Camping Village Continental Lido

7Goed

Italië, Piemont, Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore)

7Goed

• 6.5Eetgelegenheden
  • 7.5Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Village Continental Lido voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info

Ben je op zoek naar een kindvriendelijke kampeerbestemming in de natuur? Dan ben je op Village Continental Lido aan het juiste adres. Neem een duik in het zwembad met uitzicht op de groene bergen of rol je handdoek uit aan het Lago Mergozzo waar Camping Village Continental Lido aan ligt. Ben je benieuwd naar meer? Lees dan zeker even met ons mee.

Het meer is de favoriete plek van veel vakantiegangers die verblijven op Camping Village Continental Lido in Fondotoce di Verbania. Jullie schrijven dat het meer erg kindvriendelijk is en dat de bodem langzaam afloopt. Naast pret in het water kunnen de kids spelen op het grasveld of zandkastelen bouwen. Zelf relax je in de zon op het aangelegde zandstrand aan het Lago Mergozzo.

Vermaak voor het hele gezin is er sowieso genoeg te vinden op Village Continental Lido. Je vindt hier een mooie speeltuin en sportief bezig zijn kan op het voetbal- of tennisveld. Kampeer je hier in het hoogseizoen? Dan staat er een enthousiast animatieteam voor je klaar. Reviewers schrijven dat het team drie keer per dag leuke activiteiten organiseert. Zelfs voor volwassenen is er een leuk programma. Wat dacht je van een les spinnen of mountainbiken in de omgeving met een gids? Op Village Continental Lido kan het allemaal.

Tijdens een vakantie in Italië proef je natuurlijk een verse pizza of een Italiaanse gelato. Op Camping Village Continental Lido haal je deze lekkernijen gewoon in het restaurant. Je kunt er zelfs voor kiezen om pizza’s af te halen. Of bestel een ijsje en eet deze op aan het zwembad.

Accommodaties

De overnachtingsmogelijkheden op Village Continental Lido zijn eindeloos. Kies voor een schaduwrijke staanplaats of huur een van de accommodaties. Verschillende Nederlanders huurden een appartement, dat volgens hen van alle gemakken voorzien is. In de keuken vind je zelfs een vaatwasmachine en een inductiekookplaat. Overnacht je liever in een stacaravan? Deze staan in een leuk straatje op een rustige plek op de camping.

Ligging van Camping Village Continental Lido

Volgens reviewers is er in de omgeving van Village Continental Lido veel te zien en te doen. De camping is gelegen aan het Lago Mergozzo en op een steenworp afstand vind je het nog bekendere Lago Maggiore. Tip: huur een boot en vaar naar dit uitgestrekte gekleurde meer. Ook een bezoek aan de markt in Intra is een aanrader. Deze bruisende markt aan de oevers van het Lago Maggiore ligt op slechts tien kilometer afstand. Struin langs de kraampjes en koop Italiaanse delicatessen of een leuk souvenir om mee naar huis te nemen.

Staat een stedentrip naar Milaan nog op jouw bucketlist? Tijdens je vakantie bij Camping Village Continental Lido kun je met de trein deze stad bezoeken. De treinreis duurt ongeveer twee uur, maar de stad is deze reistijd meer dan waard. Bewonder de Duomo en kijk vanaf het dak uit over de hele stad. Bezoek daarnaast zeker het Castello Sforzesco. De tuinen van dit kasteel zijn prachtig en gratis te bezoeken.

Ben je enthousiast en wil je met je gezin naar deze camping? Wacht dan niet te lang met het boeken van Continental Camping Village in Italië!

760 reviews over Camping Village Continental Lido

• 2019
    8Joyce02-08-2019

Heerlijk

Met onze caravan 8 nachten op de camping gestaan. Van alle gemakken voorzien. Activiteiten zonder extra betaling (denk aan tennisbaan, mountainbiken met gids) veel georganiseerd, wat werd gestimuleerd door het animatieteam. Maar niet tot vervelends aan toe. Schoon sanitair. Prima plekken met schaduw. Geweldig meertje. Voor ons te kort. Misschien nog maar eens heen!

• 9C. Crutsen31-07-2019

Mooie camping, uitstekende ligging.

We hadden dit jaar een appartement geboekt. Dit was van alle gemakken voorzien, keuken met inductieplaat, vaatmachine, 2 koelkasten, ruime slaapkamers met meer dan voldoende opbergruimte. Een mooi balkon, waarbij je uitkeek op de golfbaan en het meer. Daarnaast was het uitstekend schoongemaakt en waren de bedden opgemaakt bij aankomst. De camping is zeer goed onderhouden. Er is een zeer uitgebreid animatieprogramma. Mijn man heeft de spinninglessen gevolgd en deze waren fantastisch en werden door professionele instructeurs gegeven. Het zwembad, geen idee. Aangezien het meer zo heerlijk was, zijn we daar niet geweest. In de omgeving is veel te doen. Leuke plaatsen zijn Cannebio, Cannero riviera, maar ook het orta meer zou ik niet overslaan. Verder is de markt bij Intra, de eilanden (vanuit Stresa) en de Montarona met de kabel- en rodelbaan heel leuk (ga wel vroeg ivm parkeren)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Floor31-07-2019

Nette camping met alles er op en er aan

Grote camping met alle voorzieningen bij elkaar. Er is animatie 3x per dag. Doordat de camping vrij druk was heeft mijn dochter van 6 hier niet veel gebruik van gemaakt. Op een kleinere camping voelt zij zich vrij om dat wel te doen. De straatjes voor de tent/caravan voelen wat propperig aan. Elke cm is benut met tent voortent en of caravan. Het staat vol met Nederlanders die hier al jaren komen. En kennen elkaar over het algemeen dus al. Het meer loopt langzaam af waardoor het erg kindvriendelijk is. Door de drukte voelde ook dit wat propperig aan. Als je een flink stuk verder het water in ging waar het diep werd had je de ruimte. Er zijn geen motorboten in het meertje. Super fijn! Het zwembad was ruim. Ook hier geen diepe gedeeltes. Er is altijd een bedje vrij. Het was ook in het zwembad vaak druk. De camping is erg leuk als je van drukte om je heen houd!! Wij zouden niet nog een keer naar deze camping gaan.

• 8nathalie_vh25-07-2019

Kindvriendelijke camping!

Hele leuke vakantie gehad. Faciliteiten zijn echt kindvriendelijk (kinderbadjes, kinderdouches). Zwembad: heel leuk. Niet echt het gevoel dat het super druk was, hadden altijd wel nog een ligzetel. Restaurant: pizza's zijn er heel lekker, had ook eens een biefstuk besteld, kreeg enkel biefstuk en paar patatjes, vond dit veel geld voor hetgeen ik maar kreeg.

Minpuntjes: - caravans staan héél dicht bij elkaar.... - kinderdisco begint pas om 20u30 - shows beginnen pas om 21u30 (vind ik laat voor kleine kindjes

• 9Loesje17-07-2019

We gaan nog een keer!

Fijne camping! Wij hebben weer geboekt voor volgend jaar! Alles is hier goed geregeld en er is nog voldoende te zien in de omgeving. Pasje is ideaal. Je hoeft de kinderen ook niet met geld op pad te sturen. Zwembad ideaal. Onze kids van 6 en 8 met beide alle zwemdiploma's durfde ik met een gerust hart alleen naar het zwembad laten gaan. Af en toe wordt het een golfslagbad en dat is leuk! Wij stonden op een campeerplaats. Deze zijn niet mega groot, maar groot genoeg om je caravan of vouwwagen neer te zetten. Veel bomen en dus veel schaduw. Straatjes zijn bestraat dus dat is fijn. Om 23.00 is de camping stil. Animatie is goed geregeld. Leuke activiteiten/shows! Je vult een formulier in over je kind en het krijgt dan een groen bandje (mag alleen naar huis) of rood bandje (moet gebracht worden) aan. Echter, ons buurjongetje kwam ineens aangewandeld (rood bandje) en bij navraag hadden ze hem nog niet gemist...

• 7Nadine13-07-2019

Fantastisch behalve veiligheid in zwembad

Het was fantastisch, zeer kindvriendelijke camping. We zaten in een luxe stacaravan met keukentje badkamer en airco wat wel noodzakelijk is bij 38 graden of hoger . Het enige punt waar wij TOTAAL NIET over te spreken zijn, zijn de stalen putdeksels die rondom het zwembad liggen. Onze kleine peuter van 2 jaar rende vrolijk rond totdat ze op een stalen putdeksel kwam te staan. Gillend en krijsend omdat de putdeksel zo heet was. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland met 2e graads brandwonden aan haar voetjes!!! Melding van gedaan maar kreeg het antwoord dat het zwembad voldoet aan alle eisen die worden gesteld mbt de veiligheid. Vast wel, als het er niet zo zonnig is. De arts vertelde ons overigens dat er jaarlijks vaker van dit soort gevallen in het ziekenhuis terecht komen door deze deksels!! Dan zouden ze er toch van moeten leren?!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

• 9juulke08-07-2019

fantastisch vnl voor kleinere kinderen

Heerlijke vakantie gehad, prachtige camping, schitterende omgeving, mooie stacaravan van touroperator, geweldig meer, in deze periode heel erg veel (super)kleine kindjes (overigens heel leuk). Wifi gratis op hele camping, zelfs in zwembad en bij meer. Zwembad is niet zo groot als het lijkt op foto's, is grotendeels ondiep, meer voor jongere kinderen. Een klein gedeelte is wat dieper, maar beslist niet om echt een stuk te zwemmen. Denk dat jongeren dan meer naar het meer trekken. Meer uniek, zeer helder water, je kunt heel ver doorlopen en de kinderen kunnen super spelen op het aangelegde strand en grasveld. Alles betalen met een zgn. oplaadkaart van de camping, die je krijgt bij aankomst. Met contant geld laad je je kaart op, winkel, bar etc. wordt hiermee betaald. Handig. Winkel basisartikelen. In tegenstelling tot stacaravangedeelte vond ik gewone kampeergedeelte vrij rommelig. Ligt er natuurlijk aan wat je zelf wilt.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2019

• 9Jolanda25-04-2019

Zeer fijne vakantieplek met pubers.

Prachtige camping, zeer schoon, veel entertainment voor wie dat zoekt. Perfecte tent. Heerlijk eten in het restaurant en afhaal. Zeer vriendelijke mensen. Zeer mooie omgeving, veel te doen en te zien.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Angela Leemans09-03-2019

Echt een superleuke camping

In juli 2018 op deze camping geweest met onze 2 zoontjes van 2 en 5 jaar. Wat een leuke camping. Ligging is echt super. We zijn niet eens bij het zwembad geweest omdat het meer zo fijn was. Loopt heel langzaam af met een fijne watertemperatuur. Speeltuin vonden ze helemaal te gek. Ze vragen nog steeds of we terug gaan. Wij hadden een stacaravan achterin een straatje, Wij hadden weinig overlast in de avond. Wel goed muggenspul meenemen. Leuke plaatsjes in de omgeving. Met de trein naar Milaan is prima te doen. Wij gaan eigenlijk nooit 2x naar dezelfde camping maar hier zou ik echt nog een keer terug naar toe willen. Wel vroeg boeken trouwens. Wij hebben in november geboekt en wat we eigenlijk wilden zat al volgeboekt maar de camping was zelf meedenkend en kwam met een alternatief.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    7Judith Huijsman-Kruissen20-10-2018

Prima, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar

Pluspunten: het meer is fantastisch, zeer helder water, goede temperatuur. Prima restaurant, afhaalpizza's en prima ijs. Genoeg douches en toiletten. Nette camping. Omgeving van Lago Maggiore is prachtig, we hebben veel leuke plekken gezien. Rodelen is ook erg leuk.

Nadeel: grote plaatsen zijn net als in de rest van Italië nog steeds behoorlijk klein, en daar moet je auto ook nog bijstaan. Ging maar net. Veel herrie 's avonds. In Italië begint de animatie voor kinderen heel laat, rond 2100 / 2130 uur. Met als gevolg veel herrie als de kinderen terug komen van de animatie, soms rond 12 uur 's nachts pas. Ook erg veel Duitsers op de camping in augustus (een deel van Duitsland heeft nog laat in het seizoen vakantie). Verder erg druk in het hoogseizoen, dus hou er rekening mee dat je vaak de hele weg in de file staat als je ergens naar toe rijdt, bv naar Verbania.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Camping Village Continental Lido info

• MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Poolbar, Zwembad

• Soort strandZand
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Op het terreinTerras, Tuin