Camping Village Continental Lido

7.3Goed

Italië, Piemont, Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore)

7.3Goed

• 6.7Eetgelegenheden
  • 7.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Village Continental Lido voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Ben je op zoek naar een kindvriendelijke kampeerbestemming in de natuur? Dan ben je op Village Continental Lido aan het juiste adres. Neem een duik in het zwembad met uitzicht op de groene bergen of rol je handdoek uit aan het Lago Mergozzo waar Camping Village Continental Lido aan ligt. Ben je benieuwd naar meer? Lees dan zeker even met ons mee.

Het meer is de favoriete plek van veel vakantiegangers die verblijven op Camping Village Continental Lido in Fondotoce di Verbania. Jullie schrijven dat het meer erg kindvriendelijk is en dat de bodem langzaam afloopt. Naast pret in het water kunnen de kids spelen op het grasveld of zandkastelen bouwen. Zelf relax je in de zon op het aangelegde zandstrand aan het Lago Mergozzo.

Vermaak voor het hele gezin is er sowieso genoeg te vinden op Village Continental Lido. Je vindt hier een mooie speeltuin en sportief bezig zijn kan op het voetbal- of tennisveld. Kampeer je hier in het hoogseizoen? Dan staat er een enthousiast animatieteam voor je klaar. Reviewers schrijven dat het team drie keer per dag leuke activiteiten organiseert. Zelfs voor volwassenen is er een leuk programma. Wat dacht je van een les spinnen of mountainbiken in de omgeving met een gids? Op Village Continental Lido kan het allemaal.

Tijdens een vakantie in Italië proef je natuurlijk een verse pizza of een Italiaanse gelato. Op Camping Village Continental Lido haal je deze lekkernijen gewoon in het restaurant. Je kunt er zelfs voor kiezen om pizza’s af te halen. Of bestel een ijsje en eet deze op aan het zwembad.

Accommodaties

De overnachtingsmogelijkheden op Village Continental Lido zijn eindeloos. Kies voor een schaduwrijke staanplaats of huur een van de accommodaties. Verschillende Nederlanders huurden een appartement, dat volgens hen van alle gemakken voorzien is. In de keuken vind je zelfs een vaatwasmachine en een inductiekookplaat. Overnacht je liever in een stacaravan? Deze staan in een leuk straatje op een rustige plek op de camping.

Ligging van Camping Village Continental Lido

Volgens reviewers is er in de omgeving van Village Continental Lido veel te zien en te doen. De camping is gelegen aan het Lago Mergozzo en op een steenworp afstand vind je het nog bekendere Lago Maggiore. Tip: huur een boot en vaar naar dit uitgestrekte gekleurde meer. Ook een bezoek aan de markt in Intra is een aanrader. Deze bruisende markt aan de oevers van het Lago Maggiore ligt op slechts tien kilometer afstand. Struin langs de kraampjes en koop Italiaanse delicatessen of een leuk souvenir om mee naar huis te nemen.

Staat een stedentrip naar Milaan nog op jouw bucketlist? Tijdens je vakantie bij Camping Village Continental Lido kun je met de trein deze stad bezoeken. De treinreis duurt ongeveer twee uur, maar de stad is deze reistijd meer dan waard. Bewonder de Duomo en kijk vanaf het dak uit over de hele stad. Bezoek daarnaast zeker het Castello Sforzesco. De tuinen van dit kasteel zijn prachtig en gratis te bezoeken.

Ben je enthousiast en wil je met je gezin naar deze camping? Wacht dan niet te lang met het boeken van Continental Camping Village in Italië!

763 reviews over Camping Village Continental Lido

• 2018
    7Jeanette30-07-2018

Leuke camping in prachtige omgeving.

Wij zaten in een mobile home maxi prestige 6 pers, een prima caravan voor 3 personen maar persoonlijk zou ik hier niet met zijn zessen in willen zitten. De caravan was keurig schoon en alles wat je nodig hebt zit erin. Animatie is vooral gericht op jonge kinderen tot 12 jaar. Animatie in de avonduren is gericht op jonge kinderen en daarna werden er vaak shows geven die prachtig zijn maar daar moet je van houden. En doe animatie is er naast de kinderdisco in de avonduren niet. Het animatieteam is erg enthousiast. Er is zijn wel 2 voetbalvelden dus dat maakte een hoop goed voor onze 13 jarige. Het eten in het restaurant en de afhaal is prima, persoonlijk vond ik het restaurant niet echt gezellig en het personeel deed ook geen moeite om het gezellig te maken. Leuke speeltuin voor de kleintjes en alles is prima onderhouden. Strandje is leuk al mistte ik wel de ligbedden. Veel leuke dingen te te doen in de omgeving, voor ieder wat wils.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 8NN26-07-2018

Fijne camping met kinderen tot 10j

Wij verbleven met ons gezin met twee kinderen 6 en 11j op een grote plaats met onze caravan op deze camping.

De ligging is fantastisch, vlak aan het Mergozzo meer en niet ver van het Maggiore meer. De inkom met de grote oprijlaan is prima en geeft de camping meteen een goede uitstraling. De nummerplaatherkenning bij de slagbomen geeft je meteen al een veiliger gevoel. Het inchecken ging vlot en de plaats die we boekten was prima. Zoals we hoorden zijn de plaatsen in Italië klein en daarom boekten we een grote plek. Voldoende voor onze caravan en auto. Plaatsen kunnen altijd groter maar wij waren tevreden met onze plek.

Het sanitair dicht bij onze plek was verouderd maar wel meestal netjes. Nooit besmeurde toiletten gezien, wel niet doorgespoeld wel s een keertje maar dat ligt niet aan de camping. De douches zijn eveneens verouderd, een enkele keer was het afvoerputje niet in orde. Gewoon te doen. Andere sanitaire blokken waren iets nieuwer en hier eveneens gewoon goed.

De speeltuin ligt centraal bij de bar, en is vooral gericht op kinderen tot 10j. De speeltuin bij het meer is veel kleiner en het vernoemen niet waard.

Bij de bar kan men afhalen, maar men mag er niet eten. Dat begrijpen wij wel anderzijds is het wel gezellig je pizza/frietjes/snacks te eten bij de bar waar ook televisieschermen hangen. Wij haalden een keertje gebraden kip af en die was echt niet gebraden maar eerder gekookt. Voor ons een no go dus. De frietjes konden beter maar je bent in Italië :) Verder hebben we geen gebruik gemaakt van het restaurant maar we hoorden van anderen dat het restaurant goed is. De ijsjes zijn super lekker!

De winkel op de camping heeft een heel uitgebreid assortiment en is betaalbaar voor als je s wat vergeten bent van de winkel. Croissants, broodjes, stokbrood zijn heerlijk. S ochtends nooit erg lange wachtrijen gehad, dit door het betalen met de paykaart.

Het zwembad is top, aparte rookzone, leuke bar, golven, wildwaterbaan, de emmer, en jacuzzi op bepaalde tijdstippen. De 2 glijbaantjes maken het compleet. We hebben ons geen moment gestoord aan het dragen van een badmuts, ballen en ander waterspeelgoed is toegelaten in het zwembad. Enkel de ligbedjes zijn niet leuk om op te liggen, er was wel steeds een ligbedje te vinden.

Het meer is erg leuk, loopt traag af waardoor het erg veilig is voor kinderen.

De indeling van de camping is prima, wij vonden het een kleine camping terwijl er toch veel plaatsen zijn. Erg netjes allemaal.

De omgeving is echt fantastisch! Zoveel te doen, zoveel te ontdekken.

Het grote minpunt voor ons waren de muggen. Vreselijk! Mijn dochter en ik waren helemaal lek gestoken. Wat we ook deden, wat we ook smeerden... We hadden onze voorzorgen genomen: DEET, cortisone zalf mee, fenistil druppels.... Dochter stond onder de blaren van de muggenbeten. De plaatselijke apotheek gaf dan zalf met cortisone en antibiotica in mee, normaal enkel op voorschrift te verkrijgen. Maar ook dat hielp maar weinig. Verschillende producten gehaald tegen de muggen maar niet 1 iets dat hielp. Toen we samen met een paar andere kampeerders naar de receptie gingen werd er wel rekening gehouden en geluisterd, de dag erna kwamen ze op onze plek spuiten maar dat was een lachtertje. Voor ons een reden om niet meer terug te gaan.

Wij hebben een fijne 2 weken beleefd op deze camping ondanks de jeuk en de irritatie van de muggen.

Het animatieteam is super enthousiast! Pluim voor hen.

Vanaf half juli waan je je in Nederland :) Wij hebben ons hier niet aan gestoord. Buiten de muggen was er ook niets waar we ons aan gestoord hebben, enkele verbeterpunten dat wel maar dat heb je overal.

Leuke camping voor kinderen tot 10jaar.

• 10Wilma van den Heuvel20-07-2018

Super fijne, mooie camping, omgeving veel te doen!

Super fijne en schone camping. We hadden rechtstreeks via de camping zelf geboekt. Vroeg boeken, want de camping zit snel vol. Stacaravan super netjes. Zwembad geweldig: mijn kinderen hebben genoten en de badmuts, die je op moet, ben je binnen een paar tellen vergeten. De kinderen vonden ze wel cool, die ze zelf uit gezocht hebben in het winkeltje (2,00 per stuk). Het meer loopt heel langzaam af, wat echt ideaal is voor kleine kinderen. En het is er lekker schoon. Animatie was top! Bijna elke avond naar de minidisco en af en toe een show. In omgeving veel te doen: met de kabelbaan naar de Mottarone, helaas bij ons niet zo helder, dus doe dit echt als het helder weer is, dan heb je een heel mooi uitzicht. Dagje naar Milaan geweest, auto geparkeerd (2,- dag) op parkeerplaats van Lampugnano en daar de metro (4,50 pp, kinderen gratis) naar de Dom en San Siro gepakt, Borromeus eilanden, Safaripark, Orta meer, veel leuke dorpjes in omgeving!

• 8Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 8Timo18-07-2018

Mooi!

Een hele mooie camping, alles is erg schoon en netjes. Niet zo'n heel erg grote plekken, wil je dat wel moet je een grote plaats boeken. Betalen doe je met een pasjessysteem, aan de ene kant wel handig aan de andere kant niet. De camping ligt op een mooie plek tussen de bergen. Er is een supermarkt niet erg ver weg plus een winkelcentrum. Een prachtig zwembad met golfslagbad, echt een aanrader! De animatie is erg aardig!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 9Nick Steggink17-07-2018

Fantastisch!

Prachtige camping. Meer dan drie sterren waard. Goede en schone faciliteiten. Stacaravan erg mooi en schoon. Kinderanimatie is erg goed en leuk voor de kinderen. Zwembad en meer zijn mooi en vooral het meer loopt heel geleidelijk af, waardoor het erg mooi voor kinderen is.

Boodschappen kun je heel goed doen bij de Lidl op 5 minuten rijden of de Coop. Onze zoon werd ziek en had een dochter nodig. Personeel helpt perfect!

• 10Staat v/h sanitair

• 8Julie07-07-2018

Mooie reis

Wij zijn een 3 tal weken terug van een weekje Camping Continental met onze tweeling van 2 jaar. Wat een mooie streek, de bergen, het meer, echt super! De camping is verzorgd en leuk ingericht. De merendeel van de reizigers waren Duitsers en Zwitsers, toen we vertrokken naar huis kwamen er meer Nederlanders toe. Doordat wij buiten seizoen aanwezig waren, er waren veel kleine kindjes <6 jaar, wat voor onze jongens wel heel leuk was vooral in de speeltuin. Wij zaten in een suite Evo (nieuw sinds dit jaar) de schoonmaak kon iets beter vond ik persoonlijk. Zeker voor een verblijf die nog maar recent geopend is. Het zwembad is zeer leuk, ook voor kleine kinderen, maar voor onze jongens iets te koud. Naar het strand en meer zijn wij niet echt veel geweest omdat dit wat druk was. Zeer lekker gegeten in het restaurant en meeneempizza waren ook goed te smaken. Er is een zeer leuke speeltuin waar de kids hun echt konden uitleven. In de supermarkt is alles wat je nodig hebt voorzien maar beperkt. Wij gingen tijdens ons verblijf naar de nabije Lidl in Verbania, echt een aanrader! De kinderanimatie was ook leuk maar misschien wat eentonig. De avondanimatie kunnen wij niet over spreken omdat deze pas na 21u startte en onze boys in hun bedje zaten. Het betaalsysteem met de oplaadkaart is super makkelijk, geen gezeul met portefeuille en wisselgeld, gewoon de kaart afgeven en alles wordt betaald. 2 maal met de camping op excursie geweest, eenmaal naar de markt in Luino en naar de borromeïsche eilanden. Je kan deze perfect op eigen houtje doen maar wij vonden het wel makkelijk (dichte opstapplaats in Feriolo - 5 min van de camping) en voor de eilanden werken ze met een Hop on-Hop off systeem. We hebben een zeer leuke vakantie gehad en zullen zeker nog eens terug gaan in de toekomst!

Enige minpuntje: Ik ben een zak met kledij van de kids daar vergeten en heb dit pas bij thuiskomst gezien, hiervoor de camping meerdere malen gemaild maar tot op heden geen respons gekregen.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 9Tom02-07-2018

Perfect

Alles goed, super schoon, vriendelijk personeel, eten in het restaurant en afhaal ruim voldoende, leuk meer, schone caravans, leuk zwembad, supermarktje met voldoende keuze, ligging aan het meertje super, loopt ook lekker zo even 40 meter het meer in......

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2018

• 2Jacco25-06-2018

Schofterig

Wat een waardeloze toko. Op alle fronten personeel wat in alles tekortschiet. Verwacht absoluut geen service bij de receptie of waar dan ook, het beste wat je kunt verwachten is een snauw. Geen spatje vriendelijkheid. Betalen werkt op heel de camping met een pasjessysteem waar niemand mee overweg lijkt te kunnen. Daarnaast proberen ze je op te lichten waar je bij staat ( bedragen die op zichzelf al veel te hoog zijn ook nog naar boven afronden ) De staanplaatsen zijn absoluut veel te duur, wij hebben voor de helft op veel betere campings gestaan. Mocht je eten af willen halen, doe dit vooral niet. De pizza's komen niet in de buurt bij wat je in dit land verwacht. Voor een patat cordonblue betaal je 9,50, wat op zich nog kan, maar als je dan ziet wat je krijgt... daar zou als eigenaar werkelijk het schaamrood voor op je kaken moeten staan... Men maakt ongelooflijk misbruik van het prachtige meer. En bij het zwembad verbrand je je poten.

• 1Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2018

• 9jojo14-04-2018

heerlijke vakantieplek en fijn land.

Super fijne camping gelegen aan fijn meer. Mooi uitzicht en veel te doen en te zien in de omgeving.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8A. Herfst03-03-2018

Geweldig genoten! Prachtige omgeving.

Deze camping heeft erg veel leuke kanten, vooral voor gezinnen met kinderen tussen 0 en 9 jaar. Tieners zullen het niet zo leuk vinden, vanwege het 'simpele' zwembad. Het lijkt massaal en toch zaten wij heerlijk rustig op ons terrasje bij onze cabane. Alles is goed geplaatst en heel erg schoon. De ligging aan het meer is geweldig. Wij hebben fietsen gehuurd op de camping en konden in de omgeving goed fietsen (wel het verkeer langs je, maar er zijn ook rustige weggetjes). De omgeving van Lago Maggiore vinden wij prachtig. De camping biedt veel vertier, onze zoon van 6 vond er meteen Nederlandse vriendjes. De animatie overdag was niet aan hem besteed, maar de shows 's avonds wel. wat maken ze daar een feest van! Ik ga nooit twee keer naar hetzelfde, maar deze camping op deze locatie blijft wel op mijn lijstje favorieten staan!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Camping Village Continental Lido info