg in en vanaf de bootterminal heb je een prachtig rustig wandelpand naar Stresa met mooie uitzichten.

• 10melvin & manou23-08-2010

mooiste hotel ooit gezien

zeer mooi en luxe hotel die zijn sterren zeker waard is vriendelijk personeel mooie kamers met murano lampen je wordt hier behandeld als de koning echt een paleis aan een mooie locatie aan het meer met uitzicht op de eilandjes goed uitgebreid ontbijt voor de verwende vakantie ganger kijk niet naar beoordelingen die een laag cijfer geven is gewoon een 10 waard kom hier zeker nog eens terug

• 9Berns16-08-2009

Bijzonder mooi stijlvol hotel - een echte aanrader

Alles voldoet hier aan de verwachtingen zoals omschreven. Hotel is bijzonder mooi en luxe ingericht, alles klopt qua stijl. Eten is voortreffelijk. De uitzonderlijk lekkere desserts zijn met detail bereid. Service is bijzonder. Als je naar het eilandje Isolabella wenst te gaan, kun je het hotel vragen om apart met een bootje te gaan voor 40 euro. Dan vaart het privebootje zelfs nog om het eilandje heen om mooie foto's te maken. Fitnessfaciliteiten zijn goed verzorgd. Twee mooie loopbanden, een stepapparaat, een fiets, een powerplate en een all-in fitness apparaat. Zwembad is inderdaad koud, maar het mooie weer vraagt om wat verkoeling. Voor kinderen is het weinig geschikt, alleen voor heel jonge kinderen. Toch vooral gericht op een stijlvolle vakantie, genieten van het uitzicht van het meer en te genieten van lekker eten en wijn. Echt een exclusieve plaats waard in de brochure van touroperator. Behoort ook tot 1 van de leading small hotels of the world. en terecht.

• 10Marc Steels12-05-2009

uitmuntend hotel op en fantastische lokatie

We logeerden daar eind september 2008 in half pension ter gelegenheid van het wereldkampioenschap wielrennen. Het hotel situeert zich in de hogere prijsklasse maar is zijn geld meer dan waard. Je hebt er een prachtig uitzicht over de welbekende eilanden in het Lago Magiore die vlakbij liggen. Het hotel is tot in de puntjes verzorgd. Het onthaal en de service is top, men is steeds even vriendelijk en behulpzaam. prachtige kamers, wel niet van de grootste maar dat stoorde ons niet. Ook het eten voldeed volledig aan onze verwachtingen. Er was steeds een keuzemenu met bediening aan tafel. Wat je ook kiest, vlees, vis, Italiaanse of internationale gerechten, de verfijnde keuken zet steeds een heel smaakvol bord voor. Kortom een heel geslaagd verblijf. We komen hier zeker nog terug tijdens de zomerperiode.

• 9Giny30-04-2009

fantastisch en zwembad is nu verwarmd!

Prachitg hotel. kamers met meerzicht op 2e,3e en 4e verdieping zijn prachtig. groot balkon. Sinds april dit jaar (2009) is het zwembad verwarmd. lounges zijn ook wonderschoon. Ben er nu voor 2e keer geweest en ga zeker weer. publiek mengeling van alles leeftijden

• 9Lilianne22-08-2005

Wij zijn er een week geweest in september 2002. Luxueus en vrij zakelijk hotel. Niet geschikt voor kinderen. Mooie kamers. Ligging van het hotel is prachtig met adembenemend uitzicht op Isola Bella. Het hotel ligt aan de drukke kustweg. Het centrum van Stresa ligt op ongeveer 20 minuten lopen. Het eerste stuk is gevaarlijk, want de kustweg heeft geen wandelpad, dus je moet een stukje over de (bochtige) weg, waar erg hard gereden wordt, lopen. Ontbijt en diner zijn prima. Vriendelijk personeel. Stresa is een erg leuke plaats. Ook leuk zijn de boottochtjes naar de diverse Isola's. Het is een aanrader voor mensen met een dikke portemonnee.

• 9Ronald en Lomee05-05-2005

Een schitterend aan het meer gelegen, chique hotel. De kamers zijn luxueus, maar niet erg groot. Om in Stresa te komen is eigen vervoer wel nodig.

• 9Natalie Vloemans17-01-2005

Zeer charmant hotel, erg romantisch. De kamers zijn niet ruim; ik raad aan een suite te reserveren. Het uitzicht vanaf het suite-balkon is adembenemend.

Het eten is prima en gevarieerd. Wel chique, denk aan je kleding.

Wij verbleven er augustus 2004 met twee jonge kinderen (drie en één jaar). Het hotel is duidelijk niet op kinderen ingericht (in het restaurant is één kinderstoel) en eigenlijk niet kindvriendelijk (gedurende ons verblijf (augustus 2004) werd een Brits gezin met erg luidruchtige kinderen verzocht in te pakken), maar niettemin liep het personeel zich de benen uit het lijf om het ons en onze kinderen naar de zin te maken. Vier-gangen diner kon zelfs op de kamer gereserveerd worden, zodat wij op het balkon konden eten terwijl de kinderen sliepen.

Minpuntje: het zwembad (sowieso niet geschikt voor kleine kinderen, want minimaal een meter diep) was bijzonder koud.

0 tips over Hotel Villa Aminta

• Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
      • Strand faciliteitenGratis handdoeken, Gratis parasols, Gratis strandbedden

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad
      • Verblijf voor kinderenGratis

• Soort gerechtenGlutenvrij, Internationaal, Italiaans, Lactosevrij, Lunchpakketten, Vegan, Vegetarisch

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
      • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Open haard
      • JacuzziAanwezig

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper
      • Room Service24 uurs service, Aanwezig
      • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
      • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
      • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Portier, Schoenpoetsservice, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenAfsluitbare garage, Openbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeermogelijkheid voor campers, Parkeerplaats, Valet parking

• WatersportDuiken, Kanoën, Surfen, Vissen, Waterskiën
      • BuitensportenBoccia, Fietsen, Golfbanen, Hiken, Paardrijden