Camping Tenuta Il Castelletto

92 reviews over Camping Tenuta Il Castelletto

• 2018
    10Juip en Cindy14-12-2018

Beyond dreams ...

Houd je van lekker eten en drinken, ben je een liefhebber van adembenemende natuur en zijn de woorden ”carpe diem” onderdeel van jouw levenswijze? dan is Tenuta il Castelletto THE place to be!!! Met de aanduiding ’gastvrijheer’ en ’gastvrijvrouw’ doe je Fijtje en Michael nóg tekort. Je kunt bij hen terecht voor de meest uiteenlopende zaken. Op het landgoed zelf is genoeg te doen, maar Piemonte verkennen op een Vespa, die Michael verhuurt, is echt een geweldig avontuur. Ook heb ik mogen ervaren hoe het is om in een prachtige Alfa Spider cabrio door de heuvels van Nizza Monferrato te toeren, die is namelijk ook te huur. Daar is maar één woord voor: WOW! Kortom, liefhebbers van Italië in het algemeen en van Piemonte in het bijzonder, raad ik aan om een verblijf te boeken in één van de locaties van dit uitgestrekte landgoed (tenuta). Wij kozen voor de luxe villa ’Magnolia’ wat onderdeel is van het kasteel. Wij zullen er zeker terugkeren ...

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2018

• 10Dagmar13-12-2018

fantastisch

Wij hebben een fantastische vakantie achter de rug bij Michael en Fijtje. Wat een prachtige plek en wat een gastvrijheid! Er is heel veel te doen in de omgeving en Michael en Fijtje kwamen ook nog met leuke tips. Wij verbleven in appartement Magnolia, een knus en gezellig appartement. De kindjes hebben zich ook goed vermaakt op het terrein, vooral de schommels waren in trek. Wij zijn deze week helemaal tot rust gekomen. Kortom een echte aanrader!! Wij komen zeker nog eens terug :-)

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2018

• 10Frank21-09-2018

Wij zijn hier inmiddels drie keer geweest en dat zegt eigenlijk alles. Een geweldige plek in het meest gevarieerde deel van Italië. Geweldige steden, prachtige dorpen, stranden en bergen dichtbij. Zowel in de zomer, herfst, winter als lente 100% la dolce vita. Genieten van (h)eerlijk Italiaans eten en goede wijn. De tenten en appartementen zijn stijlvol ingericht en voelen als "home away from home". De sfeer is ongedwongen en warm voor groot en klein. Je bent hier geen toerist maar echt op bezoek. Snel weer terug !

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 10Bas11-09-2018

Met fantastisch doe ik deze plek tekort.

Inmiddels hebben wij hier drie jaargetijden meegemaakt. Elk seizoen is een absolute aanrader. De mei vakantie als heerlijke voorzomer. Ideaal zonnig weer om het echte Italiaanse leven te ontdekken. In de zomer vakantie genieten van zon, zwembad en de Italiaanse warmte. De tenten zijn 's nachts koel. Door de enorme privacy kan je lekker 'open' slapen. Wat een feest. De herfst is adembenemend qua kleuren. Wijnvelden om je heen in fantastische tinten. Michael en Fijtje kennen de omgeving op hun duimpje. En zelfs als je er vaker bent geweest weten ze je altijd weer te verrassen met nieuwe tips voor heerlijke restaurants, een fantastische wijnboeren, een prachtig dorpje of een prachtig uitzicht. De tenten zijn geweldig. De appartementen zijn prachtig. Bovenop de heuvel met aan alle kanten uitzicht. Op de wijnvelden, een kerkje, de stad Nizza Monferrato of gewoon heel ver weg over de heuvels. Meer dan fantastisch !

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 10Erwin10-09-2018

Fantastisch!!

Absoluut een prachtige plek om een rustige vakantie te hebben. Schitterend uitzich en de tenten zijn van alle gemakken voorzien. Bedankt voor wederom een heerlijke vakantie, Michael/Fijtje!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Ben & Monique09-09-2018

Geweldige verblijf gehad

Wederom geweldig naar onze zin gehad. Michael en Fijtje zijn heel gastvrij, de locatie is zeer sfeervol en de voorzieningen zijn meer dan goed. Er is volop activiteit in de omgeving. De mooie stadjes zijn binnen bereik, evenals de Middellandse Zee. Turijn is een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Marja en Ernst Jan21-07-2018

Een heerlijk verblijf in de Piemonte

We hebben genoten van een heerlijke week in één van de zeer comfortabele lodge-tenten die Michael en Fijtje neergezet hebben op hun landgoed. Geweldig uitzicht, prima bed, zeer privé. De gastvrijheid van Michael en Fijtje is groot, ze geven goede tips voor activiteiten in de omgeving én regelen alle reserveringen in restaurantjes als je dat wilt. Als je jezelf wilt verwennen dan is dit een uitstekende plek om naar toe te gaan.

Gereisd met partner in juni 2018

• 10h.a de paus29-06-2018

Top sfeer

Top sfeer! Echt Italiaans genieten, gastvrij, rust , sfeervol en ruimte. prachtig uitzicht!

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Suus15-06-2018

Heerlijk

Prachtige lokatie en appartement. Lieve en zeer hulpvaardige eigenaren. Mooie, gezellige inrichting.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• 10Familie Hut02-06-2018

een schitterende plek in de Piemonte

Tenuta il Castelletto ligt heel pittoreske op de top van een heuvel, met een prachtig uitzicht op de omliggende wijngaarden. Wij hebben hier in de meivakantie een week lang heerlijk genoten; we verbleven in één van de hele mooie lodge-tenten op het landgoed. De tent was superschoon en gezellig ingericht, zowel binnen als buiten op de veranda (met hangmat). Michael en Fijtje doen er alles aan om er voor hun gasten een fijne vakantie van te maken! Broodjes elke dag, wijnen om uit te kiezen, tips voor uitjes of restaurants, espresso/cappuccino op het terras voor de grote buitenkeuken. We hebben elke dag kunnen zwemmen in het zwembad en zijn ook een dagje naar de kust geweest. De kinderen konden er heerlijk buiten spelen met de anderen of samen spelletjes doen in de loungeruimte. Een paradijsje, wij komen graag weer terug.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

1 tip over Camping Tenuta Il Castelletto

• castelletto, 04-07-2016

Wij kunnen alleen maar de gehele omgeving tippen. Het is hier prachtig. Alles om ons heen is core zone Unesco wereld erfgoed. Wij kennen hier de weg zeer goed en regelen graag een wijnproeverij, een goed restaurant enz. Verder hebben we over Turijn, Milaan en Nizza Monferrato een eigen reisgidsje geschreven.

1 vraag over Camping Tenuta Il Castelletto

• Sjef van As, 15-08-2019

Plaatsen voor caravans?

Het zal wel niet, maar toch even de vraag stellen: Zijn er op deze camping geen sta plaatsen voor caravans?

Zo niet overwegen de naam aan te passen??

Camping Tenuta Il Castelletto info

• SchaduwplaatsenAanwezig