Camping Camping Orta

Kleine hotelsWeer vandaag15°9°
Camping Camping Orta
7,7

27 reviews over Camping Camping Orta in het Nederlands

Schaduwrijk, mooi meer en prachtig stadje.

van Doormalen
22-8-2018

Goede camping met schaduwrijke plaatsen bij het meer. Sanitair is prima; wel zelf toiletrol meenemen. Bar/Restaurant is okay en niet duur, maar wel een ommuurd terras. Winkeltje met vers brood en zeer vriendelijke mensen. Receptie is een beetje afstandelijk, maar verder prima. Meer is lekker warm en kraakhelder. Mooie wandeling naar Orta san Giulio. Orta is een mooi oud stadje met een mooi plein aan het water en diverse leuke eet- en drinkgelegenheden. Fietsen rond het meer kan, maar is wel met stijgen en dalen ( electrische fiets of wielrenfiets aanrader). In de omgeving is ook de Mottarone; een skiberg. Ook het Lago Maggiore is binnen een half uur bereikbaar. Hele grote markt in Omegna. Mmoi meer en de camping is een mooie plek om te verblijven.

Wij stonden er in het hoogseizoen en hebben een super tijd gehad! Echt een fijne leuke Italiaanse camping.

Sanitair was ook in het hoogseizoen prima schoon. Douches zijn voorzien van een vaste en losse douchekop.

Voor 3,50 wordt je was in een professionele Miele gewassen, top!

Verbeterpunt: het is niet duidelijk waar warm water te tappen is (alleen bij kranen die niet boven de wasbak hangen).

Het is een terrassencamping, dus een plek is wel wat op jezelf (qua contacten ben je vooral aangewezen op je buren :-). Vaste plekken worden afgewisseld met vrije staanplaatsen.

Beneden is het een volle bedoeling, daar zou ik nooit gaan staan. Verder moet je de 'meerzicht' plekken niet al te serieus nemen :-)

In de winkel ook vers gesneden worst en kaas te koop, super! Vriendelijk personeel.

Veel kinderen van > 8 jaar die zich heerlijk vermaken op het vlot in het meer. Grasstrook langs het water is wat krap.

Een aanrader!

Kleine rustige no nonsense camping.

Goede punten:

+ Sanitair: schoon, veel sanitair gebouwen;

+ grote groene plekken. (62a-70a);

+ Service camping: carvan/vouwwagen wordt naar boven gereden. boot reservering door receptie;

+ kleine camping winkel met broodbestelmogelijkheid;

+ tunneltje naar meer (onder drukke weg door). kinderen kunnen zelf naar meer;

+ relaxruimte met pingpong (2x) (eigen badjes), biljart (betaald);

+ super uitzicht op het meer vanaf hoge plekken: 65a - 70a;

+ schaduw tot 10:30, dus lekker in de koelte uitslapen.

Punten voor verbetering vatbaar:

- geen faciliteiten zoals uitgebreide speeltuin, geen trampoline, geen glijbaan bij meertje, geen waterfietsen, geen trapveldje;

- prijs aan de hoge kant voor wat je krijgt. geen wc rollen en zeeppompje bij toilet;

- trein hoor je regelmatig, maar is geen reden om hier niet te boeken;

- tussen 21u en 22u veel muggen.

Echt vakantie gevoel op Camping Orta!

Charlie en Stu
18-8-2018

Leuke camping, mooie plekken. Je staat, of op het niveau van het meer (dan duik je er zo in), anders sta je hoger (klimmen ;-)) en hebt een fantastisch uitzicht. Er is een hele goede campingwinkel en bar met super vriendelijk personeel! Lago Orta is heerlijk en schoon en in de buurt zijn genoeg bezienswaardigheden om er af en toe op uit te gaan. Het sanitair is mooi en spik en span. Heerlijk tijd gehad hier!

Een aanrader!

Anoniem
6-8-2018

Hele mooie en grote staanplaatsen (bovenste deel van de camping). Met een fantastisch uitzicht! De toiletgebouwen zijn super schoon! In het restaurantje kun je goed eten en zowel de panini’s als de pizza’s worden heel goed belegd! Het zijn vriendelijke mensen! Het restaurant runt namelijk ook tegelijkertijd het winkeltje, dus dan is het soms wat drukker en moet je even wachten. Voor ons geen probleem. Aan het onderste deel van de camping ligt het meer. Het meer is heel helder en je kunt er heerlijk zwemmen! Wij komen zéker terug!

Klikken, boeken, gaan!

Yuri
2-8-2018

Geweldige vakantie gehad! Prachtige plek helemaal bovenaan (flinke klim, maar dan heb je ook wat). Voor ons een veel fijnere plek dan beneden bij het meer (druk en vol), maar smaken verschillen uiteraard. Redelijk grote plekken al zit er wel verschil tussen, dus vooraf reserveren is aan te raden. Vriendelijke en behulpzame mensen van winkel en receptie. Sanitair altijd rustig en bijna altijd schoon. S Avonds super rustig, behalve soms in t weekend wat herrie van naastgelegen hotel (tot 23 uur). Mooie mix qua nationaliteiten en samenstellingen van gezelschap. Veel te doen in omgeving, maar alleen het (uitzicht op) meer is al een aantal vakantiedagen waard!

Nooit meer

Familie De Vries
29-7-2018

Voor de prijs die je betaalt is het schandalig dat je ouderwets met een rol wc-papier onder je arm naar het sanitair moet. We hebben 2x gegeten in het restaurant en 2x was het te lang opgewarmd in de magnetron (harde aangekoekte lasagne en pasta). Het personeel was gehaast en onitaliaans onvriendelijk. De omgeving en het Ortameer is prachtig en fijn om in te zwemmen maar de camping is zielloos. Wij stonden bovenaan op een relatief grote plek naast het belendende restaurant waar regelmatig feesten gehouden worden tot diep in de nacht, ook de trein dendert de hele nacht door. Wij komen op deze camping nooit meer terug.

Prettige camping in prachtige omgeving

John
10-9-2017

Camping Orta is een mooi gelegen camping aan de rand van het Ortameer. Het is een echte terrassencamping, waarbij er naar boven flink geklommen moet worden, maar waar je dan ook een prachtig uitzicht over het meer hebt.

De camping biedt een combinatie van vaste plaatsen en toerplaatsen door elkaar heen. Er is een kleine winkel, een bar en prima sanitair (maar geen animatie). Een deel van de staanplaatsen is direct aan het meer gelegen. Vanaf het resterende deel van de camping kun je via een tunneltje onder de weg door naar het privé strandje aan het meer.

Langs de bovenkant van de camping loopt een spoorlijn, maar op het onderste deel van de camping merk je daar niet veel van.

In het winkeltje is iedere morgen vers brood verkrijgbaar. Het sanitair wordt goed schoon gehouden, douchen is gratis, douche cabines zijn ruim en goed ingericht. De omgeving is bijzonder mooi en het is er relatief rustig, vergeleken met andere Italiaanse meren.

Mooie camping, prachtige omgeving

Hanneke
3-9-2017

De camping is super gelegen, met een eigen strandje/grasveld aan het water. Het water loopt mooi schuin af wat met kleine kinderen ideaal is! Het sanitair is super schoon, heerlijk warm water en ruikt fris. We hebben 1 nacht beneden bij het water gestaan en zijn toen toch omhoog gegaan. Wat een verschil! Zo veel meer rust, ruimere plekken (nog steeds niet super groot, maar groot genoeg) en super mooi uitzicht. Bij het meer is heel de dag geluid; overdag van mensen in en bij het meer en s avonds van het hoger gelegen buur restaurant en de weg. Wil je meer rust? Ga dan zeker hoger staan. Een tractor trekt evt je caravan omhoog. Voor 5 dagen was dit een top locatie! Elke ochtend vers brood. Het restaurant is niets bijzonders, maar er zitten 3 restaurants in de buurt.

Geweldige camping

Astrid
27-8-2017

Fantastisch meer, geweldige camping. Aardige eigenaars, prima sanitair, mooi uitzicht, voldoende beschutting onder de bomen tegen de zon.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Camping Orta in Lago d'Orta - Crabbia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Camping Orta zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.