Camping Tenuta Il Castelletto

92 reviews over Camping Tenuta Il Castelletto

• 2019
    10Solene05-12-2019

Heerlijke vakantie

In juni waren wij bij tenuta il Castelletto op vakantie. Wij vonden het een heerlijke plek. Wij hadden een 'kindvriendelijke' lodge tent met een hekje . Zo konden zij heerlijk zonder gevaar in de tent en op de veranda rond struinen. Nizza is een leuk plaatsje met veel barretjes en restaurantjes. Piemonte als streek is echt super mooi! Verder was gewoon alles top geregeld op Tenuta: groot zwembad, broodjes service, lekkere wijntjes en fijne tips.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 10Sophie30-11-2019

Volgend jaar nog een keer.

In oktober hebben wij met vrienden een lang weekend gelogeerd op Tenuta il Castelletto.Wij zijn speciaal naar Piemonte gekomen voor een Wijn- en Spijsreis. Wat hebben we genoten! Als je dat wilt, dan regelen Michael en Fijtje werkelijk alles voor je. Zij hadden voor ons de restaurantjes en wijnboeren al gereserveerd. Daarnaast zijn we met een truffeljager op pad geweest en hebben we mooie witte truffel gevonden. We hadden ook nog eens geluk met het weer zodat de herfsttinten heel mooi uitkwamen. Het enige echte kleine minpuntje: het zwembad was al dicht maar gezien de afmetingen kan je je daar normaal prima vermaken. Wij komen zeker terug!

Gereisd met vrienden in oktober 2019

• 9Sabine03-11-2019

Wat een fantastische plek! Echt een pareltje. Wij zijn hier in de zomer 2018 en zomer 2019 twee weken geweest. De gastvrijheid van Fijtje en Michael, de heerlijke tenten, prachtige omgeving en de fantastische plek maken dat il Tenuta ons hart heeft veroverd. Onze kinderen (5 en 8 jaar) hebben zich uitstekend vermaakt. Ze hebben hele dagen gezwommen, hagedissen gevangen, hazelnoten gekraakt, zelf bedachte spelletjes gedaan en heeeeeeeeel veel ijsjes gegeten. De georganiseerde eetavond/filmavond op de camping vonden de Kids ook super. Ook wij hebben genoten van de uitgebreide lunches, leuke marktjes en zalige wijnproeverijen. Daarna uitbuiken bij het zwembad en 's middags heerlijk borrelen bij Michael en Fijtje. Life is good. Wij komen zeker terug.

• 8Staat v/h sanitair

• 9Monique26-09-2019

Een vakantie om lang van na te genieten.

Wij hebben een week verbleven in appartement Annabella. Wat hebben wij genoten van ons verblijf op Tenuta il Castelletto, van het mailtje vooraf met het aanbod eten in de koelkast klaar te zetten (en wat was dat ook lekker), van de gezelligheid met de andere gasten, het heerlijke eten met z’n allen aan de lange tafel, de koffie ’s ochtends bij het ontbijt buiten, de gezellige gesprekjes die we met Michael en Fijtje hadden, ....

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10Wendy03-09-2019

Parel van Piemonte!

Eigenlijk willen we deze plek het liefst geheim houden, maar daar doen we Michael en Fijtje te kort mee. Het was een week waarin we ons vanaf dag 1 thuis en welkom hebben gevoeld. De ruime en sfeervolle opzet, de inrichting met details waar zoveel aandacht aan besteed is en daarnaast de rust die je ervaart als je op je veranda een heerlijk glas wijn drinkt. En dan hebben we het nog niet over de gastvrijheid van Michael en Fijtje, hun aanwezigheid op de voorgrond en bereikbaarheid wanneer nodig maar ook hun manier van werken op de achtergrond en het vertrouwen in de gast waardoor je als gast je gang kon gaan alsof het je eigen thuis is. Lekkere ijsjes in de vriezer, goede wijnen (ook gekoeld) om mee te nemen naar de tent en een koudwatertap i.p.v. plastic flessen slepen. Minstens zo belangrijk is de geweldige ligging en zijn de tips voor tripjes in de omgeving. Alles overtrof onze verwachtingen tijdens deze week!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 10Rob01-09-2019

Geweldig!

Wat een fantastische vakantie hebben wij gehad bij Michael en Fijtje! Voor ons de eerste keer Italië... en zeker niet de laatste! Prachtige locatie, in een paar minuten ben je beneden in Nizza om nog even een heerlijk ijsje te halen of een boodschap te doen. Tenten zijn van alles voorzien heel schoon, goede bedden en elke tent heeft een prachtige plek! Wij kunnen niet anders zeggen dat dit een dikke 10 is! Ga zo door en hopelijk tot snel!

• 9Camille van de Sande31-08-2019

Michael en Fijtje creëeren een heerlijk sfeertje

Begin juli verbleven we met ons vijfjarig zoontje twee weken in Tenuta Il Castelletto in Piemonte. Tenuta ligt schitterend op een heuvel met uitzicht op het pittoreske Nizza Monferatto en tientallen kleinschalige wijnboerderijen (het gebied heeft een DOCG voor de Barbera druif). In de omgeving liggen sowieso vele leuke dorpjes; ’s ochtends lekker touren dus op rustige slingerweggetjes en ’s middags plonzen in het zwembad op het terrein. Het zwembad ligt centraal op het hoogste punt van het terrein. Eromheen spikkelen op ruime afstand van elkaar een stuk of zeven lodge-tenten.

De tenten zijn volledig ingericht; goede bedden, luxueus beddengoed, muskietennetten, goed geoutilleerde keuken, douche, toilet, eettafel, hangmat, mobiele airco unit (optioneel). Iets lager op het terrein, staat het kleine kasteeltje dat Nederlandse eigenaren Michael en Fijtje een aantal jaren geleden opknapten. Daar wonen ze zelf en er zijn smaakvol ingerichte

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Peters15-08-2019

Toplocatie, lekker eten/wijn en niet toeristisch!

Mooie plek met uitzicht over de heuvels van Piemonte. Tenten zijn comfortabel en voorzien van klamboes. Wel prettig want 's avonds zitten er muggen. Fijtje en Micheal organiseren ook activiteiten naar behoefte: dagje op een scooter de heuvels trotseren, eten met alle gasten op maandag, wijnproeverij.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 10Pam15-08-2019

FANTASTISCH

Wat een fantastische plek! Michael en Fijtje hebben werkelijk een droom paradijs gecreëerd .. De tenten zijn van alle gemakken voorzien..Kindjes kunnen de hele dag op het terrein rond rennen zodat wij als ouders ook een beetje rust hebben.. We komen zeker terug!!!

• 10Tjitske14-08-2019

Super!!

Wat een heerlijke plek om onze vakantie te mogen vieren. Alles zo goed verzorgd, een prachtig appartementje met heerlijk terras en geweldige omgeving. Fijtje en Michael weten wat gastvrijheid is en kunnen veel vertellen over de omgeving. We vonden het jammer om na 1 week al weg te gaan en zouden graag een keer terugkomen.

1 tip over Camping Tenuta Il Castelletto

• castelletto, 04-07-2016

Wij kunnen alleen maar de gehele omgeving tippen. Het is hier prachtig. Alles om ons heen is core zone Unesco wereld erfgoed. Wij kennen hier de weg zeer goed en regelen graag een wijnproeverij, een goed restaurant enz. Verder hebben we over Turijn, Milaan en Nizza Monferrato een eigen reisgidsje geschreven.

1 vraag over Camping Tenuta Il Castelletto

• Sjef van As, 15-08-2019

Plaatsen voor caravans?

Het zal wel niet, maar toch even de vraag stellen: Zijn er op deze camping geen sta plaatsen voor caravans?

Zo niet overwegen de naam aan te passen??

• SchaduwplaatsenAanwezig

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Wasmachine