Camping Tenuta Il Castelletto

92 reviews over Camping Tenuta Il Castelletto

• 2019
    10Pascale05-08-2019

Stunning!

Wat een PAREL, een HIDDEN GEM..... wij beleefden een heerlijke week in Tenuta Il Castelletto! Initieel gingen we voor een tent, maar je moet snel zijn, want ze zijn zo volgeboekt. Er was nog 1 appartement vrij, dus Yess, boeken maar. Wat een gastvrijheid, een geweldig ligging, voldoende privacy, heerlijke cappuccino's, broodjes en aperitiefjes. Kortom, ze hebben het helemaal begrepen bij Tenuta Il Castelletto. Niet te veel, niet te weinig.... De omgeving is prachtig en een culinair paradijs. Ik durf deze accomodatie blindelings aan te bevelen. Wellicht gaan we volgende jaar weer, dan wel in de tent......nl. nog leuker voor de kids!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9danielle esser31-07-2019

La dolce vita!

gastvrije ontvangst, heerlijke plek, erg luxe tent, goed sanitair; heerlijke wijnen. Je hebt wel een auto nodig voor omgeving etc maar zeker aan te raden!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Ronald, Inge en Jens30-07-2019

Heerlijke sfeer met prachtige ligging.

Vanaf het moment dat we aankwamen hadden we het heerlijke vakantiegevoel te pakken. Een warm ontvangst en alle spullen werden naar de tent gereden (heerlijk niet zelf sjouwen na een lange rit) Meteen genieten van de prachrige uitzichten en het heerlijke zwembad. Zeer veel privacy en ruimte. WIl je iets weten dan is niets teveel. Omgeving is zeer mooi en er is van alles te doen. Ook een wat langere rit naar het stand is zeer aan te raden. We komen zeker terug!!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Paula07-07-2019

Fantastische plek, fantastische eigenaren

Wat een heerlijke plek, voor de vierde keer hebben we genoten van de gastvrijheid van Michael en Fijtje, nu voor het eerst in een glamping tent in de meivakantie. Heel comfortabel en mooi gestyled. Een fijn zwembad bovenop de berg. In deze vakantie nog een beetje te koud maar in eerdere zomers erg van genoten.

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 10José en Wilbert05-07-2019

Uniek, stijlvol, aandacht, luxe, een geheim!

We waren met onze 3 volwassen dochters, in de prachtige tent waar zelfs met ons vijfen ruim voldoende ruimte was voor een onbezorgd verblijf met een complete keuken, badkamer en (alle 5!) heerlijke box spring bedden. Het terrein is prachtig, het samen dineren met andere gasten aan een schitterend gedekte tafel, de ongedwongen sfeer, de kleine details, ze helpen allemaal mee aan een uniek verblijf. En dan het dorp met haar heerlijke restaurantjes (Terzo Tempo in Tenuta zelf of Ristorante Centrale in Montegrosso), authentiek en eerlijk. Gewoon fantastisch!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• 10Dafne27-06-2019

Wat een heerlijke plek!

Wij hebben met twee gezinnen met jonge kinderen (4 maanden, 7 maanden, 2,5 jaar en 3 jaar) twee fantastische weken gehad op de heuvel van Michael en Fijtje. De tenten zijn meer dan compleet ingericht, schoon en gezellig. De ligging van de tenten is zo dat je altijd vrij uitzicht hebt vanaf je veranda en er veel privacy is door de ruime opstelling op het terrein. De espresso 's ochtends, het glas wijn aan het eind van de middag, de kleine maar fijne selectie aan producten die er verkocht worden voor een maaltijd, het klopt allemaal. Wij hebben genoten en gaan zeker terug.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 10Peter en Mariëtte25-06-2019

Een plek om terug te gaan omvat het gevoel.

Vanaf de eerste handdruk tot de laatste uitzwaai hebben we er ons thuis gevoeld.

Gereisd met partner in mei 2019

• 10Melissa25-06-2019

Fantastisch! 🥰

Bovenop een berg, het gevoel van “in the middle of nowhere” maar een dorpje (met heel veel lekkere restaurantjes, barretjes, supermarkten, etc) op 5 min rijden met de auto. Wij sliepen in het appartement beneden, met z’n vieren op 1 kamer, met 3 klamboes. Een geweldige keuken en een prima woonkamer. De badkamer was ruim (alleen geen opbergruimte) en mooi. Alles was super netjes en schoon. Michael en Fijtje zijn erg gastvrij en behulpzaam. Ze kennen de mooiste plekjes en lekkerste restaurantjes. Buiten staat een terrasje, waar wij heerlijk genoten van ons zelfgemaakte eten. Ook staat er een grote tafel waar je, geheel vrijblijvend, koffie kan drinken in de ochtend of een lekker glas wijn in de middag. Super gezellig! Het zwembad was koud, maar het was ook nog niet zo warm geweest. Er is geen afscherming, dus met de kinderen goede afspraken maken.

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 2018
    10Geert21-12-2018

Heerlijk weekend

Ik was met een groep wijnliefhebbers op bezoek bij Tenuta il Castelletto. Het was een kort bezoek van 2 nachten en ik heb het heerlijk gehad. Michael organiseert met een vriend dit jaarlijkse tripje en alles is gewoon erg goed verzorgd. De omgeving, waar ik nu 2 keer ben geweest is prachtig en Michael weet echt alle lekkere restaurants en wijnhuizen in de buurt te vinden. Ook al waren we hier eind september: de temperatuur was heerlijk en het zwembad nog steeds geopend. Wel fris hoor dat zwembad.

Gereisd met vrienden in september 2018

• 10Edwin en Merel14-12-2018

Fantastisch!

Heerlijke plek om tot rust te komen. Voor degene die toch wat actievers zoeken is er ook genoeg te doen. De omgeving biedt geweldige mogelijkheden, vooral als je een Vespa huurt kan je veel ontdekken. Fij en Michael hebben het ons heerlijk naar ons zin gemaakt, super gastvrij. Wij komen volgende zomer heel graag terug

Gereisd met partner in augustus 2018

1 tip over Camping Tenuta Il Castelletto

• castelletto, 04-07-2016

Wij kunnen alleen maar de gehele omgeving tippen. Het is hier prachtig. Alles om ons heen is core zone Unesco wereld erfgoed. Wij kennen hier de weg zeer goed en regelen graag een wijnproeverij, een goed restaurant enz. Verder hebben we over Turijn, Milaan en Nizza Monferrato een eigen reisgidsje geschreven.

1 vraag over Camping Tenuta Il Castelletto

• Sjef van As, 15-08-2019

Plaatsen voor caravans?

Het zal wel niet, maar toch even de vraag stellen: Zijn er op deze camping geen sta plaatsen voor caravans?

Zo niet overwegen de naam aan te passen??

Camping Tenuta Il Castelletto info

• SchaduwplaatsenAanwezig