Camping Village Continental Lido

KinderhotelWeer vandaag2°-5°
Camping Village Continental Lido
8,1

Omschrijving
Kamperen in Verbania nabij het Lago Maggiore op Camping Village Continental Lido. Geniet van de zon op het eigen zandstrand of op een ligbedje bij het zwembad. Er is altijd wel eentje vrij. De animatie hier is vooral gericht op jonge kinderen net als de speeltuinen. Gelegen aan het Lago Mergozzo waarvandaan je zo naar het Lago Maggiore vaart.

We hebben een aantal aanbieders voor Village Continental Lido voor je op een rij gezet:

712 reviews over Camping Village Continental Lido in het Nederlands

Waarschuwing

Henk,
12-8-2018

Elke avond lawaai tot minimaal middernacht. Je kan van alles vinden over deze camping en kennelijk is iedereen heel positief, maar wij snappen het niet. Is er dan niemand die voor zijn rust op vakantie is? Ik wil graag uitrusten en kamperen, maar hier kan je jezelf op je eigen staanplaatsje nauwelijks verstaan, altijd drukte en lawaai, zelfs de kinderen worden er gek van. Zij wij dan zo anders? Dat kan toch niet waar zijn. Kortom, ik snap het niet. De voorzieningen zijn zeer zeker goed te noemen, maar dat is het dan ook wel. Animatie voor kinderen vanaf 7 jaar begint pas vanaf 21.30...en ze vinden het raar dat onze zoon van 7 dan al op bed ligt (en niet kan slapen van de herrie). Wij stonden behoorlijk ver van de arena, je zal maar daar ook nog eens in de buurt staan. Dan nog even over het brood. Niet te knagen. Het goedkoopste brood wat ze maar kunnen maken tegen hoge prijzen. Rest winkel ok.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Fantastische camping in schitterende omgeving

Annemieke,
12-8-2018

Wat hebben wij genoten op deze fantastische camping! Ik sluit me aan bij de positieve reviews. Wat verder opviel: maakt niet uit wanneer we bij het zwembad kwamen, er waren altijd wel lege bedjes. Camping is schoon en netjes verzorgd. Animatie zou inderdaad beter (creatiever) kunnen, maar onze dochter van 9 vond het geweldig. Eten in restaurant prima. Personeel mag best wat vriendelijker kijken en die muggen zijn inderdaad vervelend, maar wij kijken terug op een heerlijke vakantie. Tip: markt in Omegna, lago di Orta. Grote markt, niet ver rijden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Zeker voor herhaling vatbaar!

v Harskamp,
11-8-2018

Wat een prachtige camping!

Wij waren hier met onze eigen caravan en stonden op plaats 161.

ruime plek.

wel 1 nadeel, al die auto's in de straat. Gelukkig zetten wij en alle buren de auto voor bij de receptie. Zo konden de kinderen lekker in het straatje spelen :)

Het zwembad is super vooral voor de kleintjes. Het meer is mooi groot en erg schoon. Echt prachtig helder water.

We zaten wel bij een oud sanitair gebouw. Deze werkte prima maar wel verouderd. Planning is wel dat er in 2019 een nieuw gebouw komt.

Preisdaler

Fantastische camping! Niet te groot, heel gemoedelijk. Veel bomen en schaduw. Heel schoon, ook sanitair. Door het meer direct op de camping en het zwembad heb je altijd keus waar je heen gaat.

In het zwembad kan je bijna overal staan dus ook voor kinderen die net een diploma hebben een veilige plek. De glijbanen, stroomversnelling, ton en golven bieden genoeg vertier terwijl het zwembad niet te groot en overzichtelijk is.

Enthousiaste animatie. Mooie speeltuin, doordat het er 1 is speelt iedereen daar, overzichtelijk.

Tenten van touroperator staan heel centraal, om de hoek bij de speeltuin en bar, waardoor ook onze dochter van 6 alle ruimte had om vrij rond te lopen.

Op het meer kan je uren drijven, of neem een rubber bootje mee!

Nu 2 keer op deze camping geweest en ik zou zo weer gaan. Hier is het echt vakantie.

Omgeving is overigens ook prachtig, genoeg te doen en zien.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

we zijn 2 weken op deze camping geweest in een stacaravan die we rechtstreeks bij de camping geboekt hadden. Dit alles was heel netjes geregeld. De camping is niet heel groot maar alles is er. voetbalvelden,een tennisbaan speeltuin. de supermarkt op de camping is klein maar de basisbehoeften zijn aanwezig. Het zwembad vonden wij heel klein en leek op de site groter dan het is, onze kinderen (13 en 10) vonden het er saai. Het meer daarentegen is echt schitterend! een mooi strand om aan te liggen en ook nog een grasstrook met voldoende schaduw. Het water is helder en verfrissend. ook is er een leuk barretje aanwezig. Voor de dorpjes in de omgeving moest nog best een stukje gereden worden wat wij persoonlijk jammer vonden. wat de animatie betreft werd er voldoende gedaan als je er tenminste van houdt. wij hebben hier een hele mooie vakantie gehad.

Geweldige vakantie

Mike,
8-8-2018

Wij hebben helaas maar één week op deze heerlijke camping verbleven. De ligging is prachtig en de maxi prestige caravan was mooi, schoon en van vele gemakken voorzien. Camping is erg schoon en het strand met meer is heerlijk. Zwembad is aan de kleine kant maar er zijn voldoende strand bedden. Restaurant is goed, prijs kwalieit prima voor elkaar. Enige nadeel zijn de muggen. Veel hinder van ondervonden ondanks goed insmeren met deet. Echte aanrader voor gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Markt in Verbania groot en leuk om naartoe te gaan. Omgeving prachtig.

Voor herhaling vatbaar

ANITA,
6-8-2018

Superleuke schone en kindvriendelijke camping

Annimatie kan beter. Wanneer we vroegen wat ze gingen doen hielden ze zich niet altijd aan de afspraak zodat onze kleinzoon zonder bandjes in het zwembad was terwijl we hadden aangegeven dat hij geen diploma heeft

Ook de fantasie van het animatieteam liet te wensen over. Ruim een half uur aerobics voor de maxiclub waar de gemiddelde leeftijd 9 is en ook volwassenen meedoen is niet wat de kids verwachten van een animatieteam.

Komen volgend jaar graag terug en hopen op betere annimatie

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Prachtig schoon en kindvriendelijk meer, mooie omgeving, super animatie, verouderde maar nette toiletgebouwen, mooi zwembad.

Wat we wel minder vonden was het lawaai 's avonds. Om 23 uur hoort het stil te zijn op de camping maar dat wordt niet consequent gehandhaafd.

(Zou ook niet nodig moeten zijn, maar helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over.😬)

We hebben ons echt gestoord aan schreeuwende en gillende kinderen / jongeren bij de bar aan het strand, maar ook in bijvoorbeeld de speeltuin, zelfs na 23.30 uur nog. Dus als je voor je rust komt, zou ik hier niet naartoe gaan...

Maar buiten deze ergernis is de rest echt top! Wat een heerlijke plek😍

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Leuke camping in prachtige omgeving.

Jeanette,
30-7-2018

Wij zaten in een mobile home maxi prestige 6 pers, een prima caravan voor 3 personen maar persoonlijk zou ik hier niet met zijn zessen in willen zitten.

De caravan was keurig schoon en alles wat je nodig hebt zit erin.

Animatie is vooral gericht op jonge kinderen tot 12 jaar. Animatie in de avonduren is gericht op jonge kinderen en daarna werden er vaak shows geven die prachtig zijn maar daar moet je van houden. En doe animatie is er naast de kinderdisco in de avonduren niet. Het animatieteam is erg enthousiast.

Er is zijn wel 2 voetbalvelden dus dat maakte een hoop goed voor onze 13 jarige.

Het eten in het restaurant en de afhaal is prima, persoonlijk vond ik het restaurant niet echt gezellig en het personeel deed ook geen moeite om het gezellig te maken.

Leuke speeltuin voor de kleintjes en alles is prima onderhouden.

Strandje is leuk al mistte ik wel de ligbedden.

Veel leuke dingen te te doen in de omgeving, voor ieder wat wils.

Fijne camping met kinderen tot 10j

NN,
26-7-2018

Wij verbleven met ons gezin met twee kinderen 6 en 11j op een grote plaats met onze caravan op deze camping.

De ligging is fantastisch, vlak aan het Mergozzo meer en niet ver van het Maggiore meer.

De inkom met de grote oprijlaan is prima en geeft de camping meteen een goede uitstraling.

De nummerplaatherkenning bij de slagbomen geeft je meteen al een veiliger gevoel.

Het inchecken ging vlot en de plaats die we boekten was prima. Zoals we hoorden zijn de plaatsen in Italië klein en daarom boekten we een grote plek. Voldoende voor onze caravan en auto. Plaatsen kunnen altijd groter maar wij waren tevreden met onze plek.

Het sanitair dicht bij onze plek was verouderd maar wel meestal netjes. Nooit besmeurde toiletten gezien, wel niet doorgespoeld wel s een keertje maar dat ligt niet aan de camping. De douches zijn eveneens verouderd, een enkele keer was het afvoerputje niet in orde. Gewoon te doen.

Andere sanitaire blokken waren iets nieuwer en hier eveneens gewoon goed.

De speeltuin ligt centraal bij de bar, en is vooral gericht op kinderen tot 10j. De speeltuin bij het meer is veel kleiner en het vernoemen niet waard.

Bij de bar kan men afhalen, maar men mag er niet eten. Dat begrijpen wij wel anderzijds is het wel gezellig je pizza/frietjes/snacks te eten bij de bar waar ook televisieschermen hangen.

Wij haalden een keertje gebraden kip af en die was echt niet gebraden maar eerder gekookt. Voor ons een no go dus.

De frietjes konden beter maar je bent in Italië :)

Verder hebben we geen gebruik gemaakt van het restaurant maar we hoorden van anderen dat het restaurant goed is.

De ijsjes zijn super lekker!

De winkel op de camping heeft een heel uitgebreid assortiment en is betaalbaar voor als je s wat vergeten bent van de winkel.

Croissants, broodjes, stokbrood zijn heerlijk. S ochtends nooit erg lange wachtrijen gehad, dit door het betalen met de paykaart.

Het zwembad is top, aparte rookzone, leuke bar, golven, wildwaterbaan, de emmer, en jacuzzi op bepaalde tijdstippen.

De 2 glijbaantjes maken het compleet.

We hebben ons geen moment gestoord aan het dragen van een badmuts, ballen en ander waterspeelgoed is toegelaten in het zwembad.

Enkel de ligbedjes zijn niet leuk om op te liggen, er was wel steeds een ligbedje te vinden.

Het meer is erg leuk, loopt traag af waardoor het erg veilig is voor kinderen.

De indeling van de camping is prima, wij vonden het een kleine camping terwijl er toch veel plaatsen zijn.

Erg netjes allemaal.

De omgeving is echt fantastisch! Zoveel te doen, zoveel te ontdekken.

Het grote minpunt voor ons waren de muggen. Vreselijk! Mijn dochter en ik waren helemaal lek gestoken. Wat we ook deden, wat we ook smeerden...

We hadden onze voorzorgen genomen: DEET, cortisone zalf mee, fenistil druppels....

Dochter stond onder de blaren van de muggenbeten. De plaatselijke apotheek gaf dan zalf met cortisone en antibiotica in mee, normaal enkel op voorschrift te verkrijgen.

Maar ook dat hielp maar weinig. Verschillende producten gehaald tegen de muggen maar niet 1 iets dat hielp.

Toen we samen met een paar andere kampeerders naar de receptie gingen werd er wel rekening gehouden en geluisterd, de dag erna kwamen ze op onze plek spuiten maar dat was een lachtertje.

Voor ons een reden om niet meer terug te gaan.

Wij hebben een fijne 2 weken beleefd op deze camping ondanks de jeuk en de irritatie van de muggen.

Het animatieteam is super enthousiast! Pluim voor hen.

Vanaf half juli waan je je in Nederland :) Wij hebben ons hier niet aan gestoord.

Buiten de muggen was er ook niets waar we ons aan gestoord hebben, enkele verbeterpunten dat wel maar dat heb je overal.

Leuke camping voor kinderen tot 10jaar.

Preisdaler

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Village Continental Lido in Fondotoce di Verbania (Lago Maggiore), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Village Continental Lido zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.