Camping Solcio

8.6Fantastisch

Italië, Piemont, Solcio (Lesa)

8.6Fantastisch

• 8.8Eetgelegenheden
  • 8.5Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info

Camping Solcio (Italië) is een kleine camping. Er is een goed restaurant waar je ook kunt afhalen. Ook de broodjes in de supermarkt zijn vers. Voor kinderen is veel te doen. Zo is er een kidsclub en kunnen zij paardrijden en volleyballen. De ouders kunnen zonnen op een ligbed met parasol op het privéstrand van het Lago Maggiore.

Contact

100 reviews over Camping Solcio

• 8Joh. Van Asselt13-09-2020

Heerlijk gekampeerd aan het Lago Maggiore

We hebben een heerlijke tijd gehad op deze camping, ruime plaatsen, fijn zandstrand met ligstoelen. Iedere avond met stoeltjes en tafeltje gezellig aan het strandje gezeten en genoten van de mooie lichtjes van de plaatsjes aan het meer. Behulpzame en vriendelijke dame op de receptie, het was gezellig druk. Minpuntje was de pizza die we aten, brede rand met alleen deeg, geen gorgonzola op de Quatro Fromage en grote luchtbellen. Toen ik de ober dit vertelde wuifde hij het weg en zei dat Italiaanse pizza’s zo eruit zagen. Jammer, want ik heb ze heel wat beter gehad deze vakantie. Maar het plaatsje is een mooi uitgangspunt voor het bezoeken van markten. Hoop echt nog eens terug te komen.

Gereisd met vrienden in september 2020

• 8Geert13-09-2020

Voor herhaling vatbaar!

Erg leuke camping direct aan het meer. Leuke sfeer. Voldoende schaduwplekken. Sanitair was netjes en schoon. Kampeerders uit verschillende landen en ook diversheid in reisgezelschap. Daarnaast goed gegeten bij restaurant op de camping. Alleen receptie mag was vriendelijker.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2020

• 9Jeroen de Hoog09-09-2020

Nooit meer naar huis.

Wat een fantastische sfeer is er op deze camping. De eigenaresse en eigenaar zijn echt ongelofelijk vriendelijk en doen alles om het naar het zin te maken. En dan het restaurant, het is echt waanzinnig lekker. Prijzen zijn heel schappelijk en het eten is echt geweldig. Wij waren hier voor het eerst maar komen zeker terug.

Gereisd met partner in september 2020

• 2019
    8Marissa15-10-2019

Enorm genoten!

Een kleine, gezellige familiecamping met veel faciliteiten. We hebben genoten en gaan zeker nog eens terug!

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 10Rieke Swart02-09-2019

Komen zeker weer terug

Waren hier een aantal jaar terug en vonden het toen zo fijn dat we nog eens terug zijn gekomen. Plekken (zeker die aan het meer) zijn schitterend, toiletgebouw is schoon, maar het zijn vooraleer heerlijke pizza’s en de vriendelijke familie die de camping runt waardoor je hier graag komt!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Jette06-08-2019

Mooi strand,

We stonden op het veld naast de camping, ruime plek en veel lege plaatsen, met uitkijk op een parkeerplaats met auto’s en boten van de werf. Om bij het sanitair te komen, moet je een weg oversteken. Het lijkt er op dat het veld als extra uitwijk mogelijkheid van de camping wordt gebruikt wanneer er veel gasten zijn. Op de camping zelf zijn de plekken wel krap. Knus strandje, leuk restaurant met leuke bediening, veel Italianen in het restaurant. Toen wij er waren hadden we veel last van muggen, in de supermarkt vind je geschikte spray.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Linda29-07-2019

Super fijne camping

Voor de 3e keer op deze camping geweest. De plekken aan het meer zijn super. Wij hadden kleine kinderen en een hond mee en je kunt ze zo in het oog houden. (Kids bij het water of hond bij de camper). Restaurant is erg goed. Sinds deze zomer is de hondenruimte vernieuwd. Honden kunnen hier lekker los spelen. Kinderdouches en badje heel handig na een dagje strand. Enige verbeterpunt is de stroomvoorziening. Hoe drukker het op de camping is hoe minder volt je krijgt. Hierdoor werkten bij sommige gasten de koelkast of airco niet.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Marjan18-07-2019

Blijft mooi

Wederom een heerlijke tijd gehad. 22 jaar geleden kwam ik hier voor het eerst en werd lichtelijk verliefd op het plekje aan het meer. Nu na lange tijd een keer weer terug en nog net zo heerlijk. De camping ligt prachtig, is niet al te groot en niet teveel faciliteiten maar behoudt daardoor haar charme! Houden zo.

• 9Eetgelegenheden

Alleen gereisd in juli 2019

• 8Tonny Nijhof30-06-2019

Deze camping ligt prachtig gelegen, aan het meer.

Eten op de camping was duur. Niet in prijs en kwaliteit, terug te vinden. Mooie plaatsen, vele met schaduw, heerlijk strandje, met bedden en parasols gratis. Alles prima en netjes onderhouden gedateerde toiletgebouwen. Vloertrekker zou een must zijn in de douches, zodat iedereen een droge vloer aantreft. Kleine moeite, groot verschil. Wat ons alleen erg stoorde , waren de chagrijnige gezichten bij de receptie. Na een dag rijden zou een glimlach leuk zijn. Maar 2 weken geen lach te zien. En kijk de rekening goed na, want er wil nog wel eens een (foutje) in zitten wbt. de gebleven nachten. Tip, er ligt naast de camping een visboot die 3 keer per week heerlijke verse vis verkoopt. Verser kan niet. Tevens naast de camping leuke moterboten te huur . 4 uur 180 euro incl benzine. Mooie uitlaat plaats voor honden. We komen hier zeker terug.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    8Gerrit11-09-2018

Heerlijk

Zeer leuke camping met vriendelijke medewerkers en direct aan het meer. Er is helaas geen leuk dorpcentrum of boulevard op loopafstand.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Camping Solcio info